Champions League kvalifikation

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jul 2014, 21:50

frederikshavneren skrev:Så er de for os relevante første kampe i 2. kvalifikationsrunde færdigspillede. Desværre ser det ikke ud til at vi får hjælp. Af alle de
10 seedede hold er det kun BATE Borisov som har problemer før returkampen. De øvrige 9 seedede hold ser ud til at cruise videre til
3. kvalrunde.

Dermed er vi også allerede meget klogere på hvem vi kan trække på fredag, som bliver et af følgende hold:

Red Bull Salzburg
APOEL Nicosia
Ludogorets Razgrad (bulgarsk hold)
Sparta Prag
Steaua Bukarest
Maccabi Tel Aviv
BATE Borisov/Skenderbeu (albansk hold)
Sheriff Tiraspol
Dinamo Zagreb
Celtic

Desværre tabte Strømsgodset her til aften hjemme til Steaua. Især i
1. halvleg var nordmændene klart bedst, men desværre var de helt uskarpe foran mål.
Så skal vi da møde Steaua! Sommerkampen mellem AaB og Strømgodset var noget ensidig til AaBs fordel.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 16. jul 2014, 22:10

Havde en drøm/mareridt om vi trak Salzburg. Lad det ikke ske!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2014, 00:12

frederikshavneren skrev:Så er de for os relevante første kampe i 2. kvalifikationsrunde færdigspillede. Desværre ser det ikke ud til at vi får hjælp. Af alle de
10 seedede hold er det kun BATE Borisov som har problemer før returkampen. De øvrige 9 seedede hold ser ud til at cruise videre til
3. kvalrunde.

Dermed er vi også allerede meget klogere på hvem vi kan trække på fredag, som bliver et af følgende hold:

Red Bull Salzburg
APOEL Nicosia
Sparta Prag
Steaua Bukarest
Maccabi Tel Aviv
Sheriff Tiraspol
Dinamo Zagreb
Celtic

1. halvleg var nordmændene klart bedst, men desværre var de helt uskarpe foran mål.
Det er godt nok tidligt konkludere en del af kampene som sikre synes jeg, der var flere 1-0 sejre og selv om de faldt til favoritterne, skal der ikke meget til før der falder overraskelser i returopgørerne.

Når det er sagt, så er det da postivt at favoritterne ikke ligefrem cruiser igennem, med enkelte undtagelser. Jeg så f.eks. Celtic i går og de er afgjort ikke et hold vi bør få alt for mange søvnløse nætter over at løbe ind i.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 00:26

Jesper Schmidt skrev: Jeg så f.eks. Celtic i går og de er afgjort ikke et hold vi bør få alt for mange søvnløse nætter over at løbe ind i.
Jeg vil så gerne møde Celtic. Jeg hader stadig Celtic fra sidste gang, især ham grækeren, som så ikke er der længere. Fcking frisparksmaskine.

Sparta Prag vandt stort. Dem vil jeg IKKE møde.

Men kom bare med Maccabi Tel-Aviv Tel Aviv :P
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2014, 02:47

Jesper Schmidt skrev:
3. kvalrunde.

Red Bull Salzburg
APOEL Nicosia
Sparta Prag
Steaua Bukarest
Maccabi Tel Aviv
Sheriff Tiraspol
Dinamo Zagreb
Celtic

Det er godt nok tidligt konkludere en del af kampene som sikre synes jeg, der var flere 1-0 sejre og selv om de faldt til favoritterne, skal der ikke meget til før der falder overraskelser i returopgørerne.

Når det er sagt, så er det da postivt at favoritterne ikke ligefrem cruiser igennem, med enkelte undtagelser. Jeg så f.eks. Celtic i går og de er afgjort ikke et hold vi bør få alt for mange søvnløse nætter over at løbe ind i.
Tel Aviv og Steaua vandt 1-0 på udebane. Selvfølgelig risikerer de at ryge ud, men de er i en yderst gunstig situation til at gå videre. Mon ikke at de gør arbejdet færdig i returopgørene? Det vil være en kæmpe overraskelse hvis Tel Aviv ryger ud efter at have besejret Santa Coloma fra en fodboldmæssig litteputnation på udebane.

Strømsgodset får meget svært ved at gå videre. De er enormt stærke på deres plastic bane (7-1-0 i ligaen), men som det også er tilfældet med Farum så har de problemer på græs. I weekenden fik de brudt deres forbandelse på græs da de sejrede i Bergen, alligevel er rumænerne storfavoritter til at gå videre.

Med undtagelse af BATE ser jeg opgørene som afgjorte, men det vil da være skønt med overraskelser i returopgørerne, men jeg tror desværre ikke på det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2014, 03:00

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg så f.eks. Celtic i går og de er afgjort ikke et hold vi bør få alt for mange søvnløse nætter over at løbe ind i.
Jeg vil så gerne møde Celtic. Jeg hader stadig Celtic fra sidste gang, især ham grækeren, som så ikke er der længere. Fcking frisparksmaskine.

Sparta Prag vandt stort. Dem vil jeg IKKE møde.

Men kom bare med Maccabi Tel-Aviv Tel Aviv :P
Jeg så også YouTube sammendrag af Sparta Prags kamp. Jeg synes at tjekkerne så ret stærke ud, men det skal selvfølgelig med i vurderingen at de mødte en meget ringe modstander.
Det er et spinkelt grundlag at vurdere det på, men jeg er blevet mere bekymret ved udsigten til et evt. møde med tjekkerne efter at have set højdepumkter af deres nedsabling af Zalgiris (Malmö FF spillede til sammenligning 0-0 hjemme mod et andet baltisk hold).

