Forventninger sæsonen 2014-2015
Forventninger sæsonen 2014-2015
Efter der er ved at være et nogenlunde overblik over hvem vi har til rådighed til første kamp mod SønderjyskE kunne det være interessant at høre hvad folk har af forventninger til sæsonen. Personligt synes jeg det er lidt svært at vurdere, Helenius og Ene er vendt hjem, men hvor langt fra topform er de egentlig. Bliver Kusk solgt. Osv. Men jeg kan skrive lidt om hvad jeg tror, eller måske nærmere håber.
Ligaen
Jeg forventer vi kommer i top 4, alt efter hvordan europa går. Går vi hele vejen og når ChL vil en 4. plads bestemt være acceptabelt, plus det giver os en mulighed for europa igen året efter hvor vores koefficent er forbedret betydeligt. Kommer vi i EL, vil jeg mene en 3-4 plads vil være muligt, og kommer vi slet ikke i Europa skal vi mindst have medaljer vil jeg mene. Det har vi holdet til. Ligaen kommer nok til at være meget afhængig af bredden hvis også vi skal spille europa. Vi har vanvittigt mange offensive muligheder ved skader, og måder vi kan blande kortene på, og det bliver ikke ligefrem værre hvis vi skifter Jönsson ud med Kusk. Hvis Helenius bliver skadet smider vi bare Jönsson på hans plads og bruger Ene eller Thrane, Ahlmann kan nok også nævnes her, på kanten. Bliver Spalvis skadet smider vi bare AK ind på hans plads og hvis Jönsson går i stykker har vi stadig Ene eller Thrane. Defensivt mener jeg dog vi stadig er lidt svage. Vi har dygtige backs, godt midterforsvar, og en dygtig målmand, men der mangler bare en tilgang af en ung spiller der kan dække begge backs, Alexander Juel feks, hvis han ikke er skiftet endnu. Mange mener nok ikke han vil være reserve i AaB, men man må trodsalt forvente der kommer rigeligt med kampe, også til spillerne på bænken.
Det hjælper i øvrigt pænt meget at Wichmann virker til at kunne spille Risgaards rolle efterhånden, de kampe Risgaard eller Würtz er ude bliver svære, men hvis Wichmann kan spille Risgaard positionen bare nogenlunde er det jo et kæmpe skridt på vejen.
Europa
Nu er det ikke blevet trukket endnu, men jeg forventer vi går videre fra den første runde, hvilket også giver en del penge, og derefter bliver det nok EL, selvom ChL kunne være det vildeste. Skulle vi komme i ChL, er det heller ikke umuligt at snige sig med videre på en 3. plads. Et godt europa eventyr kunne være det fedeste. Jeg mener også vi er godt rustede til Europa, Risgaard, Augo, Ene og tildels PK har alle spillet europa med AaB tidligere, og har prøvet at kvalificere sig tidligere til både EL og ChL, så de kender presset. Skulle vi komme i EL handler det meget om lodtrækningsheld, vi kan ligesågodt gå videre som vi kan ryge ud med et brag.
Jeg tror generelt det bliver en god dansk sæson i europa. AaB, EfB og BIF kan jeg sagtens se gå i gruppespil. FCK og FCM er jeg usikre på. FCK fordi de har skiftet et halvt hold ud og derfor er langt fra sammenspillet. FCK er dog seedede og burde også kunne gå videre, de har 2 chancer, men om de gør det er svært at spå om. FCM skyldes de har solgt både Juelsgaard og Lössl og erstatter dem med 2 fra egne rækker uden den store erfaring. Har Heinze hvad der skal til, er Lauridsen, eller Møller, superliga parate og så har FCM bare for mange lige ved og næsten til man ser det ske.
Pokalturneringen
Jeg har egentlig ikke nogen forventninger her, det er altid godt til at holde reserverne ved kampform, og der er altid et par sjove kampe. Jeg vil selvfølgelig gerne vinde den igen, men det er ikke noget jeg har de store forventninger til.
Årets profil
Jeg tror Helenius bliver årets profil, han må være sulten efter at vise Villa han kan et eller andet, og gøre god reklame for sig selv inden hans lejeaftale udløber så han evt kan få en ny chance i udlandet. Samtidig så tror jeg han bliver lige så dominerende som han var sidst såsnart han finder formen. Den her gang er han bare på et hold der fungerer, og hvor alt ikke er på hans skuldre, men at der er mange der kan afgøre kampe. Spalvis sparker jo stortset alt ind, så et samarbejde med Helenius bliver næppe skidt.
Årets gennembrud
Den er svær synes jeg. Der er egentlig ikke så mange muligheder synes jeg. De fleste af vores spillere slog sig eftertrykkeligt fast i sidste sæson, Thomsen, Spalvis, AK, Larsen, PK og Thelander. Og jeg tror ikke vi får et decideret gennembrud på førsteholdet fra et af de helt unge talenter. Selvom jeg da gerne ser spillere som Thrane, Ahlmann osv får muligheden.
Jeg går dog med Spalvis, jeg ved han havde sit gennembrud i foråret, men jeg tror han i den her sæson går ind og stempler ind som mere og andet end bare en døgnflue. Samtidig har han stadig meget at bygge på sit spil, og jeg tror han tager et stort spring denne sæson da det vil være hans første hele sæson som potentiel starter.
Generelt vil jeg tro vi får at se mange spillere der bygger et niveau på deres spil denne sæson udover Spalvis. Thelander, Thomsen og Ahlmann er spillere jeg forventer man vil kunne se forbedringer på og flere facetter hos end sidste sæson. Thomsen kunne feks godt stemple ind som værende noget mere målfarlig såfremt Kusk smutter, og Spalvis måske lidt bedre til at gå med i spillet. Han ser jo feks løb helt perfekt, og timer sig fortrinligt, hvis bare han kan være lidt mere med, så bliver holdet også noget bedre generelt.
Det blev lidt langt, men hvad tænker folk
Ligaen
Jeg forventer vi kommer i top 4, alt efter hvordan europa går. Går vi hele vejen og når ChL vil en 4. plads bestemt være acceptabelt, plus det giver os en mulighed for europa igen året efter hvor vores koefficent er forbedret betydeligt. Kommer vi i EL, vil jeg mene en 3-4 plads vil være muligt, og kommer vi slet ikke i Europa skal vi mindst have medaljer vil jeg mene. Det har vi holdet til. Ligaen kommer nok til at være meget afhængig af bredden hvis også vi skal spille europa. Vi har vanvittigt mange offensive muligheder ved skader, og måder vi kan blande kortene på, og det bliver ikke ligefrem værre hvis vi skifter Jönsson ud med Kusk. Hvis Helenius bliver skadet smider vi bare Jönsson på hans plads og bruger Ene eller Thrane, Ahlmann kan nok også nævnes her, på kanten. Bliver Spalvis skadet smider vi bare AK ind på hans plads og hvis Jönsson går i stykker har vi stadig Ene eller Thrane. Defensivt mener jeg dog vi stadig er lidt svage. Vi har dygtige backs, godt midterforsvar, og en dygtig målmand, men der mangler bare en tilgang af en ung spiller der kan dække begge backs, Alexander Juel feks, hvis han ikke er skiftet endnu. Mange mener nok ikke han vil være reserve i AaB, men man må trodsalt forvente der kommer rigeligt med kampe, også til spillerne på bænken.
Det hjælper i øvrigt pænt meget at Wichmann virker til at kunne spille Risgaards rolle efterhånden, de kampe Risgaard eller Würtz er ude bliver svære, men hvis Wichmann kan spille Risgaard positionen bare nogenlunde er det jo et kæmpe skridt på vejen.
Europa
Nu er det ikke blevet trukket endnu, men jeg forventer vi går videre fra den første runde, hvilket også giver en del penge, og derefter bliver det nok EL, selvom ChL kunne være det vildeste. Skulle vi komme i ChL, er det heller ikke umuligt at snige sig med videre på en 3. plads. Et godt europa eventyr kunne være det fedeste. Jeg mener også vi er godt rustede til Europa, Risgaard, Augo, Ene og tildels PK har alle spillet europa med AaB tidligere, og har prøvet at kvalificere sig tidligere til både EL og ChL, så de kender presset. Skulle vi komme i EL handler det meget om lodtrækningsheld, vi kan ligesågodt gå videre som vi kan ryge ud med et brag.
Jeg tror generelt det bliver en god dansk sæson i europa. AaB, EfB og BIF kan jeg sagtens se gå i gruppespil. FCK og FCM er jeg usikre på. FCK fordi de har skiftet et halvt hold ud og derfor er langt fra sammenspillet. FCK er dog seedede og burde også kunne gå videre, de har 2 chancer, men om de gør det er svært at spå om. FCM skyldes de har solgt både Juelsgaard og Lössl og erstatter dem med 2 fra egne rækker uden den store erfaring. Har Heinze hvad der skal til, er Lauridsen, eller Møller, superliga parate og så har FCM bare for mange lige ved og næsten til man ser det ske.
Pokalturneringen
Jeg har egentlig ikke nogen forventninger her, det er altid godt til at holde reserverne ved kampform, og der er altid et par sjove kampe. Jeg vil selvfølgelig gerne vinde den igen, men det er ikke noget jeg har de store forventninger til.
Årets profil
Jeg tror Helenius bliver årets profil, han må være sulten efter at vise Villa han kan et eller andet, og gøre god reklame for sig selv inden hans lejeaftale udløber så han evt kan få en ny chance i udlandet. Samtidig så tror jeg han bliver lige så dominerende som han var sidst såsnart han finder formen. Den her gang er han bare på et hold der fungerer, og hvor alt ikke er på hans skuldre, men at der er mange der kan afgøre kampe. Spalvis sparker jo stortset alt ind, så et samarbejde med Helenius bliver næppe skidt.
Årets gennembrud
Den er svær synes jeg. Der er egentlig ikke så mange muligheder synes jeg. De fleste af vores spillere slog sig eftertrykkeligt fast i sidste sæson, Thomsen, Spalvis, AK, Larsen, PK og Thelander. Og jeg tror ikke vi får et decideret gennembrud på førsteholdet fra et af de helt unge talenter. Selvom jeg da gerne ser spillere som Thrane, Ahlmann osv får muligheden.
Jeg går dog med Spalvis, jeg ved han havde sit gennembrud i foråret, men jeg tror han i den her sæson går ind og stempler ind som mere og andet end bare en døgnflue. Samtidig har han stadig meget at bygge på sit spil, og jeg tror han tager et stort spring denne sæson da det vil være hans første hele sæson som potentiel starter.
Generelt vil jeg tro vi får at se mange spillere der bygger et niveau på deres spil denne sæson udover Spalvis. Thelander, Thomsen og Ahlmann er spillere jeg forventer man vil kunne se forbedringer på og flere facetter hos end sidste sæson. Thomsen kunne feks godt stemple ind som værende noget mere målfarlig såfremt Kusk smutter, og Spalvis måske lidt bedre til at gå med i spillet. Han ser jo feks løb helt perfekt, og timer sig fortrinligt, hvis bare han kan være lidt mere med, så bliver holdet også noget bedre generelt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Re: Forventninger sæsonen 2014-2015
Jeg gør mig også forhåbninger om en top 4 placering. Med væsentlige forstærkninger til FCM, FCK og BIF må man erkende at de nok er favoritter. Specielt når vi sandsynligvis mister Kusk og måske Thomsen.jonas386 skrev:Efter der er ved at være et nogenlunde overblik over hvem vi har til rådighed til første kamp mod SønderjyskE kunne det være interessant at høre hvad folk har af forventninger til sæsonen. Personligt synes jeg det er lidt svært at vurdere, Helenius og Ene er vendt hjem, men hvor langt fra topform er de egentlig. Bliver Kusk solgt. Osv. Men jeg kan skrive lidt om hvad jeg tror, eller måske nærmere håber.
Ligaen
Europa
Pokalturneringen
Årets profil
Årets gennembrud
Jeg tror dog stadig ligaen bliver tæt og de små marginaler kommer til at afgøre meget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Bare vi ikke bliver dårligere end sidste sæson er jeg godt tilfreds.
Forza skrev:
Jeg gør mig også forhåbninger om en top 4 placering. Med væsentlige forstærkninger til FCM, FCK og BIF må man erkende at de nok er favoritter. Specielt når vi sandsynligvis mister Kusk og måske Thomsen.
Jeg tror dog stadig ligaen bliver tæt og de små marginaler kommer til at afgøre meget.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det synes næsten at være naturlov, at hver gang AaB vinder mesterskabet, følger der en dårlig sæson eller en mellemsæson. Det er vel også kun naturligt, når en mindre klub stikker snuden frem og snupper skabet, fordi alt spillede for dem i en sæson.
Jeg tror derfor, vi skal være forberedt på, at der kan komme store udsving hos vores mange forholdsvis unge spillere i den næste sæson, ikke mindst hvis vi kommer forbi de første fire kampe i Europa. Modsat tidligere mesterskaber synes jeg dog ikke spillertruppen virker helt så mættet. og desuden fortsætter vi for første gang efter et mesterskab med den samme træner. The dark horse bliver selvfølgelig, hvor mange af de store profiler, vi må vinke farvel til. Indtil videre er det jo kun Kusk, der er væk (tæt på).
Uanset hvad, er det jo det hele hver, når bygningen på Hornevej nu har fået tilføjet hele to gange "2014". Og hvor er det fedt at kunne bruge sætningen "hver gang AaB vinder mesterskabet"... den slags jargon er ikke anvendelig i Ikast, Odense, Esbjerg og Aarhus.
Jeg tror derfor, vi skal være forberedt på, at der kan komme store udsving hos vores mange forholdsvis unge spillere i den næste sæson, ikke mindst hvis vi kommer forbi de første fire kampe i Europa. Modsat tidligere mesterskaber synes jeg dog ikke spillertruppen virker helt så mættet. og desuden fortsætter vi for første gang efter et mesterskab med den samme træner. The dark horse bliver selvfølgelig, hvor mange af de store profiler, vi må vinke farvel til. Indtil videre er det jo kun Kusk, der er væk (tæt på).
Uanset hvad, er det jo det hele hver, når bygningen på Hornevej nu har fået tilføjet hele to gange "2014". Og hvor er det fedt at kunne bruge sætningen "hver gang AaB vinder mesterskabet"... den slags jargon er ikke anvendelig i Ikast, Odense, Esbjerg og Aarhus.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Meget spændende emne. Jeg har lige lavet en lidt hurtig søgning, men jeg kunne ikke finde et tilsvarende emne for sidste sæson (det er sikkert mig der ikke har ledt grundigt nok, jeg kan godt huske at det blev diskuteret). Det kunne ellers være yderst spændende at læse, hvad der blev skrevet op til sidste sæson hvor vi af "eksperterne" var dømt som en mulig nedrykker. Der var også flere der her på sitet var ret nervøse i forhold til den kommende sæson. Afgangen af Helenius og blamagen i Tbilisi tror jeg gav de fleste rynker i panden.AaB 85 95 99 08 skrev:Det synes næsten at være naturlov, at hver gang AaB vinder mesterskabet, følger der en dårlig sæson eller en mellemsæson. Det er vel også kun naturligt, når en mindre klub stikker snuden frem og snupper skabet, fordi alt spillede for dem i en sæson.
Angående den kommende sæson så er det altid fedt at diskutere hvad man forventer af den kommende sæson. Historisk set har vi haft et ordentligt dyk i den efterfølgende sæson efter et mesterskab, der er mange forklaringer på hvorfor vi ikke har været i stand til at manifestere os som tophold, men en af forklaringerne er givet at vi som klub ikke er vant til at vinde. Jeg tror at Niels Chr. Holmstrøm var inde på noget rigtigt da han efter den katastrofale start på efterårssæsonen 2008 sagde, at vi var gode til at fejre mesterskabet (underforstået at vi havde svært ved at fokusere på den kommende sæson).
Den netop overståede sæson var historisk tæt, men i den kommende sæson forventer jeg en større forskel. I toppen ser jeg 4 hold som klart vil skille sig ud. Det er Brøndby, FCK, Ikast og Esbjerg. Hvor lidt jeg end bryder mig om vestegnen så tror jeg at de har gang i noget rigtigt. De har fået skabt stabilitet og så har de en yderst fornuftig træner som langsomt men sikkert bygger på. FCK er altid i toppen, men det er svært at vurdere hvor hurtigt de får integreret alle de nye spillere.
Hvis de kan tage lærdommen fra sidste sæson og sulten over det glippede mesterskab med sig så bliver Ikast rigtig stærk i den kommende sæson. Esbjerg har mistet to store profiler i Peter Ankersen og Kian Hansen, men Esbjerg er et stærkt hold og jeg tror helt sikkert at de minimum ender i top 4.
