Champions League kvalifikation

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 12:37

Lad nu være med at Jinxe det... Det bliver to svære kampe, hvor vi skal spille op til vores bedste for at gå videre!!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2014, 12:38

jernskjorten skrev:Virker ikke til, at der er den store kamp i Kroatien om mesterskabet. Dinamo Zagreb har i hvert fald vundet det sikkert med 12-20 points forspring de seneste sæsoner. Men kroatisk fodbold er ikke at kimse af, så jeg tror ikke, at det bliver let - uanset at det kunne have været værre.
Det vil sige, at mesterskabet ikke er billigt til salg i Kroatien?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jul 2014, 12:38

jernskjorten skrev:
Virker ikke til, at der er den store kamp i Kroatien om mesterskabet. Dinamo Zagreb har i hvert fald vundet det sikkert med 12-20 points forspring de seneste sæsoner. Men kroatisk fodbold er ikke at kimse af, så jeg tror ikke, at det bliver let - uanset at det kunne have været værre.
Det er fordi det er en stærk liga!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jul 2014, 12:38

Hvis vi spiller klogt og ikke stresser nede i Zagreb tror jeg godt vi kan slå dem, balkan hold er normalt stærkere på hjemmebane fordi de ofte har held med at komme ud og presse voldsomt i starten, men jeg tror faktisk også vi kan slå dem dernede eller i hvert fald få et resultat hvis der er behov for det, men det vil naturligvis gøre det lettere hvis vi tager en sejr med derned.

Hvis vi kigger på de modstandere vi kunne have mødt, så mener jeg kvalitetsmæssigt at det er en virkelig fornuftig lodtrækning, der er en håndfuld bedre hold som vi undgik. Men vores spillere skal være klar på et stort pres i starten nede i Zagreb, det er dog ikke noget særligt intimt stadion, der er løbebane omkring banen og det føles ikke som et så stort pres fra deres fans selvom de da råber højt.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 18. jul 2014, 12:40

jernskjorten skrev:
Jacob skrev:
Brent skrev:Deres europæiske resultater fra sidste sæson er ihvertfald langt fra skræmmende http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg så begge kampe som Zalgiris spillede sidste år imod Red Bull Salzburg (endte hhv 5-0 og 2-0 til Salzburg) og der var så stor klasseforskel at begge kampe kunne have endt med en meget større målforskel i Salzburgs favør hvis de gad. Så hvis Zagreb kun kan slå Zalgiris med 2-0 hjemme, så kan jeg godt se chancer for os her.
Argh, kampreferatet giver et lidt andet billede:
http://www.resultat.dk/kamp/p0QaTF91/#kamp-statistik;0

Virker ikke til, at der er den store kamp i Kroatien om mesterskabet. Dinamo Zagreb har i hvert fald vundet det sikkert med 12-20 points forspring de seneste sæsoner. Men kroatisk fodbold er ikke at kimse af, så jeg tror ikke, at det bliver let - uanset at det kunne have været værre.
Jeg siger jo heller ikke at det bliver nemt, blot at jeg ser muligheder, jvf referencen til Zalgiris (der ville have problemer med at holde sig i 1. division her i DK).
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 18. jul 2014, 12:50

Vi har altså lige spillet uafgjort mod Ajax og Standard Liege, som er langt bedre hold - endda med mange førsteholds spillere ude.

Jeg ved selvfølgelig godt at det er trænings kampe og ikke kan sammenlignes som sådan - men det giver da noget optimisme :)

Læste et indlæg på bold.dk hvor en bruger skrev at de havde 5 spillere med til VM for Kroatien, så lidt fodbold må de dog kunne spille.

Sidste forhindring inden gruppespillet med alle millionerne, playoffrunden, er programsat til 19./20. og 26./27. august. Her er AaB's potentielle modstandere Arsena, FC Porto, Bayer Leverkusen, Napoli og Athletic Bilbao.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jul 2014, 12:53

Glenn Francisco skrev:Vi har altså lige spillet uafgjort mod Ajax og Standard Liege, som er langt bedre hold - endda med mange førsteholds spillere ude.

Jeg ved selvfølgelig godt at det er trænings kampe og ikke kan sammenlignes som sådan - men det giver da noget optimisme :)

Læste et indlæg på bold.dk hvor en bruger skrev at de havde 5 spillere med til VM for Kroatien, så lidt fodbold må de dog kunne spille.
Nu har Kroatien også et stort fald i kvalitet når man ser på deres topspillere og dem på bænken ;)

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 18. jul 2014, 12:54

Glenn Francisco skrev:Vi har altså lige spillet uafgjort mod Ajax og Standard Liege, som er langt bedre hold - endda med mange førsteholds spillere ude.

Sidste forhindring inden gruppespillet med alle millionerne, playoffrunden, er programsat til 19./20. og 26./27. august. Her er AaB's potentielle modstandere Arsena, FC Porto, Bayer Leverkusen, Napoli og Athletic Bilbao.
Jeg er så ret sikker på at det ikke bliver AaBs modstandere i en evt sidste kval runde, da vi spiller i champions route - delen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jul 2014, 12:55

Soudani er dog en stærk angriber, KEP og Thelander skal være særligt opmærksom på ham.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 18. jul 2014, 12:58

Jacob skrev:

Jeg er så ret sikker på at det ikke bliver AaBs modstandere i en evt sidste kval runde, da vi spiller i champions route - delen.
Fangede det lige i en artikel på Politikken - så du siger vi måske er heldigere med en nemmere modstander? :D
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Aabsupporter4ever
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: 9400 - Nørresundby
Kontakt:

Indlæg af Aabsupporter4ever » 18. jul 2014, 13:00

Dinamo Zagreb 2 - 0 Zalgiris | Highlights

https://www.youtube.com/watch?v=9NHv3r0jqQU" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 18. jul 2014, 13:03

Jacob skrev:
jernskjorten skrev:Argh, kampreferatet giver et lidt andet billede:

Jeg siger jo heller ikke at det bliver nemt, blot at jeg ser muligheder, jvf referencen til Zalgiris (der ville have problemer med at holde sig i 1. division her i DK).
Rigtigt, men du konkluderer lidt frisk på, at Zagreb kun kunne slå dem med 2-0, hvor statistikken nok viser en kamp, som Zagreb burde have vundet med mere.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 18. jul 2014, 13:05

Glenn Francisco skrev:
Jacob skrev:

Fangede det lige i en artikel på Politikken - så du siger vi måske er heldigere med en nemmere modstander? :D
Bedste bud pt på evt 4 runder modstandere er her: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs sandsynligvis disse 5 hvis favoritterne vinder deres kampe.
FC Salzburg
Steaua Bucuresti
APOEL Nicosia
Celtic
BATE Borisov

Coldhawk
2. div
2. div

Indlæg af Coldhawk » 18. jul 2014, 13:06

Glenn Francisco skrev: Sidste forhindring inden gruppespillet med alle millionerne, playoffrunden, er programsat til 19./20. og 26./27. august. Her er AaB's potentielle modstandere Arsena, FC Porto, Bayer Leverkusen, Napoli og Athletic Bilbao.

Det er ikke rigtig,

De 10 vindere i 3. runde spiller indbyrdes om gruppespillet i 4. runde.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 18. jul 2014, 13:07

jernskjorten skrev:
Jacob skrev:
jernskjorten skrev:Argh, kampreferatet giver et lidt andet billede:

Rigtigt, men du konkluderer lidt frisk på, at Zagreb kun kunne slå dem med 2-0, hvor statistikken nok viser en kamp, som Zagreb burde have vundet med mere.
Der er ingen konklussion i det jeg skriver, blot en vinkling af håb for AaB. Det er dig der antager at jeg konkluderer. Men selv hvis jeg tog din linie, så er det opløftende at se at de ikke er mere effektive mod et så svagt mandskab.

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 18. jul 2014, 13:10

Her er det stadion, som AaB skal spille udekampen på.

http://gnkdinamo.hr/hr/stadion-maksimir.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 18. jul 2014, 13:29

oswald skrev:Her er det stadion, som AaB skal spille udekampen på.

http://gnkdinamo.hr/hr/stadion-maksimir.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sikke en øjebæ. Så er El Estadio Kommunale da meget pænere! Nærmest Guggenhemisk i sit udtryk i forhold til det bras...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. jul 2014, 13:34

oswald skrev:Her er det stadion, som AaB skal spille udekampen på.

Det ligner lidt hvad de har i Århus, atletik stadion med langt mellem banen og tilskuere.

Måske kommer der ikke det famøse østeuropæiske udebane stadion der udvikler sig til en heksekedel.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 18. jul 2014, 13:41

Jacob skrev:...Det er dig der antager at jeg konkluderer...
Nu gik jeg ikke så højt op i, om jeg kaldte det en konklusion eller en antagelse, men ok - beklager. Du antager, at vi har en chance på baggrund af Zagrebs kamp mod Zalgiris - det kan vi konkludere :-)

Har lige kigget lidt på deres trup på Wikipedia. De har flere portugisere og et par argentinere og afrikanere i truppen. Flere af dem har været omkring større klubber/ligaer, så jeg er ikke vildt fortrøstningsfuld efter at have set deres trup.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 18. jul 2014, 13:42

Hanga skrev:Det kunne vel være både værre og bedre... De har stor erfaring og får desværre hjemmebanefordel i sidste opgør, men omvendt har vi absolut en chance.
Jeg har aldrig forstået hvorfor det at have hjemmebane i returkampen regnes for så stor en fordel. Kan nogen gøre mig klogere?

Omvendt ser jeg en større fordel i at starte hjemme, så man har et bedre udgangspunkt for at skabe et resultat, som kan bevare spændingen om samlet avancement til returkampen. Istedet for at blive blæst ud af banen i den første kamp på udebane, og så skulle hente et 3-måls forspring i returkampen på hjemmebane.

Besvar