Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af doukas » 27. jun 2014, 14:07

Provst i Brovst skrev:Det er en smal sag at drive virksomhed i Danmark. Bare gør hvad fagforeningen kræver eller luk.
Jeg skal i hvert fald ikke være selvstændig, med mindre det er et 1-mands firma.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 27. jun 2014, 14:23

Med minimum 4 danske hold, der skal i aktion i Europa d. 4., 5. og 6. august, kan Spillerforeningen nu for alvor sætte tommelskruerne på Divisionsforeningen.

Dansk amatørfodbold kan selvfølgelig ikke sende 4 amatørhold i kamp. Én ting er, at holdene vil tabe kampene og miste vigtige ranglistepoint. Én anden ting er, at dansk fodbold vil blive til grin
i hele Europa.

Som N.C. Holmstrøm sagde det i 2004, da vi sidst havde den her ballade. "Hvis der bliver strejke, bliver dansk fodbold bombet tilbage til stenalderen."

Parterne skal selvfølgelig nok blive enige om en ny overenskomst. Men det bliver i høj grad en overenskomst på Spillerforeningens præmisser.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. jun 2014, 14:24

Det er godt nyt hvis man håber på helt at undgå en konflikt. Omvendt er 1/8 et rigtig skidt tidspunkt hvis man, som jeg, er overbevist om at der skal en lockout til før parterne når hinanden. Det er desværre meget sjældent at en så tilspidset situation løses uden konflikt.

Vores Europa-kalender hedder:
3. runde: 29-30/7 og 5-6/8
4. runde: 19-21/8 og 26-28/8

4. runde burde derfor ikke blive noget problem, men til returkampen i 3. runde vil vi med meget stor sandsynlighed stå uden alle vores kontraktspillere. AaB er forhåbentlig allerede nu igang med en plan B, for det er rigtig mange millioner, vi har på spil. Heldigvis er FCK lige så udsat og Brøndby i endnu højere grad, da de ikke overføres til Europa League ved nederlag i 3. runde. Sammen kan vi tre klubber lægge et enormt pres på Divisionsforeningen.

Endelig er der jo den mulighed, at man når en fælles forståelse omkring at spillerne står til rådighed til de europæiske kampe. Det har man set før i blandt andet Italien, selvom både systemet og konflikterne ikke er sammenlignelige.

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 27. jun 2014, 14:37

Yankee skrev:
Endelig er der jo den mulighed, at man når en fælles forståelse omkring at spillerne står til rådighed til de europæiske kampe. Det har man set før i blandt andet Italien, selvom både systemet og konflikterne ikke er sammenlignelige.
Jeg tror i hvert fald som minimum, at solidariteten blandt lønslaverne i klubberne sættes på en gevaldig prøve, hvis de deltagende i Europa cup turneringerne ikke må spille og derved - potentielt i hvert fald - går glip af store summer i bonus, for slet ikke at tale om oplevelsen ved gruppespil og muligheden for at vise sig frem på de store scener.

Det kan blive helt underholdende at være vidne til, selv om situationen selvfølgelig er dybt tragisk og skadelig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. jun 2014, 14:53

Yankee skrev:Det er godt nyt hvis man håber på helt at undgå en konflikt. Omvendt er 1/8 et rigtig skidt tidspunkt hvis man, som jeg, er overbevist om at der skal en lockout til før parterne når hinanden. Det er desværre meget sjældent at en så tilspidset situation løses uden konflikt.

4. runde burde derfor ikke blive noget problem, men til returkampen i 3. runde vil vi med meget stor sandsynlighed stå uden alle vores kontraktspillere. AaB er forhåbentlig allerede nu igang med en plan B, for det er rigtig mange millioner, vi har på spil. Heldigvis er FCK lige så udsat og Brøndby i endnu højere grad, da de ikke overføres til Europa League ved nederlag i 3. runde. Sammen kan vi tre klubber lægge et enormt pres på Divisionsforeningen.

Hvor er det bare irriterende at glæden ved udsigten til den nye sæson inklusiv de ultravigtige CL kval kampe pt. er overskygget af frygten for en konflikt.

Jeg indrømmer blankt at jeg ikke kender til det fagretslige system med strejke/lock out, men jeg ser et potentielt skrækscenarie for mig.
Udmeldingerne fra AaBs spillere tyder på støtte til Spillerforeningen, mens FCKs spillere i modsætning har været noget mere forbeholdne i deres "støtte" til Spillerforeningen.

Risikerer vi et scenarie hvor AaBs spillere strejker/er lock outet, mens FCK skider på solidariteten og spiller konflikt eller ej?

