Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 22. jul 2014, 12:51

Califfen skrev:
Oldager skrev:Blåbjerg er en midterforsvarer, som er dygtig med fødderne, og som tit er blevet brugt på venstre back for diverse u-landshold.

Det er trods alt betryggende info! Lækkert
har skrevet det herinde før.
Hørte fodbold fm (Radio 24/7)
Der var 3 gæster i studiet som hver i sær skulle pege på det næste store talent, som dukkede op i superligaen.

Den ene pegede på Blåbjerg.
Så helt skidt kan det ikke være, hvis han bliver fremhævet foran alle andre talenter i ligaen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. jul 2014, 12:59

Gaarde6 skrev:
Califfen skrev:
Oldager skrev:Blåbjerg er en midterforsvarer, som er dygtig med fødderne, og som tit er blevet brugt på venstre back for diverse u-landshold.

Der var 3 gæster i studiet som hver i sær skulle pege på det næste store talent, som dukkede op i superligaen.

Så helt skidt kan det ikke være, hvis han bliver fremhævet foran alle andre talenter i ligaen.
Og det var netop Asker Hedegaard Boye der pegede på ham. Normalt en meget kompetent fodboldjournalist, men hvad han bygger det på at Blåbjerg snart skulle få et stort gennembrud, aner jeg simpelthen ikke.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 22. jul 2014, 14:50

doukas skrev:
Gaarde6 skrev:
Califfen skrev:

Og det var netop Asker Hedegaard Boye der pegede på ham. Normalt en meget kompetent fodboldjournalist, men hvad han bygger det på at Blåbjerg snart skulle få et stort gennembrud, aner jeg simpelthen ikke.
Han var vel heller ikke just overbevisende i sin debut mod SIF i sin tid?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 22. jul 2014, 19:26

doukas skrev:
Gaarde6 skrev:
Califfen skrev:

Hvad bygger du det på at han IKKE gør...? Jo ingen der siger det store gennembrud kommer fra næste kamp... Men over de næste 1-2 år.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 22. jul 2014, 19:35

hje1980 skrev:
doukas skrev:
Gaarde6 skrev:
Califfen skrev:

Hvad bygger du det på at han IKKE gør...? Jo ingen der siger det store gennembrud kommer fra næste kamp... Men over de næste 1-2 år.
Nu blev panelet spurgt hvem der ville få et gennembrud denne sæson. Jeg bygger det kun på at han fået 90 min Superligabold nogensinde.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 23. jul 2014, 10:03

Lidt off topic, men kan i dag se at FCM har lavet en 5 årig kontrakt med Pistone Sisto. Til sammenligning forlænger AaB med 3 år med Thomsen, og med klausul i Kusk kontrakten... Er AaB for dårlige til at sætte sig igennem overfor spillere/agenter?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2014, 10:18

9800 skrev:Lidt off topic, men kan i dag se at FCM har lavet en 5 årig kontrakt med Pistone Sisto. Til sammenligning forlænger AaB med 3 år med Thomsen, og med klausul i Kusk kontrakten... Er AaB for dårlige til at sætte sig igennem overfor spillere/agenter?
Jeg tror det hører til sjældenhederne at større talenter, såsom Kusk, Thomsen, Sisto osv tegner 5 årige kontrakter, da det kan ende med at bide dem i røven. En spiller som Thomsen er næppe interesseret i at forlænge med 5 år, for selvom han sikkert er glad for at være i AaB tror jeg også han gerne nogenlunde selv vil bestemme hvornår han vil videre.
Det er en flot forlængelse af FCM, og det ville da være rart hvis vi kunne lave samme slags forlængelser med vores unge talenter, men det er bare sjældent en mulighed. AaB ved selvfølgelig også at alternativet til at tvinge en 5 årig kontrakt ned over en spiller er at han blot skrider ved første mulighed. Uden at forlænge.

Forlængede vi iøvrigt ikke 5 år med Larsen og Spalvis for nyligt, eller husker jeg helt forkert.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 10:20

jonas386 skrev:
9800 skrev:Lidt off topic, men kan i dag se at FCM har lavet en 5 årig kontrakt med Pistone Sisto. Til sammenligning forlænger AaB med 3 år med Thomsen, og med klausul i Kusk kontrakten... Er AaB for dårlige til at sætte sig igennem overfor spillere/agenter?
Jeg tror det hører til sjældenhederne at større talenter, såsom Kusk, Thomsen, Sisto osv tegner 5 årige kontrakter, da det kan ende med at bide dem i røven. En spiller som Thomsen er næppe interesseret i at forlænge med 5 år, for selvom han sikkert er glad for at være i AaB tror jeg også han gerne nogenlunde selv vil bestemme hvornår han vil videre.
Det er en flot forlængelse af FCM, og det ville da være rart hvis vi kunne lave samme slags forlængelser med vores unge talenter, men det er bare sjældent en mulighed. AaB ved selvfølgelig også at alternativet til at tvinge en 5 årig kontrakt ned over en spiller er at han blot skrider ved første mulighed. Uden at forlænge.

Forlængede vi iøvrigt ikke 5 år med Larsen og Spalvis for nyligt, eller husker jeg helt forkert.
Spalvis og Larsen til sommeren 2018.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2014, 10:48

Pione Sisto havde kontraktudløb sommeren 2017 inden han forlængede. Så de havde hånd i hanke med ham.

Vi har qua vores forbedret økonomi siden sommeren 2013 - ved ikke hvad som skete - begyndt at lave længere kontrakter og tidligere i processen. Så det er vel ikke anderledes i AaB.

I øvrigt spøjst, at vi ikke har nogle med udløb i 2017, men både i 2016 og 2018.

Den næste vigtige med kontraktudløb - udover de to overbetalte pengegriske lejesvende Helenius og Enevoldsen(IA) - er Kent og vel også Kuhn til næste sommer. Gad vide om man(de/vi) vil prøve noget nyt ?
- FlæskeFrank

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 23. jul 2014, 10:58

Jeg tror ihvertfald at Kuhn bliver, han er blevet en rigtig AaBer. Det er nok givet at klubben gerne vil forlænge med Kent også, men jeg tror max det blir en ny 2 årig. Jeg kan ikke rigtig se hvor han ellers skal tage hen. Det eneste i dk der kunne være interessant er vel FCK eller BIF, men de virker til at have langtidsplaner med deres sportslige ledelse.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 10:59

FlæskeFrank skrev:Pione Sisto havde kontraktudløb sommeren 2017 inden han forlængede. Så de havde hånd i hanke med ham.

Vi har qua vores forbedret økonomi siden sommeren 2013 - ved ikke hvad som skete - begyndt at lave længere kontrakter og tidligere i processen. Så det er vel ikke anderledes i AaB.

I øvrigt spøjst, at vi ikke har nogle med udløb i 2017, men både i 2016 og 2018.

Den næste vigtige med kontraktudløb - udover de to overbetalte pengegriske lejesvende Helenius og Enevoldsen(IA) - er Kent og vel også Kuhn til næste sommer. Gad vide om man(de/vi) vil prøve noget nyt ?

IA?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. jul 2014, 11:06

9800 skrev:Jeg tror ihvertfald at Kuhn bliver, han er blevet en rigtig AaBer. Det er nok givet at klubben gerne vil forlænge med Kent også, men jeg tror max det blir en ny 2 årig. Jeg kan ikke rigtig se hvor han ellers skal tage hen. Det eneste i dk der kunne være interessant er vel FCK eller BIF, men de virker til at have langtidsplaner med deres sportslige ledelse.
Brændt barn lugter ilde, så tvivler på at Kent vil prøve Brøndby igen.

Kunne dog sagtens se ham som bundesligatræner eller måske engelsk 1.div, han har stadig et navn derovre.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2014, 11:34

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Pione Sisto havde kontraktudløb sommeren 2017 inden han forlængede. Så de havde hånd i hanke med ham.

IA?
Ironi anvendt. Eller mener du, at de er overbetalte pengegriske lejesvende ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 11:51

FlæskeFrank skrev:
Provst i Brovst skrev:

IA?
Jeg kunne ikke gennemskue hvad IA var en forkortelse for.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 23. jul 2014, 17:48

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:
Provst i Brovst skrev:

IA?
Jeg kunne ikke gennemskue hvad IA var en forkortelse for.
Jeg er glad for, at det lige blev afklaret, for der var en gedigen sviner på vej:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jul 2014, 16:04

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... illes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi har skilt os af med Christian Rye. Gad vide om Vendsyssel kan matche hans 50k aftale han får her ( ;) )
On a serious note, så synes jeg vi er noget svagt besatte på den centrale midt, og en defensiv af slagsen kunne jeg godt se (læs; gad jeg godt) vi hentede. Troede iøvrigt også at Rye var en af dem man forventede sig meget af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jul 2014, 16:28

Jeg undrede mig også over, at kontrakten blev ophævet med Christian Rye. Troede højst der ville være tale om udlejning, men kunne se, at hans kontrakt udløb til vinter.

Så lidt overraskende, men han har selvfølgelig ikke fået superligakampe, så der er måske en grund til at han skulle videre.

Enig i at der bør kigges på den defensive midtbane. Måske ham AB'eren kommer i spil igen. Spillede Enevoldsen iøvrigt ikke samme med et andet talent defensiv central midtbane i starten af hans karriere, da Augu var skadet ? Googler lige...

Fandt det. http://www.tipsbladet.dk/content/enevol ... er-mod-fck" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var sammen med Risgård i både totokampene i 2007 og i starten af superligaen - det gik jo meget godt i sæson 2007/08...
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. jul 2014, 16:57

jonas386 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... illes.aspx

Vi har skilt os af med Christian Rye. Gad vide om Vendsyssel kan matche hans 50k aftale han får her ( ;) )
On a serious note, så synes jeg vi er noget svagt besatte på den centrale midt, og en defensiv af slagsen kunne jeg godt se (læs; gad jeg godt) vi hentede. Troede iøvrigt også at Rye var en af dem man forventede sig meget af.
Synes du glemmer, at central midt faktisk er PKs foretrukne position. Han gjorde det flot på back sidste år, men tror nu Dalsgaard vinder den plads tilbage når han er frisk igen.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 24. jul 2014, 17:11

Eksil skrev:
jonas386 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... illes.aspx

Synes du glemmer, at central midt faktisk er PKs foretrukne position. Han gjorde det flot på back sidste år, men tror nu Dalsgaard vinder den plads tilbage når han er frisk igen.
Jeg spørger af uvidenhed, men hvem siger, at det er PKs foretrukne? Umiddelbart tyder det naturligvis på, at det er PK, der siger det, men det er vel ikke nødvendigvis et udtryk for, at han vil gøre det godt der?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 24. jul 2014, 17:12

Vi har vel allerede 2 mand der er defensiv midt. Würtz og Augo. Så ikke der bliver hentet en mere. Og behovet har vi heller ikke. Især ikke når Dalle er klar igen, så vil en Paddy også kunne spille den plads...

Låst