Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 1. jul 2014, 09:07

doukas skrev:
Lindmark skrev:
Hanga skrev:Jeg er færdig... Er det virkelig ham selv der har fyret den omgang mundbæ af, eller er det satire? Lige lovlig meget ananas i egen juice, Glen.
Jeg tænkte også satire efterhånden som jeg fik arbejdet mig ned igennem Glens manifest. Men jeg er seriøst bange for at han rent faktisk har sagt alt det der til en eller anden mikrofonholder. Talk the Walk disco-Glen :innocent:
Den er god nok. Oveni købet er det, hvad skulle være forstille at være dansk fodbolds højborg, der lægger spalteplads til:

http://www.dbu.dk/Nyheder/2014/Juni/gle ... delsesstil" onclick="window.open(this.href);return false;
Nok engang må man bare sige... hold nu kæft hvor er jeg glad for, at vi har Kent!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 1. jul 2014, 10:36

Hahaha, hold nu kæft, hvor er det dog fremragende!

Er du syg en omgang mundlort.

Well, folkene inde i DBU elsker den slags mundlort. Form uden indhold.
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 1. jul 2014, 10:53

Min favorit er den med, at han tidligere var "ubevidst kompetent":

”Ubevidst kompetent. Det er vist det, jeg var tidligere. Jeg vidste ikke, hvorfor jeg gjorde tingene, som jeg gjorde. Det er som en tavs viden. Jeg har gjort det i mange år og gennem lang tid. Jeg bruger min emotionelle intelligens, fornemmer folk og kommer ind under huden på dem."

For satan, mand! Tænk, at et voksent menneske kan få sig til at sige sådan i ramme alvor! Han sidder jo direkte og filosoferer over, at han også tidligere var genial, men bare savnede at kunne sætte ord på hvorfor!

Jeg forestiller mig mere og mere, at Glen lever i en verden uden at blive sagt imod af sine omgivelser. Aldrig nogensinde. Han bliver nok nærmere konstant bekræftet i at være en slags guru, en overmenneskelig helgen, som har set lyset og derfor nu endelig kan sætte ord på, hvorfor han også tidligere var genial.

Og tænk sig...den mand har aldrig vundet en skid. Hvis FCM havde vundet guld i år (haha!), ville hans selvforståelse have fået hans korpus til at vokse til en 50 meter høj skabning, der ville kunne ses over hele Herning. Og Herning ville elske det.

Og så er den her jo bare så dejlig FCM'sk:

"Den første kvalitet, jeg kigger efter, når jeg skal finde nye spillere er netop, om de har ’gode menneskelige værdier’. Hvis ikke de har det, så kan vi som udgangspunkt ikke bruge dem i FCM.”

Som udgangspunkt, nemlig... Hvis spillerne er dygtige nok, kan den med de menneskelige værdier gradbøjes.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2014, 11:23

sulakvelidze skrev:Min favorit er den med, at han tidligere var "ubevidst kompetent":

”Ubevidst kompetent. Det er vist det, jeg var tidligere. Jeg vidste ikke, hvorfor jeg gjorde tingene, som jeg gjorde. Det er som en tavs viden. Jeg har gjort det i mange år og gennem lang tid. Jeg bruger min emotionelle intelligens, fornemmer folk og kommer ind under huden på dem."

For satan, mand! Tænk, at et voksent menneske kan få sig til at sige sådan i ramme alvor! Han sidder jo direkte og filosoferer over, at han også tidligere var genial, men bare savnede at kunne sætte ord på hvorfor!

Jeg forestiller mig mere og mere, at Glen lever i en verden uden at blive sagt imod af sine omgivelser. Aldrig nogensinde. Han bliver nok nærmere konstant bekræftet i at være en slags guru, en overmenneskelig helgen, som har set lyset og derfor nu endelig kan sætte ord på, hvorfor han også tidligere var genial.

Og tænk sig...den mand har aldrig vundet en skid. Hvis FCM havde vundet guld i år (haha!), ville hans selvforståelse have fået hans korpus til at vokse til en 50 meter høj skabning, der ville kunne ses over hele Herning. Og Herning ville elske det.

"Den første kvalitet, jeg kigger efter, når jeg skal finde nye spillere er netop, om de har ’gode menneskelige værdier’. Hvis ikke de har det, så kan vi som udgangspunkt ikke bruge dem i FCM.”
Og det er selvfølgelig lige præcis derfor man i FCM har hentet elskværdige personligheder som Kristian Bach Bak Back, Mikkel Thygesen og ikke mindst David Nielsen efter voldssagen... and the list goes on.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. jul 2014, 12:10

Det svarer til at Ole Wedel forklarer hvordan hans nye kone Tuk er et dejligt menneske og at de har fundet sammen fordi de har fælles interesser og en god kemi.

Tror I selv på at FC Midtjylland udvælger nigerianske skoledrenge efter deres "menneskelige værdier"?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. jul 2014, 13:34

sulakvelidze skrev:Min favorit er den med, at han tidligere var "ubevidst kompetent":

Som udgangspunkt, nemlig... Hvis spillerne er dygtige nok, kan den med de menneskelige værdier gradbøjes.
Hvad så med Kristian Bak Bach Højre Back, han har hverken menneskelige værdier eller er særligt dygtig.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. jul 2014, 13:44

Jøsses, mand.

Jeg tror ikke, jeg har nogensinde har set så mange tomme floskler blive skamredet så vildt. Den hidtidige mester i varm luft Torben Kølbæk har fundet sin overmand i sin egen lærling Glen Riddersholm.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 1. jul 2014, 18:36

Walk the talk – "og ikke noget med fine ord eller smarte sætninger"
den fik du da rimelig meget ødelagt for dig selv der disco-glen.
lynge er gud!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. jul 2014, 08:43

Imponerende at de har fået overbevist nogen om at hælde penge i det hul, desværre

http://mobil.bold.dk/#/nyt/fc-midtjylla ... ke-haender" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 2. jul 2014, 08:46

doukas skrev:Imponerende at de har fået overbevist nogen om at hælde penge i det hul, desværre

http://mobil.bold.dk/#/nyt/fc-midtjylla ... ke-haender" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ret crazy.

