Lad mig først lægge ud med min aktuelle, ideelle startopstilling:
Den opstilling ville jeg gå med i dag, selv hvis truppen var i fuldt vigør (dvs. med bl.a. Dalsgaard og Helenius helt fitte).
Hvis vi lige holder fast i angrebet, så vil jeg fastholde AK i startopstillingen, da jeg synes, han udstråler en god portion opportunisme, som jeg helst ikke vil være foruden. Han har et knaldhårdt spark fra stående, og han er ikke bange for at tage de fysiske dueller i feltet. Fornuftig i hovedspillet og ser umiddelbart ud til at befinde sig godt inde i boksen. Så sent som i går havde han også sin andel i begge mål.
Spalvis har målnæse - det viste han i sidste sæson. En forfriskende uimponeret tilgang til tingene, der også befinder sig fint i boksen, og som har en god evne til at finde rummene.
- Især med tanke på at Helenius, efter min mening, mangler lidt i hovedspillet, vil jeg placere ham på bænken. Med høje backs og mange indlæg, vil jeg prioritere to hovedstødsstærke angribere, og her klarer Helenius ikke cuttet i denne omgang.
Det centrale forsvar og den centrale midtbane behøver vel ingen uddybning. Ahlmann er også selvskrevet på VB. Målmanden vil jeg slet ikke nævne (det gjorde jeg så alligevel), og venstrekanten tilhører vel også Thomsen.
Patrick Kristensen beholder sin højreback, da jeg synes han i den grad har formået at udfylde skoene efter Dalsgaard. Derfor mener jeg også, at situationen i dag må være den, at Dalsgaard skal "vinde" pladsen tilbage. Jeg kan ikke se, at det er gudsgivet, at han automatisk skal have pladsen tilbage, når han er klar til det.
Jönssons plads på kanten er et resultat af, at der simpelthen skal være plads til ham i startopstillingen. De smagsprøver, han gav på sine driblefærdigheder i 2-3-kampen i Herning, sidder stadig dybt i mig. Jeg har sjældent set en spiller komme så let og ubesværet forbi en modstander.
Dette er mit oplæg. Hvordan ser jeres ideelle startopstilling ud?