Nu er Jönnson jo heller ikke gammel... Så han vil jo reelt også være et talent med stort videresalgspotentiale.Yankee skrev:Jeg er 100% enig. Min oprindelige kommentar drejede sig også om at det vil være fuldstændig overkill at hente Rasmus Jönsson, så vi rent offensivt vil have folk som Anders K. Jacobsen, Thomas Enevoldsen, Søren Frederiksen og ikke mindst vores største talenter, Andreas Bruhn og Victor Ahlmann, siddende udenfor. Derfor foreslog jeg at bruge "Jönsson-pengene" i defensiven, hvor vi slet ikke har samme antal eller styrke som offensivt - HVIS vi altså nu er besluttet på eksterne forstærkninger.Frygah skrev: Jeg må sige vi har lidt forskellige forventninger til hvilke back-ups vi kan forvente i AaB, Yankee. En Lasse Nielsen tror jeg ikke er billig, og så vil det enten være KEP, Thelander eller Lasse som backup. Det tror jeg ikke harmonien bliver god af i truppen, når det gælder en plads man meget sjældent skifter ud på frivilligt. Jeg må indrømme jeg også ser Kasper P. som en fin og billig backup der, hvilket også matcher fint med den udvikling klubben har taget de senere år.
For det første ville jeg rigtig gerne forstærke vores bagkæde. Jeg synes stadig vi lukker alt for mange mål, men det handler også lidt om fodboldfilosofi, og det er en helt anden diskussion, som jeg ikke tør tage under 50 dage efter at dette forsvar har vundet the DoubleSøgaard skrev:Yankee: Nu sagde jeg self. selv drømmesigning. Men mener du seriøst at vi skal forstærke den startende bagkæde? Hvem skal på bænken? Den af KEP/Thelander vi sætter derud, vil videre inden for et år. Og så skal vi hente en igen, mens Kasper P. og Blåbjerg ikke er i nærheden af spilletid i et år, hvis der ikke opstår alvorlige skader..![]()
Derudover er jeg helt enig med dig. Det er virkelig synd at skubbe Thelander, Kasper P og Blåbjerg længere væk fra førsteholdet. Det er netop hvad vi IKKE skal gøre. Men det illustrerer også hvorfor vi IKKE skal hente Rasmus Jönsson, da det skubber Enevoldsen, AK, Thrane, Bruhn og V. Ahlmann længere væk fra førsteholdet. Hvis du så holder de to "onder" op imod hinanden synes jeg trods alt der er større ræson i at gå fra 6 til 7 forsvarsspillere end fra 6 til 7 angribere - også fordi Jönsson alligevel ikke vil kunne deltage i CL-kvallen.
Talentudvikling går jo også ud på at kan man spotte en mega god spiller eksempelvis under 25 år til ingen penge i en anden klub skal man slå til...
Men jeg har det lidt sådan med Jönnson , kan vi få ham til lave penge skal han selvfølgelig hentes ind ligegyldig hvem han så skubber længere væk fra startopstillingen. Selvfølgelig fordi han bare vil hæve hele holdets niveau.
Går din argumentation på at vi ikke skal Jönnson ind på en mega dyr kontrakt og skubbe andre talenter længere væk så enig.