Der er vel ikke noget der forhindrer at f.eks. FCKs samlede trup melder sig ud af Spillerforeningen?

Jeg tillader mig lige at citere mig selv. Der er stadigvæk Ingen løsning og konflikten nærmer sig. Det vil være katastrofalt hvis det koster vores europæiske deltagelse.

Jeg har ikke fået svar på mit citerede indlæg og prøver derfor at spørge igen.
Er der risiko for at der blandt de hold der skal europæisk, at der er nogle hold der bliver hårdt ramt, mens andre undgår konflikt ved at bryde med solidariteten?

Eksempelvis at AaB bliver hårdt ramt af konflikt, mens FCK/spillerne melder sig ud af systemet og ikke bliver ramt?

Jeg ved ikke om dette skrækscenarie er muligt da jeg ikke kender til de fagretslige regler, men jeg synes at det er tankevækkende at AaB spillerne udadtil virker klare i deres støtte til Spillerforeningen. FCKs spillere derimod virker noget mere tøvende overfor Spillerforeningen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2014, 14:58

Billede
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2014, 15:01

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Det er godt nyt hvis man håber på helt at undgå en konflikt.
Det er skidt nyt hvis man håber på en konkurrencedygtig superliga, men AaB spillede jo også fodbold som deltidsprof.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 27. jun 2014, 15:48

Hvad mon de ufaglærte og SOSU'erne(der bogstavligt talt knokler med lort hver dag) siger til, at de skal støtte millionlønnede fodboldspillere, der lever af deres hobby?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2014, 16:05

alithebeast skrev:Hvad mon de ufaglærte og SOSU'erne(der bogstavligt talt knokler med lort hver dag) siger til, at de skal støtte millionlønnede fodboldspillere, der lever af deres hobby?
Det gik fint med IT-nørderne hos CSC. Der var blokadevagter fra 3F for at sikre løn og arbejdsvilkår for folk med månedsløninger 50-60.000-kroners klassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 27. jun 2014, 16:18

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:Hvad mon de ufaglærte og SOSU'erne(der bogstavligt talt knokler med lort hver dag) siger til, at de skal støtte millionlønnede fodboldspillere, der lever af deres hobby?
Det gik fint med IT-nørderne hos CSC. Der var blokadevagter fra 3F for at sikre løn og arbejdsvilkår for folk med månedsløninger 50-60.000-kroners klassen.
Det er vel en form for omvendt Robin Hood solidaritet. Vi tager fra de dårligst lønnede, for at sikre de bedst lønnede.
Hader København!

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 27. jun 2014, 16:31

Så har DF og klubberne igen skidt i nællerne, de kan ikke læse ferieloven, nu kunne de heller ikke finde ud af at sende et brev i tide, vildt underligt de skulle repræsentere top professionelle klubber når de er så amatøragtige. Er sikker på Mads Øland slikker sig om munden nu, han har alle trumferne på hånden nu, DF skal nok komme med hatten i hånden når 1. august nærmer sig

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2014, 16:44

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Det er vel en form for omvendt Robin Hood solidaritet. Vi tager fra de dårligst lønnede, for at sikre de bedst lønnede.
Hvis man er en smule mere nuanceret så giver det jo lidt mening at lønmodtagere står sammen, når multinationale selskaber vil presse løn og arbejdsforhold, ellers kommer det nemlig både til at gå ud over de højt og de lavtlønnede - og lur mig ikke om det vil gøre endnu mere ondt på dem der i forvejen har lidt. Sådan plejer det jo at gå.

Fodboldspillere er svære at sammenligne med andre lønmodtagergrupper, og en del af striden er jo netop at SF vil sikre spillerne i de lavere rækkers pension etc.

Det overrasker mig at voldgiften er nået frem til den afgørelse den er, men der går godt nok lang tid mellem divisionsforeningens succeser. Det undrer mig vildt at der ikke er sket ændringer i den organisation endnu, og der ikke engang er tegn på det er på vej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. jun 2014, 16:47

Yankee skrev:Det er godt nyt hvis man håber på helt at undgå en konflikt. Omvendt er 1/8 et rigtig skidt tidspunkt hvis man, som jeg, er overbevist om at der skal en lockout til før parterne når hinanden. Det er desværre meget sjældent at en så tilspidset situation løses uden konflikt.

Hvis det ender med konflikt så er skandalen en realitet. Det vil bombe dansk fodbold tilbage til stenalderen i forhold til de europæiske turneringer. Det vil ikke ligefrem øge chancen for dansk CL deltagelse fremadrettet.

I forhold til en evt. konflikt så sidder Spillerforeningen med alle trumferne over for de hold der skal spille europæisk (at de så risikerer at sejre sig selv ihjel er et stort paradoks).

