Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Brodernumsi » 5. jul 2014, 16:04

frederikshavneren skrev:
Brodernumsi skrev:
frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:Så kom meldingen (Som jo skulle komme på et tidspunkt)

http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ha ... 7/112/1513

Klart han gerne vil have fremtiden på plads med en gravid kæreste.
Jeg er ret lunken vedr. at hente Helenius hjem, men det vil godt nok være træls at se ham skifte til f.eks. Pestegnen eller OB. Helenius foretrækker AaB, men det er klart at han ønsker en afklaring. Bøf og OB har også helt andre økonomiske muligheder end AaB, hvorfor de noget nemmere kan nå til enighed med Villa.
Hvad er det for et postulat at OB stadig har mange penge at gøre godt med...?
De kommer ud med store underskud hvert eneste år...
Mon ikke at de klarer sig trods underskud. Fynboerne har altid været begunstiget af et nærmest uhørt højt budget klubbens forudsætninger i betragtning (iflg. rygter har de flere år haft suppens
2. højeste budget). De har nogle rigmænd i ryggen så de skal nok klare det. De har trods alt lige budt 2 mill. kr. på Dalgaard, så der er da ikke dømt total smalhals i Odense. Jeg ved godt at deres ageren på transfermarkedet hidtil sender nogle andre signaler end normalt, hvor fynboerne ellers ikke er bange for at spendere løs.
Lasse Nielsen og Lasse Kryger lyder af leverpostej, men det er udtryk for en klar strategi fra OBs side. De har analyseret sidste sæson og er kommet frem til at de var enormt sårbare i luftrummet samt ved dødbolde. Det har de forsøgt at løse ved at hente "luftkongerne" Lasse Nielsen og Lasse Kryger, samt ved at afskibe elendige Anders Møller Christensen (damn at Bech er så skarpsindig, det kommer til at koste os nogle lette mål :S ).

Ender det i en budkrig overfor Villa/Helenius så får vi det meget svært. Der er andre danske klubber som sagtens kan overtrumfe os, men for alle dem der ønsker Helenius hjem kan man håbe at Helenius´ store ønske om at returnere til alleren bliver afgørende.
Det er jo helt grotesk så negativ du over for alt AaB fortager sig og samtidig er OB og FCM helt fantastiske i alt hvad de gør. At være lunken overfor at få Helenius hjem er helt i hampen, manden lå nummer 1 i mål/assist i to sæsoner + han er tydeligvis blevet noget mere buff af sit ophold i aston villa.
Nej fynboerne og Ikast begår heldigvis fejltagelser. Mit indlæg var bare et forsøg på at beskrive at selv om OB måske drosler lidt ned økonomisk, så har de stadigvæk et formentlig markant større spillerbudget end vi har. Heldigvis har fynboerne en herlig evne til at fucke det hele op trods deres høje spillerbudget.

Ja jeg er bestemt ikke jubeloptimist, men sådan er det. Jeg tror ikke at vi har råd til både Helenius og Jönsson, men hvis jeg skulle vælge så foretrækker jeg RJ. Jönsson gør holdet bedre og han var i en klasse for sig når han ellers var tilnærmelsesvis skadesfri og i form. Det er lidt vildt at tænke på at han endnu ikke har vist sit fulde potentiale. Det der selvfølgelig for alvor taler imod RJ er naturligvis skadeshistorikken, som er temmelig bekymrende. Jeg har netop selv brugt dette argument som begrundelse hvorfor vi ikke burde hente Ene, og ja det er da dobbeltmoralsk når jeg så i samme ombæring foretrækker RJ fremfor Helenius.

RJ har et temmelig skrøbeligt bentøj og kan ikke spille foreløbig, men Helenius kræver også tilvænningstid hvis han returnerer. Han har holdt en langt pause, men endnu vigtigere så mangler han virkelig kamptræning. Han har stort set ikke spillet bold i ét år, det kommer til at tage noget tid før han nærmer sig kampformen igen. Hvis det ender med at han returnerer bliver det i starten sikkert i en jokerrolle, som Kent har antydet det f.eks. bliver tilfældet med Ene.

