En stor forskel på fcm og os i den sammenhæng er, at fcm har hentet en (svagere) erstatning til en plads på holdet, hvor vi har suppleret op - altså ikke en erstatning, men en ekstra spiller.MHJ skrev:FCM har jo ikke hentet nogen udover Heintze endnu, og sammenlignet syntes jeg vores eneste tilgang (Enevoldsen) er noget stærkere. Og en anden ting (jeg er sikkert bare fatsvag): hvad mener du med fugle på taget her?Hovedet skrev:Der er ganske rigtigt oprustet markant hos 3 af klubberne i sidste års top 4, mens billedet ser noget mere broget ud hos AaB. Vi har flere fugle på taget end i hånden med godt 2 uger til sæsonstart, og jeg havde håbet, at vi havde været længere fremme både sportsligt og økonomisk på dette tidspunkt.9800 skrev:Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!
Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!
Forhåbentlig kan FCMs udmeldinger i dag sætte mere skub i tingene længere nordpå :-)
Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
2 ting til dit indlæg Freddie, som jeg generelt er meget enig i.
1: Thelander har altså haft store problemer i visse kampe, og flere gange har vi også bandet ham langt væk herinde. Jeg forstår dog godt man kan være forblændet af hans gode afslutning på sæsonen, at han sikrede os pokalen og den flotte AaB sæson generelt, men Thelander havde altså mange problemer især i starten hvor han var skyld i mange mål, som feks SønderjyskE kampen.
Jeg gav vist 12 til Thelander lige efter sæsonen, men det var i en glædesrus hvor det var svært at være 100% objektiv, blandt andet pga. de ting skrevet ovenfor. SKulle jeg give ham en karakter nu hvor rusen har lagt sig og man begynder at kigge frem af ville han nok nærmere ligge på 7.
2: FCM har mistet Lössl, og hentet Heinze ind, ligesom flere af de sidste par sæsoners profiler udtrykker ønske om at komme videre såsom Sly, ligesom man også kan mærke på Hassan og Juelsgaard vil videre til nye udfordringer. Det betyder ikke at de ikke bryder sig om at være i FCM, eller ikke tror på projektet, men det er spillere der har været profiler i et par sæsoner suppen, samt prøve nye udfordringer, ved et udenlandseventyr.
Ellers enig.
1: Thelander har altså haft store problemer i visse kampe, og flere gange har vi også bandet ham langt væk herinde. Jeg forstår dog godt man kan være forblændet af hans gode afslutning på sæsonen, at han sikrede os pokalen og den flotte AaB sæson generelt, men Thelander havde altså mange problemer især i starten hvor han var skyld i mange mål, som feks SønderjyskE kampen.
Jeg gav vist 12 til Thelander lige efter sæsonen, men det var i en glædesrus hvor det var svært at være 100% objektiv, blandt andet pga. de ting skrevet ovenfor. SKulle jeg give ham en karakter nu hvor rusen har lagt sig og man begynder at kigge frem af ville han nok nærmere ligge på 7.
2: FCM har mistet Lössl, og hentet Heinze ind, ligesom flere af de sidste par sæsoners profiler udtrykker ønske om at komme videre såsom Sly, ligesom man også kan mærke på Hassan og Juelsgaard vil videre til nye udfordringer. Det betyder ikke at de ikke bryder sig om at være i FCM, eller ikke tror på projektet, men det er spillere der har været profiler i et par sæsoner suppen, samt prøve nye udfordringer, ved et udenlandseventyr.
Ellers enig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg har naturligvis ikke glemt Thelanders blundere og nedtur i Haderslev, ej heller den irriterende på Brøndby Stadion hvor han gik til den forkerte mand og Kahlenberg udlignede vores fine 2-1 føring. Man har dog lov til at tro, at det er sket i en anden verden. Det virker som om det er 100 år siden. Efter det har han løftet sit spil utroligt, og ligner en mand, med en fornem fremtid.
