Enig i de tre første linjer, men kampafgørende? Jeg skal muligvis have repeteret betydningen af ordet "kampafgørende", men for mig var straffesparket forskellen på, om kampen endte 1-0 eller 2-0. Bortset fra et skud, der blev rettet af, var FCM vel heller ikke voldsomt tæt på at score efter AaB's føringsmål. Hvis "kampafgørende" betyder, at spændingen i kampen forsvandt med scoringen, er jeg enig. Men hvis "kampafgørende" betyder, at straffesparket forhindrede FCM i at få point, er jeg helt uenig. De tabte den kamp, fordi AK Jacobsen scorede til 1-0.Køllen I Møllen skrev:Ville du mene det samme hvis den blev dømt mod os?John skrev:ANG straffet.
Der kan sagtens dømmes straffe, uagtet der ikke er kontakt. Han forsøger at hindre AK, uden at gå efter bolden. Det er jf §12 i fodbolden loven lig et frispark(straffe). Der står ingen steder der skal være kontakt, tværtimod faktisk. Et forsøg på en forseelse tæller på lige vis som hvis det faktisk lykkedes.
"satset, hensynsløs, eller med unødig stor kraft" spænder ben, eller forsøger at gøre det.
Når man ser den igen, så er det alt for satset, uden chance for rigtig at nå bolden, det hindrer AK (uanset om han rammer eller ej).
Den kan dømmes.
Selvfølgelig er der ikke straffe. Den hverken kan eller skal dømmes.
Ikast blev snydt. Og det på et, for dem, meget kritisk tidspunkt.
Det var kampafgørende.
2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

Uanset om Jesper Helmin er Sir_Cumcised eller ej, så har Bold.dk et problem. Jeg har ikke fulgt debatten på siden mere end et års tid, men det er tydeligt for mig, at Sir_Cumcised har et problem med AaB, AaB-fans og nordjyder generelt. Nu kommer det så til udtryk i perfide og underlødige påstande mod AaB's træner - og det er vel at mærke fra en moderator på Danmarks førende fodboldsite.MHJ skrev:Men kunne du så ikke løfte sløret: er han medejer?jonas386 skrev:Folk på bold, hvertfald i andet forummet, lækker så mange personlige oplysninger derinde, at man fhv hurtigt vil kunne finde frem til hvem folk er i virkeligheden. Jeg har snakket med det om en kammerat (altså det her med folk bare smider om sig med personlige oplysninger), og prøvede bare for sjov at se om man kunne finde frem til folks rigtige identitet via oplysninger de smed på bold.dk. Lad os bare sige jeg fandt frem til en stor del af de mere aktive brugere. Heriblandt Sir_Cumcised, så jeg ved han ikke er Jesper Helmin.MHJ skrev:Med mindre han har dobbeltbruger. Men øv, det ville ellers give mening hvis det var en medejer.jonas386 skrev:Det kan jeg afsløre det ikke er. Jesper Helmin har brugeren "Jesper" derinde.MHJ skrev:Det er så vidt jeg kan fornemme Jesper Helmin der gemmer sig bag Sir_Cumcised. Helmin er medejer af virksomheden, så det er nok derfor han aldrig er blevet smidt på porten.Oldager skrev:Jeg ved ikke helt hvor jeg skal spørge om det her, men hvad er det da for en hetz moderatoren på bold.dk kaldet Sir_Cumcised kører mod AaB og hele Nordjylland?
Konstant fyrer han stikpiller af til os nordjyder (og især AaB-fans), og den efterfølgende debat er altid fyldt med barnlige, men alligevel virkelig provokerende, kommentarer, hvor han giver hints til, at Aalborgensere føler mindreværd, for derefter at bruge det som et bevis på vores mindreværd, at vi derefter kommenterer på de hints. Han er konstant generaliserende og pålægger nordjyder alverdens negative karaktertræk ud fra enkelte hændelser, og hans postulater behøver ingen beviser, før han kan konkludere, at de er fakta.
