Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 09:20

Kenneth K skrev:Det der med Jönsson på kanten, er det ikke bare en Debatside-sandhed? Har han før spillet kant? Eller har I bare alle bildt hinanden ind, at han er den fødte kantspiller?

Jeg ser ham klart som angriber, og selvom han er en kongespiller, så forstår jeg ikke, at vi tilsyneladende arbejder rimelig hårdt på at få ham til. Med AK, Spalvis og Helenius, så er vi allerede bedre stillet i angrebet, end vi har været i mange, mange år.
Jeg tror han nogle gange har spillet kant men primært angreb. Jeg synes han skal bruges som angriber og danne et topklasse angreb med Helenius. Jönsson/Helenius er på grænsen af hvor gode spillere superligaen kan tiltrække. Et angreb til karakteren 12!

RASMUS JÖNSSON
Main position: Centre Forward
Secondary positions: Left Wing, Right Wing
http://www.transfermarkt.com/rasmus-jon ... eler/72457" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. jul 2014, 09:22

Og så vil du smide Spalvis på bænken?

Hvornår vil han så væk? til vinter? eller først til sommer?.. det vil totalt slå hans udvikling ihjel.

scorede han 8-10 mål i foråret? har scoret for sit respektive landshold

Synes godt nok det er selvmord hvis vi smider Spalvis på bænken..
En spiller der er så eksplosivt på vej frem.

AK vil så derudover være helt væk fra holdet, samme med SF
Og vi vil STADIG! være tvunget til at bruge sprit nye spillere på fløjene fra lavere ligaer..

Hænger slet ikke sammen for mig. Har vi råd til at hente en spiller i Jønssons størrelse, så bør vi hente en til fløjen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2014, 09:25

AllanPedersen skrev:Har jeg ikke forstået det ret i at Helenius i Villa blev spillet mere tilbage på banen?
Han spillede 147 minutter... Jeg mener det var som angriber alle minutterne.

"Nicklas Helenius skiftede til Aston Villa fra AaB sidste sommer og har spillet med i tre Premier League-kampe, to Liga Cup-kampe og en enkelt FA Cup-kamp, hvor han scorede sit eneste mål for klubben.

Sammenlagt er det blevet til 147 minutters fodbold for klubben i hele sæsonen"

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ton-villa/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. jul 2014, 09:27

Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:Har jeg ikke forstået det ret i at Helenius i Villa blev spillet mere tilbage på banen?
Han spillede 147 minutter... Jeg mener det var som angriber alle minutterne.

"Nicklas Helenius skiftede til Aston Villa fra AaB sidste sommer og har spillet med i tre Premier League-kampe, to Liga Cup-kampe og en enkelt FA Cup-kamp, hvor han scorede sit eneste mål for klubben.

Sammenlagt er det blevet til 147 minutters fodbold for klubben i hele sæsonen"

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ton-villa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men så vidt jeg husker snakkede Lambert flere gange om han også kunne spille på kanterne og der blev han brugt til træning..
Men det ændrer selvfølgelig ikke noget af alt det her.. jeg fatter ikke hvad planen er..

Vi har købt 1. div spiller til at spille kant... Thomsen er skadet.. Enevoldsen er langt fra 100% ..

Og nu vil vi købe endnu en angriber der sender vores største talent på holdet Spalvis, ud på bænken...
Samtidig sender det AK, som let kunne spille fast i 11'eren... helt ud af holdet..

Er jeg bare den eneste der synes det er på kanten vi mangler og ikke i angrebet?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. jul 2014, 09:33

Jeg har fuld tillid til at Kent og Gaarde har en master plan, som ikke sender nogen videre i systemet.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 17. jul 2014, 09:36

Provst i Brovst skrev:
Kenneth K skrev:Det der med Jönsson på kanten, er det ikke bare en Debatside-sandhed? Har han før spillet kant? Eller har I bare alle bildt hinanden ind, at han er den fødte kantspiller?

Jeg ser ham klart som angriber, og selvom han er en kongespiller, så forstår jeg ikke, at vi tilsyneladende arbejder rimelig hårdt på at få ham til. Med AK, Spalvis og Helenius, så er vi allerede bedre stillet i angrebet, end vi har været i mange, mange år.
Jeg tror han nogle gange har spillet kant men primært angreb. Jeg synes han skal bruges som angriber og danne et topklasse angreb med Helenius. Jönsson/Helenius er på grænsen af hvor gode spillere superligaen kan tiltrække. Et angreb til karakteren 12!