For at illustrere det, kan jeg fortælle, at jeg for under et år siden regnede med, og gav udtryk for det på Debatsiden, at Kasper Pedersen ville stryge lige uden om ham i løbet af få måneder. Det er slet ikke sket, og det er ikke fordi Kasper Pedersen ikke har udviklet sig. Thelander har bare klart førersædet endnu, men samlet set en herlig udvikling med AaBs forsvarere.
Hvis Blåbjerg udvikler i samme hast, står vi historisk stærkt i den centrale forsvarsdel, og jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle gøre det.
For at illustrere det, kan jeg fortælle, at jeg for under et år siden regnede med, og gav udtryk for det på Debatsiden, at Kasper Pedersen ville stryge lige uden om ham i løbet af få måneder. Det er slet ikke sket, og det er ikke fordi Kasper Pedersen ikke har udviklet sig. Thelander har bare klart førersædet endnu, men samlet set en herlig udvikling med AaBs forsvarere.
Hvis Blåbjerg udvikler i samme hast, står vi historisk stærkt i den centrale forsvarsdel, og jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle gøre det.
jonas386 skrev:2 ting til dit indlæg Freddie, som jeg generelt er meget enig i.
Ellers enig.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Der træffes snart en afklaring vedr. Thrane (formentlig inden træningslejren i Holland). Thrane har imponeret, men han skal også vurderes op mod truppens samlede sammensætning.
FCK står da også med en voldsom udfordring. Hvordan skal holdet se ud? Kan man bare kaste trillioner efter spillere og så har man et hold? Kan Ståle passe to job på en gang, når han historisk er i en situation, hvor han plejer at have svært ved at passe 1. Er det overhovedet klogt at give ham så meget magt? Hvad med deres venstre back, der gerne vil væk men er tæt på at være den eneste, der skal blive tilbage? Jeg synes de har meget at tænke på.
Sidste år vandt Midtjylland de første 5 kampe og udspillede i perioder AaB i den 6. i Aalborg. Alligevel sluttede de langt efter da boet skulle gøres op.
Brøndby kan jeg simpelthen ikke bedømme ordentligt. Måske er de gode, hvem ved. De skal vise det over 33 kampe.
Indtil videre har vi mesterholdet in takt, suppleret med Thomas Enevoldsen. Det hold var det bedste i Danmark sidste år, og dominerede i den grad ligaen i foråret, hvor al modstand på det nærmeste blev fejet til side. Hvorfor dur det ikke nu? Jeg vil mene at AaB er oplagt medaljekandidat, men ved også, at der kan ske meget i løbet af 33 kampe. Vi må tage det som det kommer, og glæde os over, at ved sidste sæsonstart var bekymringen om selskabet bag fodbolden overhovedet kunne overleve en sæson. Vi står meget stærkere rustet, og tro mig, de drenge vi sender i kamp, vil kæmpe for resultater, og de har et fornemt potentiale.
Sidste år vandt Midtjylland de første 5 kampe og udspillede i perioder AaB i den 6. i Aalborg. Alligevel sluttede de langt efter da boet skulle gøres op.
Brøndby kan jeg simpelthen ikke bedømme ordentligt. Måske er de gode, hvem ved. De skal vise det over 33 kampe.
Indtil videre har vi mesterholdet in takt, suppleret med Thomas Enevoldsen. Det hold var det bedste i Danmark sidste år, og dominerede i den grad ligaen i foråret, hvor al modstand på det nærmeste blev fejet til side. Hvorfor dur det ikke nu? Jeg vil mene at AaB er oplagt medaljekandidat, men ved også, at der kan ske meget i løbet af 33 kampe. Vi må tage det som det kommer, og glæde os over, at ved sidste sæsonstart var bekymringen om selskabet bag fodbolden overhovedet kunne overleve en sæson. Vi står meget stærkere rustet, og tro mig, de drenge vi sender i kamp, vil kæmpe for resultater, og de har et fornemt potentiale.
Hovedet skrev: Jeg ser nu heller ingen grund til at lade sig inspirere af Brøndby, da slet ikke hvad retorik angår. Helt nøgternt må vi vel blot konstatere, at de pt. synes at gå styrket ind til næste sæson, og det samme gælder FCM, hvis deres udmeldinger skal tages til troende. AaB ser ud til at gå svækket ind til næste sæson, i hvert fald vurderet på navne. Dog er der stadig stort udviklingspotentiale i mange af spillerne, hvorfor jeg ikke mener, at "al udvikling går i stå" - men jeg ser nøgternt vurderet heller ikke AaB som en helt oplagt medaljekandidat. Dertil er der for mange uafklarede spørgsmål, både sportsligt og økonomisk.
