Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jun 2014, 01:11

Oldager skrev:Tilgang: Ahlmann, Børsting, Helenius, Jönsson, Enevoldsen

Afgang: Curth, Due, Kusk, Toft

Larsen
Dalle-KEP-Thelander-Ahlmann
Jönsson-Würtz-Risgård-Thomsen
Helenius-Spalvis

Kom nu, please
Ja tak. Det der er altså et mesterhold, og mine fingre er stadig i den grad krydsede for at det sker. Det ultimative drømmescenarie er dog at Kusk bliver i efteråret, og at vi stadig kunne være i stand til at hente både Helenius og Jönsson... jeg tror slet ikke det er urealistisk, men jeg tror nu ikke der kommer en afklaring på hverken Helenius eller Kusk før vi når mindst en måneds tid ind i vinduet.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. jun 2014, 09:18

AaB-Jones skrev:Selvom det har afsæt i skadessituationen, så kobler jeg lige mit indlæg fra skadestråden til denne transfertråd:

Jeg kan se, at andre skribenter linker til Nordjyske, så jeg antager, at det tidligere "forbud" er ophævet - ellers beklager jeg på forhånd..

http://www.nordjyske.dk/nyheder/saa-man ... 6/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bliver bare ganske optimistisk, når jeg læser ovenstående. Dalsgaard i bedring - udsigt max 1½ måned.
Skøn på Thomsen - ude i en måned. Mindre alvorlig operation og kortvarig pause til Gilli, som kan blive en vigtig backup på især højre back i denne sæson samt vigtigst af alt - Kent er inde at kommentere på Jönssons skade og forholder sig til, om han er klar til sæsonstart (som han gør til øvrige spillere i truppen).

Det giver mig den klare fornemmelse af, at Kent (mere end) tror på, at Jönsson er AaB'er indenfor nærmeste fremtid - ellers er jeg ret sikker på, at han ville spille "pas-kortet" ift. udsigterne for Jönsson.

Det tegner lovende :thumbsup: Dog har vi brug for en hurtig kortsigtet løsning ift. backup på backs - her er jeg ærgerlig over, at OB tilsyneladende er i førersædet ift. Barrett.

Noget andet: Hvem kunne være erstatning for Kusk, hvis han sælges - Gaarde meldte jo ud i Nordjyske, at købet af Ene ikke havde noget med situationen omkring Kusk at gøre, og at han i tilfælde af han skulle erstattes.
Gode nyheder.

Håber meget på Dalsgaard snart bliver klar. Han giver os nogle væsentligt bedre muligheder med hans evner på højrekanten. Dertil vil hans speed kunne give os noget ekstra.

Men Thomsen må uomtvisteligt være den vigtigste at få klar ASAP. Den dreng er så vigtig for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. jun 2014, 09:47

Hvis man kan tale om held i uheld, så betyder Thomsens skade nok at der bliver mindre run på ham i det her vindue.

Klarer han og klubben sig godt i Europa har vi så problemet til vinter igen, men tror ikke han går nogen steder i år.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 28. jun 2014, 17:48

Mathias Thrane fra HIK er igen til prøvetræning i AaB

http://www.bold.dk/nyt/ung-hiker-haaber ... mtid-i-mig" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2014, 14:59

AaB1978 skrev:Mathias Thrane fra HIK er igen til prøvetræning i AaB

http://www.bold.dk/nyt/ung-hiker-haaber ... mtid-i-mig" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis han træner med i de kommende dage så skal det blive interessant at se ham på tirsdag mod Strømsgodset.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. jun 2014, 15:45

Jeg har nævnt ham før som en billig gardering for Ahlmann på backen. Oliver Silverholt har haft en skidt 2014-halvsæson, hvor han er røget på bænken i Halmstad, men tidligere har han været inde omkring det svenske U-21 landshold, så potentialet må være til stede.

I hvert fald vil han væk fra Halmstad i dette transfervindue http://www.expressen.se/kvp/sport/olive ... mstads-bk/" onclick="window.open(this.href);return false;
In verbis simus faciles

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2014, 09:22

http://www.bold.dk/nyt/hiker-imponerer-kent-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Bliver spændende at se om vi vælger at hente ham.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. jul 2014, 09:57

Rams skrev:Jeg har nævnt ham før som en billig gardering for Ahlmann på backen. Oliver Silverholt har haft en skidt 2014-halvsæson, hvor han er røget på bænken i Halmstad, men tidligere har han været inde omkring det svenske U-21 landshold, så potentialet må være til stede.

I hvert fald vil han væk fra Halmstad i dette transfervindue http://www.expressen.se/kvp/sport/olive ... mstads-bk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Men han vil jo netop have spilletid, her og nu. Hvorfor skulle han smutte til AaB for at sidde på bænken?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 1. jul 2014, 10:50

- Fordi Ahlmann ryger inden for de to næste vinduer
- Fordi AaB er en større klub end Halmstad
- Fordi Ahlmann har sine skadesperioder og karantæner
- Fordi AaB på de danske skatteborgeres regning med forskerordningen i hånden kan give en bedre løn
In verbis simus faciles

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 1. jul 2014, 11:08

Du skal vidst have en årsløn på ca. 600.000 før du kan anvende forsker.

