Dennis Marshall. 9.8.1985 - 23.6.2011
-
AaB - Ølstykke
- Ynglinge

- Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen
Dennis Marshall. 9.8.1985 - 23.6.2011
Så er der alligevel gået 3 år siden Dennis Marhall bilulykke og triste dødsfald.
Man bør vel altid mindes en spiller, der har båret den stribede trøje !
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Dennis Marshall. 9.8.1985 - 23.6.2011
Ak som tiden går. Det var en frygtelig tragedie som fandt sted for 3 år siden hvor Marshall og Ariana (håber at jeg husker rigtigt) omkom så meningsløst.AaB - Ølstykke skrev:Så er der alligevel gået 3 år siden Dennis Marhall bilulykke og triste dødsfald.
Når jeg har set Costa Rica spille her under VM har jeg ikke kunnet undgå at tænke på Marshall.
Jeg synes nu stadigvæk godt at AaB kunne ha' gjort mere for at mindes Marshall, f.eks. ved at frede trøje nummer 15.
Husker stadigvæk Poul Hansens kommentar da Marshall blev indskiftet i midterforsvaret i 3-3 kampen i Farum i det skæbnesvangre forår 2011. "Nu bliver det farligt" og det gjorde det sandelig også med lettere alternativt forsvarsspil.
Synes AaB gjorde hvad det kræves for at mindes denne spiller... trøjen var vel fredet i 1 en sæson og der var STOR mindehøjtidlighed for ham og hans kone.frederikshavneren skrev:Ak som tiden går. Det var en frygtelig tragedie som fandt sted for 3 år siden hvor Marshall og Ariana (håber at jeg husker rigtigt) omkom så meningsløst.AaB - Ølstykke skrev:Så er der alligevel gået 3 år siden Dennis Marhall bilulykke og triste dødsfald.
Når jeg har set Costa Rica spille her under VM har jeg ikke kunnet undgå at tænke på Marshall.
Jeg synes nu stadigvæk godt at AaB kunne ha' gjort mere for at mindes Marshall, f.eks. ved at frede trøje nummer 15.
Husker stadigvæk Poul Hansens kommentar da Marshall blev indskiftet i midterforsvaret i 3-3 kampen i Farum i det skæbnesvangre forår 2011. "Nu bliver det farligt" og det gjorde det sandelig også med lettere alternativt forsvarsspil.
Husk nu på det "bare" var en spiller der kom udefra... ro på selvom det var meget tragisk.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er mere forbandet over at resten af superligaen ikke markerede Marshalls bortgang.
Husker hvordan vi på Aalborg Stadion skulle holde et minuts stilhed for den københavnske fan der styrtede ned fra tribunen i parken og døde. Men da en AaB-spiller døde var der ingen andre klubber der markerede det.
Husker hvordan vi på Aalborg Stadion skulle holde et minuts stilhed for den københavnske fan der styrtede ned fra tribunen i parken og døde. Men da en AaB-spiller døde var der ingen andre klubber der markerede det.
Janteloven eksisterer IKKE!
Ved ikke om jeg er enig i, at AaB burde have gjort mere. Men at de ikke var nordjyder, det burde overhovedet ikke være devaluerende. Han var AaB'er.hje1980 skrev:Synes AaB gjorde hvad det kræves for at mindes denne spiller... trøjen var vel fredet i 1 en sæson og der var STOR mindehøjtidlighed for ham og hans kone.frederikshavneren skrev:Ak som tiden går. Det var en frygtelig tragedie som fandt sted for 3 år siden hvor Marshall og Ariana (håber at jeg husker rigtigt) omkom så meningsløst.AaB - Ølstykke skrev:Så er der alligevel gået 3 år siden Dennis Marhall bilulykke og triste dødsfald.
Husk nu på det "bare" var en spiller der kom udefra... ro på selvom det var meget tragisk.
De tre år er godt nok forsvundet hurtigt. Husker stadig, hvordan tanken om Marshall i en forsvarsduel gav de samme ticks, som når Zaza begav sig på dribletur. Men de uortodokse bevægelser åbnede også flere modstanderes forsvar op. 19 landskampe for Costa Rica vidner også om en vis kvalitet.
Mindes at Lynge udtrykte glæde ved at have dem begge i og omkring klubben. Også inden det hele bare var sørgeligt og en selvfølge.