Fck vender tilbage til som #1 i denne sæson. Økonomisk kan AaB slet ikke være med. Eller andre for den sags skyld.9800 skrev:Der bliver godt nok oprustet rundt omkring!
FCK med flere markante indkøb
BIF med ny forsvarer og Elmander (som jeg slet ikke tror kan leve op til forventningerne)
Men generelt et BIF med et stærkt hold som man må formode er sammenspillet nu.
FCM som melder om 2-4 forstærkninger til deres hold, som jeg er 100% sikre på var blevet mestre i sidste sæson hvis ikke Izzuna og Erik S var blevet Langtids skadet!
Det er endnu en spændende sæson vi går i møde!
bif svinene opruster med dyre signing. Økonomisk er det et fucking gedemarked derude og de bløder penge i stor stil. Med de seneste signings bliver underskuddet i 50+ mio klassen. Det er mange penge og kassen er snart top. Deres formand bliver nød til at smide flere penge i kassen, hvis det skal forsætte på den måde.
Fcm blev reddet på målstregen, men historien minder om det samme som bif. Økonomisk overforbrug.
AaB mangler selv en emission. Forhåbentligt forsætter stilen fra de sidste år med økonomisk fornuft og sportsligt snilde, samt massiv fokus på talenterne.
Derfor håber jeg også en spiller, som har fået ros, bliver signet. Han er, sammenlignet med hvad vores konkurrenter laver, ekstrem billig og i AaBs guldsystem kan han, forhåbentligt, hurtigt tilpasse sig og blive en god breddespiller og muligvis mere.
Det er signings som Kvindebjerg AaB stadig leve af. Eventuelt krydret med lejeaftaler allah Ene eller Jönsson, hvor det giver rigtig god økonomisk mening.
Økonomien er stadig #1 prioritet i mine øjne. Få styr på den endeligt og kør butikken ordenligt - Så skal AaB nok være med i top4!
Uden Synd Ingen Frelse
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Medaljekandidaterne hedder AaB, Brøndby, Esbjerg, FCK og FCM. Resten af holdene er på ingen måde skræmmende og må fordele bund- og midterplaceringerne. En traditionel medaljekandidat som OB har i dén grad skåret ned på ambitionerne og henter hårdtarbejdende knokkel-spillere, som bestemt ikke rimer på tophold. FCN står med et hold af nipsere, har mistet anføreren og omdrejningspunktet på midten og en ny træner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Helt enig.Gnu skrev:Medaljekandidaterne hedder AaB, Brøndby, Esbjerg, FCK og FCM. Resten af holdene er på ingen måde skræmmende og må fordele bund- og midterplaceringerne. En traditionel medaljekandidat som OB har i dén grad skåret ned på ambitionerne og henter hårdtarbejdende knokkel-spillere, som bestemt ikke rimer på tophold. FCN står med et hold af nipsere, har mistet anføreren og omdrejningspunktet på midten og en ny træner.
fck bør være klar kæmpe favorit til mesterskabet.
Derefter er det noget mere utydeligt, hvem der ligger bedst til.
Uden Synd Ingen Frelse
Et forsigtigt bud mht Thrane er, at Gaarde er ved at finde ud af hvad han koster at købe fri 6 mdr før så han kan komme med til Holland. Ideelt så er det under 50.000 kr og så får han 2-3 år i klubben til at tage springet til prof bold
Det er ihvertfald i den størrelsesorden.Eksil skrev:Et forsigtigt bud mht Thrane er, at Gaarde er ved at finde ud af hvad han koster at købe fri 6 mdr før så han kan komme med til Holland. Ideelt så er det under 50.000 kr og så får han 2-3 år i klubben til at tage springet til prof bold
Thrane bør være meget meget billig.