Vi kan formentlig ikke stille med stærkeste hold i den første kamp i
3. kval runde for så at stille med amatører i returkampen. Vi skal sende en spiller liste til UEFA og jeg tvivler på, at de vil acceptere en liste med 30-40 spillere (truppen samt amatører).
Vi risikerer vel at blive taberdømt i returkampen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2014, 17:17

Tag nu den konflikt! Light it up!

PS: CSC vandt den konflikt mod fagbevægelsen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 27. jun 2014, 17:30

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Hvis man er en smule mere nuanceret så giver det jo lidt mening at lønmodtagere står sammen, når multinationale selskaber vil presse løn og arbejdsforhold, ellers kommer det nemlig både til at gå ud over de højt og de lavtlønnede - og lur mig ikke om det vil gøre endnu mere ondt på dem der i forvejen har lidt. Sådan plejer det jo at gå.
Ja, det giver mening at normale lønmodtagere står sammen. Et medlem af 3F eller FOA har så forsvindende lidt til fælles med et medlem af Spillerforeningen, at det ingen mening giver for dem at konflikte sammen. Skal spillerne i en superligaklub også sympatistrejke, hvis kontormusene fra HK er i konflikt? Eller rengøringspersonalet?
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jun 2014, 19:21

Det kniber for mig at forstå hvorfor det virker til at langt størstedelen i denne tråd kaster al skyld på spillerforeningen.

Jeg har ikke nogen særlige sympatier i denne sag, og egentlig har jeg ikke rigtigt sympati for tanken at professionelle sportsfolk skal isdestilles med almindelige lønmodtagere... men hidtil er det altså (igen-igen) divisionsforeningen som opfører sig tåbeligt og amatøragtigt i denne sag. For det første ved at tro de kan knægte spillerforeningen, i en meget kort sommerpause, når de samtidigt kommer med krav om omfattende forringelser af den gældende overenskomst, for det andet ved overhovedet at opsige overenskomsten og komme med konfliktvarsel, når man stadig har haft muligheder for at blive enige uden at tage så drastiske midler i brug. For det tredje ved at fucke op i varslet om lockout, og for det fjerde... ved at tro man kan presse superligaspillerne til at opgive spillerforeningen - for i sidste ende er det tydeligt at det er det som er målet.

At klubberne ikke FORLÆNGST har skiftet ud i toppen af divisionsforeningen, ovenpå de senere års endeløse fumlerier, er mig en gåde.

Og på den anden side af bordet har jeg ikke hørt spillerforeningen komme med ufravigele krav, udover at de selvfølgelig vil have noget et andet sted, hvis der skal ændres i den nuværende overenskomst så de på andre områder bliver dårligere stillet - det er jo en helt logisk konsekvens.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af fish » 27. jun 2014, 19:27

Jesper Schmidt skrev:Det kniber for mig at forstå hvorfor det virker til at langt størstedelen i denne tråd kaster al skyld på spillerforeningen.

Jeg har ikke nogen særlige sympatier i denne sag, og egentlig har jeg ikke rigtigt sympati for tanken at professionelle sportsfolk skal isdestilles med almindelige lønmodtagere... men hidtil er det altså (igen-igen) divisionsforeningen som opfører sig tåbeligt og amatøragtigt i denne sag. For det første ved at tro de kan knægte spillerforeningen, i en meget kort sommerpause, når de samtidigt kommer med krav om omfattende forringelser af den gældende overenskomst, for det andet ved overhovedet at opsige overenskomsten og komme med konfliktvarsel, når man stadig har haft muligheder for at blive enige uden at tage så drastiske midler i brug. For det tredje ved at fucke op i varslet om lockout, og for det fjerde... ved at tro man kan presse superligaspillerne til at opgive spillerforeningen - for i sidste ende er det tydeligt at det er det som er målet.

At klubberne ikke FORLÆNGST har skiftet ud i toppen af divisionsforeningen, ovenpå de senere års endeløse fumlerier, er mig en gåde.

Og på den anden side af bordet har jeg ikke hørt spillerforeningen komme med ufravigele krav, udover at de selvfølgelig vil have noget et andet sted, hvis der skal ændres i den nuværende overenskomst så de på andre områder bliver dårligere stillet - det er jo en helt logisk konsekvens.
Det har tidligere været fremme at spiller foreningen raslede med sablen i maj og sagde de ville strejke i august. for at imødegå konflikt start i august opsagde divisions foreningen derfor aftalen. Det kan jeg godt forstå.