Jeg er for så vidt også enig mht. Celtic. Den skotske storklub er ikke hvad den har været, de lider under at spille i en svag skotsk liga. Celtic bliver slet ikke presset til daglig og det koster dem internationalt. Celtic mangler virkelig rivaliseringen med Glasgow Rangers, som pressede dem sportsligt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. jul 2014, 08:24

Hold nu op!
Celtic er ganske suværene i den skotske liga, og det er jo et tegn på en stærk liga. Hvis det nu var tættere i toppen, så havde deres mesterskab jo været billigt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 08:35

le Cid skrev:Hold nu op!
Celtic er ganske suværene i den skotske liga, og det er jo et tegn på en stærk liga. Hvis det nu var tættere i toppen, så havde deres mesterskab jo været billigt!
Tru dat...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 08:55

frederikshavneren skrev: Strømsgodset får meget svært ved at gå videre. De er enormt stærke på deres plastic bane (7-1-0 i ligaen), men som det også er tilfældet med Farum så har de problemer på græs. I weekenden fik de brudt deres forbandelse på græs da de sejrede i Bergen, alligevel er rumænerne storfavoritter til at gå videre.
Åh ja. Størmgodset og deres plastikbane. Den havde jeg ikke tænkt på da jeg mente at den spinkle sejr var et tegn på at Steaua București var svage.

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 17. jul 2014, 09:18

skræk modstanderne må være, Steaua Bukarest, salzburg, bate borisov og sparta prag.

Ønske modstanderne Sheriff tiraspol, ludogoretsk og dinamo Zagreb.

Resten kan være lidt hip som hap.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jul 2014, 09:53

degn skrev:skræk modstanderne må være, Steaua Bukarest, salzburg, bate borisov og sparta prag.

ludogoretsk er bestemt ikke en ønskemodstander. Der må du lige gøre dit hjemmearbejde bedre ;) De er ret gode.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2014, 10:04

Søgaard skrev:
degn skrev:skræk modstanderne må være, Steaua Bukarest, salzburg, bate borisov og sparta prag.

ludogoretsk er bestemt ikke en ønskemodstander. Der må du lige gøre dit hjemmearbejde bedre ;) De er ret gode.
Jeg anser bestemt også Ludogorets som en modstander vi meget gerne skal undgå. Som jeg har forstået det er bulgarerne ejet af en rigmand, som har postet mange penge i klubben. De har hentet en del brasilianere og minder måske lidt om Shaktar Donetsk i deres måde at drive klubben på (selvfølgelig ikke helt på samme niveau som ukrainerne).

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 17. jul 2014, 10:15

Vi skal vel bare spille vores "hjemmekamp" i Farum. Med vores seneste kamp derovre in mente, så behersker vi jo den slags underlag:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Eagledrop » 17. jul 2014, 17:08

Så tog den tidligere AaB'er Michael Jakobsen lige bolden med armen i feltet. Og nu er de bagud 1-0 mod et hold fra kazakstan. Ligegyldigt hvad vi møder skal vi spille godt og have lidt held i sprøjten for at gå videre.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 17. jul 2014, 17:33

Ikke overraskende bliver der ingen kamp i Israel:

http://www.bold.dk/nyt/uefa-forbyder-eu ... e-i-israel" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 17:51

sulakvelidze skrev:Ikke overraskende bliver der ingen kamp i Israel:

http://www.bold.dk/nyt/uefa-forbyder-eu ... e-i-israel" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå no probs, jeg skulle heller ikke derned, men hvis de tager nogle af de babes med her op vil det være fint, jeg kan godt li at kigge.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 17. jul 2014, 18:29

Provst i Brovst skrev:
sulakvelidze skrev:Ikke overraskende bliver der ingen kamp i Israel:

Nå no probs, jeg skulle heller ikke derned, men hvis de tager nogle af de babes med her op vil det være fint, jeg kan godt li at kigge.
Yir! Shababs & shababes.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jul 2014, 20:33

le Cid skrev:Hold nu op!
Ti nu stille, Michael Gravgaard.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 18. jul 2014, 02:17

UEFA har inddelt holdene, så der til lodtrækningen nu kun er 5 mulige modstandere for AaB.

De er:

FC Salzburg (AUT)
KR Reykjavík (ISL)/Celtic FC (SCO)
FC BATE Borisov (BLR)/KS Skënderbeu (ALB)
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/VMFD Žalgiris (LTU)
FC Sheriff (MDA) v FK Sutjeska (MNE)

http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... 24470.html" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 18. jul 2014, 02:43

AaB1978 skrev:UEFA har inddelt holdene, så der til lodtrækningen nu kun er 5 mulige modstandere for AaB.

De er:

FC Salzburg (AUT)
KR Reykjavík (ISL)/Celtic FC (SCO)
FC BATE Borisov (BLR)/KS Skënderbeu (ALB)
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/VMFD Žalgiris (LTU)
FC Sheriff (MDA) v FK Sutjeska (MNE)

http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... 24470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant. Umiddelbart er det en fin inddeling, som gør at vi slipper for et par grimme modstandere i Ludogorets Razgrad, Steaua og Sparta Prag.

Blandt de 5 mulige modstandere vil jeg gerne møde 3 af holdene (Celtic, D. Zagreb eller S. Tiraspol). Dermed er der også to af holdene som jeg for alt i verden vil undgå :@

Hvordan har I det med at starte ude/hjemme?
Jeg vil helst starte ude pga. reglen om udebanemål.

Besvar