Det er nemmest at skabe et resultat på hjemmebane, det siger al statistik. Så når man har hjemmefordelen i det sidste opgør, kan man nemmere opnå det resultat der skal til, for at gå videre. Jovist man har muligheden for i første opgør, at skabe sig et godt udgangspunkt, men du ved ikke præcist hvad du jagter, hvorimod at modstanderen får muligheden i returen for at jagte et bestemt resultat på hjemmebane.Califfen skrev:Jeg har aldrig forstået hvorfor det at have hjemmebane i returkampen regnes for så stor en fordel. Kan nogen gøre mig klogere?Hanga skrev:Det kunne vel være både værre og bedre... De har stor erfaring og får desværre hjemmebanefordel i sidste opgør, men omvendt har vi absolut en chance.
Omvendt ser jeg en større fordel i at starte hjemme, så man har et bedre udgangspunkt for at skabe et resultat, som kan bevare spændingen om samlet avancement til returkampen. Istedet for at blive blæst ud af banen i den første kamp på udebane, og så skulle hente et 3-måls forspring i returkampen på hjemmebane.
Champions League kvalifikation
Re: Champions League kvalifikation
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Fint for os at det både er meget åbent, og at der er løbebane. Det er det meste at "heksekeddel-fornæmmelsen".oswald skrev:Her er det stadion, som AaB skal spille udekampen på.
http://gnkdinamo.hr/hr/stadion-maksimir.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Normalt ville jeg helt klart også foretrække at have hjemmekamp i kamp 2, men tror faktisk det kan være enfordel for os at slutte på udebane hvis vi kan få vores omstillingsspil til at fungere så fantastisk som sidste sæson. 0-0 på hjemmebane kan endda vise sig at være et helt pænt resultat,
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
To flotte mål må man da give dem. Ellers virker det langt fra til at være en heksekeddel på stadion, i hvert fald ikke når det gælder 2. rundes CL-kval. Har vi mon en prognose på om den slags ændrer sig i 3. runde? Umiddelbart tænker jeg, at kroatiske fans er ret vilde og gode til at bære deres hold frem, så det undrer mig, at det nærmest lød som om at det var en sommerkamp imod Zalgiris. Min første tanke var i øvrigt, at det var en rædselsfuld lodtrækning, men jeg kan forstå på dem herinde der rent faktisk følger med i europæisk fodbold, at de ikke er, hvad de har været.Aabsupporter4ever skrev:Dinamo Zagreb 2 - 0 Zalgiris | Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=9NHv3r0jqQU" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er da to ret udmærkede mål de scorer.
Særligt nummer to er en giftig og velgennemspillet kontra...
Særligt nummer to er en giftig og velgennemspillet kontra...
Jeg mener, det er en fordel at slutte af på udebane. Når man slutter på hjemmebane, kan det hele blive så krampagtigt, fordi det er så dyrt at slippe et mål ind, jf. reglen om udebanemål. 0-0 i Aalborg vil f.eks. betyde, at AaB blot skal score 1 gang i Kroatien, før der er lagt stort pres på Zagreb.
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Kroaterne har åbenbart deltaget i gruppespil i Europa 7 år i træk, så selv om resultaterne måske ikke har været så prangende de seneste år, så har de en rutine på europæisk plan, som vi slet ikke kan matche. Det skal man nok ikke undervurdere.
Det er en sammenbragt flok med et par portugisere, argentinere, algiersk vm spiller samt et par ældre herrer Leko og Simunic, som har mange mange landskampe for Kroatien og stor stor erfaring.
Vi har vel 30 % chance eller deromkring, skulle jeg mene.
Det er en sammenbragt flok med et par portugisere, argentinere, algiersk vm spiller samt et par ældre herrer Leko og Simunic, som har mange mange landskampe for Kroatien og stor stor erfaring.
Vi har vel 30 % chance eller deromkring, skulle jeg mene.
Det er fedt at kalde et stadion for Maksimir. Det er der fandeme mere pikrock i end 'Telia Parken' eller 'Nordjyske Arena'.
Nå, bortset fra det, så må Dinamo være favoritter til at gå videre. Man skal selvfølgelig aldrig stole blindt på transfermarkt.de, men de værdisætter værdien af Dinamos trup til 48 mio. Euro. AaB's trup vurderes til 9,23 mio. Euro og FCK's trup til 25,6 mio. Euro. I dette vinduet har de netto købt spillere for 4 mio. Euro. Blot for at sige, at rent strukturelt er Dinamo en mærktbart mere solid og stærk klub end AaB. Sidste år røg de ud i kvalen til Austria Wien, men var i CL-gruppespillet to år i træk forinden. De kan altså godt finde ud af europæisk fodbold i den klub, det er ikke en notorisk rodebutik som eksempelvis Røde Stjerne Beograd.
Jeg sætter odds 65-35 i Dinamos favør over to kampe, alt afhængigt af hvor meget arrogance Dinamo går ind i kampene med.
Nå, bortset fra det, så må Dinamo være favoritter til at gå videre. Man skal selvfølgelig aldrig stole blindt på transfermarkt.de, men de værdisætter værdien af Dinamos trup til 48 mio. Euro. AaB's trup vurderes til 9,23 mio. Euro og FCK's trup til 25,6 mio. Euro. I dette vinduet har de netto købt spillere for 4 mio. Euro. Blot for at sige, at rent strukturelt er Dinamo en mærktbart mere solid og stærk klub end AaB. Sidste år røg de ud i kvalen til Austria Wien, men var i CL-gruppespillet to år i træk forinden. De kan altså godt finde ud af europæisk fodbold i den klub, det er ikke en notorisk rodebutik som eksempelvis Røde Stjerne Beograd.
Jeg sætter odds 65-35 i Dinamos favør over to kampe, alt afhængigt af hvor meget arrogance Dinamo går ind i kampene med.
This Heaven Gives Me Migraine
Den omtalte heksekeddel vil ikke komme i spil til kampen i zagreb. Grundet en kraftig mistanke om korruption over de seneste år i Dinamo zagreb og kroatisk fodbold, har deres fans boykottet hjemmekampe.
Et meget symbolsk billede fra den sidste kamp i sidste sæson giver en fornemmelse af situationen, hvor dinamos spillere og stab fejrer deres 9. mesterskab i træk for tomme tribuner - iøvrigt en kamp mod ærkerivalerne fra hajduk split. Hajduk blev taberdømt i denne kamp 3-0 pga deres sange og protester mod præsidenten og fodboldforbundet.
De kroatiske medier skriver selv at AaB var en skrækkelig lodtrækning i forhold til de andre klubber man kunne møde. Kilde: vecernji.hr
Et meget symbolsk billede fra den sidste kamp i sidste sæson giver en fornemmelse af situationen, hvor dinamos spillere og stab fejrer deres 9. mesterskab i træk for tomme tribuner - iøvrigt en kamp mod ærkerivalerne fra hajduk split. Hajduk blev taberdømt i denne kamp 3-0 pga deres sange og protester mod præsidenten og fodboldforbundet.
De kroatiske medier skriver selv at AaB var en skrækkelig lodtrækning i forhold til de andre klubber man kunne møde. Kilde: vecernji.hr
Dinamo Zagreb er maksimalt på niveau med FC København. Deres europæiske resultater og transferaktivitet svarer i store trak til FC Københavns - måske udover at de producerer lidt større talenter.
Jeg vil vurdere kampen til at være 55/45 i vores favør. Kan vi slippe fra hjemmekampen med rent bur (0-0 er fint) har vi rigtig fine muligheder for samlet avancement.
Jeg vil vurdere kampen til at være 55/45 i vores favør. Kan vi slippe fra hjemmekampen med rent bur (0-0 er fint) har vi rigtig fine muligheder for samlet avancement.
Kan du uddybe lidt, hvad de skriver?Kark skrev:Den omtalte heksekeddel vil ikke komme i spil til kampen i zagreb. Grundet en kraftig mistanke om korruption over de seneste år i Dinamo zagreb og kroatisk fodbold, har deres fans boykottet hjemmekampe.
Og eventuelt nogen der forstår kroatisk og har læst med på nogle forums?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Når vi ved om det bliver den ene eller anden modstander, hvor lang tid går det så før vi kender de endelige datoer?
Ska' vi hak'?
dyhrmaN skrev:Kan du uddybe lidt, hvad de skriver?Kark skrev:Den omtalte heksekeddel vil ikke komme i spil til kampen i zagreb. Grundet en kraftig mistanke om korruption over de seneste år i Dinamo zagreb og kroatisk fodbold, har deres fans boykottet hjemmekampe.
Og eventuelt nogen der forstår kroatisk og har læst med på nogle forums?
Fra klubbens side vil man ikke rigtig udtale noget konkret om Aalborg, før at man er gået videre mod zalgiris. Overskrifterne rundt omkring er nogenlunde ens: "Dinamo trak den stærkeste modstander i form af de danske mestre fra Aalborg." Den generelle beskrivelse af AaB er et gennemspillet hold hvor alle pånær 2 i truppen er danskere. Derudover nævnes der at vi har haft stor succes med talentusviklingen, og at man hat stor respekt for Kent Nielsen, da ingen havde forventet at AaB stod i en cl kval denne sæson.
Jeg har ikke noget kendskab til forums i Dinamo. Deres fans bbb vil formentligt vise sig i både Aalborg og zagreb men jeg tvivler stærkt på at de tager ind på stadion. Hvis de endelig skulle finde på at komme på tribunen, vil det næsten være en fordel for os, da bbb udelukkende vil synge IMOD deres egen klub og hadesange til præsident mamic.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
dyhrmaN skrev: Og eventuelt nogen der forstår kroatisk og har læst med på nogle forums?
http://www.bing.com/translator/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Agge
- 2. div

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Udlandet
Hold som begge manglede alle de spillere de havde sendt til VM..Glenn Francisco skrev:Vi har altså lige spillet uafgjort mod Ajax og Standard Liege, som er langt bedre hold - endda med mange førsteholds spillere ude.
Det bliver da den klareste skrivebordssejr AaB nogensinde har fået, hvis man kan konkluderer noget ud fra deres to mål mod Zagiris.Aabsupporter4ever skrev:Dinamo Zagreb 2 - 0 Zalgiris | Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=9NHv3r0jqQU" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er pænt spillet af Zagreb, men man har da sjældent set et forsvar, der så ud til at arbejde så hårdt for at tabe.
AaB er allerede videre, da Zagreb bliver grebet i matchfixing
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg glæder mig meget til kampen i Aalborg og til vi går videre. CHL here we come.
Welcome to hell
Welcome to hell
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
Eksilibristen
- Miniput

- Geografisk sted: Kbh
Her er en meget forvirrende oversættelse af en kroatisk samtaletråd: https://translate.google.com/translate? ... lastunread" onclick="window.open(this.href);return false; . Den er fuld af trolde, der vil lave ballade, men der er da et af indlæggene, man kan forstå
:
jok nisu
osvojili u jednoj godini igranja u LP 6 bodova, kao Mamic onaj jedan iz penala u 30 godina vladanja
2009 CL G Celtic Sco AaB Aalborg Den 0-0 1-2
2009 CL G AaB Aalborg Den Manchester United Eng 2-2
2009 CL G Villarreal Esp AaB Aalborg Den 2-2
2009 EL R4 Manchester City Eng AaB Aalborg Den 0-2
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Og Brøndby har lige slået Liverpool. Tror sgu de ruller hen over Superligaen i år...Glenn Francisco skrev:Vi har altså lige spillet uafgjort mod Ajax og Standard Liege, som er langt bedre hold - endda med mange førsteholds spillere ude.
Jeg ved selvfølgelig godt at det er trænings kampe og ikke kan sammenlignes som sådan - men det giver da noget optimisme
Nøgternt vurderet vil jeg sige, at den hedder noget lignende 60-40 til Dinamo, men det er jo bedre end de 80-20 med Red Bull eller 70-30 med Celtic. Det kan helt klart lade sig gøre, men vi skal nok op på niveauet fra forårets kampe mod FCK, Brøndby og FCM for at slå Dinamo ud. Og det store spørgsmål er selvfølgelig, hvordan vi kommer det uden Kusk, Thomsen, Jönsson og (måske) Würtz. I kampene mod Dinamo er vi uden 3-4 markante spillere fra forårets peak - samt gode og rutinerede indhoppere i Due og Curth. Men vi kan så håbe, at Enevoldsen og Helenius slår til fra start og trækker den anden vej.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV