Det giver da ingen mening? Jeg vil helst starte hjemme, da man i tilfælde af forlænget spilletid, har en stor fordel NETOP pga af reglen om udebanemål. Skulle kampen gå i forlænget, kan vi således "nøjes" med at score samme antal mål som modstanderen for at gå videre.frederikshavneren skrev:Interessant. Umiddelbart er det en fin inddeling, som gør at vi slipper for et par grimme modstandere i Ludogorets Razgrad, Steaua og Sparta Prag.AaB1978 skrev:UEFA har inddelt holdene, så der til lodtrækningen nu kun er 5 mulige modstandere for AaB.
De er:
FC Salzburg (AUT)
KR Reykjavík (ISL)/Celtic FC (SCO)
FC BATE Borisov (BLR)/KS Skënderbeu (ALB)
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/VMFD Žalgiris (LTU)
FC Sheriff (MDA) v FK Sutjeska (MNE)
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... 24470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blandt de 5 mulige modstandere vil jeg gerne møde 3 af holdene (Celtic, D. Zagreb eller S. Tiraspol). Dermed er der også to af holdene som jeg for alt i verden vil undgå![]()
Hvordan har I det med at starte ude/hjemme
Jeg vil helst starte ude pga. reglen om udebanemål.
Champions League kvalifikation
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Re: Champions League kvalifikation
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Vent hvad? Kan være jeg tager fejl, men mener da ikke der er noget der hedder "udebanemål", så snart man er i forlænget spilletid?Mogens skrev:Det giver da ingen mening? Jeg vil helst starte hjemme, da man i tilfælde af forlænget spilletid, har en stor fordel NETOP pga af reglen om udebanemål. Skulle kampen gå i forlænget, kan vi således "nøjes" med at score samme antal mål som modstanderen for at gå videre.frederikshavneren skrev:Interessant. Umiddelbart er det en fin inddeling, som gør at vi slipper for et par grimme modstandere i Ludogorets Razgrad, Steaua og Sparta Prag.AaB1978 skrev:UEFA har inddelt holdene, så der til lodtrækningen nu kun er 5 mulige modstandere for AaB.
De er:
FC Salzburg (AUT)
KR Reykjavík (ISL)/Celtic FC (SCO)
FC BATE Borisov (BLR)/KS Skënderbeu (ALB)
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/VMFD Žalgiris (LTU)
FC Sheriff (MDA) v FK Sutjeska (MNE)
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... 24470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blandt de 5 mulige modstandere vil jeg gerne møde 3 af holdene (Celtic, D. Zagreb eller S. Tiraspol). Dermed er der også to af holdene som jeg for alt i verden vil undgå![]()
Hvordan har I det med at starte ude/hjemme
Jeg vil helst starte ude pga. reglen om udebanemål.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
Det er der.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Lodtrækningen var udmærket i forhold til de hold vi kunne trække. Det er ikke en drømme modstander, men absolut heller ikke en skræk modstander. Selvfølgelig er kroaterne favoritter til at gå videre, men vi har en chance mod dem hvis vi toppræsterer.
Det eneste der ærgrer mig er at vi starter på hjemmebane. Jeg har ikke undersøgt statistikken, men jeg vil vove at påstå at det er en statistisk fordel at starte på udebane i europæiske opgør.
Alle hold har styrker og svagheder og det har vi naturligvis også. Vi spiller godt når vi rammer dagen og er gode offensivt, vores akilleshæl er den defensive organisation, som for et mesterhold at være tillader modstanderne forholdsvis mange chancer.
Jeg siger ikke at KEP og Thelander er dårlige for det er de ikke, men jeg anser forsvaret som vores ømme punkt.
Mit problem med at starte hjemme er, at jeg ikke tror at vi kan holde nullet, hvilket vil være voldsomt problematisk da det klart vil vanskeliggøre videre avancement. Vi skal nok skabe chancer mod kroaterne, men spørgsmålet er om vi selv kan undgå at lukke mål ind i den første kamp. Jeg tror det desværre ikke.
Det eneste der ærgrer mig er at vi starter på hjemmebane. Jeg har ikke undersøgt statistikken, men jeg vil vove at påstå at det er en statistisk fordel at starte på udebane i europæiske opgør.
Alle hold har styrker og svagheder og det har vi naturligvis også. Vi spiller godt når vi rammer dagen og er gode offensivt, vores akilleshæl er den defensive organisation, som for et mesterhold at være tillader modstanderne forholdsvis mange chancer.
Jeg siger ikke at KEP og Thelander er dårlige for det er de ikke, men jeg anser forsvaret som vores ømme punkt.
Mit problem med at starte hjemme er, at jeg ikke tror at vi kan holde nullet, hvilket vil være voldsomt problematisk da det klart vil vanskeliggøre videre avancement. Vi skal nok skabe chancer mod kroaterne, men spørgsmålet er om vi selv kan undgå at lukke mål ind i den første kamp. Jeg tror det desværre ikke.