Hvordan kan den fyr være moderator? Han søger konstant en diskussion omkring , og så skriver han her i dag et fuldstændigt latterligt og nedgørende indlæg om hans families indsigt i hvor mange brikker Kent har at flytte rundt med. Man kan ikke diskutere med ham, for hvert eneste argument man kommer med, vil han vinkle til at være ensbetydende med, at Aalborgensere er fintfølende aber med et helt enormt mindreværd. Jeg husker også i en debat om netop "Aalborgs mindreværd" (som han selvfølgelig selv oprettede efter en mindre diskussion i en anden tråd), at han brugte side efter side på at argumentere for, at Aalborg (og Nordjylland generelt) er et frygteligt sted, hvor ingen burde føle sig hjemme, og hvor ingen er velkomne. Lige siden den debat, har han fyret stikpiller af i de AaB-debatter, hvor det har været muligt for ham. Den med Kent er blot et eksempel fra i dag, som kan ses nedenfor.
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=30&vis=
Bold.dk er jo ikke det sted man leder efter de mest saglige argumentationer, og en AaB-troll er da også at finde på et par af de første sider, men det her er en MODERATOR, som tydeligvis er fuldstændig forblændet af sin personlige had til enten AaB, Aalborg, Nordjylland, eller de AaB-fans som diskuterer med ham.
Jeg har ikke selv en bruger på bold.dk, men man må da kunne samle alt dette materiale, om end der er meget, for han er da slet ikke til at holde ud.
Kæft hvor er jeg glad for tre point.
Bold.dk lever blandt andet af at kunne lave interviews med folk fra AaB, men kan de bevare det gode forhold til klubbens ansatte, når en fremtrædende moderator hænger AaB-folk ud på internettet med svinagtige påstande? AaB er nok for flinke til at reagere på det, men man kan jo håbe, at Bold.dk selv tager action på den kurs. Jeg har fulgt fodbolddebatter på mange andre fodboldsites, men jeg har ved Gud aldrig oplevet, at en moderator på et professionelt drevet site har været så meget ude af kurs som Sir_Cumcised.
Jeg har ingen belæg for at tro, at Jesper Helmin er Sir_Cumcised. Jeg aner ikke, om han er det eller ej. Men man kan i hvert fald konstatere, at ejerne af Bold.dk accepterer, at en af deres moderatorer kommer med offentlige tilsvininger af navngivne personer i dansk fodbold. Dét er godt nok vildt.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg kan sagtens følge dig. Min definition af ordet kampafgørende er at det muligvis er afgørende for kampens resultat. Altså man kan jo sagtens tage straffesparksscoringen ud af kampen og konstatere at hvis den ikke var blevet dømt havde AaB vundet 1-0. Men det ved vi jo reelt ikke. Jeg synes at dommeren fratog FCM muligheden for at genrejse sig lige efter AaBs scoring. For vi nåede jo ikke at se FCM's reaktion på at komme bagud. Uden straffesparket er der jo en reel mulighed for at FCM var vågnet op og havde trykket AaB i bund. At de blev frataget denne mulighed af dommeren mener jeg er kampafgørende.sulakvelidze skrev:Enig i de tre første linjer, men kampafgørende? Jeg skal muligvis have repeteret betydningen af ordet "kampafgørende", men for mig var straffesparket forskellen på, om kampen endte 1-0 eller 2-0. Bortset fra et skud, der blev rettet af, var FCM vel heller ikke voldsomt tæt på at score efter AaB's føringsmål. Hvis "kampafgørende" betyder, at spændingen i kampen forsvandt med scoringen, er jeg enig. Men hvis "kampafgørende" betyder, at straffesparket forhindrede FCM i at få point, er jeg helt uenig. De tabte den kamp, fordi AK Jacobsen scorede til 1-0.Køllen I Møllen skrev:Ville du mene det samme hvis den blev dømt mod os?John skrev:ANG straffet.
Der kan sagtens dømmes straffe, uagtet der ikke er kontakt. Han forsøger at hindre AK, uden at gå efter bolden. Det er jf §12 i fodbolden loven lig et frispark(straffe). Der står ingen steder der skal være kontakt, tværtimod faktisk. Et forsøg på en forseelse tæller på lige vis som hvis det faktisk lykkedes.
"satset, hensynsløs, eller med unødig stor kraft" spænder ben, eller forsøger at gøre det.
Når man ser den igen, så er det alt for satset, uden chance for rigtig at nå bolden, det hindrer AK (uanset om han rammer eller ej).
Den kan dømmes.
Det var kampafgørende.
Men vi kan da også kalde den potentielt kampafgørende
Janteloven eksisterer IKKE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Overskriften på DRs tekstTV siger det hele: side 204: Mestrene fra AaB er igen nr. 1.
- FlæskeFrank
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=57226" onclick="window.open(this.href);return false;
Ham Noll laver nogle ustyrligt fede highlights
Edit: Synd at AaB sikkert har frabedt at få sangen med, hvor Riddersholms guldchancer bliver ytret. Det fik mig ellers sådan til at grine.
Edit: Synd at AaB sikkert har frabedt at få sangen med, hvor Riddersholms guldchancer bliver ytret. Det fik mig ellers sådan til at grine.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Jeg troede, jeg skulle ind og læse jubeludbrud i denne tråd, og så handler den mest om trolde (som visse jo også tror jeg er - ofte i kombination med mærkelige Randers-hentydninger).
Men hvor var det en vigtig sejr, ikke mindst i lyset af de bange anelser, man kunn have, og som jeg i hvert fald havde. Det er lidt federe at gå ind til onsdagens kamp med fire point på kontoen.
Endnu en vanvittig god kamp af defensiven - KEP's ene store fejl undtaget. Risgaard gjorde det også forbilledligt, ligesom det er svært ikke at nævne AK efter hans 2. halvleg. Og så var det tydeligt, at Ene er kommet et gear op. Jeg var dog generelt lidt skuffet over hans dødbolde.
Men hvor var det en vigtig sejr, ikke mindst i lyset af de bange anelser, man kunn have, og som jeg i hvert fald havde. Det er lidt federe at gå ind til onsdagens kamp med fire point på kontoen.
Endnu en vanvittig god kamp af defensiven - KEP's ene store fejl undtaget. Risgaard gjorde det også forbilledligt, ligesom det er svært ikke at nævne AK efter hans 2. halvleg. Og så var det tydeligt, at Ene er kommet et gear op. Jeg var dog generelt lidt skuffet over hans dødbolde.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
sulakvelidze
- Allstar

Ja, ok, den kan jeg bedre følge.Køllen I Møllen skrev:Jeg kan sagtens følge dig. Min definition af ordet kampafgørende er at det muligvis er afgørende for kampens resultat. Altså man kan jo sagtens tage straffesparksscoringen ud af kampen og konstatere at hvis den ikke var blevet dømt havde AaB vundet 1-0. Men det ved vi jo reelt ikke. Jeg synes at dommeren fratog FCM muligheden for at genrejse sig lige efter AaBs scoring. For vi nåede jo ikke at se FCM's reaktion på at komme bagud. Uden straffesparket er der jo en reel mulighed for at FCM var vågnet op og havde trykket AaB i bund. At de blev frataget denne mulighed af dommeren mener jeg er kampafgørende.sulakvelidze skrev:Enig i de tre første linjer, men kampafgørende? Jeg skal muligvis have repeteret betydningen af ordet "kampafgørende", men for mig var straffesparket forskellen på, om kampen endte 1-0 eller 2-0. Bortset fra et skud, der blev rettet af, var FCM vel heller ikke voldsomt tæt på at score efter AaB's føringsmål. Hvis "kampafgørende" betyder, at spændingen i kampen forsvandt med scoringen, er jeg enig. Men hvis "kampafgørende" betyder, at straffesparket forhindrede FCM i at få point, er jeg helt uenig. De tabte den kamp, fordi AK Jacobsen scorede til 1-0.Køllen I Møllen skrev:Ville du mene det samme hvis den blev dømt mod os?John skrev:ANG straffet.
Den kan dømmes.
Det var kampafgørende.
Men vi kan da også kalde den potentielt kampafgørende
I øvrigt havde jeg glemt et par chancer til FCM, som jeg lige fik genopfrisket i sammenklippet på AaB's hjemmeside. Den sidste (deres manglende straffespark i overtiden) kom dog i forlængelse af det, der lignede en fejlkendelse, da AK ikke fik frispark efter et benspænd af Dickoh.
Min tanke hver gang jeg ser de her highlightsOldager skrev:http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=57226
http://i.imgur.com/yX6LCRG.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De er virkelig i høj, høj klasse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
andreasaab89
- Allstar

De nye træjer er sq da mega fede.
Det der Ajax "look a like" de har på ryggen kombineret med de rød/hvide striber foran spiller mega godt syntes jeg.
Det der Ajax "look a like" de har på ryggen kombineret med de rød/hvide striber foran spiller mega godt syntes jeg.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
I slow kan man godt se, at det ikke var noget særligt oplagt straffe til AK. I situationen kan jeg dog godt forstå, at dommeren dømmer det.
Dommeren kunne også sagtens have dømt straffe til FCM i overtiden. Hvorfor han ikke gør det - I don't know.
Med lidt andre dommer-øjne på de to situationer kunne kampen såmænd godt have endt 1-1, og hvis så FCM havde været ultra-skarpe på deres enkeltstående store tilbud, ja, så var 1-2 måske ikke så langt væk. Det er sådan en meget situations-fokuseret tilgang til kampen (som ikke har den store gang på jord, for hvem ved hvordan kampen eks. havde udviklet sig hvis FCM havde scoret på KEP's fejl?).
Jeg synes det er mere interessant, at AaB overordnet set spillede bedre og langt mere målsøgende end FCM igennem hele kampen, og AaB's gode perioder var bedre og længere end FCM's. Kampen var på den måde et kæmpe skridt fremad i forhold til rædslen i SønderJyske. Særligt var midtbanen langt mere dominerende, med et ganske velfungerende makkerpar i Augu-Ris, og backs kom meget bedre med i offensiven. Jeg synes der gik for lang tid før angriberne stemplede ind offensivt, men jeg kan forstå på Kent, at de leverede et kæmpe stykke arbejde defensivt inden da (et arbejde som var usynligt for mig, men Kent ved bedst).
Dommeren kunne også sagtens have dømt straffe til FCM i overtiden. Hvorfor han ikke gør det - I don't know.
Med lidt andre dommer-øjne på de to situationer kunne kampen såmænd godt have endt 1-1, og hvis så FCM havde været ultra-skarpe på deres enkeltstående store tilbud, ja, så var 1-2 måske ikke så langt væk. Det er sådan en meget situations-fokuseret tilgang til kampen (som ikke har den store gang på jord, for hvem ved hvordan kampen eks. havde udviklet sig hvis FCM havde scoret på KEP's fejl?).
Jeg synes det er mere interessant, at AaB overordnet set spillede bedre og langt mere målsøgende end FCM igennem hele kampen, og AaB's gode perioder var bedre og længere end FCM's. Kampen var på den måde et kæmpe skridt fremad i forhold til rædslen i SønderJyske. Særligt var midtbanen langt mere dominerende, med et ganske velfungerende makkerpar i Augu-Ris, og backs kom meget bedre med i offensiven. Jeg synes der gik for lang tid før angriberne stemplede ind offensivt, men jeg kan forstå på Kent, at de leverede et kæmpe stykke arbejde defensivt inden da (et arbejde som var usynligt for mig, men Kent ved bedst).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Corona
- 2. div

- Favoritspiller: Om morgen...
- Geografisk sted: Nordens Paris
Nickolai Larsens jubelscener bliver man aldrig træt af.
Nogle der har optaget kampen?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... nchetoerst" onclick="window.open(this.href);return false;
I dette interview kan man klart fornemme det vi alle sammen godt ved i forvejen. FCM har det skidt med at spille imod os, og kan ikke rigtig finde formlen til at slå os.
Derudover super fedt at Banggaard har lagt med til at der blev sunget "FCM vinder aldrig guld". Det er helt sikkert noget som de er trætte af i FCM lejren
I dette interview kan man klart fornemme det vi alle sammen godt ved i forvejen. FCM har det skidt med at spille imod os, og kan ikke rigtig finde formlen til at slå os.
Derudover super fedt at Banggaard har lagt med til at der blev sunget "FCM vinder aldrig guld". Det er helt sikkert noget som de er trætte af i FCM lejren
At de lagde mærke til den sang er vel allerhøjst noget de bliver mere motiverede af. Win?Alexis skrev:http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... nchetoerst
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Jeg kan bekræfte at det netop var en Jesper Helmin som besvarede min klage for år tilbage, så det er nok ikke noget helt forkert bud på manden bagMHJ skrev: Det er så vidt jeg kan fornemme Jesper Helmin der gemmer sig bag Sir_Cumcised. Helmin er medejer af virksomheden, så det er nok derfor han aldrig er blevet smidt på porten.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Godt med en sejr og endnu et clean sheet. Og tilføjelsen af Ene ser ud til at kunne gøre, at vi nu kan true mere på dødbolde, end vi har kunne længe. Særdeles positivt.
Til gengæld skabte vi desværre igen meget få målchancer, men det bliver forhåbentlig og formentlig bedre, når vores skadede og ikke helt fitte spillere igen kommer i fuld vigør og kampform.
Desuden en lovende debut af Børsting, som imidlertid godt måtte søge bolden lidt mere inde i banen, som Kusk og Thomsen begge har været så gode til. Det virker til at han har boldbehandlingen, tyngdepunktet og fodskiftet til at kunne arbejde i mindre rum inde i banen, så det kommer forhåbentlig, som hans selvtillid vokser med spilletiden.
Til gengæld skabte vi desværre igen meget få målchancer, men det bliver forhåbentlig og formentlig bedre, når vores skadede og ikke helt fitte spillere igen kommer i fuld vigør og kampform.
Desuden en lovende debut af Børsting, som imidlertid godt måtte søge bolden lidt mere inde i banen, som Kusk og Thomsen begge har været så gode til. Det virker til at han har boldbehandlingen, tyngdepunktet og fodskiftet til at kunne arbejde i mindre rum inde i banen, så det kommer forhåbentlig, som hans selvtillid vokser med spilletiden.
Sir_C hedder Rune og har ikke andet med bold.dk at gøre end moderatorrollen.Mr. Larsen skrev:Jeg kan bekræfte at det netop var en Jesper Helmin som besvarede min klage for år tilbage, så det er nok ikke noget helt forkert bud på manden bagMHJ skrev: Det er så vidt jeg kan fornemme Jesper Helmin der gemmer sig bag Sir_Cumcised. Helmin er medejer af virksomheden, så det er nok derfor han aldrig er blevet smidt på porten.
Skriv til bold.dk og brok jer. Jeg synes også, at det var en lidt underlig kommentar og ikke en jeg, med det kendskab jeg har til Kent Nielsen, kan nikke genkendende til.
Fandme rart, at vores angribere fik losset et par kugler i rusen.
Det var ikke mange åbne chancer AaB kom frem til, men det gik så rigeligt. Særligt, når fcm ikke kom frem til noget som helst. Så er det noget lettere, at vinde kampe. Meget rar start af forsvaret i de to første kampe.
Når AaB får folkene tilbage på 100 %, så kan AaB blive meget besværlige at have at gøre med i suppen.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Red0fox
- 2. div

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
- Geografisk sted: Aalborg
Skriv til bold.dk og brok jer.
jeg vil anbefale både at bruge deres mail, og deres postboks, så er I mere sikker på Sir_C ikke kan få begge breve/mail til at "forsvinde"
Har læst hans indlæg, han er mere Troll end moderator. Imponerende han kan falde ned på det niveau, men han er vel nok træt af at AaB igen nakker FCM :-)
jeg vil anbefale både at bruge deres mail, og deres postboks, så er I mere sikker på Sir_C ikke kan få begge breve/mail til at "forsvinde"
Har læst hans indlæg, han er mere Troll end moderator. Imponerende han kan falde ned på det niveau, men han er vel nok træt af at AaB igen nakker FCM :-)
Ham fra Bold.dk må have fået en dårlig oplevelse på Gøglerbåden, det er i hvert fald nogen gange årsagen til had til Aalborg.
Straffe til Anders er korrekt nok, Dickoh berører jo ikke bolden og generer Anders i boldbesiddelsen. Men det er også et eksempel hvor man ofte accepterer ingen straffe. Straffe til Duncan kan der ikke være, når han afslutter, og først derefter er kontakt med Thelander.
Straffe til Anders er korrekt nok, Dickoh berører jo ikke bolden og generer Anders i boldbesiddelsen. Men det er også et eksempel hvor man ofte accepterer ingen straffe. Straffe til Duncan kan der ikke være, når han afslutter, og først derefter er kontakt med Thelander.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Bold.dk og andre lignede sites er fuldstændig ligeglad med at en del af de personer der debatterer der, er utilfreds. De fokuserer deres energi og kræfter på den del de kan tjene penge på, det andet er bare en ubetydelig fodnote, som betyder langt mere for debattørene end Bold.dk som helt sikkert er godt tilfreds med de har en frivillig og temmelig sikkert ulønnet stab af administratorer.
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Hele kampen med optakt er uploadet på youtube.Corona skrev:Nickolai Larsens jubelscener bliver man aldrig træt af.
https://www.youtube.com/watch?v=et1uR87M57Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!