Og tilbyder AaB ham kontrakt og HIK begynder at skabe sig, så bliver Thrane også stiktosset.
Så det skal de nok finde ud af.
Uden Synd Ingen Frelse
Han er HIK-dreng, så tvivler og håber ikke han skaber sig eller bliver sur over noget som helst.
Tror vi skal smide et par hundrede af de lange for at få ham nu, og det ville også være fint for mig. HIK skulle gerne belønnes for det arbejde de har lavet med ham - 50k, så kan de lige så godt holde på ham et halvt år og tage 10-15 mål mere med..
Tror vi skal smide et par hundrede af de lange for at få ham nu, og det ville også være fint for mig. HIK skulle gerne belønnes for det arbejde de har lavet med ham - 50k, så kan de lige så godt holde på ham et halvt år og tage 10-15 mål mere med..
Aalborg BK 1885!
Ja, der er altså ingen grund til den vilde pessimisme. Selvfølgelig er vi ikke guld-favoritter, men vi har altså stadig et ufatteligt spændende hold, der endda på flere områder er styrket i forhold til sidste sæson.
For det første er Thomas Enevoldsen potentielt en kæmpe forstærkning. Det er altså ikke mere end fire år siden, han startede inde mod Holland ved VM og til min store overraskelse er han altså allerede klar nok til indhop og potentielt kampafgørende aktioner, som vi så mod Strømsgodset. En så dygtig kreatør som ham er der altså ikke nogen af de andre Superliga-klubber, der har siddende på bænken. FCK kan sætte Danny Amankwaa og Marvin Puré i spil. Brøndby har Andrew Hjulsager og Ferhan Hasani. FCM har Tim Janssen og ham det lange sorte skur.
For det andet ser vores angreb med AK og Spalvis umanerligt spændende ud. Se på statistikken for sidste sæson:
AK/Spalvis: 15 mål/6 assist på 2.803 minutter
Vetokele/Corner: 18 mål/1 assist på 3.365 minutter
Szymanowski/Makienok: 17 mål/6 assist på 3.874 minutter
Hvis vi kan få AK og Spalvis op og spille 3.500-4.000 minutter vil de to alene kunne holde os oppe i den sjove ende af tabellen. Og så kan du så dertil gange op med Nicklas Helenius...
For det første er Thomas Enevoldsen potentielt en kæmpe forstærkning. Det er altså ikke mere end fire år siden, han startede inde mod Holland ved VM og til min store overraskelse er han altså allerede klar nok til indhop og potentielt kampafgørende aktioner, som vi så mod Strømsgodset. En så dygtig kreatør som ham er der altså ikke nogen af de andre Superliga-klubber, der har siddende på bænken. FCK kan sætte Danny Amankwaa og Marvin Puré i spil. Brøndby har Andrew Hjulsager og Ferhan Hasani. FCM har Tim Janssen og ham det lange sorte skur.
For det andet ser vores angreb med AK og Spalvis umanerligt spændende ud. Se på statistikken for sidste sæson:
AK/Spalvis: 15 mål/6 assist på 2.803 minutter
Vetokele/Corner: 18 mål/1 assist på 3.365 minutter
Szymanowski/Makienok: 17 mål/6 assist på 3.874 minutter
Hvis vi kan få AK og Spalvis op og spille 3.500-4.000 minutter vil de to alene kunne holde os oppe i den sjove ende af tabellen. Og så kan du så dertil gange op med Nicklas Helenius...
Heldigvis virker det ikke til, at HIK stiller sig i vejen for Thrane.Søgaard skrev:Han er HIK-dreng, så tvivler og håber ikke han skaber sig eller bliver sur over noget som helst.
Det ligner lidt, at det udelukkende er AaB der skal beslutte om de skal kaste en kontrakt efter ham.
http://www.bold.dk/nyt/hiker-pissegod-uge-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Uden Synd Ingen Frelse
Om vi mister Kusk til sidst i dette vindue eller han skifter i vinterens vindue så kunne det være rart med en afløser. Vi har mistet Due fået Enevoldsen ind.
Thrane vil derfor være en fin signing for os. Jeg savner dog stadig en reserve til VB samt Helenius(helst) / Jönsson, men lad os nu se hvad det ender med.
Thrane vil derfor være en fin signing for os. Jeg savner dog stadig en reserve til VB samt Helenius(helst) / Jönsson, men lad os nu se hvad det ender med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Ingen tvivl om, at jeg helst ser Helenius OG Jønsson:-), men skulle det glippe med en af dem, tænkte jeg lidt, om denne for mig forholdsvis ukendte georgier kunne være interessant - Nikoloz Gelashvi.
Nok har georgiere i DK ikke haft den store succes, men nu har de altså også været i agf, som sandt for dyden, ikke er noget super sted at havne.
Han har haft rimelig stor succes i Georgien, hvorefter han røg til Tyskland uden det store gennembrud. Nu er han atter i Georgien, hvor han nok kunne købes forholdsvis billigt.
Jeg fandt noget video på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=HWpTQ2enGoU" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor det ses, at han både kan garne med højre, venstre og hovedet. Han er 1,84 og med en vægt i midt-70´erne. Selvfølgelig kan målene være på en billig baggrund, og det kan være, at andre kender manden og blankt kan afvise ham som værende interessant.
Nok har georgiere i DK ikke haft den store succes, men nu har de altså også været i agf, som sandt for dyden, ikke er noget super sted at havne.
Han har haft rimelig stor succes i Georgien, hvorefter han røg til Tyskland uden det store gennembrud. Nu er han atter i Georgien, hvor han nok kunne købes forholdsvis billigt.
http://www.youtube.com/watch?v=HWpTQ2enGoU" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor det ses, at han både kan garne med højre, venstre og hovedet. Han er 1,84 og med en vægt i midt-70´erne. Selvfølgelig kan målene være på en billig baggrund, og det kan være, at andre kender manden og blankt kan afvise ham som værende interessant.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

småtingsafdelingen men Thrane kunne jeg se som en periferi afløser til Due, hvorimod Ene er på niveau med Nikolaj Thomsen, Kusk og Risgård - og vil selvom Kusk ikke skifter være i spil til startelveren.Forza skrev:Om vi mister Kusk til sidst i dette vindue eller han skifter i vinterens vindue så kunne det være rart med en afløser. Vi har mistet Due fået Enevoldsen ind.
Ene foretrækker jo venstresiden - og Kusk var klart bedst i højresiden - nogen der ved om Nikolaj foretrækker det ene eller det andet - på U21 spiller han central midt.
Hvis Thomsen er lige så god i højre side, så ligger opstillingen i tilfælde af at Kusk skifter, lige til højrebenet - Ene i venstre side og Thomsen i højre.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista
milionário socialista
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Nej tak til krøllet hår.Mogens skrev:Ingen tvivl om, at jeg helst ser Helenius OG Jønsson:-), men skulle det glippe med en af dem, tænkte jeg lidt, om denne for mig forholdsvis ukendte georgier kunne være interessant - Nikoloz Gelashvi.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Sæt ild til den "kilde"hje1980 skrev: OB er ikke i nærheden af Barret... I følge mine kilder er han for dyr for OB, grundet en klausul i lejekontrakten.
AaB er stadig en mulighed. Sammen med Juve, et par klubber i Holland og Frankrig. Ved ikke hvilke klubber eller hvilke liga de kommer fra.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Barrett til OB permanent. Han udtaler, at han vil være fast mand på sigt.. Hvis vi rent faktisk leder efter en backup for Ahlmann, så virker det lidt sjovt vi ikke har haft snøren ude her.
Aalborg BK 1885!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jamen jeg tror da bestemt AaB har været ude med snøren. Men det er jo nok et financielt issue + Barrett nok ikke vil stå i skyggen af en af (efterhånden) nøglespillerne på holdet og sidde og rådne op i håbet om at Ahlmann bliver skadet eller solgt.Søgaard skrev:Barrett til OB permanent. Han udtaler, at han vil være fast mand på sigt.. Hvis vi rent faktisk leder efter en backup for Ahlmann, så virker det lidt sjovt vi ikke har haft snøren ude her.
Bienvenu Bassogog!