-
frederikshavneren
- Allstar

SAS har så vidt jeg ved netop åbnet en sommerrute med et par ugentlige afgange fra Aalborg til Split (ved den flotte kroatiske kyst. Zagreb ligger inde i den nordlige del af Kroatien). Jeg har ikke tjekket priser og datoer, men det kan måske være en mulighed forudsat at Zagreb går videre fra returkampen mod Zalgiris.MrBangDK skrev:Croatia Airlines direkte til Zagreb.. 2242kr. tur/retur på de givne datoer... Hvem der dog for helvede ikke var på Bornholm![]()
![]()
![]()
![]()
-
frederikshavneren
- Allstar

Der kommer en udmelding fra AaB på mandag angående spilletidspunkt, billetpriser (som nok skal skabe debatMrBangDK skrev:Når vi ved om det bliver den ene eller anden modstander, hvor lang tid går det så før vi kender de endelige datoer?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Dinamo Zagreb (Kroatien) eller Zalgiris Vilnius (Litauen)
AaB på hjemmebane 29./30. juli. Returkampen spilles 5./6. august.
Kampen spilles i Aalborg:
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg
Dommer: ikke valgt
TV:
Twitter: #
"Det første opgør mellem de to hold endte onsdag aften med en 2-0 sejr på hjemmebane til kroaterne, der således må betegnes som favoritter til at blive AaB's modstander."
"Dinamo Zagreb er med 15 mesterskaber og 12 pokaltitler det mest vindende hold i kroatisk fodbold. De seneste syv sæsoner har holdet deltaget i gruppespillet i enten UEFA Champions League eller UEFA Europa League/UEFA Cup, hvorfor man har stor international erfaring."
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... giris.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Ryanair flyver fra Billund til Zadar. I skrivende stund kan man købe en enkeltbillet til om tirsdagen for 171,- kr. Hjemturen lørdag er til gengæld oppe i næsten 1200,-... Læg dertil leje af bil... Kan man vente med at tage hjem til den følgende tirsdag slipper man med 666,- kr. For pokker hvor er det træls, at man er startet på arbejde igenfrederikshavneren skrev:SAS har så vidt jeg ved netop åbnet en sommerrute med et par ugentlige afgange fra Aalborg til Split (ved den flotte kroatiske kyst. Zagreb ligger inde i den nordlige del af Kroatien). Jeg har ikke tjekket priser og datoer, men det kan måske være en mulighed forudsat at Zagreb går videre fra returkampen mod Zalgiris.MrBangDK skrev:Croatia Airlines direkte til Zagreb.. 2242kr. tur/retur på de givne datoer... Hvem der dog for helvede ikke var på Bornholm![]()
![]()
![]()
![]()
Hvordan vil du nogensinde kunne måle det? Så skal alle hold være præcist lige gode..frederikshavneren skrev:Lodtrækningen var udmærket i forhold til de hold vi kunne trække. Det er ikke en drømme modstander, men absolut heller ikke en skræk modstander. Selvfølgelig er kroaterne favoritter til at gå videre, men vi har en chance mod dem hvis vi toppræsterer.
Det eneste der ærgrer mig er at vi starter på hjemmebane. Jeg har ikke undersøgt statistikken, men jeg vil vove at påstå at det er en statistisk fordel at starte på udebane i europæiske opgør.Alle hold har styrker og svagheder og det har vi naturligvis også. Vi spiller godt når vi rammer dagen og er gode offensivt, vores akilleshæl er den defensive organisation, som for et mesterhold at være tillader modstanderne forholdsvis mange chancer.
Stop nu! Statistisk set vil det bedste hold starte ude/hjemme hver anden gang. Så hvis man regner ud, hvor ofter holdene går videre efter at have startet hhv. ude og hjemme, så er statistikken altså valid nok!Califfen skrev:Hvordan vil du nogensinde kunne måle det? Så skal alle hold være præcist lige gode..frederikshavneren skrev:Lodtrækningen var udmærket i forhold til de hold vi kunne trække. Det er ikke en drømme modstander, men absolut heller ikke en skræk modstander. Selvfølgelig er kroaterne favoritter til at gå videre, men vi har en chance mod dem hvis vi toppræsterer.
Det eneste der ærgrer mig er at vi starter på hjemmebane. Jeg har ikke undersøgt statistikken, men jeg vil vove at påstå at det er en statistisk fordel at starte på udebane i europæiske opgør.Alle hold har styrker og svagheder og det har vi naturligvis også. Vi spiller godt når vi rammer dagen og er gode offensivt, vores akilleshæl er den defensive organisation, som for et mesterhold at være tillader modstanderne forholdsvis mange chancer.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
I Champions Leagues 1/8-finaler starter gruppevinderne altid på udebane, så det passer ikke helt. Samme praksis har tidligere været anvendt i andre turneringer.le Cid skrev:Stop nu! Statistisk set vil det bedste hold starte ude/hjemme hver anden gang. Så hvis man regner ud, hvor ofter holdene går videre efter at have startet hhv. ude og hjemme, så er statistikken altså valid nok!
Har ikke læst skidtet, men der er - selvfølgelig - nogen der har kigget på det.Yankee skrev:I Champions Leagues 1/8-finaler starter gruppevinderne altid på udebane, så det passer ikke helt. Samme praksis har tidligere været anvendt i andre turneringer.le Cid skrev:Stop nu! Statistisk set vil det bedste hold starte ude/hjemme hver anden gang. Så hvis man regner ud, hvor ofter holdene går videre efter at have startet hhv. ude og hjemme, så er statistikken altså valid nok!
http://www.academia.edu/150752/The_seco ... mpetitions" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: https://www.dropbox.com/s/ofxypd4ujl1j0 ... -libre.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(for dem der ikke gider registrere sig).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Wow! Sikke en omgang!Pastorius skrev:Har ikke læst skidtet, men der er - selvfølgelig - nogen der har kigget på det.Yankee skrev:I Champions Leagues 1/8-finaler starter gruppevinderne altid på udebane, så det passer ikke helt. Samme praksis har tidligere været anvendt i andre turneringer.le Cid skrev:Stop nu! Statistisk set vil det bedste hold starte ude/hjemme hver anden gang. Så hvis man regner ud, hvor ofter holdene går videre efter at have startet hhv. ude og hjemme, så er statistikken altså valid nok!
http://www.academia.edu/150752/The_seco ... mpetitions" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: https://www.dropbox.com/s/ofxypd4ujl1j0 ... -libre.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg får det til i omegnen af 55% af holdende, som slutter hjemme, som går videre.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Konklusionen er hvert fald:le Cid skrev:Wow! Sikke en omgang!Pastorius skrev:Har ikke læst skidtet, men der er - selvfølgelig - nogen der har kigget på det.Yankee skrev:I Champions Leagues 1/8-finaler starter gruppevinderne altid på udebane, så det passer ikke helt. Samme praksis har tidligere været anvendt i andre turneringer.le Cid skrev:Stop nu! Statistisk set vil det bedste hold starte ude/hjemme hver anden gang. Så hvis man regner ud, hvor ofter holdene går videre efter at have startet hhv. ude og hjemme, så er statistikken altså valid nok!
Jeg får det til i omegnen af 55% af holdende, som slutter hjemme, som går videre.
In conclusion, in this article we have demonstrated that there is a second leg home advantage in three European cup football competitions. This effect means that the second leg home team has a significantly higher probability to win a two-stage knock-out tie.
-
frederikshavneren
- Allstar

I skrivende stund kan man købe en enkeltbillet tirsdag aften d. 5. august fra Aalborg til Split med SAS til 370 kr. (SAS Go). Det er straks mere problematisk med hjemturen, som er væsentligt dyrere uanset flyselskab.Klaus skrev:Ryanair flyver fra Billund til Zadar. I skrivende stund kan man købe en enkeltbillet til om tirsdagen for 171,- kr. Hjemturen lørdag er til gengæld oppe i næsten 1200,-... Læg dertil leje af bil... Kan man vente med at tage hjem til den følgende tirsdag slipper man med 666,- kr. For pokker hvor er det træls, at man er startet på arbejde igenfrederikshavneren skrev:SAS har så vidt jeg ved netop åbnet en sommerrute med et par ugentlige afgange fra Aalborg til Split (ved den flotte kroatiske kyst. Zagreb ligger inde i den nordlige del af Kroatien). Jeg har ikke tjekket priser og datoer, men det kan måske være en mulighed forudsat at Zagreb går videre fra returkampen mod Zalgiris.MrBangDK skrev:Croatia Airlines direkte til Zagreb.. 2242kr. tur/retur på de givne datoer... Hvem der dog for helvede ikke var på Bornholm![]()
![]()
![]()
![]()
Žalgiris - Dinamo Zagreb 0 -0 efter 24 min.
Der har ikke været nogle store chancer.
Der har ikke været nogle store chancer.
Kom så Zalgiris!!!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
0 -0 ved halvleg. Der sker ikke ret meget.
Ud fra tv-billederne, så er der ikke særlig mange tilskuere.
-
frederikshavneren
- Allstar

Der venter næppe heller en heksekedel når AaB skal til Zagreb. Til Dinamo Zagrebs hjemmekamp mod Zalgiris var der ca. 4.500 tilskuere og det på et stadion med en kapacitet på 35.000.oswald skrev:0 -0 ved halvleg. Der sker ikke ret meget.
Maksimir stadion så også forholdsvis tomt ud i weekenden da D. Zagreb spillede mod Slaven Belupo.
Hvornår ved vi om kampen spilles tiirs eller onsdag?
AaB mit et & alt