Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 3. jul 2014, 13:20
Søgaard skrev:Barrett til OB permanent. Han udtaler, at han vil være fast mand på sigt.. Hvis vi rent faktisk leder efter en backup for Ahlmann, så virker det lidt sjovt vi ikke har haft snøren ude her.
Fynboerne har forkøbsret til Barrett, det er vel det simple svar på hvorfor han havner hos fynboerne.
Fint at Okusun er blevet kasseret. Han viste nogle kvaliteter mod Strømsgodset, men overall der skuffede han. Han lignede Bambi på glatis i pasningsspillet, det dur ikke til den måde vi gerne vil spille bold på. Der var godt nok tydelig niveauforskel på makkerparret Würtz-Risgård og Augu-Okusun (ja det er selvf. ikke helt fair at bedømme Augu ud fra en træningskamp med en prøvespiller).
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Provst i Brovst skrev:Mogens skrev:Ingen tvivl om, at jeg helst ser Helenius OG Jønsson:-), men skulle det glippe med en af dem, tænkte jeg lidt, om denne for mig forholdsvis ukendte georgier kunne være interessant - Nikoloz Gelashvi.
Nok har georgiere i DK ikke haft den store succes, men nu har de altså også været i agf, som sandt for dyden, ikke er noget super sted at havne.
Han har haft rimelig stor succes i Georgien, hvorefter han røg til Tyskland uden det store gennembrud. Nu er han atter i Georgien, hvor han nok kunne købes forholdsvis billigt.
Jeg fandt noget video på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=HWpTQ2enGoU" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor det ses, at han både kan garne med højre, venstre og hovedet. Han er 1,84 og med en vægt i midt-70´erne. Selvfølgelig kan målene være på en billig baggrund, og det kan være, at andre kender manden og blankt kan afvise ham som værende interessant.
Nej tak til krøllet hår.
Og hvis han bliver klippet?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Mogens skrev:Provst i Brovst skrev:Mogens skrev:Ingen tvivl om, at jeg helst ser Helenius OG Jønsson:-), men skulle det glippe med en af dem, tænkte jeg lidt, om denne for mig forholdsvis ukendte georgier kunne være interessant - Nikoloz Gelashvi.
Nok har georgiere i DK ikke haft den store succes, men nu har de altså også været i agf, som sandt for dyden, ikke er noget super sted at havne.
Han har haft rimelig stor succes i Georgien, hvorefter han røg til Tyskland uden det store gennembrud. Nu er han atter i Georgien, hvor han nok kunne købes forholdsvis billigt.
http://www.youtube.com/watch?v=HWpTQ2enGoU" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor det ses, at han både kan garne med højre, venstre og hovedet. Han er 1,84 og med en vægt i midt-70´erne. Selvfølgelig kan målene være på en billig baggrund, og det kan være, at andre kender manden og blankt kan afvise ham som værende interessant.
Nej tak til krøllet hår.
Nej om så han bliver kronraget.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Provst i Brovst skrev:Mogens skrev:Provst i Brovst skrev:Mogens skrev:Ingen tvivl om, at jeg helst ser Helenius OG Jønsson:-), men skulle det glippe med en af dem, tænkte jeg lidt, om denne for mig forholdsvis ukendte georgier kunne være interessant - Nikoloz Gelashvi.
Nej tak til krøllet hår.
Nej om så han bliver kronraget.
Modtaget. Det var naturligvis det jeg mente med klippet. Hvis det blot blev kort, ville han jo sikkert få små kussekrøller. Det er om noget grimt.
Pyt med det så - indover med nogle modeller så.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
I og med at AaB var hurtige til at slå fast, at der ikke var nogen kontrakt til Ayo Simon Okusun, og vi stadig intet har hørt i forhold til Mathias Thrane, så virker det som om, at vi vil tilknytte spilleren.
Det ville være dejligt, hvis vi kunne tage ham med på træningslejren i Holland.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
jensemand57
- Allstar

Det kunne snart være rart med nye rygter angående spillere på vej til AaB. Den største nyhed i denne uge har indtil nu været en spillertrøje. Minsandten om den ikke blev holdt i farverne rød og hvid og med striber. Det var for mig en overraskelse.

-
Søgaard
- Allstar

Tror ikke vi skal forvente nogle vilde rygter foreløbigt. Det lader til man arbejder på Thrane og så Helenius/Jönsson. Der kommer ikke nye emner på bordet, jo mindre disse glipper. Alternativt skal vi sælge - og med Enevoldsen (og måske Thrane), tvivler jeg endda på om vi henter en erstatning for Kusk - de penge vil nok mere gå til Jönsson/Helenius. Vi kunne godt bruge en back, som flere pointerer, men at vi ikke er inde i billedet til Laursen, tyder jeg som om at det ikke umiddelbart er noget man kigger på.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Der er stadig mange ubekendte for AaB. Især den forestående aktiemission skal gennemføres, før AaB ved hvilket økonomisk fundament klubben har. Derfor får vi nok ikke de store handler at se. Som det ofte er med AaB, så skal de spillere vi virkelig ønsker først sige nej, eller vejes for lette af andre klubber. Vi er, underligt nok, sjældent førsteprioritet(historisk). I dette transfervindue har udmeldingerne fra Ene, Helenius og Jönsson dog været markant anderledes, hvilket har været lækkert at høre. Jeg håber fortsat rigtig meget på Jönsson. Også selvom der går noget tid, før han er i fulde omdrejninger.
Helenius kunne være lækkert, men jeg anser det som urealistisk, med mindre vi kvalificerer os til CL.
Thrane skal have en kort kontrakt, og så tror jeg planen er at omskole SF til at dække backerne. Især venstre. Så slipper vi for at hente ind til bænken.
I den nuværende trup føler jeg kun, at det er Toft og måske Rye, der skal siges farvel til.
-
Freddie
- Allstar

Så er det jo godt, at vi har et helt intakt mesterhold, for så vidt vi snakker startopstilling, der er suppleret med Thomas Enevoldsen. Bænken er måske marginalt svækket med afgangen af Curth og Due, men der er andre, der også godt kan spille fodbold.
Vi er klar til sæsonstart med udekamp mod Sønderjyske og hjemmekamp mod FC Midtjylland. Det kan vi fint magte med det hold vi havde på banen mod nordmændene i 1. halvleg i tirsdags. Der er umiddelbart ingen grund til panik.
Reyad skrev:Der er stadig mange ubekendte for AaB. Især den forestående aktiemission skal gennemføres, før AaB ved hvilket økonomisk fundament klubben har. Derfor får vi nok ikke de store handler at se. Som det ofte er med AaB, så skal de spillere vi virkelig ønsker først sige nej, eller vejes for lette af andre klubber. Vi er, underligt nok, sjældent førsteprioritet(historisk). I dette transfervindue har udmeldingerne fra Ene, Helenius og Jönsson dog været markant anderledes, hvilket har været lækkert at høre. Jeg håber fortsat rigtig meget på Jönsson. Også selvom der går noget tid, før han er i fulde omdrejninger.
Helenius kunne være lækkert, men jeg anser det som urealistisk, med mindre vi kvalificerer os til CL.
Thrane skal have en kort kontrakt, og så tror jeg planen er at omskole SF til at dække backerne. Især venstre. Så slipper vi for at hente ind til bænken.
I den nuværende trup føler jeg kun, at det er Toft og måske Rye, der skal siges farvel til.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Reyad skrev:
SF har kun 5 måneder tilbage af sin kontrakt, så det vil være en meget midlertidig løsning med ham som back. For jeg tvivler på han får forlænget med det han har leveret.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
[quote="Freddie"]Så er det jo godt, at vi har et helt intakt mesterhold, for så vidt vi snakker startopstilling, der er suppleret med Thomas Enevoldsen. Bænken er måske marginalt svækket med afgangen af Curth og Due, men der er andre, der også godt kan spille fodbold.
Vi er klar til sæsonstart med udekamp mod Sønderjyske og hjemmekamp mod FC Midtjylland. Det kan vi fint magte med det hold vi havde på banen mod nordmændene i 1. halvleg i tirsdags. Der er umiddelbart ingen grund til panik.
Jeg er absolut heller ikke en af dem der panikker. Jeg ryster ikke i bukserne af, at BIF henter Elmander, FCK et helt nyt hold og FCM en finsk landsholdsspiller.
Vi har et godt hold. Et godt der kan blive endnu bedre.
-
Forza
- Allstar

MHJ skrev:Reyad skrev:
SF har kun 5 måneder tilbage af sin kontrakt, så det vil være en meget midlertidig løsning med ham som back. For jeg tvivler på han får forlænget med det han har leveret.
Det ville i hvert fald også være en hjerneblødning hvis de forlængede med SF, for han har ikke evnerne til at forblive i klubben desværre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
http://kanalsport.dk/indslag/kusk-fokus ... erstatning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg havde godt nok ikke regnet med at Gaarde ville hente en ny spiller når/hvis Kusk bliver solgt. Jeg havde egentlig troet at Enevoldsen var erstatningen, men det ville da være spændende med en ny spiller!
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
JacobKoustrup skrev:http://kanalsport.dk/indslag/kusk-fokus ... erstatning
Jeg havde godt nok ikke regnet med at Gaarde ville hente en ny spiller når/hvis Kusk bliver solgt. Jeg havde egentlig troet at Enevoldsen var erstatningen, men det ville da være spændende med en ny spiller!
Jeg tolker det ikke helt sådan.
Jeg synes ikke han siger at der SKAL købes ind, hvis Kusk ryger.
-
Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg håber mere på Helenius end Jönsson ( Hvis vi kun kan få én ). Spalvis har stor andel i vores double, men jeg synes dog han har været lidt svingende, han skal stadig udvikle meget af hans spil, og jeg tror en sæson som joker i de sidse 20-30min af kampene ville gøre ham godt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Lyder Kusk i interviewet som en mand der bare går og venter på Twente finder pengene til at købe ham? Det synes jeg bestemt ikke. Tværtimod synes jeg det lyder som om han stadig ikke er enig med sig selv om hvorvidt han skal skifte, hvis den rigtige klub dukker op.
Jeg tror fortsat mest på at Kusk spiller efteråret for os.
Helenius/Jönsson? Jeg håber (og tror) fortsat vi henter begge, men jeg tror det er meget optimistisk at tro der kommer hurtige afklaringer. Jeg kan sagtens forestille mig vi igen ender med kritiske røster over at spillere bliver hentet sent i vinduet, det kan sagtens blive i de sidste uge tror jeg.
-
Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Jesper Schmidt skrev:
Lyder Kusk i interviewet som en mand der bare går og venter på Twente finder pengene til at købe ham? Det synes jeg bestemt ikke. Tværtimod synes jeg det lyder som om han stadig ikke er enig med sig selv om hvorvidt han skal skifte, hvis den rigtige klub dukker op.
Jeg tror fortsat mest på at Kusk spiller efteråret for os.
Helenius/Jönsson? Jeg håber (og tror) fortsat vi henter begge, men jeg tror det er meget optimistisk at tro der kommer hurtige afklaringer. Jeg kan sagtens forestille mig vi igen ender med kritiske røster over at spillere bliver hentet sent i vinduet, det kan sagtens blive i de sidste uge tror jeg.
Jeg er stort set enig med dig. Der hvor kæden hopper af for mig er, at vi har meldt ud der bliver solgt for 5 mio. i dette vindue. Jeg har stadig ikke forstået behovet for den udmeldelse, hvis der bare er en mikroskopisk chance for at Kusk spiller for os i efteråret.
-
Freddie
- Allstar

Så må du hellere se at få kæden sat på igen. Den opjustering du taler om siger ikke noget konkret om tidspunkt for spillersalg, blot at AaB nu budgetterer med et spillersalg i regnskabsåret. Måske regnede man med at det ville blive i dette vindue, og det kan også sagtens nå at ske med næsten 2 måneder tilbage, men det har hele tiden lydt til på Kasper, at han ikke har travlt med at komme ud.
http://www.aabsport.dk/media/593429/b_r ... i_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Spanky skrev:
Jeg er stort set enig med dig. Der hvor kæden hopper af for mig er, at vi har meldt ud der bliver solgt for 5 mio. i dette vindue. Jeg har stadig ikke forstået behovet for den udmeldelse, hvis der bare er en mikroskopisk chance for at Kusk spiller for os i efteråret.
-
Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Freddie skrev:Så må du hellere se at få kæden sat på igen. Den opjustering du taler om siger ikke noget konkret om tidspunkt for spillersalg, blot at AaB nu budgetterer med et spillersalg i regnskabsåret. Måske regnede man med at det ville blive i dette vindue, og det kan også sagtens nå at ske med næsten 2 måneder tilbage, men det har hele tiden lydt til på Kasper, at han ikke har travlt med at komme ud.
http://www.aabsport.dk/media/593429/b_r ... i_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Spanky skrev:
Læs lige den meddelelse du linker til igen, Freddie. Kæden er hoppet helt af for dig

-
Freddie
- Allstar

Ok. Min fejl. Jeg læste kun den første del af meddelelsen :-)
Men alligevel er der håb om, at Kasper bliver mindst et halvt år mere, og der passer mig strålende, så få nu strammet den kæde lidt op alligevel :-)
Spanky skrev:
[/quote]
Læs lige den meddelelse du linker til igen, Freddie. Kæden er hoppet helt af for dig

[/quote]