Uanset hvem af dem der evt. returnerer så tror jeg ikke at vi kan regne med dem som afgørende spillere i de forhåbentlig kommende ultra vigtige CL kvalkampe.
Sådan er det i AaB. Vi får ikke hylde A spillere der gør en forskel fra dag et af, vi får enten topspillere der er gået i stå eller har haft længerevarende skader eller vi får stjerneskud og talenter fra 1. og 2. div. Jeg håber vi får både Jönsson og Helenius, hvis vi kun kan få én, håber jeg på Helenius, han har vist han pwner suppen over en længere periode, og jeg er ikke sikker på Jönsson vil være klar i mere end ca 20kampe på en sæson.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. jul 2014, 16:48

I den forbindelse er det lidt noget hø, at AaB ikke endnu har gennemført den kapitaludvidelse, der kunne føre til hurtigere aktivitet på transfermarkedet. Det betyder, at vi igen ikke har det endelige hold klar til sæsonstart og til de uhyre vigtige EC-kampe, ligesom vi risikerer, at fuglene på taget flyver deres vej. Ingen spillere kan jo vente i evigheder.

Set i det længere perspektiv skal klubben tilføres noget økonomisk power, hvis der skal spilles generel topfodbold i Aalborg. Vi skal også kunne hente etablere spillere, hvis vi skal følge med klubber som FCK, Brøndby, FCM og OB. Økonomisk ansvarlighed er godt, men lige så vigtige elementer er sportslige ambitioner og investeringer.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 5. jul 2014, 23:30

Jeg synes ikke man kan sige, at den ene er bedre end den anden (Helenius/Jönsson). De vil begge være fantastiske spillere i en superliga, men med hver deres forcer og spilletype. Sammen ville de være helt fantastiske tror jeg, men individuelt kan jeg ikke svare på hvem jeg helst vil have. Begge har potentiale til mere, end deres seneste sæson her. En buff Helenius, med mere af hans største mangel fra sidst, fysik. Eller en skadesfri Jönsson, der kan finde formen uden at gå i stykker og få afbrudt stimen hele tiden. De vil begge være vilde signings, gode for omkring 20 assists+mål pr. sæson.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 6. jul 2014, 14:31

Jeg håber man eventuelt kan hente Helenius på et noget playerinvest, tvivler på der er andre muligheder for at får ham hjem.
AaB - the Nordic gateway to Europe

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. jul 2014, 19:47

Brent skrev:Jeg håber man eventuelt kan hente Helenius på et noget playerinvest, tvivler på der er andre muligheder for at får ham hjem.
1 års leje aftale...

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 6. jul 2014, 22:58

hje1980 skrev:
Brent skrev:Jeg håber man eventuelt kan hente Helenius på et noget playerinvest, tvivler på der er andre muligheder for at får ham hjem.
1 års leje aftale...
Er det et gæt, eller har du en kilde?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. jul 2014, 23:26

jensemand57 skrev:
hje1980 skrev:
1 års leje aftale...
Det var vist bare et eksempel paa en anden mulighed end et playerinvest.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 00:27

Jeg håber AaB reagerer når Kusk bliver solgt og henter Helenius.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 09:16

Det ville være dejligt. Husker sidste år, da det tog meget lang tid at signe Kasper Risgård.
Provst i Brovst skrev:Jeg håber AaB reagerer når Kusk bliver solgt og henter Helenius.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 09:39

MHJ skrev:
jensemand57 skrev:
hje1980 skrev:
1 års leje aftale...
Det var vist bare et eksempel paa en anden mulighed end et playerinvest.
Både et eksempel men også en konkret mulighed/rygte...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 10:03

Freddie skrev:Det ville være dejligt. Husker sidste år, da det tog meget lang tid at signe Kasper Risgård.
Han spillede første kamp i superligaen og havde trænet med over sommeren.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 10:43

Men det tog lang tid. Det er åbenbart ikke specielt let, når det ikke er med i planerne.
Provst i Brovst skrev:
Han spillede første kamp i superligaen og havde trænet med over sommeren.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 7. jul 2014, 14:37

http://m.bt.dk/fodbold/saa-taet-er-AaB- ... ston-villa" onclick="window.open(this.href);return false;

Man kan da håbe at Aston Villa lytter til Helenius og lader ham komme hjem.. En ny angriber er et must!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 14:37

http://www.bt.dk/fodbold/saa-taet-er-aa ... ston-villa" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan de skide svenskere ikke pakke deres interesse væk så vi kan hente Helenius ASAP.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 14:46

Forza skrev:http://www.bt.dk/fodbold/saa-taet-er-aa ... ston-villa

Kan de skide svenskere ikke pakke deres interesse væk så vi kan hente Helenius ASAP.
IFK virker meget ambitiøse som klub og det er da helt sikkert en interessant klub, men det der for alvor taler imod dem er Allsvenskan som niveaumæssigt halter efter Superligaen. Desværre er det Villa som i vid udstrækning bestemmer hvordan det ender. Selvfølgelig går de da efter at minimere deres tab mest muligt, hvis det betyder at det for englænderne er mest hensigtsmæssigt at sende Helenius til Sverige så vil de da gøre alt for at det sker.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 14:55

frederikshavneren skrev:

IFK virker meget ambitiøse som klub og det er da helt sikkert en interessant klub, men det der for alvor taler imod dem er Allsvenskan som niveaumæssigt halter efter Superligaen. Desværre er det Villa som i vid udstrækning bestemmer hvordan det ender. Selvfølgelig går de da efter at minimere deres tab mest muligt, hvis det betyder at det for englænderne er mest hensigtsmæssigt at sende Helenius til Sverige så vil de da gøre alt for at det sker.
Helt bestemt. I sidste ende kan Helenius dog selv vælge at sige nej tak til IFK. Nu kender jeg ikke til deres økonomi men har svært ved at forestille mig at de kan hamle op med Helenius løn i AV som eftersigende skulle være ganske fin.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 15:00

Forza skrev:
frederikshavneren skrev:

Helt bestemt. I sidste ende kan Helenius dog selv vælge at sige nej tak til IFK. Nu kender jeg ikke til deres økonomi men har svært ved at forestille mig at de kan hamle op med Helenius løn i AV som eftersigende skulle være ganske fin.
Spørgsmålet er nok også om IFK kan overtrumfe AaB økonomisk. Umiddelbart tror jeg at svenskerne er AaB økonomisk overlegen, men det er bare min fornemmelse. Jeg ved ikke om det passer.

Helenius kan selvfølgelig takke nej, men så kan Villa hvis de er kyniske lade Helenius lide samme skæbne som Silberbauer i Young Boys.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 15:16

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:

Spørgsmålet er nok også om IFK kan overtrumfe AaB økonomisk. Umiddelbart tror jeg at svenskerne er AaB økonomisk overlegen, men det er bare min fornemmelse. Jeg ved ikke om det passer.

Helenius kan selvfølgelig takke nej, men så kan Villa hvis de er kyniske lade Helenius lide samme skæbne som Silberbauer i Young Boys.
Du ser også at OB er økonomisk overlegne end os, hvilket jeg ikke er enig i. De har hentet Lasse Kryger, Lasse Nielsen, Lucas Jensen og smidt nogle millioner efter Jacob Barrett. Det virker til, at OB har brændt krudtet af. De har også en dyrere spillertrup end AaB og kommer med et stort flot negativt regnskab hvert år.

Selvom IFK er kommet ind i billedet, så har Nicklas Helenius (NH) tydeligt udtalt, at de vil lave en aftale med AaB. Det taler til vores fordel, at NH har en gravid kæreste, som gerne vil hjem til Aalborg. Jeg tror og håber virkelig på en aftale!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 15:21

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:

Du ser også at OB er økonomisk overlegne end os, hvilket jeg ikke er enig i. De har hentet Lasse Kryger, Lasse Nielsen, Lucas Jensen og smidt nogle millioner efter Jacob Barrett. Det virker til, at OB har brændt krudtet af. De har også en dyrere spillertrup end AaB og kommer med et stort flot negativt regnskab hvert år.

Selvom IFK er kommet ind i billedet, så har Nicklas Helenius (NH) tydeligt udtalt, at de vil lave en aftale med AaB. Det taler til vores fordel, at NH har en gravid kæreste, som gerne vil hjem til Aalborg. Jeg tror og håber virkelig på en aftale!
Deres regnskab er underordnet så længe deres budget er væsentligt højere end vores (som det er og alle dage har været). OB har en rigmand i ryggen som er notorisk for at længe mange penge i klubben.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 15:39

Forza skrev:
Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:

Deres regnskab er underordnet så længe deres budget er væsentligt højere end vores (som det er og alle dage har været). OB har en rigmand i ryggen som er notorisk for at længe mange penge i klubben.
Du må dog indrømme, at deres signings ikke skriger af et kæmpe budget. Det er ikke etablerede navne, som kan regnes med at blive profiler. De henter ikke A-landsholdsspillere eller i periferien til det, som de har gjort tidligere med Esben Ruud, Andreas Johansson, Peter Utaka, Djiby Fall, Michael Silberbauer osv.

I forhold til de tidligere nævnte navne, så er der KÆMPE forskel på deres handler. Derfor har jeg mine tvivl.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar