Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Nicklas Helenius
Re: Nicklas Helenius
Enig i at AK47 lyder så tåbeligt... Det er et levn fra hans unge dage...Gentleman Finn skrev:Kvindebjerg lyder tilpas kikset til at jeg vil kalde ham det, altid! AK47 er også for upræcis til at det passer på ham den dag i daghje1980 skrev:Skal vi nu ikke bare kalde ham vi kender ham under... I steder for mellemnavnet som man skulle Google inden man vidste hvad K'et stod for...?Gentleman Finn skrev:Virkeligt stærkt arbejde af Gaarde, jeg tror den var meget svær at hive i land på trods af at Nicklas meget gerne ville hjem. Nu får Nicklas lidt flere penge på lommen også det næste år, det er ham vel undt
Velkommen hjem!
Vi skal vel dog forvente der er risiko for at han er noget rusten, jeg kan sagtens se Kvindebjerg og Spalvis starte sæsonen i Haderslev, begge leverede en fin sæson sidste år og er fantastisk vigtige for vores bredde iøvrigt
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Gaarde raus...Gaarde6 skrev:Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Velkommen tilbage til Helenius. Gid du må gøre min skepsis til skamme. Jeg mener stadigvæk at det er en fejl at hente Helenius, men forhåbentlig har de styr på sagerne ude på Hornevej.
Når Helenius får banket rusten af får vi forhåbentlig en goalgetter at se, min anke i forhold til transferen er at vi virkelig kommer til at mangle kreativitet offensivt. Uden Kusk og Jönsson kommer vi til at slide med at skabe chancer.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Mener du vi havde skabt flere chancer saafremt vi ikke havde lejet Helenius? Og husker du at Helenius faktisk var manden bag 7 assists i baade 2011-2 og 2012-3?frederikshavneren skrev:Gaarde raus...Gaarde6 skrev:Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Velkommen tilbage til Helenius. Gid du må gøre min skepsis til skamme. Jeg mener stadigvæk at det er en fejl at hente Helenius, men forhåbentlig har de styr på sagerne ude på Hornevej.
Når Helenius får banket rusten af får vi forhåbentlig en goalgetter at se, min anke i forhold til transferen er at vi virkelig kommer til at mangle kreativitet offensivt. Uden Kusk og Jönsson kommer vi til at slide med at skabe chancer.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hvor kommer den modbydelige slagsang egentlig fra: vi elsker vold og kokain...? Det er da noget så idiotisk at synge sådan?
Kidde
-
frederikshavneren
- Allstar

Helenius er bestemt en god spiller, jeg mener bare at vi har mere brug for en anden type angriber/offensiv midtbane. Helenius' primære force er som striker, men han er da også rimelig ift. assists som du nævner.MHJ skrev:Mener du vi havde skabt flere chancer saafremt vi ikke havde lejet Helenius? Og husker du at Helenius faktisk var manden bag 7 assists i baade 2011-2 og 2012-3?frederikshavneren skrev:Gaarde raus...Gaarde6 skrev:Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Når det er sagt er han ikke en Jönsson type, som jeg virkelig tror at vi kommer til at mangle.
Uden Kusk og formentlig også Jönsson bliver der et stort pres på Ene og Risgård, som skal stå for meget af det kreative. Thomsen ser jeg mere som en spiller med sin force i sit enorme løbepensum.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg tror du misforstaar mit spoergsmaal/jeg har vaeret uklar. Hvorfor mener du det at leje Helenius goer os svagere? Det udelukker jo ikke at vi ogsaa signer andre. Alt andet lige staar vi staerkere med Helenius, end uden. Det virker som om du natop antager at dette betyder at vi ikke ogsaa lejer/koeber nogen til Kusk's plads.frederikshavneren skrev:Helenius er bestemt en god spiller, jeg mener bare at vi har mere brug for en anden type angriber/offensiv midtbane. Helenius' primære force er som striker, men han er da også rimelig ift. assists som du nævner.MHJ skrev:Mener du vi havde skabt flere chancer saafremt vi ikke havde lejet Helenius? Og husker du at Helenius faktisk var manden bag 7 assists i baade 2011-2 og 2012-3?frederikshavneren skrev:Gaarde raus...Gaarde6 skrev:Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Når det er sagt er han ikke en Jönsson type, som jeg virkelig tror at vi kommer til at mangle.
Uden Kusk og formentlig også Jönsson bliver der et stort pres på Ene og Risgård, som skal stå for meget af det kreative. Thomsen ser jeg mere som en spiller med sin force i sit enorme løbepensum.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Netop min tanke siden hans debut som højre back.iloveaab4ever skrev: måske kan Søren Frederiksen lære at spille back
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Nu manglede vi jo Jönsson i væsentlige dele af sæsonen og klarede os glimrende alligevel. Han giver bestemt en ekstra dimension til vores spil, men jeg tror ikke vi vil mangle ham så meget som du ligger op til.frederikshavneren skrev: Helenius er bestemt en god spiller, jeg mener bare at vi har mere brug for en anden type angriber/offensiv midtbane. Helenius' primære force er som striker, men han er da også rimelig ift. assists som du nævner.
Sjovt som man kan se spillet forskelligt, jeg mener nemlig at Thomsen er en af vores mest chanceskabende spillere med et fantastisk drive med bolden og høj spilintelligens.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
frederikshavneren
- Allstar

Ja det er rigtigt at jeg antager at der ikke hentes en afløser for Kusk. Vurderer jeg forkert, det er bestemt muligt men hvis vi skal fastholde den økonomiske smalhals så må vi nærme os kistebunden. Gaarde har godt nok udtalt noget i stil med at Ene ikke er hentet som afløser for Kusk, men det vil overraske mig hvis der hentes en stor profil udefra som direkte afløser.MHJ skrev:Jeg tror du misforstaar mit spoergsmaal/jeg har vaeret uklar. Hvorfor mener du det at leje Helenius goer os svagere? Det udelukker jo ikke at vi ogsaa signer andre. Alt andet lige staar vi staerkere med Helenius, end uden. Det virker som om du natop antager at dette betyder at vi ikke ogsaa lejer/koeber nogen til Kusk's plads.frederikshavneren skrev:Helenius er bestemt en god spiller, jeg mener bare at vi har mere brug for en anden type angriber/offensiv midtbane. Helenius' primære force er som striker, men han er da også rimelig ift. assists som du nævner.MHJ skrev:Mener du vi havde skabt flere chancer saafremt vi ikke havde lejet Helenius? Og husker du at Helenius faktisk var manden bag 7 assists i baade 2011-2 og 2012-3?frederikshavneren skrev:Gaarde raus...Gaarde6 skrev:Det stinker langt væk af et fejlindkøbProvst i Brovst skrev:Bekymrende at Helenius ikke engang kan spille sig ind blandt reserverne i testkampen med belgierne.
Hvis det ender med afgang af Kusk og Jönsson, samt tilgang af Ene og Helenius vil jeg vurdere os som svækket. På plussiden får vi målfarlige spillere, på minussiden mister vi to af Superligaens mest kreative spillere.
Bliver Thomsen solgt så tilføjes der midler, som naturligvis kan ændre scenariet hvis Gaarde får lov til at reinvestere en del af fortjenesten.
- Super Hansen
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
- Geografisk sted: Mariager
Tja... han støder første til trænings lejeren i aften så måske derfor. :-)
Nu ved jeg godt der er lidt vej til Ene er i top form.
Men nærmer han sig bare en snært af den Ene, som var her sidst (Som blev landsholdsspiller, Blev kåret til månedens profil i Superligaen og solgt til udlandet) Så tror jeg vi har en afløser på nøjagtig samme niveau som Kusk (Om ikke bedre)
Et stort plus er at han allerede spiller med nu! Troede han var langt fra at kunne spille da vi signede ham!
I øvrigt er det lidt sjovt, hvordan Ene bliver betegnet lidt som et la la indkøb fordi han HAR været skadet.
Alt i mens Jönsson bliver betegnet som et gude indkøb selvom han ER skadet
Jeg ved godt, hvem af de to, som først når topformen, hvis ikke der sker et tilbagefald selvfølgelig.