AaB ser jeg som et mellem hold sammen med OB, Farum og Randers. Historisk set lider vi efter et mesterskab, derudover kommer vi svækket ud af transfervinduet. Der kan stadigvæk ske ting og sager, men i skrivende stund må vi tage afsked med minimum Kusk og Jönsson (?). De to var to af suppens allerbedste spillere i den forgangne sæson og de var altafgørende for vores kreative spil, savnet af dem bliver for alvor tydeligt når sæsonen starter. Helenius og Ene er fine spillere, men de kan ikke opveje savnet af Kusk og Jönsson. Vi kommer til at slide hårdere for at skabe chancer i den kommende sæson og det kommer til at koste.
Det er fantastisk at vi skal spille CL kval (hvis ellers Divisionsforeningen og Spillerforeningen tillader det...), det bliver så fedt men får vi europæisk succes så kommer det sandsynligvis til at koste i ligaen. CL kostede i suppen i efteråret 2008, mens Esbjerg så sent som i sidste sæson viste hvad et hårdt kamp program kan gøre ved en smal trup. Der spilles 17 superligarunder i efterårssæsonen, hvis vi får europæisk succes venter der 10 europæiske kampe til efteråret. Det vil sige at vi forhåbentlig kommer til at spille mange flere kampe end en del af de andre hold, hvilket kan koste.
I bunden ser jeg firkløveret Hobro, Haderslev, Slagelse og Silkeborg. Hobro skal nok klare frisag, de har et solidt fundament og nogle dyder som nok skal give dem fornuftige resultater. Jeg kan sagtens se os få problemer mod Hobros luftvåben (Mads Justesen, Anders Egholm, Emil Berggreen mv.) Derudover præsterer de nordjyske hold enestående godt ud fra deres beskedne vilkår, det er ret unikt hvad der sker i nordjysk fodbold i disse år (AaB vandt The Double, Hobro har brudt AaBs enerådende status i Nordjylland, Hjørring bygger langsomt men sikkert på og rykker senest op i suppen i 2018, Jetsmark og Thisted er sub tophold i 2. division mv.)
Summa summarum vi ender i midten som nr. 5-8.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal" onclick="window.open(this.href);return false;
Hold kæft hvor er det så meget fornuft i det Gaarde siger... at målsætningen for AaB, er det de selv kan ændre på... SPILLET og forudsætningerne for spillet.
Så må man se til maj om hvor langt det rækker.
Hold kæft hvor er det så meget fornuft i det Gaarde siger... at målsætningen for AaB, er det de selv kan ændre på... SPILLET og forudsætningerne for spillet.
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Fantastisk med sådan en skriveabe... skriver nøjagtig det man tænkerfrederikshavneren skrev:Meget spændende emne. Jeg har lige lavet en lidt hurtig søgning, men jeg kunne ikke finde et tilsvarende emne for sidste sæson (det er sikkert mig der ikke har ledt grundigt nok, jeg kan godt huske at det blev diskuteret). Det kunne ellers være yderst spændende at læse, hvad der blev skrevet op til sidste sæson hvor vi af "eksperterne" var dømt som en mulig nedrykker. Der var også flere der her på sitet var ret nervøse i forhold til den kommende sæson. Afgangen af Helenius og blamagen i Tbilisi tror jeg gav de fleste rynker i panden.AaB 85 95 99 08 skrev:Det synes næsten at være naturlov, at hver gang AaB vinder mesterskabet, følger der en dårlig sæson eller en mellemsæson. Det er vel også kun naturligt, når en mindre klub stikker snuden frem og snupper skabet, fordi alt spillede for dem i en sæson.
Angående den kommende sæson så er det altid fedt at diskutere hvad man forventer af den kommende sæson. Historisk set har vi haft et ordentligt dyk i den efterfølgende sæson efter et mesterskab, der er mange forklaringer på hvorfor vi ikke har været i stand til at manifestere os som tophold, men en af forklaringerne er givet at vi som klub ikke er vant til at vinde. Jeg tror at Niels Chr. Holmstrøm var inde på noget rigtigt da han efter den katastrofale start på efterårssæsonen 2008 sagde, at vi var gode til at fejre mesterskabet (underforstået at vi havde svært ved at fokusere på den kommende sæson).
Den netop overståede sæson var historisk tæt, men i den kommende sæson forventer jeg en større forskel. I toppen ser jeg 4 hold som klart vil skille sig ud. Det er Brøndby, FCK, Ikast og Esbjerg. Hvor lidt jeg end bryder mig om vestegnen så tror jeg at de har gang i noget rigtigt. De har fået skabt stabilitet og så har de en yderst fornuftig træner som langsomt men sikkert bygger på. FCK er altid i toppen, men det er svært at vurdere hvor hurtigt de får integreret alle de nye spillere.
Hvis de kan tage lærdommen fra sidste sæson og sulten over det glippede mesterskab med sig så bliver Ikast rigtig stærk i den kommende sæson. Esbjerg har mistet to store profiler i Peter Ankersen og Kian Hansen, men Esbjerg er et stærkt hold og jeg tror helt sikkert at de minimum ender i top 4.
AaB ser jeg som et mellem hold sammen med OB, Farum og Randers. Historisk set lider vi efter et mesterskab, derudover kommer vi svækket ud af transfervinduet. Der kan stadigvæk ske ting og sager, men i skrivende stund må vi tage afsked med minimum Kusk og Jönsson (?). De to var to af suppens allerbedste spillere i den forgangne sæson og de var altafgørende for vores kreative spil, savnet af dem bliver for alvor tydeligt når sæsonen starter. Helenius og Ene er fine spillere, men de kan ikke opveje savnet af Kusk og Jönsson. Vi kommer til at slide hårdere for at skabe chancer i den kommende sæson og det kommer til at koste.
Det er fantastisk at vi skal spille CL kval (hvis ellers Divisionsforeningen og Spillerforeningen tillader det...), det bliver så fedt men får vi europæisk succes så kommer det sandsynligvis til at koste i ligaen. CL kostede i suppen i efteråret 2008, mens Esbjerg så sent som i sidste sæson viste hvad et hårdt kamp program kan gøre ved en smal trup. Der spilles 17 superligarunder i efterårssæsonen, hvis vi får europæisk succes venter der 10 europæiske kampe til efteråret. Det vil sige at vi forhåbentlig kommer til at spille mange flere kampe end en del af de andre hold, hvilket kan koste.
I bunden ser jeg firkløveret Hobro, Haderslev, Slagelse og Silkeborg. Hobro skal nok klare frisag, de har et solidt fundament og nogle dyder som nok skal give dem fornuftige resultater. Jeg kan sagtens se os få problemer mod Hobros luftvåben (Mads Justesen, Anders Egholm, Emil Berggreen mv.) Derudover præsterer de nordjyske hold enestående godt ud fra deres beskedne vilkår, det er ret unikt hvad der sker i nordjysk fodbold i disse år (AaB vandt The Double, Hobro har brudt AaBs enerådende status i Nordjylland, Hjørring bygger langsomt men sikkert på og rykker senest op i suppen i 2018, Jetsmark og Thisted er sub tophold i 2. division mv.)
Summa summarum vi ender i midten som nr. 5-8.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!
Men det er også lidt luftigt. Tror at de har en intern målsætning om mindst at komme til næste kvalrunde i CL og top 4 i ligaen.hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Hans Backe fortsatte nu også efter guldet i 99. Men ellers enig i, at det logiske vil være et dyk. Det gælder så bare om at forhindre dykket i at blive for stort.AaB 85 95 99 08 skrev:Det synes næsten at være naturlov, at hver gang AaB vinder mesterskabet, følger der en dårlig sæson eller en mellemsæson. Det er vel også kun naturligt, når en mindre klub stikker snuden frem og snupper skabet, fordi alt spillede for dem i en sæson.
Jeg ser Brøndby, FCM og FCK som de største favoritter og er sikker på, at guldet havner os den af de tre, der bedst evner at finde stabilitet. Umiddelbart vurderer jeg Brøndby lidt foran, også fordi Thomas Frank af uransalige årsager får lov til at fjerne alt forventningspres fra Brøndby og underspille deres rolle i en grad, man aldrig har set jyske klubber gøre.
AaB er i gruppe med klubber som OB, Esbjerg, FCN og Randers, der alle har potentiale til at vinde medalje, men ikke tager guld.
Nedrykkerne bliver selvfølgelig fundet mellem Vestsjælland, Silkeborg, SønderjyskE og Hobro.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvis du med 'internt' mener 'økonomisk', så tror jeg du har ret i at der er en specifik placeringsmålsætning. Men det er et lidt andet bæst end det Gaarde forholder sig til her. Og jeg tror det er meget bedre for truppen (og det kommunikative) at man holder det fokus Gaarde lægger op til, dvs. næste kamp, næste mål, næste træning, næste løb. Alt det andet pis er for opreklameret og medieskabt.Eksil skrev:Men det er også lidt luftigt. Tror at de har en intern målsætning om mindst at komme til næste kvalrunde i CL og top 4 i ligaen.hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Med 'internt' mener jeg 'internt', som i ikke offentligt.MHJ skrev:Hvis du med 'internt' mener 'økonomisk', så tror jeg du har ret i at der er en specifik placeringsmålsætning. Men det er et lidt andet bæst end det Gaarde forholder sig til her. Og jeg tror det er meget bedre for truppen (og det kommunikative) at man holder det fokus Gaarde lægger op til, dvs. næste kamp, næste mål, næste træning, næste løb. Alt det andet pis er for opreklameret og medieskabt.Eksil skrev:Men det er også lidt luftigt. Tror at de har en intern målsætning om mindst at komme til næste kvalrunde i CL og top 4 i ligaen.hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal
Ja ja, det er fint at de i forhold til omverdenen holder det helt stille, da der ikke er brug for at skabe unødvendigt pres. På den anden side, forventer jeg klart at der på eller anden post-it er nedskrevet hvad de vil.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
MHJ skrev: Hvis du med 'internt' mener 'økonomisk', så tror jeg du har ret i at der er en specifik placeringsmålsætning. Men det er et lidt andet bæst end det Gaarde forholder sig til her. Og jeg tror det er meget bedre for truppen (og det kommunikative) at man holder det fokus Gaarde lægger op til, dvs. næste kamp, næste mål, næste træning, næste løb. Alt det andet pis er for opreklameret og medieskabt.
Jeg er forvirret. offentligt er normalt det modsatte af internt.Eksil skrev: Med 'internt' mener jeg 'internt', som i offentligt.
edit: du rettede det
Hvem er den relevante gruppe der har adgang til denne post-it? Og hvad skal sådan en nytte udover at man sætter en økonomisk målsætning efter den? Hvad gavner det f.eks. spillerne, træneren, holdlederen?Eksil skrev: Ja ja, det er fint at de i forhold til omverdenen holder det helt stille, da der ikke er brug for at skabe unødvendigt pres. På den anden side, forventer jeg klart at der på eller anden post-it er nedskrevet hvad de vil.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
@MHJ
ja, det små ord som 'ikke' kan være ret vigtige. :-)
Det er naturligvis en plan for ledelsen og trænerne. Nægter at tro på, at vi gå i gang med sæsonen med helt uden forventninger.
Hvilken nytte, tja, eksempelvis betyder det, som du skriver noget for økonomien og hvor bred en trup vi skal have. Som jeg skrev, helt fint, at vi ikke laver en kunstigt pres, men derfor kan der godt være forventninger både i klubben og blandt fans.
ja, det små ord som 'ikke' kan være ret vigtige. :-)
Det er naturligvis en plan for ledelsen og trænerne. Nægter at tro på, at vi gå i gang med sæsonen med helt uden forventninger.
Hvilken nytte, tja, eksempelvis betyder det, som du skriver noget for økonomien og hvor bred en trup vi skal have. Som jeg skrev, helt fint, at vi ikke laver en kunstigt pres, men derfor kan der godt være forventninger både i klubben og blandt fans.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Gaarde gør det fantastisk. Udtaler sig konsekvent fornuftigt og skarpt til medierne, uden at forfalde til for mange klicheer og standard jargon. Senest bryder jeg mig rigtigt meget om at man bygger videre på tanken om vigtigheden af præstationer og udvikling, fremfor at gå med på mediernes evige fokus på placeringer i løbet af sæsonen.
Men det var et sidespor - topic:
Jeg forventer holdet bliver bedre. Jeg forventer at vi ser alle de fantastiske talenter vi har blive endnu bedre. Og så forventer jeg iøvrigt ikke at nogen af de andre hold får et billigt mesterskab i år, for jeg er ret overbevist om at vi kan være med hele vejen. Hvis vi - som jeg forventer - henter Jönsson, og iøvrigt holder på resten af holdet, synes jeg faktisk ikke de andre hold har gjort nok til at man kan påstå vi ikke stadig har det bedste hold i ligaen. Det havde vi sidste år, og nogle af holdene havde altså en del at skulle hente før de vil være på niveau... jeg falder f.eks. ikke på halen over det hold FCK stiller med, og jeg er heller ikke misundelig når jeg stiller Helenius og Elmander op overfor hinanden.
Den er hjemme!!!
Men det var et sidespor - topic:
Jeg forventer holdet bliver bedre. Jeg forventer at vi ser alle de fantastiske talenter vi har blive endnu bedre. Og så forventer jeg iøvrigt ikke at nogen af de andre hold får et billigt mesterskab i år, for jeg er ret overbevist om at vi kan være med hele vejen. Hvis vi - som jeg forventer - henter Jönsson, og iøvrigt holder på resten af holdet, synes jeg faktisk ikke de andre hold har gjort nok til at man kan påstå vi ikke stadig har det bedste hold i ligaen. Det havde vi sidste år, og nogle af holdene havde altså en del at skulle hente før de vil være på niveau... jeg falder f.eks. ikke på halen over det hold FCK stiller med, og jeg er heller ikke misundelig når jeg stiller Helenius og Elmander op overfor hinanden.
Den er hjemme!!!
Tror ikke man skal undervurdere det, at vi stiller med mange gengangere i forhold til eks FCK.
I forhold til Brøndby og FCM er vi på ingen måde dårligere. Nok nærmere samme niveau.
Så hvorfor skulle vi ikke kunne blande os i top 4?
Det er ihvertfald mit gæt. Om det bliver nr 1 eller 4 kommer nok an på skader, kampe i europa og hvor hurtigt Helenius og Enevoldsen er på 100%
I forhold til Brøndby og FCM er vi på ingen måde dårligere. Nok nærmere samme niveau.
Så hvorfor skulle vi ikke kunne blande os i top 4?
Det er ihvertfald mit gæt. Om det bliver nr 1 eller 4 kommer nok an på skader, kampe i europa og hvor hurtigt Helenius og Enevoldsen er på 100%
-
jensemand57
- Allstar

Enig med Gaarde. Dog er der et punkt, hvor jeg ikke er enig med AaB. Det er angående de europæiske kampe. Jeg mener ikke, at det blot skal være cremen, men en del af sæsonen på lige fod med superligaen. Når man gerne vil ende på de pladser, som giver adgang til Europa, så skal man indstille sig på en sæson, hvor der spilles i op til tre turneringer. Det skal dog ikke være et økonomisk overforbrug, men man må forsøge sig med det man har råd til.hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg kan godt følge dig. For mig er de europæiske kampe topprioriteten, ja jeg vil sige at jeg klart prioriterer CL kvalkampene højere end Superligaen.jensemand57 skrev:Enig med Gaarde. Dog er der et punkt, hvor jeg ikke er enig med AaB. Det er angående de europæiske kampe. Jeg mener ikke, at det blot skal være cremen, men en del af sæsonen på lige fod med superligaen. Når man gerne vil ende på de pladser, som giver adgang til Europa, så skal man indstille sig på en sæson, hvor der spilles i op til tre turneringer. Det skal dog ikke være et økonomisk overforbrug, men man må forsøge sig med det man har råd til.hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-snakker-prae ... t-for-maal
Når det er sagt tror jeg at det er en ret normal kedelig standard udtalelse som Gaarde er kommet med. Alle klubber minus FCK vil sige at de prioriterer Superligaen højest, men det skal de desværre næsten sige. Internt forholder det sig sikkert anderledes. Spillertruppen ser måske også mere frem til lodtrækningen til Champions Leagues 3. kvalrunde på fredag end de gør til lørdagens superliga premiere på det lidet inspirerende Haderslev Fodboldstadion.
http://nextgen.zmags.com/viewer.html#53 ... 3a83ffb7/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsbladet har iøvrigt lavet en optakt til suppen. Har ikke selv læst det, men der ser ud til at være en del om AaB.
Tipsbladet har iøvrigt lavet en optakt til suppen. Har ikke selv læst det, men der ser ud til at være en del om AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Smukt billede af de suveræne danskemestre og pokalvinder der pryder forsiden.jonas386 skrev:http://nextgen.zmags.com/viewer.html#53 ... 3a83ffb7/1
NIN den fromme skrev:Smukt billede af de suveræne danskemestre og pokalvinder der pryder forsiden.jonas386 skrev:http://nextgen.zmags.com/viewer.html#53 ... 3a83ffb7/1
Selvfølgelig! Et MEGET smukt billede, ét billede sige mere end 1000 ord!
Guld? igen, igen...!