Så nok lidt dyrt til en bænke plads.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 1. jul 2014, 11:22

Du har ret kan se andetsteds, at man skal tjene over 60.000 kr. om måneden for at være omfattet af ordningen, hvis ikke man har en PhD, og det har han nok ikke.

Nyt argument kunne så være, at:
- Halmstad ligger til nedrykning fra Allsvenskan
In verbis simus faciles

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2014, 11:25

Forza skrev:http://www.bold.dk/nyt/hiker-imponerer-kent-nielsen

Kan se at han er venstrekants spiller men er der nogen der ved om han kan spille højrekant?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. jul 2014, 12:49

Fra artiklen på bold lyder især denne passage jo mere end almindeligt lovende
Det, der virkelig falder i øjnene, er, at han kan følge med vores bedste spillere omkring spilforståelse
Man har ofte set unge spillere med god teknik, eller god fart, men som mangler spilforståelsen. Har man den i orden opvejer det ofte for en knap så god teknik eller knap så meget fart. Dermed ikke sagt han ikke er hurtig eller teknisk stærk, for det ved jeg ikke. Men spilforståelsen er ofte betydeligt sværere at lære end det andet. Han virker som en spændende spiller, og jeg er efterhånden ret lun på ham. Det vil efterhånden passe mig fint hvis vi holder på Kusk til vinter og så sender ham videre, vi er ved at være godt besat på kanterne, også selvom en profil skulle smutte.

Man kan jo næsten drømme om endnu et godt transfervindue :thumbsup:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2014, 15:11

Forza skrev:
Forza skrev:http://www.bold.dk/nyt/hiker-imponerer-kent-nielsen

Kan se at han er venstrekants spiller men er der nogen der ved om han kan spille højrekant?
Thrane er primært blevet benyttet på højrekanten hos HIK, men han mener selv at han kan spille forskellige offensive positioner.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 1. jul 2014, 17:54

Efter at have set dagens træningskamp, så har Mathias Thrane imponeret mig utrolig meget. Jeg troede, at han var venstrebenet, men han er højrebenet og spillede den venstre kant fantastisk. God positionering, god teknik, laver et mål og faldt naturligt ind i AaBs spillekoncept.

Ham skal vi have! Derimod er Ayo Simon Okuson ikke en spiller, som efter min mening er god nok. Han laver nogle mærkelig pasninger, og vi har rigeligt af spillere med kvalitet på hans plads. Vi har derudover brug for Helenius/Jönsson og måske dem begge to. Vi mangler bredde i angrebet. Derudover mangler vi en højre back, da det ikke fungerer med Søren Frederiksen derovre.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jul 2014, 18:41

Arendt skrev:Efter at have set dagens træningskamp, så har Mathias Thrane imponeret mig utrolig meget. Jeg troede, at han var venstrebenet, men han er højrebenet og spillede den venstre kant fantastisk. God positionering, god teknik, laver et mål og faldt naturligt ind i AaBs spillekoncept.
Vildt nok at en spiller fra 2. div. kan glide direkte ind og spiller som om han har spillet 100 kampe med de andre. HAPS!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. jul 2014, 19:00

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:Efter at have set dagens træningskamp, så har Mathias Thrane imponeret mig utrolig meget. Jeg troede, at han var venstrebenet, men han er højrebenet og spillede den venstre kant fantastisk. God positionering, god teknik, laver et mål og faldt naturligt ind i AaBs spillekoncept.
Vildt nok at en spiller fra 2. div. kan glide direkte ind og spiller som om han har spillet 100 kampe med de andre. HAPS!
Nu så jeg kun anden halvleg, men hvis han gør det så godt ham Thrane, så må han da ha' udviklet sig enormt den seneste tid? Det er selvfølgelig tilladt at udvikle sig lidt senere, men de store talenter er gerne hapset, inden de når at fylde 20. Nogen der har set noget til ham for HIK?

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 1. jul 2014, 20:59

Ham skal vi have! Derimod er Ayo Simon Okuson ikke en spiller, som efter min mening er god nok. Han laver nogle mærkelig pasninger, og vi har rigeligt af spillere med kvalitet på hans plads. Vi har derudover brug for Helenius/Jönsson og måske dem begge to. Vi mangler bredde i angrebet. Derudover mangler vi en højre back, da det ikke fungerer med Søren Frederiksen derovre.
Det lyder meget godt, men jeg er lidt forvirret over din sidste bemærkning: Søren F. på højre back?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 1. jul 2014, 21:09

Jep, Søren F spillede højre back i den sidste halve times tid.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 1. jul 2014, 21:37

Der skal skrives med Thrane!
Og det skal være NU tak!

Ikke nok med jeg synes han var spilbar konstant.
Så viste han også målfarlighed, overblik og vilje!

Tilmed vil jeg faktisk kalde ham MOM i dag.

Låst