Du skal regne med at i det gennemsnit er der Viborgs Mensa, AaBs Rolf Toft og mange andre spillere vi aldrig har hørt om og som vi aldrig kommer til at høre om mens der kun er en Cornelius. Der er få topscorere lønmæssigt iforhold til en legion af spillere der aldrig rigtigt får et gennembrud.Pastorius skrev:Ift. AaB er jeg ret sikker på vi er helt ved siden af. Trækker vi FCB og BIF ud af de tal, vil jeg tro maks-lønningerne kommer på 150.000 og det tror jeg også er det maksimale der bliver udbetalt i AaB.dyhrmaN skrev:I starten mente jeg, at Allan var helt ved siden af, men den artikel overraskede mig. De drenge tjener sku noget mere, end jeg lige havde regnet med.Provst i Brovst skrev:Nej. Det var bare for at give folk en realistisk fornemmelse for lønniveauet i superligaen.AllanPedersen skrev:Synes du 200k til en lejet Helenius, hvor Villa så betaler 300k, lyder urealistisk hvis en gennemsnitslig spiller i superligaen går til 100k?Provst i Brovst skrev:"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
I det lys virker det ikke helt urealistisk at både Helenius og Jönsson lander mellem 2-300k om måneden. Ene må også være godt med, måske 150-200k?
Profilerne i AaB får ikke under 200.000 om måneden. Kusk trak sikkert på den gode side af 300.000,-