Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af ContractManager » 19. jun 2014, 11:12

Nicklas Helenius ser godt nok skarp ud. Han har fået flere muskler, hvilket jeg synes han manglede, før vi solgte ham til Villa. Han har rundet 90kg og er nok endnu bedre til at holde på boldene mens han skærmer modstandere af. Jeg håber Gaarde hiver ham op af hatten! :aabfan:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 19. jun 2014, 12:02

Jeg tænkte tror i ikke ene er til for at dække sig ind indtil han er klar, da han både kan bruges på højre og venstre kant.

Derudover blev Thomsen og Kusk solgt kunne man vel bruge Ene på venstre kant og evt. en Andrea Laudrup på venstre?
Ved Andreas har haft sine problemer, men når han har været klar har han gjort det godt - efter min mening.

Og Gili Sørensen kan han ikke bruges som HB?

Tænkte på disse spillere inde på holdet i år.

Ud: Due, Curth, Toft!, Frederiksen, Kusk, Thomsen.
Ind: Ende, Helenius, Jönsson, Andreas/Lucas.

Angreb: Helenius/AK - Spalvis/Jösson - Reserve: VA

Midtbane Ene/Rye - Wurtz - Risgård - Andreas/Lucas - Reserve: Wichman, Augu

Forsvar JA - Thelander - KEP/Kasper - Patrick - Reserve: Gili, Bruhn, Dalle.

Mål: Larsen - Reserve: Carsten

Ved godt det er 4 "Dyre" spillere men vi mister som sagt os 3-4 spiller i starten eller tæt på starten med mange kampe.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. jun 2014, 15:17

Christian Rye er ikke kantspiller. Nogen der kan huske om Gilli er højre eller venstrebenet? Kan bare huske at han er hurtig som Dalle.
Jeg savner Winsnes

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 19. jun 2014, 15:22

Mener Rye spillede en enkelt kamp eller to som kantspiller på venstre side. mig der husker forkert?

Og Gili er vist venstre benet men spiller vist - mener jeg- på højre kant/angriber positionen.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 19. jun 2014, 15:22

Jeg er i tvivl om en evt. pris, men i min optik er Jacob Dehn fra Randers ganske spændende. Han er central forsvarer, af samme statur som The og kan dække højre back.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 19. jun 2014, 15:26

9000AaB skrev:Jeg tænkte tror i ikke ene er til for at dække sig ind indtil han er klar, da han både kan bruges på højre og venstre kant.

Derudover blev Thomsen og Kusk solgt kunne man vel bruge Ene på venstre kant og evt. en Andrea Laudrup på venstre?
Ved Andreas har haft sine problemer, men når han har været klar har han gjort det godt - efter min mening.

Og Gili Sørensen kan han ikke bruges som HB?

Tænkte på disse spillere inde på holdet i år.

Ud: Due, Curth, Toft!, Frederiksen, Kusk, Thomsen.
Ind: Ende, Helenius, Jönsson, Andreas/Lucas.

Angreb: Helenius/AK - Spalvis/Jösson - Reserve: VA

Midtbane Ene/Rye - Wurtz - Risgård - Andreas/Lucas - Reserve: Wichman, Augu

Forsvar JA - Thelander - KEP/Kasper - Patrick - Reserve: Gili, Bruhn, Dalle.

Mål: Larsen - Reserve: Carsten

Ved godt det er 4 "Dyre" spillere men vi mister som sagt os 3-4 spiller i starten eller tæt på starten med mange kampe.
Jeg er virkelig uenig. Da vi vandt sidste gang i 2008, lavede vi den fejl at skifte rigtig meget ud. Den fejl skal vi ikke lave igen. Vi skal derfor forsøge at med holde på så mange spillere som overhovedet muligt og bevare kontinuiteten.
Derfor skal vi som maksimum sælge Kusk. Medmindre vi får 20 mio. for Thomsen, så skal vi gøre alt for at beholde ham. Han bliver kun bedre. Hvis vi kan hente både Jönsson og Helenius, så er jeg fortaler for dette. Vi skal dog ikke sprænge banken, så hvis det kun er muligt at hente en af angriberne, så ville det også tilfredsstillende. I forhold til Lucas, så er det i min bog ikke realistisk. Han er samtidig bedst som 10'er frem for kant, og passer ikke ind i vores system.

I forhold til Michael Silberbauer, så var han ikke en profil på OB-holdet og alderen er imod ham. Det ville være en for dyr signing, og ville stride imod vores værdier og mentalitet. Vi skal have en back-up, da både PK og Ahlmann er førstevalg. Sivebæk er et godt bud, og andre unge spillere med udviklingspotentiale ville være godt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. jun 2014, 19:47

9000AaB skrev:Mener Rye spillede en enkelt kamp eller to som kantspiller på venstre side. mig der husker forkert?

Og Gili er vist venstre benet men spiller vist - mener jeg- på højre kant/angriber positionen.
Ja, det var Andreas Bruhn. Rye er en lille central midtbanespiller.

Tænker Gilli må kunne bruges på en back med den fart han besidder.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. jun 2014, 20:08

I er godt klar over at Gilli har spillet back hele sæsonen, ikke?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2014, 20:42

Rye er defensiv midt og Gilli er højrefodet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. jun 2014, 22:50

Hvis Ene kan blive fit igen er det fantastisk. Er dog stadig lunken, da han først skal igang og blive fit igen. Kan vi beholde Jönsson og operationen virker vil det være fantastisk.

Mht. Helenius så vil man jo altid gerne se en af vores drenge herhjemme, men det ville genere mig lidt hvis et stort talent som Spalvis ikke kan få spilletid fordi vi har både Helle og Jönsson. Dog vil det omvendt være godt på sig med tre stærke angribere.

Helenius, Jönsson og Ene vil umiddelbart gøre mig ret glad såfremt Ene bliver fit igen.

Mht. Silber som backreserve ved jeg ikke helt. Hvis han har lyst til at komme hjem og spille bold et par år og kan leve med en all-round tjans til en fornuftig løn så gerne for min skyld. Så dog nok hellere et backtalent der kan tage over på sigt. Skal Silber hjem skal han være afklaret med det er som reserve, da Rissi og Würtz sidder på midten, han ikke er hurtig nok til at være kant i vores system og Paddy/Dalle og Ahlmann umiddelbart er foran i back køen. Omvendt vil han nok kunne dække alle pladser som reserve. Han kan spille begge kanter, begge backer, central midt og sikkert også fungere som en bindeledsspiller mellem en angriber og midtbanen. Tror egentlig sågar han på de ældre dage kunne være stopper med lidt træning. Det er måske egentlig en breddesigning som kunne være ok, hvis vi skal prøve at etablere os som top tre hold.

Lucas har jeg nok en lidt mere lunken fornemmelse omkring. Er ikke sikker på, at han vil være sulten på at vende tilbage lige nu eller han ville fungere med at vende direkte tilbage.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 20. jun 2014, 15:38

Yankee skrev:I er godt klar over at Gilli har spillet back hele sæsonen, ikke?

Øh...hvis du mener på reserveholdet så er det jo ikke altid til at regne med. Rye har også spillet back i nogle af reservekampene.
Jeg savner Winsnes

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 22. jun 2014, 18:46

http://www.bold.dk/nyt/fcv-henter-tysk- ... -forsvarer" onclick="window.open(this.href);return false;

Det bliver ikke Sowah, der bliver hentet som back-up til forsvaret. Han lød ellers som en interessant mulighed.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 24. jun 2014, 09:36

Han er sikkert nævnt før, men hvad med Nicolai Johannessen? Han er blevet løst af sin kontrakt i FCN, kan spille venstre back og centralt og så er der udviklingspotentiale.

http://www.bold.dk/nyt/johannessen-agf- ... d-mulighed" onclick="window.open(this.href);return false;
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. jun 2014, 10:12

Hvis han er så entuasistisk omkring at komme til en 1. divisionsklub kan de danske mestre næppe bruge ham. Han er heller ikke nogen særlig dygtig forsvarsspiller, og på ingen måde bedre end Kasper Pedersen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 24. jun 2014, 11:45

Yankee skrev:Hvis han er så entuasistisk omkring at komme til en 1. divisionsklub kan de danske mestre næppe bruge ham. Han er heller ikke nogen særlig dygtig forsvarsspiller, og på ingen måde bedre end Kasper Pedersen.
Bum.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2014, 12:42

Iflg. Nordjyske overværede Helenius dagens træning, men der er ikke umiddelbart nyt at berette vedr. et evt. comeback.

Backen Casper Højer Nielsen er skiftet til Lyngby, men han havde tilbud fra Superliga klubber. Måske AaB var blandt bejlerne?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jun 2014, 13:08

frederikshavneren skrev:Backen Casper Højer Nielsen er skiftet til Lyngby, men han havde tilbud fra Superliga klubber. Måske AaB var blandt bejlerne?
Lyngby havde en 19 årig til at spille nogle af deres kampe på venstrebacken. Han er kontraktløs nu, så det kan være den billige løsning. Mener han hedder Oliver Fredsted.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 24. jun 2014, 15:41

Hvad mon der sker på Hornevej ?

Mon Gaarde skal ha solgt Kusk inden der kan hives spillere ind ?
Tålmodigheden bliver sat på prøve ;) Heldigvis tror jeg på der kan ske noget lige pludselig.
Den gamle (Lynge) handlede jo altid 5 min i midnat på sidste dag :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. jun 2014, 16:06

Gaarde6 skrev:Hvad mon der sker på Hornevej ?

Tålmodigheden bliver sat på prøve ;) Heldigvis tror jeg på der kan ske noget lige pludselig.
Skal vi ikke lige lade vinduet åbne først, inden vi bliver utålmodige? ;)

Vi ved at der arbejdes på Nicklas og Jönsson, men der er nok ingen tvivl om, at både Villa og Wolfsburg vil se tiden lidt an. Jeg forventer ikke at se de aftaler på plads i nærmeste fremtid desværre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 24. jun 2014, 16:13

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Hvad mon der sker på Hornevej ?

Skal vi ikke lige lade vinduet åbne først, inden vi bliver utålmodige? ;)

Vi ved at der arbejdes på Nicklas og Jönsson, men der er nok ingen tvivl om, at både Villa og Wolfsburg vil se tiden lidt an. Jeg forventer ikke at se de aftaler på plads i nærmeste fremtid desværre.
Jeg blev utålmodig da eb.dk første gang skrev Helenius, hjem og AaB i samme sætning :thumbsup:

Med hensyn til Jönsson. Havde Wolfsburg så meldt ud at de IKKE ville have ham hjem igen ?
Eller var det en drøm jeg havde ?

Låst