Tillykke til fcm. Det var voldsomt tiltrængt med kapital.

Men, hvad fanden vil Benham i fucking fcm!?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 2. jul 2014, 08:54

Og straks buldrer de løs med ambitionerne for fremtiden i en grad, så man skulle tro, Ørgaard havde fået comeback dernede

http://www.bold.dk/nyt/fcm-europaeisk-g ... f-seks-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. jul 2014, 09:12

Synes man har hørt den sang før... med deres tidligere 2011-plan... Den blev da hurtigt slettet igen...

Hvem er det de melder sådan noget ud til? og for...

En klub der ALDRIG rigtig har vundet noget. Hvorfor skulle de pludselig skabe så stor sportslig succes. Kan ikke se det for mig...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jul 2014, 09:37

"Regionens hold"... jowjow.

Danmarks største plastikklub blev lige endnu mere plastik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. jul 2014, 09:41

Håber FCM har format nok til at betale Benhams psykologregning når han finder ud af, at det er Steinlein og Riddersholm der skal formøble hans formue.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. jul 2014, 10:23

Tillykke til FCM... De havde, lige som os, i den grad brug for kapital. Men ved at sælge til en ejer slipper de for meget bøvl. De første 10 millioner af indtægten på 70 er brugt på at slippe ud af aftalen om akademiet i Indien. Derudover er kontraktrettighederne købt tilbage for et ukendt beløb, så de er næppe ved at købe Ronaldo.... Men man må alligevel imponeres over deres evne til at finde udenlandske investorer :-)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. jul 2014, 10:32

Klaus skrev:Tillykke til FCM... De havde, lige som os, i den grad brug for kapital. Men ved at sælge til en ejer slipper de for meget bøvl. De første 10 millioner af indtægten på 70 er brugt på at slippe ud af aftalen om akademiet i Indien. Derudover er kontraktrettighederne købt tilbage for et ukendt beløb, så de er næppe ved at købe Ronaldo.... Men man må alligevel imponeres over deres evne til at finde udenlandske investorer :-)
De har købt kontraktrettighederne tilbage for 22 mil. kr.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 2. jul 2014, 10:48

Det ser interessant ud, hvad der sker i FCM. Nu forsvandt de ellers så Debatsiden-glade FCM-gæster jo desværre fra siden her, da Christian Bolaños knuste det sidste af deres drøm den 11. maj, så vi får dem nok ikke til at bidrage med input. Det kunne ellers være interessant at høre deres holdning til, at halvdelen af de 67 mio. allerede er brugt på at købe egne spillere og på at betale sig fra pligten til at bygge et akademi i Indien.

For fire måneder siden budgetterede de med et minus på 10-16 mio. kr. for det nuværende regnskab, så hvor stor en del af den sidste halvdel af kapitaltilførslen skal bruges på at lukke dét hul? Og hvad med bagefter?

Deres forventning om mere end en fordobling af sponsorindtægterne til 50 mio. i 2017 kunne det også være interessant med en nøgtern vurdering af. Umiddelbart lyder det ambitiøst i en klub med sponsorflugt og langvarigt savn af hovedsponsor. Nåja, og i en klub uden titler.

Og hvad synes FCM-tilhængerne mon om, at klubben nu skal ledes af en 30-årig formand og ven til hovedaktionæren? Jeg ville løfte et øjenbryn, hvis en sådan konstruktion ramte AaB.

Under alle omstændigheder er det selvfølgelig gode nyheder for FCM med de mange penge. Men præcist hvor gode, nyhederne er for dem, er svært at gennemskue. Jeg kan i hvert fald godt forstå, hvis de tøver med at juble for højt. Umiddelbart ligner det en mindre version af den fest, de holdt, da de bondefangede ham gutten fra Indien.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Hvorfor hade FCM

Indlæg af hje1980 » 2. jul 2014, 10:58

Ja det giver et sted mellem 18 og 24 mio tilbage... SÅDAN...

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 2. jul 2014, 11:03

Det her ser også lidt alternativt ud:
FCM Holding agter efter sommer at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling og ændre bestyrelsens sammensætning til følgende:

Rasmus Ankersen, rådgiver, entreprenør og forfatter (nyvalg).
Cliff Crown, statsaut. revisor, bestyrelsesformand for Brentford FC (nyvalg).
Steen Hessel, salgsdirektør i Ejner Hessel A/S, FCM's storsponsor (nyvalg).
Nity Raj, General Counsel i Smartodds Ltd. (nyvalg).
Johnny Rune, ejer af og direktør for Scan Production A/S. Medlem af bestyrelsen siden 2008.
Shrinivas Dempo, bestyrelsesformand for Dempo Global Corp. Pte. Ltd. Medlem af bestyrelsen siden 2011.
Altså seks mand i bestyrelsen til at lede en fodboldklub i Danmark. Men hvor mange af dem har bopæl i Danmark? Steen Hessel og Johnny Rune? Og så måske Rasmus Ankersen, hvis han stadig bor hjemme hos mor og far?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2014, 11:35

Tillykke til FCM. Der har nok ikke Været mange andre muligheder. Det slår mig dog at man intet har hørt før det rent faktisk var igennem (eller jeg har ikke), det er da næsten wn bedrift i sig selv.

Man kan da håbe at FCM kan gøre en nogenlunde figur i Eueopa næste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar