Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jun 2014, 08:46

MR er den rigtige vinder skrev: du foretrækker måske den mere abstrakte sviner som Yankee fyrede af?
Ja.
Janteloven eksisterer IKKE!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 30. jun 2014, 09:39

Stop nu for f#%/&!!!

Vi skrev så sent som i går, at retorikken skulle dæmpes, og det er der åbenbart nogen af jer der ikke forstår! I kan forvente snart at modtage en mail fra Debatjuntaen

Og til de af jer, der ikke er en del af debatten, men som lige vil ind og markere og puste til ilden - lad nu være!

Vi rydder op i tråden i aften.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 30. jun 2014, 13:50

Hmmm nu begynder pressen også at røre på sig :-)

http://blogs.bt.dk/mortencrone/2014/06/ ... C3%B8land/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 30. jun 2014, 14:41

Det mest utrolige i denne sag er, at klubberne ikke for længst har gjort deres indflydelse gældende og fået smidt Claus Thomsen på porten. De kan simpelthen ikke være tjent med at være repræsenteret af sådan en superamatør, som gang på gang dummer sig og går fra nederlag til nederlag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div

Indlæg af Super Hansen » 11. jul 2014, 12:52

Gnu skrev:Det mest utrolige i denne sag er, at klubberne ikke for længst har gjort deres indflydelse gældende og fået smidt Claus Thomsen på porten. De kan simpelthen ikke være tjent med at være repræsenteret af sådan en superamatør, som gang på gang dummer sig og går fra nederlag til nederlag.
Tjaaa. kunne han så ikke tage Mads Øl med sig... de par fjolser...

Er bange for at spillerforeningens div. udmeldinger på div. medier, og den artikel I BT i dag vedr. LO stiller midler til rådighed til spillerne er nok desværre med at få sagen til at gå mere i hårknude og efter følgende, kunne føre til at kunne "lukke" flere Superliga klubber hvis denne Lock out / total spiller strejk bliver sat i værk, da Europa vil være tabt i mange mange år.
hvilket nok vil fjerne mit fokus for fodbold, synes at klubber og spiller glemmer den tredje part, tilskuerne, jeg har ikke købt sæsonkort i år af samme grund...

Min sympati for spillerne er ved at falde drastisk, for spiller der måske ikke tjener meget, men som har masser af mulighed for at få job efter fodbold (hobby) livet, lige som mig, jeg klarede det da helt fint da min serie 4 - 5 - 6 karrierer var over...

FÅ NU GANG i de skide forhandlinger i stedet for det media pis....

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. jul 2014, 13:18

"LO-fagbevægelsen står klar med en økonomisk håndsrækning til spillerne i Superligaen og ned til 2. division, hvis Divisionsforeningens konfliktvarsel træder i kraft 1. august.
[...]
Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden"

BT.dk Fredag den 11. juli 2014
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. jul 2014, 13:41

http://spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=2186" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu releaser de en lønstatistik og snakker om at der er en del (25%) der får 15.000 eller mindre om måneden. Her har de antaget at bibeskæftigede fodboldspillere arbejder 18,5 time om md. mens deltidsbeskætigede fodboldspillere arbejder 30 timer om md. - hvor får de det fra? Hvor er sensitivitetsanalysen. Og hvor er analysen af alder/anciennitet ift. DA-gennemsnittet som de bruger. Er ungdomsspillere med eller i hvilket omfang er deres analyse afgrænset. Fri bil/bolig og kampbonusser er ikke inkl. - det virker heller ikke retvisende, hvis man vil male det fulde billede. Og så er data for 2012, hvor der, så vidt jeg ved, florerede ret mange kørselspenge i systemet (var det ikke først sidste år, der blev gjort lidt op med det?).

Og hvorfor er det de skal ud til offentligheden med det her. Hold det da internt og brug det som forhandlingsmateriale, hvis i mener denne statistik viser noget.