Men nærmer han sig bare en snært af den Ene, som var her sidst (Som blev landsholdsspiller, Blev kåret til månedens profil i Superligaen og solgt til udlandet) Så tror jeg vi har en afløser på nøjagtig samme niveau som Kusk (Om ikke bedre)
Et stort plus er at han allerede spiller med nu! Troede han var langt fra at kunne spille da vi signede ham!
I øvrigt er det lidt sjovt, hvordan Ene bliver betegnet lidt som et la la indkøb fordi han HAR været skadet.
Alt i mens Jönsson bliver betegnet som et gude indkøb selvom han ER skadet
Jeg ved godt, hvem af de to, som først når topformen, hvis ikke der sker et tilbagefald selvfølgelig.
Argh, kom nu Helenius passer perfekt!
Super afslutninger og gennembrud, driblestærk + god fysik også kender han klubben og spillestilen.
Spalvis's hovedstyrke komplimenterer Helenius, det her bliver godt! Bliv nu bare Kusk og Jönsson :-)
Super afslutninger og gennembrud, driblestærk + god fysik også kender han klubben og spillestilen.
Spalvis's hovedstyrke komplimenterer Helenius, det her bliver godt! Bliv nu bare Kusk og Jönsson :-)
Guld? igen, igen...!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
Nå, men det kunne være lækkert at hente Jönsson ind. Indtil da må vi vel nøjes med en SF (som er blevet skadet i aftenens kamp?) eller måske den gennembrudsstærke Børsting på den kant. Bruhn må overtage for Thomsen, mens han er væk. Hvordan var status med Thomsen? AK er en fantastisk spiller at have i angrebet, så Helenbius kan tage den tid han skal bruge. AK er god for mere end to håndfunde mål i en sæson, hvor han er starter.
Edit: Hov, der blev vist slettet et indlæg før dette. Nu nævner jeg Jönsson ud af ingenting. Nuvel.
Nå, men det kunne være lækkert at hente Jönsson ind. Indtil da må vi vel nøjes med en SF (som er blevet skadet i aftenens kamp?) eller måske den gennembrudsstærke Børsting på den kant. Bruhn må overtage for Thomsen, mens han er væk. Hvordan var status med Thomsen? AK er en fantastisk spiller at have i angrebet, så Helenbius kan tage den tid han skal bruge. AK er god for mere end to håndfunde mål i en sæson, hvor han er starter.
Edit: Hov, der blev vist slettet et indlæg før dette. Nu nævner jeg Jönsson ud af ingenting. Nuvel.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Jeg slettede indlægget, da jeg synes, at det passede bedre ind i emnet Transferønsker Vol. 17.Oldager skrev:Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
Jeg er dog enig med dig i forhold til Jönsson, da han har et stort udviklingspotentiale og er helt sikkert fantastisk god, når han rammer 100 %.
Søren Frederiksen udgik efter 27 minutter og blev erstattet med Wichmann. For mig at se ikke en svækkelse af holdet. Bruhn får stor konkurrence fra Mathias Thrane og Enevoldsen, og jeg tror, at han trækker sorteper fremadrettet.
Vi er faktisk også enige med hensyn til angrebet, men jeg tror, at Helenius slår AK af. AK vil også være en rigtig god spiller at have på bænken, hvis der opstår skader eller der skal sættes en mand ind. Væsentligt opgradering i forhold til Jeppe Curth. Det ser spændende ud!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
- Provst i Brovst
- Allstar

Hvis ikke Jönsson kommer så tror jeg angrebet bliver som udgangspunkt Helenius og AKJ medmindre Spalvis fortsætter sin udvikling, som vi alle naturligvis håber.Arendt skrev:Jeg slettede indlægget, da jeg synes, at det passede bedre ind i emnet Transferønsker Vol. 17.Oldager skrev:Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
Jeg er dog enig med dig i forhold til Jönsson, da han har et stort udviklingspotentiale og er helt sikkert fantastisk god, når han rammer 100 %.
Søren Frederiksen udgik efter 27 minutter og blev erstattet med Wichmann. For mig at se ikke en svækkelse af holdet. Bruhn får stor konkurrence fra Mathias Thrane og Enevoldsen, og jeg tror, at han trækker sorteper fremadrettet.
Vi er faktisk også enige med hensyn til angrebet, men jeg tror, at Helenius slår AK af. AK vil også være en rigtig god spiller at have på bænken, hvis der opstår skader eller der skal sættes en mand ind. Væsentligt opgradering i forhold til Jeppe Curth. Det ser spændende ud!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Jeg håber, at det bliver Spalvis og Helenius, da de er AaBs bedste afsluttere. Helenius kan være den bevægelige og fysisk stærke angriber, mens Spalvis kan være targetman. AK er også meget bevægelig, og han kan noget på egen hånd, som de andre angribere ikke kan. Han ville være en supersub, da han kan komme ind med sin hurtighed, når forsvarsspillerne er ved at være møre.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke Jönsson kommer så tror jeg angrebet bliver som udgangspunkt Helenius og AKJ medmindre Spalvis fortsætter sin udvikling, som vi alle naturligvis håber.Arendt skrev:Jeg slettede indlægget, da jeg synes, at det passede bedre ind i emnet Transferønsker Vol. 17.Oldager skrev:Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
- Provst i Brovst
- Allstar

Jeg ved ikke hvor buff Helenius er blevet i England men umiddelbart ville jeg regne Spalvis som den fysisk stærke spiller, som også passer til den target man som Spalvis kan spille.Arendt skrev:Jeg håber, at det bliver Spalvis og Helenius, da de er AaBs bedste afsluttere. Helenius kan være den bevægelige og fysisk stærke angriber, mens Spalvis kan være targetman. AK er også meget bevægelig, og han kan noget på egen hånd, som de andre angribere ikke kan. Han ville være en supersub, da han kan komme ind med sin hurtighed, når forsvarsspillerne er ved at være møre.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke Jönsson kommer så tror jeg angrebet bliver som udgangspunkt Helenius og AKJ medmindre Spalvis fortsætter sin udvikling, som vi alle naturligvis håber.Arendt skrev:Jeg slettede indlægget, da jeg synes, at det passede bedre ind i emnet Transferønsker Vol. 17.Oldager skrev:Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
Det bliver spændende at følge. Hvis Helenius er 10 kg tungere, så bliver han en rigtig stor gevinst, når han kommer i form.Provst i Brovst skrev:Jeg ved ikke hvor buff Helenius er blevet i England men umiddelbart ville jeg regne Spalvis som den fysisk stærke spiller, som også passer til den target man som Spalvis kan spille.Arendt skrev:Jeg håber, at det bliver Spalvis og Helenius, da de er AaBs bedste afsluttere. Helenius kan være den bevægelige og fysisk stærke angriber, mens Spalvis kan være targetman. AK er også meget bevægelig, og han kan noget på egen hånd, som de andre angribere ikke kan. Han ville være en supersub, da han kan komme ind med sin hurtighed, når forsvarsspillerne er ved at være møre.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke Jönsson kommer så tror jeg angrebet bliver som udgangspunkt Helenius og AKJ medmindre Spalvis fortsætter sin udvikling, som vi alle naturligvis håber.Arendt skrev:Jeg slettede indlægget, da jeg synes, at det passede bedre ind i emnet Transferønsker Vol. 17.Oldager skrev:Hvis vi også henter Jönsson, så vil det være et helt utroligt hold vi kunne sætte på banen. De lyskeproblemer han har døjet med i de sidste år må man krydse fingrer for, at han har set det sidste til. Vi har kun set ham på 60-70% og jeg tør slet ikke tænke på ham, når han når de 100% - holy moly
Helt enig med Ahrend. Helenius - Spalvis med AK som 3. Valg vil være et af de stærkeste angreb i ligaen. Spalvis -Helenius virker som et match der er meant to be, de virker til at komplimentere hinanden godt, det bliver Helenius med en spiller der kan score på alle de lette chancer og opsøger huller i feltet.
Jeg vil gerne sætte 500 på at Helenius/Spalvis tilsammen har scoret 30+ mål(i alle turneringer) når sæsonen er slut. Hvis det er det Kent satser på selvfølgelig
Jeg vil gerne sætte 500 på at Helenius/Spalvis tilsammen har scoret 30+ mål(i alle turneringer) når sæsonen er slut. Hvis det er det Kent satser på selvfølgelig
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.