Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 18. jun 2014, 10:10

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -dalsgaard" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ligner, at vi skal have en højreback mere i truppen. Det bliver et meget spændende transfer-vindue!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. jun 2014, 10:15

syntes nu nok ellers patrick har fortjent at få lov at spille den plads!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. jun 2014, 10:18

Arendt skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -dalsgaard

Det ligner, at vi skal have en højreback mere i truppen. Det bliver et meget spændende transfer-vindue!
En Frederik Helstrup fra Horsens ville være perfekt. Ung backup på alle fire pladser i forsvaret. Kan ikke koste en formue.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. jun 2014, 11:24

Tror ikke det bliver et køb... tror på en lejekontrakt i 6 eller 12 måneder.

Med mindre planen med Paddy er en "fastere" plads længere fremme

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. jun 2014, 11:27

Hvis han efterhånden kan tåle træningsbelastningen er en omskoling af Gilli Sørensen (hurtig, kropsstærk og udfordrende) vel oplagt. I min verden lyder han som en potentiel klon af Dalsgaard, og med et tungt, duelstærkt og indimellem oversatsende midterforsvar er det rigtig vigtigt at vi har en hurtig mand i forsvaret, der kan løbe eventuelle "smuttere" op
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jun 2014, 11:28

Uagtet hvad jeg tidligere har skrevet, så undres jeg over Kents pludselige udmelding om backen.

Nu hvor Dalsgaard er ude i 6-8 uger, så skal der hentes en back ind. Prisværdigt, men hvornår er vi begyndt at handle spillere ind for at dække reservetjansen i 6-8 uger ?
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. jun 2014, 11:28

DC er fri på markedet, hvis det skal være biligt. En anden gratis spiller til backerne er Norouzi der tidligere har spillet i Brøndby og Vejle.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Hanga » 18. jun 2014, 12:43

FlæskeFrank skrev:Uagtet hvad jeg tidligere har skrevet, så undres jeg over Kents pludselige udmelding om backen.

Nu hvor Dalsgaard er ude i 6-8 uger, så skal der hentes en back ind. Prisværdigt, men hvornår er vi begyndt at handle spillere ind for at dække reservetjansen i 6-8 uger ?
Det optimale er vel at finde en, der kan dække begge backer, lidt ligesom Patrick. Jeg er enig i at vi ikke skal hente en spiller til blot 6-8 uger, men vi er jo meget udsatte på begge backs! Vi har kun Ahlmann og til nøds Blåbjerg til venstre, og til højre har vi kun Patrick så længe Dalle er skadet. Når Dalle er klar igen, er vi fint besat på højrebacken, men vi skal have en permanent backup til venstre. Dernæst er det for stor usikkerhed omkring Dalle. Det er en drilsk skade han har sig :-(

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jun 2014, 18:00

Nu er cykelturen overstået og hjernen har arbejdet lidt. Jeg er helt 100 på, at Kents udtalelse bygger på en konkret løsning.

Hvis der kommer en højreback, så bliver den Christian Sivebæk på 1/2-årlig leje.

Han er rutineret, kan også spille højrekant. Formentlig rimelig billig, og kan lejes af Vejle, som vel skylder ham en tur i superligaen. Tanken er gardering, så at hente en udenlandsk spiller vil være mere bøvlet.

Skulle han rumme ekstra kvalitet, vil det være muligt at skrive med ham.

Han er 26 år og har spillet Superliga.
- FlæskeFrank

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 18. jun 2014, 18:52

FlæskeFrank skrev:Nu er cykelturen overstået og hjernen har arbejdet lidt. Jeg er helt 100 på, at Kents udtalelse bygger på en konkret løsning.

Hvis der kommer en højreback, så bliver den Christian Sivebæk på 1/2-årlig leje.

Han er rutineret, kan også spille højrekant. Formentlig rimelig billig, og kan lejes af Vejle, som vel skylder ham en tur i superligaen. Tanken er gardering, så at hente en udenlandsk spiller vil være mere bøvlet.

En spændene ide med Sivebæk, ham har jeg altid haft et godt øje til.

Man kunne jo også vælge en anden løsning som kunne dække begge backer, Silberbauer. Når nu vi er igang med listen af gamle aabere i diverse indlæg. Han er godt på vej "over the hill". men et par ok sæsoner i AaB, skulle det vel nok kunne blive til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2014, 20:15

degn skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er cykelturen overstået og hjernen har arbejdet lidt. Jeg er helt 100 på, at Kents udtalelse bygger på en konkret løsning.

En spændene ide med Sivebæk, ham har jeg altid haft et godt øje til.

Man kunne jo også vælge en anden løsning som kunne dække begge backer, Silberbauer. Når nu vi er igang med listen af gamle aabere i diverse indlæg. Han er godt på vej "over the hill". men et par ok sæsoner i AaB, skulle det vel nok kunne blive til.

Nej tak til Silber. Han er over the hill og har åbenlyst valgt ikke at prioritere spilletid særlig højt. Fair nok at han scorer kassen på at træne med ungdomsholdet i Young Boys, men jeg ser ham bestemt ikke som en løsning.

Hvis vi henter en reserve som kan forsvares økonomisk, så kan det måske være den unge back fra Lyngby som tidligere har været nævnt herinde (kan ikke lige huske navnet).

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2014, 21:10

Enig. Ærgeligt Ryan Laursen skiftede til EfB han ville ellers være oplagt til rollen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 18. jun 2014, 21:17

Rams skrev:Hvis han efterhånden kan tåle træningsbelastningen er en omskoling af Gilli Sørensen (hurtig, kropsstærk og udfordrende) vel oplagt. I min verden lyder han som en potentiel klon af Dalsgaard, og med et tungt, duelstærkt og indimellem oversatsende midterforsvar er det rigtig vigtigt at vi har en hurtig mand i forsvaret, der kan løbe eventuelle "smuttere" op
Enig mht. Gilli han har også spillet højre back nogle gange på reserveholdet, bl.a. mod FCN hvor han desværre ikke imponerede og så vidt jeg husker begik straffe. Det er dog vigtigt at huske at Dalsgaard også skulle have en tilvænningsperiode på sin nuværende plads

Efter Duen fløj er det vel venstre back, det er mest akut at finde en reserve til. Kents udtalelser er lidt uldne, da han jo siger at man først vil kigge på egen trup.

Hvem spiller den plads på U19-holdet? og har han kvalitet til at udvikle sig til en Superligaspiller?

Og nej Christian Sivebæk skal vi ikke rører med en ildtang. Han var ikke god nok til superligaen i Ikast og i 1. division er han også udfordret. Jeg vil sku hellere have hans far, hvis han lige tabte et par kg. ;)

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 18. jun 2014, 21:53

Kempes skrev:
Rams skrev:Hvis han efterhånden kan tåle træningsbelastningen er en omskoling af Gilli Sørensen (hurtig, kropsstærk og udfordrende) vel oplagt. I min verden lyder han som en potentiel klon af Dalsgaard, og med et tungt, duelstærkt og indimellem oversatsende midterforsvar er det rigtig vigtigt at vi har en hurtig mand i forsvaret, der kan løbe eventuelle "smuttere" op
Enig mht. Gilli han har også spillet højre back nogle gange på reserveholdet, bl.a. mod FCN hvor han desværre ikke imponerede og så vidt jeg husker begik straffe. Det er dog vigtigt at huske at Dalsgaard også skulle have en tilvænningsperiode på sin nuværende plads

Efter Duen fløj er det vel venstre back, det er mest akut at finde en reserve til. Kents udtalelser er lidt uldne, da han jo siger at man først vil kigge på egen trup.

Hvem spiller den plads på U19-holdet? og har han kvalitet til at udvikle sig til en Superligaspiller?

Og nej Christian Sivebæk skal vi ikke rører med en ildtang. Han var ikke god nok til superligaen i Ikast og i 1. division er han også udfordret. Jeg vil sku hellere have hans far, hvis han lige tabte et par kg. ;)
Åh ja, indover med John Sivebæk:-)

Silber kunne, såfremt hans lønkrav ikke er ublu, sagtens være interessant i min optik. Om ikke andet, så på en lejeaftale indtil nytår.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2014, 00:12

Det er fair nok, at man ikke ønsker Christian Sivebæk. Jeg skrev blot, at han lignede ift. Gaardes udmelding det mest naturlige scenarie.

Mht. Silberbauer. Jeg fatter ikke hvordan nogen kan antyde han kan bruges til noget som helst. Sidst han spillede vel godt, var for AaB før han skiftede til FCK. Det er 10 år siden og manden er 32-33 år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div

Indlæg af Larstyndskid » 19. jun 2014, 00:21

FlæskeFrank skrev:Det er fair nok, at man ikke ønsker Christian Sivebæk. Jeg skrev blot, at han lignede ift. Gaardes udmelding det mest naturlige scenarie.

Mht. Silberbauer. Jeg fatter ikke hvordan nogen kan antyde han kan bruges til noget som helst. Sidst han spillede vel godt, var for AaB før han skiftede til FCK. Det er 10 år siden og manden er 32-33 år.
Han var tæt på VM truppen for 4 år siden. Det her handler om kroner og øre. Hvis Silberbauer (vores guldfugl 2003) er med på en meget lav løn, mener jeg kun det kan være et plus at ha' en erfaren AaB'er i truppen i stedet for f.eks. at leje Sivebæk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2014, 08:10

Hvornår har Silber gået til en lav løn ? Problemet i Schweiz og OB var vel netop, at hyren er uforholdsvis høj i forhold til klubbens udbytte af spilleren.

Man kan selvfølgelig drømme om, at han vil hjem og spille for barndomsklubben og bare nøjes med lidt daglig biksemad i klubhuset. Men det tror jeg ikke på.

Og endelig hvis vi skal have en aldrende stjerne siddende på bænken og støtte de unge spillere, så kunne vi ligeså godt forlænget med Due eller Curth.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 19. jun 2014, 10:25

FlæskeFrank skrev:Hvornår har Silber gået til en lav løn ? Problemet i Schweiz og OB var vel netop, at hyren er uforholdsvis høj i forhold til klubbens udbytte af spilleren.

Man kan selvfølgelig drømme om, at han vil hjem og spille for barndomsklubben og bare nøjes med lidt daglig biksemad i klubhuset. Men det tror jeg ikke på.

Og endelig hvis vi skal have en aldrende stjerne siddende på bænken og støtte de unge spillere, så kunne vi ligeså godt forlænget med Due eller Curth.
Der er gået tid siden Silber sidst var væk fra Young Boys, så måske de kan se fornuften i at spare nogle lønkroner via en udlejning. Silbers løn vil således skulle DELES mellem klubberne, samtidig med at Silber måske også kunne have interesse i at komme hjem til rødderne.

Jeg er sådan set lidt ligeglad med erfaring, men nu er det nu en gang backerne der skal være back-up til, hvorfor Due og Curth i den ombæring må anses for at være forholdsvis ligegyldige?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2014, 10:45

Silberbauer kan vel ikke regnes som backup på højreback. På venstreback er det vel primært Morten Olsen, som har anvendt ham. Anders Due er vel en ligeså god venstreback.

Jeg mener, at henter vi Silber, så pisser vi på det, som er bygget op de senere år.

Silber skal spille fast, hvis han skal hjem. I AaB var han bedst på højrekant(hvor han dog ikke var lykkelig for at spille), centralt på midten kan jeg ikke se, hvem han skal slå af. På backs'ene vil han være 2.-3. valg.

Vi har Patrick i den rolle, som man vil have Silber til. 11 der kan det samme giver ikke et godt hold. Enevoldsen er hentet og vil kunne dække kanterne/midt(?).

Forklar mig lige hvorfor man skal hente 32-33 årig midtbanespiller til at være reserve på backen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 19. jun 2014, 11:07

Mogens skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvornår har Silber gået til en lav løn ? Problemet i Schweiz og OB var vel netop, at hyren er uforholdsvis høj i forhold til klubbens udbytte af spilleren.

Der er gået tid siden Silber sidst var væk fra Young Boys, så måske de kan se fornuften i at spare nogle lønkroner via en udlejning. Silbers løn vil således skulle DELES mellem klubberne, samtidig med at Silber måske også kunne have interesse i at komme hjem til rødderne.

Jeg er sådan set lidt ligeglad med erfaring, men nu er det nu en gang backerne der skal være back-up til, hvorfor Due og Curth i den ombæring må anses for at være forholdsvis ligegyldige?
Er rørende enig.

Det ser vel ikke så skidt ud med truppen, hvis vi antager at kun Kusk ryger:

Backpladserne
Vi taler om at der skal hentes garderingspillere ind for Ahlmann og Dalsgaard/Patrick ingen grund til at springe banken på den konto. Det oplagte vil være at lade Gilli spille højre back fast på reserveholdet, så han vænnes til pladsen. Ift. venstre back er den jo traditionelt vanskelig at hente ind til, men bud på nogle spillere der profilmæssigt (unge, der gerne vil bruge AaB som springbræt) passer ind kunne være BIF's Patrick Da Silva eller Halmstads Oliver Silverholt (periferispiller på Sveriges U-21). Desværre er min ønskespiller Marxen jo skiftet til SønderjyskE (ham bliver de glade for)

Midterforsvaret
Vi har vores stopperpar med Kasper P som gardering. Personligt kunne jeg tænke mig noget mere fart derinde, men tror ikke der kommer til at ske noget her. Kasper P har jo også gjort nogle rigtig fine indhop.

Højre kant
Hvis Kusk ryger er den allerede nu garderet med Enevoldsen. Det var også tydeligt at Kent gerne vil køre Andreas Bruhn tættere ind omkring holdet.

Angreb
Får vi enten Jönsson eller Helenius vil vi efter min mening have et af de mest potente angreb i ligaen med Spalvis (targetspiller), Anders K. Jakobsen (opportunistspilleren), Jönsson (9-eren) og Helenius (kan lidt af det hele)

Det eneste der virkelig kan gøre mig urolig er, at der skulle tikke et bud ind Nicolai Larsen. Skulle det ske ville oplagte transfermål være Vejles Kristian Fæste eller Horsens Rønnow.
In verbis simus faciles

Låst