Kan huske jeg så ham i lufthavnen med noget familie kort før hans død. Måske han var på vej hjem der. Tragisk. Fin spiller, og var så småt ved at finde fodfæste i vores spillestil. RIP...og jeg synes også det er trist at nr 15 ikke er fredet.
Jeg savner Winsnes
- Køllen I Møllen
- Allstar

Der er gået totalt pop i det med at frede spiller-numre. Jeg synes det en aldeles latterlig ide.
Janteloven eksisterer IKKE!
Enig med Køllen, når noget bliver mere reglen end undtagelsen så bør det stoppe.... AaB gjorde det eneste rigtige, pænt og sobert! Samtidigt må vi huske på, at vi fans har en "underlig" skæv tilgang til fodbold.....! Vi elsker dem......OG HADER DEM, nogle gange med 30 sekunders mellemrum!!! Det faktum, gør naturligvis ikke, at der skal tages noget væk fra Dennis, tid og tilfælde er vi alle underlagt, selvom det er noget rod!Køllen I Møllen skrev:Der er gået totalt pop i det med at frede spiller-numre. Jeg synes det en aldeles latterlig ide.
Guld? igen, igen...!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
For mig den mest triste dag i AaBs historie.
Hvad der er rigtig og forkert måde at markere på er svært, da vi alle har forskellige behov i sådanne henseender.
Hvorom alting er - så er det vigtigste vel bare at minde ham og alt det positive han stod for både på og udenfor banen.
Jeg så naturligvis ikke det der skete udenfor banen, men alle på Hornevej fortæller om hvor stor en solstråle han var hver dag han var derude.
Mit eget bedste minde er en kamp jeg sad og så på Lyngby stadion, hvor han som centerforsvarer (han spillede ikke back den kamp - pga skader tror jeg) agerede nærmest box-til-box spiller i den mest herlige og ustrukturerede stil. Han var over alt (men ikke altid der hvor han "burde være"). Havde vi haft Kent Nielsen til træner den gang så havde Kent utvivlsomt fået hjertestop og blodstyrtning på een gang. Han var min MOM i den kamp, og jeg elskede ham som fodboldspiller.
Han var laaaangt fra den bedste spiller vi har haft i klubben - men han var dælme en personlighed og farverig.
Elsket og savnet. Vi blev alle fattigere den 23. juni 2011.
Hvad der er rigtig og forkert måde at markere på er svært, da vi alle har forskellige behov i sådanne henseender.
Hvorom alting er - så er det vigtigste vel bare at minde ham og alt det positive han stod for både på og udenfor banen.
Jeg så naturligvis ikke det der skete udenfor banen, men alle på Hornevej fortæller om hvor stor en solstråle han var hver dag han var derude.
Mit eget bedste minde er en kamp jeg sad og så på Lyngby stadion, hvor han som centerforsvarer (han spillede ikke back den kamp - pga skader tror jeg) agerede nærmest box-til-box spiller i den mest herlige og ustrukturerede stil. Han var over alt (men ikke altid der hvor han "burde være"). Havde vi haft Kent Nielsen til træner den gang så havde Kent utvivlsomt fået hjertestop og blodstyrtning på een gang. Han var min MOM i den kamp, og jeg elskede ham som fodboldspiller.
Han var laaaangt fra den bedste spiller vi har haft i klubben - men han var dælme en personlighed og farverig.
Elsket og savnet. Vi blev alle fattigere den 23. juni 2011.
Bienvenu Bassogog!
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Jeg har altid ment, at man af hensyn til Marshalls familie, venner og holdkammerater, som nød hans selskab og i mindre grad, men stadig betydelig grad også af hensyn til fans, som var berørte af begivenheden, skulle tage og ære ham synligt og mere permanent i klubben. Ikke fordi det skal overdrives og slet ikke fordi, der skal gå kultdyrkelse i det. Men af de grunde, jeg nævner. Et sted omkring klubben vil være det helt naturlige - enten på Hornevej eller på stadion - så der findes et mindested. Et kunstnerportræt med et par årstal eller et par ord kunne måske gøre det.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
Rolig nu... Uden at vide det, men mon ikke der i AaB's historier er andre spillere der tragisk er gået bort imens de var aktive i eller omkring klubben uden der er gjort mere ud af det end den officielle højtidelighed der retteligt skal være.Fabbe skrev:Jeg har altid ment, at man af hensyn til Marshalls familie, venner og holdkammerater, som nød hans selskab og i mindre grad, men stadig betydelig grad også af hensyn til fans, som var berørte af begivenheden, skulle tage og ære ham synligt og mere permanent i klubben. Ikke fordi det skal overdrives og slet ikke fordi, der skal gå kultdyrkelse i det. Men af de grunde, jeg nævner. Et sted omkring klubben vil være det helt naturlige - enten på Hornevej eller på stadion - så der findes et mindested. Et kunstnerportræt med et par årstal eller et par ord kunne måske gøre det.
Og ligefrem et mindested...? Det er da hvert fald at overdrive det... Skal vi så alle sammen samles hvert år og tænde lys?
Der skal være ET mindested for ham. Og det findes faktisk... Hans gravsted som det naturligt skal være.
Og som det er med alle andre der går bort...
Enig, AaB gjorde alt hvad de kunne i respekt for Dennis Marshall.hje1980 skrev:Synes AaB gjorde hvad det kræves for at mindes denne spiller... trøjen var vel fredet i 1 en sæson og der var STOR mindehøjtidlighed for ham og hans kone.
Tipsbladet skrev ved Lynges afsked med AaB en artikel, hvoraf det bla. fremgår hvilke ting AaB's daværende sportschef gjorde mht. Marshalls død - og jeg mener det var okay initiativer på det tidspunkt hvor sorgen var størst. Og det var på det tidspunkt der skulle gøres noget - nutidens AaB fans vil undre sig mere over Marshall end respektere/mindes ham, hvis der var en speciel 23.juni markering.
Man kan selvfølgelig spørge om der ikke var blevet indført mindedag, mindemonument og andre_minde_ting, hvis det var en rigtig stor AaB spiller, der havde lidt samme skæbne. Jo, det havde der nok, men der er (mig bekendt) ikke kommet en mindehøjtidelighed eller noget, der markerer den dag Ib Simonsen blev erklæret fodboldinvalid. Og han var et stort AaB-navn - jeg ved godt man ikke kan sammenligne begreberne død og fodboldinvalid, men set med historiske AaB-briller var Ib Simonsen i en liga for sig selv, på niveau med andre AaB-folk som Lynge, Torben Boye, Jimmy Nielsen, Augu og Kjeld Thorst.
Og dem markerer vi ikke specielt her i 2014 - og de var/er ellers folk der elskede AaB, og de blev i et stort omfang i de rød/hvide farver til de gik på "pension".
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.
-
Fabbe
- Allstar

Det er et meget roligt forslag, jeg stiller, og det skal ikke være et monument, som man tvinges til at bremse op for eller klatre over. Måske et kunstnerportræt på størrelse med Mona Lisa. Altså det billede i Paris, der altid får turisterne til at sige: "Ej, er det ikke større?". Jeg efterspørger først og fremmest et permanent tiltag som minimum, som markerer, at vi altid vil huske, men jeg siger ikke, at det skal fylde en masse.hje1980 skrev:Rolig nu... Uden at vide det, men mon ikke der i AaB's historier er andre spillere der tragisk er gået bort imens de var aktive i eller omkring klubben uden der er gjort mere ud af det end den officielle højtidelighed der retteligt skal være.Fabbe skrev:Jeg har altid ment, at man af hensyn til Marshalls familie, venner og holdkammerater, som nød hans selskab og i mindre grad, men stadig betydelig grad også af hensyn til fans, som var berørte af begivenheden, skulle tage og ære ham synligt og mere permanent i klubben. Ikke fordi det skal overdrives og slet ikke fordi, der skal gå kultdyrkelse i det. Men af de grunde, jeg nævner. Et sted omkring klubben vil være det helt naturlige - enten på Hornevej eller på stadion - så der findes et mindested. Et kunstnerportræt med et par årstal eller et par ord kunne måske gøre det.
Og ligefrem et mindested...? Det er da hvert fald at overdrive det... Skal vi så alle sammen samles hvert år og tænde lys?
Der skal være ET mindested for ham. Og det findes faktisk... Hans gravsted som det naturligt skal være.
Og som det er med alle andre der går bort...
Det har jeg svært ved at se noget overdrevet ved.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg kan knap huske manden. Er det fordi der ikke sker noget betydningsfuldt i jeres liv? På en eller anden måde er jeg lidt misundelig men så absolut ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Der skal intet laves ved hverken stadion eller på Hornevej.
Jo det var tragisk at han gik bort på den måde han gjorde. Absolut.
Men det var altså ikke en personlighed som har flyttet AaB som helhed - som en Lynge har gjort. Når han en dag går bort (hvis han overhovedet kan gå bort). Her kan tale om en der bør foreviget på Hornevej...
På stadion tror jeg det er umuligt da det er kommunes ejendom...
Jo det var tragisk at han gik bort på den måde han gjorde. Absolut.
Men det var altså ikke en personlighed som har flyttet AaB som helhed - som en Lynge har gjort. Når han en dag går bort (hvis han overhovedet kan gå bort). Her kan tale om en der bør foreviget på Hornevej...
På stadion tror jeg det er umuligt da det er kommunes ejendom...
-
Fabbe
- Allstar

Okay, jeg var ikke klar over, at det var chefen for det hele, vi havde fat i her.hje1980 skrev:Der skal intet laves ved hverken stadion eller på Hornevej.