RASMUS JÖNSSON
Main position: Centre Forward
Secondary positions: Left Wing, Right Wing
http://www.transfermarkt.com/rasmus-jon ... eler/72457" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja når man lige ser opstillingen med en voldsom sulten AKJ som ind skifter i offensiven, vil jeg da som forsvar i superligaen ryste i bukserne :aabfan:

Måske med fri byt på pladserne mellem Ene og Jönsson uha uha uha....

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. jul 2014, 09:54

Det der ser da super fint ud hvis det er planen.

Hvis planen er han skal danne angreb med Helenius og Spalvis så skal sidde på bænken næste sæson.

Så tillid eller ej, er jeg godt nok meget forvirret.,.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 17. jul 2014, 10:52

Jønsson spillede vidst midtbane en stor del af tiden i Helsingborg. Ifht. de rum han søger og den type han er er jeg sikker på han kan tage over for Kusk i vores system og hvis han kommer håber jeg det er planen. Ser ingen grund til at bænke Spalvis medmindre han får formdyk. Alt i alt ville truppen + Jønsson se spændende ud

Larsen
Christensen

Paddy K, KEP, Thelander, Ahlmann
Dalle, Kasper P, Blåbjerg, Frederiksen?

Jønsson, Würtz, Risgård, Thomsen
Thrane, Augu, Wichmann, Enevoldsen

Helenius, Spalvis
AK, V. Ahlmann/Bruhn

Altså dobbeltdækning på hver plads + vi har V. Ahlmann/Bruhn, Rye, Gilli og Børsting som yderligere supplementer. Man savner jo næsten kun en venstre back reserve i den kabale og måske et sikrere kort som 4. angriber hvis man skulle være rigtigt forkælet, men ingen grund til at smadre talentstrategien + Ene kan være hængende. Savner nok egentlig bare en venstre back reserve.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2014, 23:21

Jeg synes det i høj grad overses i denne tråd at vores højre kant, som spillet af Kusk, ikke på nogen måde er en normal kantspiller-plads. I boldbesiddelse er det snarere en 10er/hængende angriber med licens til at gøre stort set hvad der passer ham... forestil jeg Jönsson og Helenius ligge og lave positionsskift konstant i boldbesiddelse - det kan blive ren gift for modstanderne med Jönsson på den ene kant.

Det drejer sig jo iøvrigt også om at få kvalitet, og have en masse forskellige muligheder i offensiven... det kunne også være Kent kunne finde på at ændre foramtion...hvem ved.

Henter vi virkelig Jönsson vil jeg ikke tøve med at kalde denne sæsons hold for det stærkeste AaB hold nogensinde! I hvert fad de første 15-16 spillere.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. jul 2014, 02:44

Ja med den spil intelligens spillerne har er det reelt kun Würtz der skal have en fast central position, hvor de resterende 5 mand reelt må bevæge sig rundt som man vil.
Kunne godt se AaB spille 4-3-3 med Würtz som defensiv og Risgård og Thomsen foran sig.
Og så (hvis Jönsson kommer) ligge med 3 mand hvor de 2 "kanter" kan bevæge sig som de vil.

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Haure » 18. jul 2014, 08:38

hje1980 skrev:Ja med den spil intelligens spillerne har er det reelt kun Würtz der skal have en fast central position, hvor de resterende 5 mand reelt må bevæge sig rundt som man vil.
Kunne godt se AaB spille 4-3-3 med Würtz som defensiv og Risgård og Thomsen foran sig.
Og så (hvis Jönsson kommer) ligge med 3 mand hvor de 2 "kanter" kan bevæge sig som de vil.
Du gjorde lige en anden mand våd
No one can guarantee succes in war but only deserve it

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 18. jul 2014, 10:46

Haure skrev:
hje1980 skrev:Ja med den spil intelligens spillerne har er det reelt kun Würtz der skal have en fast central position, hvor de resterende 5 mand reelt må bevæge sig rundt som man vil.
Du gjorde lige en anden mand våd
Vidste ikke jeg havde den effekt på mænd også :thumbsup: :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2014, 10:50

