Nicolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 13:06

A_Strandfelt skrev:Det er en svær situation. Hvad nu, hvis vi får en middelmådig/halvdårlig sæson og slutter uden for Europa-kval? Det vil nok bremse hypen om vores unge spillere og så vil Thomsen næppe være 13 mio. kr. værd længere. Thomsen stiger ikke bare ubetinget i værdi. Det kræver, at det flotte spil fra ham og resten af holdet fortsætter. Man er godt nok kold, hvis man forventer at Thomsen kan sælges for 20+ mio. om 1 år, bare fordi han er ung og har potentiale.
Ikke noget værre end når glasset er halvtomt... :cheers:

Med tanke på den udvikling holdet og Thomsen har gennemgået de sidste 2 år, ser jeg ingen stopklods i den fremtiddige udvikling... holdet har det rette mix af rutineret folk (som ikke lige står og ønskes solgt) og så nogle sultne unge folk der alle har udviklet sig, og gør det stadig.

Kunne godt forestille mig det er Thomsen selv der har afvist dette. AaB har sikkert indformere ham om at de har modtaget et bud fra Bastia om det var noget han kunne tænke sig og om AaB skal gå videre med det.
Hvis Thomsen så har sagt blankt nej til det eventyr, kan AaB jo bare sige Nej Tak til Bastia (og det er uden at være kold eller noget).
Jo ingen grund til klubberne imellem bruger unødig tid, hvis Thomsen ikke selv ønsker at komme til Bastia.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 16:45

Siger desværre meget stadig om vores klubs mentalitet, at mange af jer er klar til at skyde et kæmpe talent afsted for 13mill.. netop udtaget til landsholdet og stor grund til vores mesterskab.

Vi har ikke behov for at sælge ham..

1: Flere af jer frygter vi kan få en middelmådig sæson og så mister han værdi, men det får vi da først hvis vi sælger vores start 11'er.

2: Nogle af jer foreslår mathias Thrane kan tage pladsen.. men come on.. han går jo ikke ind fra 2. division og er i start 11'eren hos Superligaens mesterhold...

3: Vi behøver ikke sælge ham, tror de fleste af os regner med Kusk ryger, vi skal ikke bruge pengene nu og her, og vi står til at kunne spille enten Europa League eller champions League gruppespil..
Det vil være meget mere værd end de 13 mill.

20 mill så er der et tal vi kan begynde at kigge seriøst på.
Vi bliver også nød til at få rykket den sandhed om at AaB er en billig klub at handle i..
Vi bliver nød til at starte et sted og sige 'Vi er mestrene, vi har fået styr på driften, og nu koster vores spillere altså penge igen hvis i vil have dem.'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 17:05

Man kunne jo næsten fristes til at være enig med dig, hvis du altså ikke er den første til at hyle op, når pengene ikke stemmer. Købstilbuddet er jo som bekendt afvist som værende for lille, og der ligger sagen nu. Der kommer sikkert et nyt, og så må bestyrelsen jo tage stilling til det.
Jeg må sige, at jeg let kunne fristes til at sige ja tak, hvis jeg skulle bestemme. Den salgspris, der kan opnås nu, ligner jo næsten den, der har fået os allesammen til at til at ryste i bukserne i frygt for AaBs fremtid, nemlig feriepengene.
Altså er 15-17 millioner for en spiller i udvikling ikke nogen ligegyldig sum. Det vil ændre dagligdagen fuldkommen på Hornevej.
AllanPedersen skrev:Siger desværre meget stadig om vores klubs mentalitet, at mange af jer er klar til at skyde et kæmpe talent afsted for 13mill.. netop udtaget til landsholdet og stor grund til vores mesterskab.

Vi har ikke behov for at sælge ham..

1: Flere af jer frygter vi kan få en middelmådig sæson og så mister han værdi, men det får vi da først hvis vi sælger vores start 11'er.

2: Nogle af jer foreslår mathias Thrane kan tage pladsen.. men come on.. han går jo ikke ind fra 2. division og er i start 11'eren hos Superligaens mesterhold...

3: Vi behøver ikke sælge ham, tror de fleste af os regner med Kusk ryger, vi skal ikke bruge pengene nu og her, og vi står til at kunne spille enten Europa League eller champions League gruppespil..
Det vil være meget mere værd end de 13 mill.

20 mill så er der et tal vi kan begynde at kigge seriøst på.
Vi bliver også nød til at få rykket den sandhed om at AaB er en billig klub at handle i..
Vi bliver nød til at starte et sted og sige 'Vi er mestrene, vi har fået styr på driften, og nu koster vores spillere altså penge igen hvis i vil have dem.'

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:14

Feriepenge sagen er lukket.. der kommer en aktie emission, med investorer der skyder penge i som dækker feriepenge beløbet.
Vi sælger Kusk (sandsynligvis).

Hvorfor skal vi skyde en bærende kraft på vores hold af til 13mill, når han nok er 20 værd og vi ikke behøver sælge ham?
Vi er slet ikke i den presset situation længere som for et år siden.
Jeg er glad for AaB har sagt nej, AaB har solgt Helenius til 11mill, og nu Kusk til 5mill snart, ikke fordi vi synes det er en fair pris, men fordi vi var nød til det.

13mill er ikke en fair pris for Thomsen, han er udtaget til landsholdet og har lige vundet the double, er den mest løbestærke spiller i ligaen og et stort talent.

Måske er champions League gruppespillet urealistisk, men det er Europa League gruppespillet ikke.. og den er så vidt jeg husker ca 35-40mill værd.

Lad os dog vise lidt ambitioner forfanden, vi har lige vundet mesterskabet, og allerede nu taler vi som om vi er tæt på at rykke ned igen.

p.s. mht til du siger en spiller i udvikling, ja det får ham til at lyde som et 'måske' talent.. faktum er vel bare han allerede er en profil i superligaen.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 17:26

Ja. Feriepengesagen er lukket, det er vi enige om, men dengang var den slags penge en sindssyg formue, der kunne have gjort noget meget grimt ved AaB. Det kan man ikke bare bagatellisere nu.
Jeg synes det er skrapt af dig at udtale dig så kategorisk. For det første er tilbuddet på 13 mio, ifølge BT, banket i jorden. Der skal altså flere mønter på bordet. Det er AaB og alle vi andre enige i. Om det rigtige beløb er 15, 17 eller 20 millioner er helt umuligt at sige. Som jeg ser det, nærmer vi os noget i den retning. Det ser fornuftigt ud. Kommer der ikke noget ud af den handel har vi Nikolaj i truppen. Han kommer til at slås ganske hårdt med Thomas Enevoldsen om pladsen på venstre midtbane, når han vender tilbage fra sin skadespause. Hvem ved. Måske er det en reserve vi småskændes om.
AllanPedersen skrev:Feriepenge sagen er lukket.. der kommer en aktie emission, med investorer der skyder penge i som dækker feriepenge beløbet.
Vi sælger Kusk (sandsynligvis).

Hvorfor skal vi skyde en bærende kraft på vores hold af til 13mill, når han nok er 20 værd og vi ikke behøver sælge ham?
Vi er slet ikke i den presset situation længere som for et år siden.
Jeg er glad for AaB har sagt nej, AaB har solgt Helenius til 11mill, og nu Kusk til 5mill snart, ikke fordi vi synes det er en fair pris, men fordi vi var nød til det.

13mill er ikke en fair pris for Thomsen, han er udtaget til landsholdet og har lige vundet the double, er den mest løbestærke spiller i ligaen og et stort talent.

Måske er champions League gruppespillet urealistisk, men det er Europa League gruppespillet ikke.. og den er så vidt jeg husker ca 35-40mill værd.

Lad os dog vise lidt ambitioner forfanden, vi har lige vundet mesterskabet, og allerede nu taler vi som om vi er tæt på at rykke ned igen.

p.s. mht til du siger en spiller i udvikling, ja det får ham til at lyde som et 'måske' talent.. faktum er vel bare han allerede er en profil i superligaen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:28

Har du glemt at Kusk ryger med største sansynlighed?.. Enevoldsen kan ikke dække begge kanter.

Hvem vil du have ind i stedet for Kusk? .. Thrane?.. direkte fra 2. division og ind på mesterholdet og spille champions League?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 7. jul 2014, 17:37

Take a chill pill... Kent finder ud af det.

Så henter vi Jönsson og bruger ham på kanten. Ellers har det her hold det med, at der træder en naturlig afløser ind..
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:49

Der træder en naturlig afløser ind fordi vi køber dem eller indfaser dem..
Ikke fordi vi hiver dem ud af røven..

Jeg er helt chilled, men vil gerne høre hvem det er i vil have til at dække kanterne hvis i synes både Kusk og Thomsen skal ryge
Uden vi behøver investere i en ny.

Det må være Enevoldsen + ... hvem? ..
PK kan det ikke blive, han skal dække en back plads de næste mange uger.

Thrane?.. Andreas Bruhn?..

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 17:52

Men han er bedst på venstre. Det er bare ikke pointen. Pointen er, at der er kommet et ordentligt tilbud, der ligger i omegnen af hvad selv du synes er rimeligt. Hvad er der at hyle over. Vi har en afløser parat og Nicolaj er skadet. Smutter der 15 mio ind på kontoen bruger vi de 4 på en afløser, stikker de 11 i lommen og griner hele vejen hen til banken, og som du ser fra andre indlæg ordner Kent den sag.
Når Kusk ryger, sætter vi Patrick eller Jönsson på den plads. Den vil passe Patrick langt bedre end backen reelt gør, jeg ved ikke rigtigt med Jönsson, og så passer pengene på det område. Imens vi banker de andre og genvinder the double kan Thrane eller Bruhn modnes til større opgaver. Hokus pokus. Kroner i kassen, nye folk på vej frem, og vi kan så begynde at diskutere om den næste, der skal sælges. Måske Thelander eller Ahlmann, guderne forbyde det.
AllanPedersen skrev:Har du glemt at Kusk ryger med største sansynlighed?.. Enevoldsen kan ikke dække begge kanter.

Hvem vil du have ind i stedet for Kusk? .. Thrane?.. direkte fra 2. division og ind på mesterholdet og spille champions League?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:55

Skal vi ikke lige først have Jønsson i klubben inden du sætter ham på fløjen?? eller hvor langt et teoretisk eksempel er vi ude i her?

Og nej der er ikke kommet et ordentligt bud, jeg har hørt et på 13mill og jeg har hørt det er blevet afvist, og er dermed ikke et godt nok bud.

har du hørt andet?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 18:03

AllanPedersen skrev:Skal vi ikke lige først have Jønsson i klubben inden du sætter ham på fløjen?? eller hvor langt et teoretisk eksempel er vi ude i her?

Og nej der er ikke kommet et ordentligt bud, jeg har hørt et på 13mill og jeg har hørt det er blevet afvist, og er dermed ikke et godt nok bud.

har du hørt andet?
Skal vi ikke først have Kusk og Thomsen solgt inden du skriver om hvem, som skal afløse dem ?

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 18:04

Nej, men der kommer sikkert et. Indtil videre har du jo fået det som du vil ha' det. AaB har afvist tilbuddet og alle er enige. Det er for lidt. Så hvis BT har ret, diskuterer vi ikke om Thomsen skal sælges. Det er prisen vi diskuterer. Hvis jeg har ret, skal vi under alle omstændigheder finde ud af hvad vi skal gøre, når Thomsen er væk. Det har jeg allerede skitseret efter mine synspunkter. Der er trods alt solgt ikke så få spillere i min tid som AaB-fan. Jönsson er bare en mulighed; det samme er Patrick. Vi har folk i klubben til at tage sig af den slags opgaver, og der er ingen grund til at vi ikke har tillid til deres dømmekraft.
AllanPedersen skrev:Skal vi ikke lige først have Jønsson i klubben inden du sætter ham på fløjen?? eller hvor langt et teoretisk eksempel er vi ude i her?

har du hørt andet?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. jul 2014, 18:05

Gaarde6 skrev:

har du hørt andet?
Skal vi ikke først have Kusk og Thomsen solgt inden du skriver om hvem, som skal afløse dem ?
Han skal jo have noget at brokke sig over.. Hvis ikke Thomsen bliver solgt for mindst 20 mill. så skal du bare se, hvordan det bliver et tilbagevendende emne resten af Gaarde's tid som sportsdirektør!
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 18:11

Havde glemt at ligesom med Lynge må man ikke stille spørgsmålstegn ved noget klubben foretager sig.
Gaarde er gud.. lige indtil han ikke er klubben mere

Så må vi godt snakke om hvordan eks Lynge. var tæt på at sænke os fallit med feriepengene.
Men dengang det først kom frem og jeg ville snakke om det.. uha... man følte sig som den første kristen der gik ind i en vikinge sal.
Meldingen var vi havde tiltro til ledelsen og når de sagde 4millioner så var det 4 millioner.. ikke sandt?

Tilbage til sagen (hvis MrsBang tillader det)

AaB har afvist budet på 13 millioner, det er hvad vi ved.. så indtil videre, ligner det at de ligesom mig synes det er for få penge.
Alt andet er spekulationer, og vi kan sagtens diskutere hvorfor i synes 13mill er fint nok, men det synes AaB bare ikke det er.

Så selvom i er glade for at gøre mig til oppositionen, så er det rent faktisk mig der er rørende enige med AaB her, og nogle af jer der gerne vil skyde ham afsted.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 18:39

Men hvem er det, det mener at 13 mio er prísen? Jeg har da ikke set en eneste, der har kritiseret at tilbuddet er afvist. Tvært imod er der så vidt jeg kan se, 100 % enighed om, at det må kunne gøres bedre. Altså må vi se hvad de næste dage bringer.
AllanPedersen skrev:Havde glemt at ligesom med Lynge må man ikke stille spørgsmålstegn ved noget klubben foretager sig.
Gaarde er gud.. lige indtil han ikke er klubben mere

Så må vi godt snakke om hvordan eks Lynge. var tæt på at sænke os fallit med feriepengene.
Men dengang det først kom frem og jeg ville snakke om det.. uha... man følte sig som den første kristen der gik ind i en vikinge sal.
Meldingen var vi havde tiltro til ledelsen og når de sagde 4millioner så var det 4 millioner.. ikke sandt?

Tilbage til sagen (hvis MrsBang tillader det)

AaB har afvist budet på 13 millioner, det er hvad vi ved.. så indtil videre, ligner det at de ligesom mig synes det er for få penge.
Alt andet er spekulationer, og vi kan sagtens diskutere hvorfor i synes 13mill er fint nok, men det synes AaB bare ikke det er.

Så selvom i er glade for at gøre mig til oppositionen, så er det rent faktisk mig der er rørende enige med AaB her, og nogle af jer der gerne vil skyde ham afsted.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 18:48

Du skriver selv i dit første svar til mig at du kunne være fristet til at være enig med mig..
Men stod det til dig kunne du let finde på at sige ja til den salgs pris..

Det er dig der starter med at stille dig op modsat min holdning om 13mill er for lidt.. og nu vil du være enig?
Jamen ok...

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 19:07

Du skal bare vide, at jeg ikke har nogen mening om hvad prisen kan være. Det har jeg slet ikke nok indsigt til. Det er jo derfor vi betaler Gaarde og har en bestyrelse til at tage sig af det. Der er en person, der slynger 20 mio ud, og så er alle enige, men hvad bygger det på?

Jeg vil da ikke nødvendigvis være enig, men som jeg ser det, er der enighed. Det her er et debatforum. Jeg debatterer. Jeg forstår bare ikke dit udsagn om, at debatforrummet vil sælge til en pris, der er blevet afvist, for det er ikke min oplevelse.
AllanPedersen skrev:Du skriver selv i dit første svar til mig at du kunne være fristet til at være enig med mig..
Men stod det til dig kunne du let finde på at sige ja til den salgs pris..

Det er dig der starter med at stille dig op modsat min holdning om 13mill er for lidt.. og nu vil du være enig?
Jamen ok...

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 19:12

Du taler som om vi ikke har verdens største sport og endeløse transfer historikker bag ved vurderingerne..

Der er heller ingen af os der er landstrænere, det er Morten Olsen, derfor skælder vi gerne ud når han gør noget vi mener er forkert.
Nej vi har ikke indsigt i hvad der sker i bestyrelses lokalet.

Men baseret på lignende tidligere handler af andre klubber.. baseret på markedet... så synes jeg Thomsen er for billig til 13 millioner.
Swartz går til Frankrig for 15mill, Thomsen er udtaget til landsholdet, han har kæmpe potentiale.
Og så synes jeg ikke man behøver lade som om vi ikke har noget at sammenligne med.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 7. jul 2014, 23:51

AllanPedersen skrev:Siger desværre meget stadig om vores klubs mentalitet, at mange af jer er klar til at skyde et kæmpe talent afsted for 13mill.. netop udtaget til landsholdet og stor grund til vores mesterskab.
Du er god til at opfinde sandheder, jeg kan ikke finde et eneste indlæg med en der vil sælge ham for 13 mil.
AllanPedersen skrev:Har du glemt at Kusk ryger med største sansynlighed?.. Enevoldsen kan ikke dække begge kanter.

Helenius blev erstattet af et talent, og en 1. div. spiller, det må man sige gik meget godt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. jul 2014, 23:57

Pro tip: Der findes en 'ignorer knap' herinde.

Besvar