Jeg har virkelig svært ved at tage dem seriøst og have ondt af dem. Spiller man serie 3, så træner man 2x 1½ time om ugen og er til kamp i 4 hver weekend - det er 7 timer. Det er en fritidsbeskæftigelse, som det her også nærmer sig, hvis man begynder at kigge på 2. div. spillere og måske bunden af 1. div. Dem kan de jo så trække ud af regnestykket og man vi så 30/23 * 15000, så er vi oppe på en median på 19.565 kr. md. / ex. alle mulige bonusser. Og det er stadig forudsat 30 timer for deltidsbeskæftigede, hvilket jeg synes er en del.... Tag en spiller fra Hobro. 5x ugentlige træninger af 2 timer plus lad os sige 10 timer i forbindelse med kamp, så er vi stadig kun på 20 timer.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. jul 2014, 13:56

Søgaard skrev:http://spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=2186

Nu releaser de en lønstatistik og snakker om at der er en del (25%) der får 15.000 eller mindre om måneden. Her har de antaget at bibeskæftigede fodboldspillere arbejder 18,5 time om md. mens deltidsbeskætigede fodboldspillere arbejder 30 timer om md. - hvor får de det fra? Hvor er sensitivitetsanalysen. Og hvor er analysen af alder/anciennitet ift. DA-gennemsnittet som de bruger. Er ungdomsspillere med eller i hvilket omfang er deres analyse afgrænset. Fri bil/bolig og kampbonusser er ikke inkl. - det virker heller ikke retvisende, hvis man vil male det fulde billede. Og så er data for 2012, hvor der, så vidt jeg ved, florerede ret mange kørselspenge i systemet (var det ikke først sidste år, der blev gjort lidt op med det?).

Og hvorfor er det de skal ud til offentligheden med det her. Hold det da internt og brug det som forhandlingsmateriale, hvis i mener denne statistik viser noget.

Jeg har virkelig svært ved at tage dem seriøst og have ondt af dem. Spiller man serie 3, så træner man 2x 1½ time om ugen og er til kamp i 4 hver weekend - det er 7 timer. Det er en fritidsbeskæftigelse, som det her også nærmer sig, hvis man begynder at kigge på 2. div. spillere og måske bunden af 1. div. Dem kan de jo så trække ud af regnestykket og man vi så 30/23 * 15000, så er vi oppe på en median på 19.565 kr. md. / ex. alle mulige bonusser. Og det er stadig forudsat 30 timer for deltidsbeskæftigede, hvilket jeg synes er en del.... Tag en spiller fra Hobro. 5x ugentlige træninger af 2 timer plus lad os sige 10 timer i forbindelse med kamp, så er vi stadig kun på 20 timer.
En lønstatistik for fodboldspillere der ikke indeholder kampbonus giver jo ikke mening.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. jul 2014, 14:18

doukas skrev:
Søgaard skrev:http://spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=2186

En lønstatistik for fodboldspillere der ikke indeholder kampbonus giver jo ikke mening.
Der skal da i hvert fald ydes bedre dokumentation for, hvorfor det ikke er relevant. Hvad jeg kender til divsionsfodbold, så udgør det alligevel en slat.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. jul 2014, 09:16

Der er kun én ting at sige til den opgørelse: Kørselspenge...

De fleste 1. og 2. divisionsspillere i københavnsområdet er studerende, og derfor sørger man altid for at finde en løsning hvor de kun tjener hvad de må udover deres SU og får resten som kørselspenge, gratis støvler eller slet og ret som gavekort fra sponsorerne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2014, 07:57

Reto skrev:
Yankee skrev:
Endelig er der jo den mulighed, at man når en fælles forståelse omkring at spillerne står til rådighed til de europæiske kampe. Det har man set før i blandt andet Italien, selvom både systemet og konflikterne ikke er sammenlignelige.
Jeg tror i hvert fald som minimum, at solidariteten blandt lønslaverne i klubberne sættes på en gevaldig prøve, hvis de deltagende i Europa cup turneringerne ikke må spille og derved - potentielt i hvert fald - går glip af store summer i bonus, for slet ikke at tale om oplevelsen ved gruppespil og muligheden for at vise sig frem på de store scener.

Det kan blive helt underholdende at være vidne til, selv om situationen selvfølgelig er dybt tragisk og skadelig.
Jeg kender ikke til de fagretslige regler, men er det muligt hvis solidariteten ryger, at der blandt de hold der skal spille europæisk, at nogle hold rammes hårdt af konflikt mens andre slet ikke rammes?

Tiden går og konflikten nærmer sig hvilket vil være en katastrofe for dansk fodbold. Jeg har tænkt på om vi risikerer et mareridtsscenarie hvor AaB rammes benhårdt og bliver bombet tilbage til stenalderen, mens FCKs spillere melder sig ud af systemet og spiller konflikt eller ej?

Det er tankevækkende at AaBs spillere udadtil i medierne udtrykker stor sympati til Spillerforeningen, FCKs spillere derimod virker noget mere lunkne overfor Spillerforeningen.

Håber at der er nogle der kender svaret.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. jul 2014, 08:06

Yankee skrev:Der er kun én ting at sige til den opgørelse: Kørselspenge...

De fleste 1. og 2. divisionsspillere i københavnsområdet er studerende, og derfor sørger man altid for at finde en løsning hvor de kun tjener hvad de må udover deres SU og får resten som kørselspenge, gratis støvler eller slet og ret som gavekort fra sponsorerne.
Det er der nok ikke så mange der gør længere efter "Brønshøj Gate"

http://www.dbu.dk/Nyheder/2013/April/Broenshoj_kendelse" onclick="window.open(this.href);return false;

En ting er helt sikkert - gavekort fra sponsorer kan ikke bruges som aflønning, da de nu om dage tæller som kontanter.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jul 2014, 08:12

MrBangDK skrev:

http://www.dbu.dk/Nyheder/2013/April/Broenshoj_kendelse" onclick="window.open(this.href);return false;

En ting er helt sikkert - gavekort fra sponsorer kan ikke bruges som aflønning, da de nu om dage tæller som kontanter.
Men lønopgørelsen er fra 2012. Hvorfor vælger man ikke 2013? Fordi der er de begyndt at få løn i stedet for goder og så ser statistikken ikke så sjov ud for spillerforeningen, må konklusionen være.. og så er det stadig ex. Bonus og bil.. håbløst.

og mht gavekort. Kan man ikke bare komme udenom det, ved at sponsoren giver 'rabat' til spillerne.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 17. jul 2014, 08:14

Søgaard skrev:
MrBangDK skrev:

Men lønopgørelsen er fra 2012. Hvorfor vælger man ikke 2013? Fordi der er de begyndt at få løn i stedet for goder og så ser statistikken ikke så sjov ud for spillerforeningen, må konklusionen være.. og så er det stadig ex. Bonus og bil.. håbløst.
Jeg har ikke læst længere op I tråden - sorry! :) Jeg siger blot, at den meget kreative aflønning nok ikke er øverst på sedlen over muligheder I divisionerne..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div

Indlæg af Super Hansen » 17. jul 2014, 08:55

frederikshavneren skrev:
Reto skrev:
Yankee skrev:
Endelig er der jo den mulighed, at man når en fælles forståelse omkring at spillerne står til rådighed til de europæiske kampe. Det har man set før i blandt andet Italien, selvom både systemet og konflikterne ikke er sammenlignelige.
Jeg tror i hvert fald som minimum, at solidariteten blandt lønslaverne i klubberne sættes på en gevaldig prøve, hvis de deltagende i Europa cup turneringerne ikke må spille og derved - potentielt i hvert fald - går glip af store summer i bonus, for slet ikke at tale om oplevelsen ved gruppespil og muligheden for at vise sig frem på de store scener.

Det kan blive helt underholdende at være vidne til, selv om situationen selvfølgelig er dybt tragisk og skadelig.
Jeg kender ikke til de fagretslige regler, men er det muligt hvis solidariteten ryger, at der blandt de hold der skal spille europæisk, at nogle hold rammes hårdt af konflikt mens andre slet ikke rammes?

Tiden går og konflikten nærmer sig hvilket vil være en katastrofe for dansk fodbold. Jeg har tænkt på om vi risikerer et mareridtsscenarie hvor AaB rammes benhårdt og bliver bombet tilbage til stenalderen, mens FCKs spillere melder sig ud af systemet og spiller konflikt eller ej?

Det er tankevækkende at AaBs spillere udadtil i medierne udtrykker stor sympati til Spillerforeningen, FCKs spillere derimod virker noget mere lunkne overfor Spillerforeningen.