Det vil dog give samme problematik, nemlig vi er nødt til at bænke både Spalvis og AK. Og det, synes jeg, vi såvidt muligt, skal forsøge at undgå. Spalvis bliver vel kun bedre jo mere spilletid han får, og hvis udviklingen fortsætter kommer han til at score mange mål, og blive solgt videre for rigtigt mange penge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 18. jul 2014, 10:55

jonas386 skrev:Det vil dog give samme problematik, nemlig vi er nødt til at bænke både Spalvis og AK. Og det, synes jeg, vi såvidt muligt, skal forsøge at undgå. Spalvis bliver vel kun bedre jo mere spilletid han får, og hvis udviklingen fortsætter kommer han til at score mange mål, og blive solgt videre for rigtigt mange penge.
Hvem siger vi kun har 2 mand på toppen...?
Og tvivler Helenius og evt Jönsson kommer til at starte ALLE kampe. Ingen af de 2 er boksspillere som AK og Spalvis...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2014, 11:00

hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Det vil dog give samme problematik, nemlig vi er nødt til at bænke både Spalvis og AK. Og det, synes jeg, vi såvidt muligt, skal forsøge at undgå. Spalvis bliver vel kun bedre jo mere spilletid han får, og hvis udviklingen fortsætter kommer han til at score mange mål, og blive solgt videre for rigtigt mange penge.
Og tvivler Helenius og evt Jönsson kommer til at starte ALLE kampe. Ingen af de 2 er boksspillere som AK og Spalvis...
Gik lidt udfra du ville bruge Jönsson på den ene kant, og tænker ikke Helenius vil fungere på den anden. Han skal spille centralt. Derfor :)
Hvis jeg har misforstået beklager jeg. Kan du måske illustrere opstillingen, bare så jeg er helt med
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. jul 2014, 16:25

Jeg har måske det forkerte fokus ift mange andre her på siden. Jeg går op i fodbold og det at vinde kampe. Jeg hopper rundt i glæde på stadion eller i stuen når AaB vinder kampe.

Hvorimod trenden er åbenbart meget på at fodboldresultater er mindre vigtige end økonomiske resultater for det gælder om for alt i verden om at få spalvis på banen. Da målet er at sælge ham og tjene masser af penge - skal vi så juble når det er sket.
Jeg er gammeldags og vil altid ønske det stærkeste AaB hold på banen og det er efter min overbevisning med Jønsson på holdet.

Kan spalvis ikke klare konkurrencen så er det synd for ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jul 2014, 16:32

Maglau skrev: Jeg har måske det forkerte fokus ift mange andre her på siden. Jeg går op i fodbold og det at vinde kampe. Jeg hopper rundt i glæde på stadion eller i stuen når AaB vinder kampe.
Helhjertet enig!

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 18. jul 2014, 19:20

jonas386 skrev:
hje1980 skrev:
Gik lidt udfra du ville bruge Jönsson på den ene kant, og tænker ikke Helenius vil fungere på den anden. Han skal spille centralt. Derfor :)
Hvis jeg har misforstået beklager jeg. Kan du måske illustrere opstillingen, bare så jeg er helt med
Bliver det fortsat 4-4-2 tror jeg Jönsson er tænkt som kant men med frihed til at bevæge sig rundt som han vil og have lidt mindre defensive pligter end Thomsen på den anden kant.
Betyder det bænken for Spalvis. Tror ikke klubben har spillere udelukkende for at sælge dem. De har en trup så de til hver kamp kan sende 11 mand på banen der er 100% fit og en bænk der ønsker at presse dem ved at yde max når de kommer ind og til træningen.
Hvis det så betyder at en Helenius og Jönsson på bænken må det betyde de ikke er blandt de bedste til den kamp

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 19. jul 2014, 18:56

Jeg har lige pludseligt meget mere lyst til, at AaB henter Jönsson. Der skal noget mere fantasi og kreativitet ind...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. jul 2014, 20:42

dyhrmaN skrev:Jeg har lige pludseligt meget mere lyst til, at AaB henter Jönsson. Der skal noget mere fantasi og kreativitet ind...
Hold op det ville være forfærdeligt hvis det betød at spalvis så ikke fik fuld spilletid - nej hellere flere kampe som den idag hvis bare det betyder at spalvis spiller.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst