Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af BoT » 25. jun 2014, 09:20

Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Hvad mon der sker på Hornevej ?

Mon Gaarde skal ha solgt Kusk inden der kan hives spillere ind ?
Tålmodigheden bliver sat på prøve ;) Heldigvis tror jeg på der kan ske noget lige pludselig.
Den gamle (Lynge) handlede jo altid 5 min i midnat på sidste dag :thumbsup:
Skal vi ikke lige lade vinduet åbne først, inden vi bliver utålmodige? ;)

Vi ved at der arbejdes på Nicklas og Jönsson, men der er nok ingen tvivl om, at både Villa og Wolfsburg vil se tiden lidt an. Jeg forventer ikke at se de aftaler på plads i nærmeste fremtid desværre.
Jeg blev utålmodig da eb.dk første gang skrev Helenius, hjem og AaB i samme sætning :thumbsup:

Med hensyn til Jönsson. Havde Wolfsburg så meldt ud at de IKKE ville have ham hjem igen ?
Eller var det en drøm jeg havde ?
Jeg er i hvert fald sikker på, at hvis du skriver og rykker herinde, kommer Allan Gaarde med en melding snart!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. jun 2014, 09:43

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Hvad mon der sker på Hornevej ?

Mon Gaarde skal ha solgt Kusk inden der kan hives spillere ind ?
Tålmodigheden bliver sat på prøve ;) Heldigvis tror jeg på der kan ske noget lige pludselig.
Den gamle (Lynge) handlede jo altid 5 min i midnat på sidste dag :thumbsup:
Skal vi ikke lige lade vinduet åbne først, inden vi bliver utålmodige? ;)

Vi ved at der arbejdes på Nicklas og Jönsson, men der er nok ingen tvivl om, at både Villa og Wolfsburg vil se tiden lidt an. Jeg forventer ikke at se de aftaler på plads i nærmeste fremtid desværre.
Det tror jeg ikke... de har meldt ud de ikke vil have ham... Jönsson har sagt han gerne vil blive i AaB. Nok begrænset hvor mange klubber der skal ud og spille Europa der har interesse i Jönsson efter han lige er blevet opereret for en skade der har drillet ham i nogle år nu...
Mon ikke Wolsburg bare skal se på om de ønsker at udleje ham til AaB igen og få dækket noget af lønnen og evt. en lille lejesum eller bare give ham fri transfer...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. jun 2014, 09:50

Situationen er vel, at Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Rasmus Jönsson alle er oppe i luften. Vi har so far gjort vores i hver sag, og hvis vi skal have nogle af de tre esser til rådighed når vi begynder at skrive september kræver det en aktiv velvilje fra henholdsvis Kusk selv, Aston Villa eller Wolfsburg.

Kun i Kusk-sagen kan vi forvente en beslutning inden sæsonstart. Og sandsynligheden taler vel stadig for at han vælger at tage til Holland. Derfor må vi forberede os ud fra den nuværende trup - måske plus en ny back - og så håbe på lidt krymmel på kagen sidst i august.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2014, 11:27

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:Backen Casper Højer Nielsen er skiftet til Lyngby, men han havde tilbud fra Superliga klubber. Måske AaB var blandt bejlerne?
Lyngby havde en 19 årig til at spille nogle af deres kampe på venstrebacken. Han er kontraktløs nu, så det kan være den billige løsning. Mener han hedder Oliver Fredsted.
Oliver Fredsted er iflg. Bold.dk på vej til Hobro.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2014, 11:58

Man kan vel aldrig vide. Transfervinduet lukkes først ved udgangen af august. Jeg synes ikke det lyder som om Kasper har voldsomt travlt.
Yankee skrev:Situationen er vel, at Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Rasmus Jönsson alle er oppe i luften. Vi har so far gjort vores i hver sag, og hvis vi skal have nogle af de tre esser til rådighed når vi begynder at skrive september kræver det en aktiv velvilje fra henholdsvis Kusk selv, Aston Villa eller Wolfsburg.

Kun i Kusk-sagen kan vi forvente en beslutning inden sæsonstart. Og sandsynligheden taler vel stadig for at han vælger at tage til Holland. Derfor må vi forberede os ud fra den nuværende trup - måske plus en ny back - og så håbe på lidt krymmel på kagen sidst i august.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. jun 2014, 12:37

Freddie skrev:Man kan vel aldrig vide. Transfervinduet lukkes først ved udgangen af august. Jeg synes ikke det lyder som om Kasper har voldsomt travlt.
Men hvis Kusk afviser Twente er det altså også et direkte tilvalg af AaB. Så kan vi forvente en ny kontrakt eller som minimum en afklaring på at Kusk spiller efteråret i AaB. Med forbehold for at der dukker noget ekstraordinært op, naturligvis.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2014, 12:46

Det ville da være dejligt, men i det sidste interview på 24Nordjyske udtaler han, at der er længe til transfervinduet lukker. Jeg tolker dette sådan, at han senest der vil tage en beslutning. Da den sidste kvalkamp spilles d. 28.8. er det muligt at han er med så langt, og så alligevel skifter til Twente, eller bliver selvfølgelig.
Yankee skrev: Men hvis Kusk afviser Twente er det altså også et direkte tilvalg af AaB. Så kan vi forvente en ny kontrakt eller som minimum en afklaring på at Kusk spiller efteråret i AaB. Med forbehold for at der dukker noget ekstraordinært op, naturligvis.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 25. jun 2014, 13:02

Venter han dertil er prisen også EN HELT ANDEN... der gælder klausulen ikke...

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2014, 13:15

Kender du den nøjagtige ordlyd på Kusks kontrakt. Jeg gør ikke.
hje1980 skrev:Venter han dertil er prisen også EN HELT ANDEN... der gælder klausulen ikke...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. jun 2014, 15:21

Freddie skrev:Kender du den nøjagtige ordlyd på Kusks kontrakt. Jeg gør ikke.
hje1980 skrev:Venter han dertil er prisen også EN HELT ANDEN... der gælder klausulen ikke...
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... af-vinduet" onclick="window.open(this.href);return false;

Man må formode at denne bestemmelse også gør sig gældende i dette transfervindue.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2014, 16:36

Interessant. Jeg refererer bare det han selv sagde i 24Nordjyske. Måske han så venter til vintervinduet, eller bare går gratis næste sommer.
Yankee skrev:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... af-vinduet" onclick="window.open(this.href);return false;

Man må formode at denne bestemmelse også gør sig gældende i dette transfervindue.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2014, 16:57

Der var netop i januars transfervindue nogle artikler, som kunne indikerer, at klausulen ikke gælder mere.

Der har i dette vindue, så angivet transferklausul på 4,5 mio og en på ca. 5,5 mio kr. Så du må bare vælge et medie og tro på deres udlæg af historien. For der er ikke en entydig historie - slet ikke efter den historie, som linket til, som er fra december.
- FlæskeFrank

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 26. jun 2014, 16:11

Selvom det har afsæt i skadessituationen, så kobler jeg lige mit indlæg fra skadestråden til denne transfertråd:

Jeg kan se, at andre skribenter linker til Nordjyske, så jeg antager, at det tidligere "forbud" er ophævet - ellers beklager jeg på forhånd..

http://www.nordjyske.dk/nyheder/saa-man ... 6/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bliver bare ganske optimistisk, når jeg læser ovenstående. Dalsgaard i bedring - udsigt max 1½ måned.
Skøn på Thomsen - ude i en måned. Mindre alvorlig operation og kortvarig pause til Gilli, som kan blive en vigtig backup på især højre back i denne sæson samt vigtigst af alt - Kent er inde at kommentere på Jönssons skade og forholder sig til, om han er klar til sæsonstart (som han gør til øvrige spillere i truppen).

Det giver mig den klare fornemmelse af, at Kent (mere end) tror på, at Jönsson er AaB'er indenfor nærmeste fremtid - ellers er jeg ret sikker på, at han ville spille "pas-kortet" ift. udsigterne for Jönsson.

Det tegner lovende :thumbsup: Dog har vi brug for en hurtig kortsigtet løsning ift. backup på backs - her er jeg ærgerlig over, at OB tilsyneladende er i førersædet ift. Barrett.

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af han skulle erstattes.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2014, 16:17

AaB-Jones skrev:Selvom det har afsæt i skadessituationen, så kobler jeg lige mit indlæg fra skadestråden til denne transfertråd:

Jeg kan se, at andre skribenter linker til Nordjyske, så jeg antager, at det tidligere "forbud" er ophævet - ellers beklager jeg på forhånd..

http://www.nordjyske.dk/nyheder/saa-man ... 6/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bliver bare ganske optimistisk, når jeg læser ovenstående. Dalsgaard i bedring - udsigt max 1½ måned.
Skøn på Thomsen - ude i en måned. Mindre alvorlig operation og kortvarig pause til Gilli, som kan blive en vigtig backup på især højre back i denne sæson samt vigtigst af alt - Kent er inde at kommentere på Jönssons skade og forholder sig til, om han er klar til sæsonstart (som han gør til øvrige spillere i truppen).

Det giver mig den klare fornemmelse af, at Kent (mere end) tror på, at Jönsson er AaB'er indenfor nærmeste fremtid - ellers er jeg ret sikker på, at han ville spille "pas-kortet" ift. udsigterne for Jönsson.

Det tegner lovende :thumbsup: Dog har vi brug for en hurtig kortsigtet løsning ift. backup på backs - her er jeg ærgerlig over, at OB tilsyneladende er i førersædet ift. Barrett.

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af sælg skulle erstattes
.
Det bliver da Jönsson! Og så erstatter Helenius Jönsson helt fremme :thumbsup:

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 26. jun 2014, 16:23

Gaarde6 skrev:
AaB-Jones skrev:Selvom det har afsæt i skadessituationen, så kobler jeg lige mit indlæg fra skadestråden til denne transfertråd:

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af han skulle erstattes
.
Jeg er naiv nok til at håbe (ikke helt tro) på, at Ene erstatter Due og Helenius erstatter Curth mens Ahlmann erstatter SF og/eller Toft (sælges/udlejes). Jönsson bliver i truppen som i foråret. Mens Kusk erstattes af en ny??

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2014, 19:00

AaB-Jones skrev:
Gaarde6 skrev:

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af han skulle erstattes
.
Jeg er naiv nok til at håbe (ikke helt tro) på, at Ene erstatter Due og Helenius erstatter Curth mens Ahlmann erstatter SF og/eller Toft (sælges/udlejes). Jönsson bliver i truppen som i foråret. Mens Kusk erstattes af en ny??
Den tror jeg ikke på.
Tror vi skal være heldige, hvis vi får både Jönsson og Helenius. De vil helt klart ligge sig helt i top løn mæssigt.
Tror ikke vores økonomi kan bære, både at "købe" de to fri. Lønne dem OG hente en erstatning, hvis Kusk smutter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jun 2014, 19:13

Tilgang: Ahlmann, Børsting, Helenius, Jönsson, Enevoldsen

Afgang: Curth, Due, Kusk, Toft

Larsen
Dalle-KEP-Thelander-Ahlmann
Jönsson-Würtz-Risgård-Thomsen
Helenius-Spalvis

Kom nu, please
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 26. jun 2014, 20:42

Oldager skrev:Tilgang: Ahlmann, Børsting, Helenius, Jönsson, Enevoldsen

Afgang: Curth, Due, Kusk, Toft

Larsen
Dalle-KEP-Thelander-Ahlmann
Helenius-Spalvis

Kom nu, please
Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Helenius-Spalvis

så er vi enige, med den sæson PK har haft, skal Dalle kæmpe sig tilbage for at få pladsen.... MEN det bliver vildt hvis det kommer til at ske! (og hvor skal ENE spille???)
Guld? igen, igen...!

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 26. jun 2014, 20:58

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af han skulle erstattes.
OB er ikke i nærheden af Barret... I følge mine kilder er han for dyr for OB, grundet en klausul i lejekontrakten.
AaB er stadig en mulighed. Sammen med Juve, et par klubber i Holland og Frankrig. Ved ikke hvilke klubber eller hvilke liga de kommer fra.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 26. jun 2014, 21:32

hje1980 skrev:
AaB-Jones skrev:Dog har vi brug for en hurtig kortsigtet løsning ift. backup på backs - her er jeg ærgerlig over, at OB tilsyneladende er i førersædet ift. Barrett.

OB er ikke i nærheden af Barret... I følge mine kilder er han for dyr for OB, grundet en klausul i lejekontrakten.
AaB er stadig en mulighed. Sammen med Juve, et par klubber i Holland og Frankrig. Ved ikke hvilke klubber eller hvilke liga de kommer fra.
Håber du har ret mht. Barrett - vi kunne virkelig godt brug en venstrebenet backup til Ahlmann, og så vil han også kunne dække på kanten.

Låst