Håber at der er nogle der kender svaret.
Jeg gør ikke men som dig frygter jeg det værste, at FCK spille og vi gør ikke.... :@ :@ :@ :thumbsdown: også efter den artikel der er på Nordjyske i dag med .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. jul 2014, 09:57

MrBangDK skrev: Jeg har ikke læst længere op I tråden - sorry! :) Jeg siger blot, at den meget kreative aflønning nok ikke er øverst på sedlen over muligheder I divisionerne..
Hvis du dermed mener at der ikke findes sorte eller grå penge i dansk fodbold må jeg nok skuffe dig. Men det er selvfølgelig ikke noget jeg hverken kan eller vil føre bevis for.

Pointen var egentlig også bare, at divisionsspillernes aflønning ikke kan sammenlignes direkte med Superligaspillernes. Ligesom man ikke kan sammenligne offentligt og privat ansattes aflønning uden at indregne pension, eksempelvis. Og derfor er det et falsk argument når Spillerforeningen hævder at divisionsspillerne er så dårligt lønnede.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 17. jul 2014, 10:21

Yankee skrev:
MrBangDK skrev: Jeg har ikke læst længere op I tråden - sorry! :) Jeg siger blot, at den meget kreative aflønning nok ikke er øverst på sedlen over muligheder I divisionerne..
Hvis du dermed mener at der ikke findes sorte eller grå penge i dansk fodbold må jeg nok skuffe dig. Men det er selvfølgelig ikke noget jeg hverken kan eller vil føre bevis for.

Pointen var egentlig også bare, at divisionsspillernes aflønning ikke kan sammenlignes direkte med Superligaspillernes. Ligesom man ikke kan sammenligne offentligt og privat ansattes aflønning uden at indregne pension, eksempelvis. Og derfor er det et falsk argument når Spillerforeningen hævder at divisionsspillerne er så dårligt lønnede.
Jeg siger blot, at sagen mod Brønshøj nok har gjort, at man tænker lidt mere over hvor kreativ man er med betaling af spillere. Det kan godt være, at creative elementer har været (og til stadighed er) en del af aflønningen, men jeg kan ikke forestille mig andet, end en dom med fratrækkelse af point og en klækkelig bødestraf har en vis skræmmende effekt!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. jul 2014, 10:41

MrBangDK skrev: Jeg siger blot, at sagen mod Brønshøj nok har gjort, at man tænker lidt mere over hvor kreativ man er med betaling af spillere. Det kan godt være, at creative elementer har været (og til stadighed er) en del af aflønningen, men jeg kan ikke forestille mig andet, end en dom med fratrækkelse af point og en klækkelig bødestraf har en vis skræmmende effekt!
Det er klart at der er skruet væsentligt ned for ulovlighederne. Der foregår stadig masser af dulgte sager i divisionsklubberne både hvad angår aflønning, finansiering, kommunale aftaler og så videre, men pointen var også bare at grundlønnen ikke er ret sigende for hvad en 1. divisionsspiller egentlig tjener. Der kan være en meget billig bolig, fri bil, kørselspenge, partneraftaler, gratis udstyr og mange andre ting. De er for det meste helt efter reglerne, men Spillerforeningen glemmer at tælle dem med når de sidestiller en divisionsspiller med en almindelig overenskomstansat.

Dybest set er det også noget af dét, Spillerforeningen og LO vil til livs, da det skaber et uigennemsigtigt og uorganiseret arbejdsmarked for fodboldspillerne. Omvendt vil det koste et stort antal arbejdspladser - især i studiebyerne - hvis spillerne skal ansættes efter en stram og tung overenskomst.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2014, 17:15

Forligsmanden har udskudt konflikten, som nu tidligst kan træde i kraft
d. 15. august.
Kampene i 3. kvalifikationsrunde er dermed sikret, men der kan blive et problem i forhold til playoff kampene til CL eller EL hvis der ikke opnås en ny overenskomst.

Se nu at blive enige...

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 17. jul 2014, 23:17

Hvad betyder det at forligsmanden kan erklære forhandlingerne for afsluttet uden resultat, vil det så starte en konflikt med det samme?

Besvar