Jeg er derimod helt på linje i hvor amatøragtig de sidenhen har håndteret det

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jun 2014, 19:42

fish skrev: Det har tidligere været fremme at spiller foreningen raslede med sablen i maj og sagde de ville strejke i august. for at imødegå konflikt start i august opsagde divisions foreningen derfor aftalen. Det kan jeg godt forstå.

Det du taler om er rygter - faktum er at det ikke skete, og selv om der skulle være hold i de rygter, er det vel en helt almindelig ting at benytte som præssionsmiddel i sådanne forhandlinger. Spillerforeningen har ikke opsagt overenskomsten, det har divisionsforeningen, og det kan man på ingen måde klandre spillerforeningen for. Man kan heller ikke klandre dem for at divisionsforeningen fuckede up bigtime da de skulle overbringe lockoutvarslet, og ikke tog højde for at den sidste hverdag i måneden var en dag hvor masser af virksomheder og kontorer holder lukket - som eksempel har jeg tidligere nævnt at mange offentlige kontorer som f.eks. Borgerservice holdt lukket den dag. Det burde saftsuseme ikke være kommet som nogen gigantisk overraskelse for dem at et lille kontor som spillerforeningens kunne finde på at gøre det samme. Det burde heller ikke komme som en overraskelse for en brancheorganisation, hvis medlemmer tilsammen er en milliardforretning, hvordan reglerne for udbringning af sådanne anbefalede breve er.

Man valgte at gamble på at man kunne aflevere lockoutvarslet så sent at der ikke kunne komme et modsvar fra spillerforeningen (det tror jeg nu iøvrigt stadig der kunne, eftersom spillerforeningen efterfølgende udsendte to forskellige strejkevarsler som dækkede begge udfald af afgørelsen om korrekt varsling)... Man gamblede, og man tabte. Nu sidder divisionsforeningen med sorteper, og det gør de fordi DE har skabt en konflikt, og de har skabt konflikten på det værst tænkelige tidspunkt for dem selv, og for dansk fodbold.

Det er amatøragtigt, og det er uanstændigt dumt.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 27. jun 2014, 19:46

Jesper Schmidt skrev:
fish skrev: Det har tidligere været fremme at spiller foreningen raslede med sablen i maj og sagde de ville strejke i august. for at imødegå konflikt start i august opsagde divisions foreningen derfor aftalen. Det kan jeg godt forstå.

Det du taler om er rygter - faktum er at det ikke skete, og selv om der skulle være hold i de rygter, er det vel en helt almindelig ting at benytte som præssionsmiddel i sådanne forhandlinger. Spillerforeningen har ikke opsagt overenskomsten, det har divisionsforeningen, og det kan man på ingen måde klandre spillerforeningen for. Man kan heller ikke klandre dem for at divisionsforeningen fuckede up bigtime da de skulle overbringe lockoutvarslet, og ikke tog højde for at den sidste hverdag i måneden var en dag hvor masser af virksomheder og kontorer holder lukket - som eksempel har jeg tidligere nævnt at mange offentlige kontorer som f.eks. Borgerservice holdt lukket den dag. Det burde saftsuseme ikke være kommet som nogen gigantisk overraskelse for dem at et lille kontor som spillerforeningens kunne finde på at gøre det samme. Det burde heller ikke komme som en overraskelse for en brancheorganisation, hvis medlemmer tilsammen er en milliardforretning, hvordan reglerne for udbringning af sådanne anbefalede breve er.

Man valgte at gamble på at man kunne aflevere lockoutvarslet så sent at der ikke kunne komme et modsvar fra spillerforeningen (det tror jeg nu iøvrigt stadig der kunne, eftersom spillerforeningen efterfølgende udsendte to forskellige strejkevarsler som dækkede begge udfald af afgørelsen om korrekt varsling)... Man gamblede, og man tabte. Nu sidder divisionsforeningen med sorteper, og det gør de fordi DE har skabt en konflikt, og de har skabt konflikten på det værst tænkelige tidspunkt for dem selv, og for dansk fodbold.

Det er amatøragtigt, og det er uanstændigt dumt.
Er det rygter når formanden for divisions foreningen udtaler det? Det bliver du nødt til at forklare.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2014, 19:46

Jesper Schmidt skrev: For det første ved at tro de kan knægte spillerforeningen, i en meget kort sommerpause, når de samtidigt kommer med krav om omfattende forringelser af den gældende overenskomst, for det andet ved overhovedet at opsige overenskomsten og komme med konfliktvarsel, når man stadig har haft muligheder for at blive enige uden at tage så drastiske midler i brug.
Lærerene var knækket på tre uger (25 dage) og deres strejkekasse er og var af episke dimensioner. Spillerforeningen ville være færdige på under en måned.

Besvar