3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af 634 » 28. jul 2014, 22:45

Holm-o1 skrev:
634 skrev:Hvis Ahlman ude så spil 3-4-3 fordi deres bedste spiller er angriberen Soudani. Det skal undgås at han for bolden i eget feldt, derfor 3 i forsvaret og en ekstra længere fremme, måske bliver de presset meget tilbage, og det kommer til at ligne 5-4-1 kompakt om Soudani.

Larsen
KEP-Kasper P-Thelander
Paddy-Augu-Risgaard-Ene
Ando-Anders J-Spalvis

Det kan også være den ville fungere i store dele af kampen som 4-4-2 med Paddy og Ando trykket ned på højre siden.
Idéen er selvfølgelig god nok, men farligt og gå ud og spille helt nyt system til så vigtig en kamp!
Det er ikke meget anderledes end det de plejer, 4 back forsvaret spiller jo ikke sideforskydning men mere rush fremad.
Spillet skal selvfølgelig sættes i gang fra forsvaret, men jeg mener det er meget vigtigt at bolden bliver spillet op i banen til duel spil, og ikke fedtet rundt i eget feldt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 28. jul 2014, 23:32

MHJ skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Ham der Emil skrev:KEP har så vidt jeg husker spillet højre back, dermed kan PK få venstre backen.
Jeg er helt tryg ved at KP spiller den centrale plads.

Desuden har vi Helenius som går ind og afgør kampen for os - jeg er optimistisk!
2-0 hjemme og uafgjort ude, 0-0 eller 1-1.
Jeg fatter i forvejen ikke hvordan KEP kan spille så god en midterforsvarer, når han er så langsom - men på backen skal man gerne være endnu hurtigere og kvik på fødderne, så nej tak.
Blåbjerg spillede den plads i sommerferien, så jeg er sikker på det skal være ham. Han skulle være helt fin defensivt, og har også en del fart. Kent giver ham nok lidt stramme tøjler fremad banen, men mon ikke en central forsvarsspiller som ham har styr på det defensive.
Stiller Kent med Blåbjerg på venstre backen er jeg helt tryg ved det - dog kender jeg stort set intet til BBs niveau.
Hvis Kent ikke mener at BB er klar, så tror jeg sagtens han kunne stille med KEP på backen, og blot redegøre at hans rolle er defensiv, og ikke som den normale offensive back som vi kender.

Jeg kender intet til til Zagreb udover det jeg har set på YouTube, men de ser godt nok ud til at spille hurtigt, rigtig hurtigt!
Et Hjerte - En Klub

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 28. jul 2014, 23:42

Jeg tænker at bryde vores centerforsvar op, der har fungeret så godt som det har, vil være et voldsomt gamble! Så vil jeg også langt hellere blot lade en urutineret Blåbjerg gå direkte ind på pladsen, så vi ikke skal til at lave flere ting om. Hvem ved, måske overrasker han voldsomt positivt?

At skifte taktik eller andet, når vi allerede mangler et par profiler vil være alt for farligt i min verden. Vi ser jo gang på gang at vores unge spillere relativt nemt glider direkte ind i vores nuværende system.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 01:22

Frygah skrev:At skifte taktik eller andet, når vi allerede mangler et par profiler vil være alt for farligt i min verden. Vi ser jo gang på gang at vores unge spillere relativt nemt glider direkte ind i vores nuværende system.
Enig. Der er en tendens blandt fans straks at ændre system, hvis der mangler en mand. En grund til vores store succes er jo netop, at man har fastholdt systemet og derfor nemmere har kunnet sluse nye ind, da de øvrige er sikre i systemet og alle kan fortælle hvad den enkelte skal.

I 2008 havde vi en europæisk opstilling og en SL-opstilling. Det har vi ikke denne gang, to mand i front hver gang(den gang havde vi greven som kunne spille ½ angriber perfekt).

Blåbjerg bør spille venstreback. Eneste betænkelighed er vel, at det er Zagrebs bedste mand, som ligger overfor ham, men så skal han vel bare koncentrere sig fuld tid overfor ham. Ligesom mirakler med Ahlmann jo også er lovlige.

I øvrigt kunne 0-0 være acceptabel med de skader vi har. Om en uge kan vi så håbe på, at vi kan være forstærket med Würtz på midtbanen, Enevoldsen på fuld tid, Nikolaj Thomsen med spilletid og Ahlmann tilbage, ligesom Helenius måske også kan være tæt på startopstillingen. Det skulle nok tage fusen på dem i Zagreb.

Jeg har fidus til Spalvis på onsdag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jul 2014, 01:33

FlæskeFrank skrev:
Frygah skrev:At skifte taktik eller andet, når vi allerede mangler et par profiler vil være alt for farligt i min verden. Vi ser jo gang på gang at vores unge spillere relativt nemt glider direkte ind i vores nuværende system.
Enig. Der er en tendens blandt fans straks at ændre system, hvis der mangler en mand. En grund til vores store succes er jo netop, at man har fastholdt systemet og derfor nemmere har kunnet sluse nye ind, da de øvrige er sikre i systemet og alle kan fortælle hvad den enkelte skal.

I 2008 havde vi en europæisk opstilling og en SL-opstilling. Det har vi ikke denne gang, to mand i front hver gang(den gang havde vi greven som kunne spille ½ angriber perfekt).

Blåbjerg bør spille venstreback. Eneste betænkelighed er vel, at det er Zagrebs bedste mand, som ligger overfor ham, men så skal han vel bare koncentrere sig fuld tid overfor ham. Ligesom mirakler med Ahlmann jo også er lovlige.

I øvrigt kunne 0-0 være acceptabel med de skader vi har. Om en uge kan vi så håbe på, at vi kan være forstærket med Würtz på midtbanen, Enevoldsen på fuld tid, Nikolaj Thomsen med spilletid og Ahlmann tilbage, ligesom Helenius måske også kan være tæt på startopstillingen. Det skulle nok tage fusen på dem i Zagreb.

Jeg har fidus til Spalvis på onsdag.
Jeg tror ikke Wurtz når at erobre en startplads på en uge, med mindre noget går helt gak-gak med Augu. Ligeledes Thomsen. Ahlman må til gengæld gerne se at blive sin skade kvit aldeles pr. omgående, og Helenius får 30 gode minutter i Zagreb.

Vi skal virkelig håbe på, at folk som Risgård, Augu og Enevoldsen trækker på al deres erfaring og bærer holdet frem til samlet sejr.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2014, 02:34

NIN den fromme skrev:Nu kan forklaringerne selvfølgelig være mange og legitime. Men lidt besynderligt, at man overhovedet tager en chance i Ikast kampen, hvis han mærker der er noget galt med knæet.
Nedtur med endnu en skade :@
Situationen hvor Ahlmann blev skadet skete vist nok lige efter, at den tredje indskiftning var foretaget (Ando). Dermed var der ikke flere udskiftninger at gøre brug af.

DZ må gnide sig i hænderne over vores ulykke. I forhold til den optimale line up mangler vi på onsdag 5 spillere, samt har 2 spillere på halv kraft.
Det er et voldsomt handikap som gør onsdagens kamp meget svær. Reelt stiller vi til den enormt vigtige kamp med et halvt reservehold.

Håber at sundhedssstaben har gang i spin og, at f.eks. Ahlmann mod alle odds bliver klar.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 08:21

Ahlmanns skade kunne også være en af dem, hvor man godt kan spille kampen færdig uden at forværre skaden.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jul 2014, 09:02

Jeg er enig i, at det er irriterende med skader, men det er også en del af gamet. Det er blandt andet derfor vi har en trup på 25-26 spillere. Det ville være enkelt, hvis man bare kunne have en trup på 14 mand fordi man aldrig behøvede at tænke på risikoen for at miste en mand til en skade.
De spillere, der kommer ind er højt kvalificerede, de træner hver dag sammen med den foretrukne trup, og pludselig er der en eller anden, der griber chancen. Det så ud til, at Frederik Børsting tog et kæmpeskridt i lørdags. Måske tager Blåbjerg, eller hvam, der kommer til at spille, et kæmpeskridt i morgen.
Det ville ikke gøre mig noget, hvis vi kan blive ved med at ryste nye skidegode spillere ud af ærmet. Det er trods alt stadig ligaen, der er det vigtigste, hvis man skal tro Kent.

frederikshavneren skrev:
Nedtur med endnu en skade :@
Situationen hvor Ahlmann blev skadet skete vist nok lige efter, at den tredje indskiftning var foretaget (Ando). Dermed var der ikke flere udskiftninger at gøre brug af.

DZ må gnide sig i hænderne over vores ulykke. I forhold til den optimale line up mangler vi på onsdag 5 spillere, samt har 2 spillere på halv kraft.
Det er et voldsomt handikap som gør onsdagens kamp meget svær. Reelt stiller vi til den enormt vigtige kamp med et halvt reservehold.

Håber at sundhedssstaben har gang i spin og, at f.eks. Ahlmann mod alle odds bliver klar.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2014, 09:10

Omvendt kan der være en fordel i vi spiller 0-0 med reserver, hvis vi da kan det, og så tager dem totalt på sengen ugen efter med et hold på et helt andet teknisk niveau og en helt anden erfaring mht at spille sammen. Kan vi spille 0-0 med et halvt reservehold vil jeg absolut være tilfreds, så tror jeg også på vi kan vinde i Zagreb med Würtz, Thomsen, Helenius og Ahlmann i starteren.

Jeg er stadig nogenlunde optimist, men det kræver et godt udgangspunkt i morgen. Og jeg er sikker på Kent har det taktiske oplæg justeret efter hvem vi stiller med, og nok skal få os fint igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 29. jul 2014, 09:23

Jegh har sgu aldrig fattet det der med "at ligaen er vigtigst". Vi har en målsætning om at spille europæisk og når vi så med års mellemrum endelig får muligheden for at kvalificere os til det allerfieneste selskab, sender man et signal om, at eksempelvis en udekamp mod Hobro er vigtigere end en champions league kval kamp.

måske er det bare spin for at tage presset af spillerne...
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 09:43

Brent skrev:Jeg har sgu aldrig fattet det der med "at ligaen er vigtigst". Vi har en målsætning om at spille europæisk og når vi så med års mellemrum endelig får muligheden for at kvalificere os til det allerfieneste selskab, sender man et signal om, at eksempelvis en udekamp mod Hobro er vigtigere end en champions league kval kamp.
Jeg har også harceleret over udtalelsen, men er faldet lidt til patten.

Det vigtigste er superligaen, det er vores brød. Europæisk er dejligt og noget vi skal prøve at kvalificere os til hvert år i superligaen. Når det så er sagt, så kan vi ikke forvente gruppespil hvert år. Indtil videre har vi de sidste 20 år kun 3 gruppespil at se tilbage på(to de sidste 10 år).

Eksempelvis Dinamo Zagreb og FCK er to hold, som med rette kan sige, at gruppespillet er vigtigst. De skal nok kvalificere sig til Europa hvert år og næsten hvert år til et gruppespil. Der er vi ikke helt endnu.

Men jeg tror udtalelsen skal tredeles lidt 1) SL vigtigst, 2) Kvalifikation til europæisk spil næstvigtigst 3) Og så kvalifikation til Gruppespil. Men selvfølgelig skal man satse på gruppespil, når man har chancen.

Hvis vi kommer i gruppespillet i år, bør "at ligaen er vigtigst" blive ændret, for så har vi så mange koefficientspoint, at kvalifikation til gruppespil næste år bør være muligt(formentlig seedet indtil sidste runde). Så bliver Europa ligeså vigtigt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Tifosa9000
Drenge
Drenge

Indlæg af Tifosa9000 » 29. jul 2014, 09:44

Jeg har undervist Blåbjerg i skolen og i den forbindelse talt med en ven, der har været ungdomstræner i AaB om ham. Han skulle bære på et kæmpe talent og er desuden meget moden og rolig - beyond his years, men hey, han ligner jo nærmest også en på 35 ;) Som andre er inde på, gjorde Børsting rigtigt god figur i lørdagens kamp, hvor jeg også synes, at Ando viste, at han kan spille langt bedre, end han gjorde mod Esbjerg i sidste sæson. Måske er det en god uge for vores egne unge spillere?
Og så scorede Blåbjerg jo i øvrigt lige så mange gange som Spalvis i træningskampen i Frederikshavn!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jul 2014, 10:22

Jeg synes det skræmmer mig at nogle nævner KEP som potentiel back. Hans kvaliteter er så absolut ikke til denne position og da slet ikke med vores system med hurtige og løbestærke offensive backs!

Jeg håber at Blåbjerg er klar. Alternativt kunne jeg forestille mig at KN overvejer Søren F som også er venstrebenet og har spillet pladsen før.

Uanset hvad frygter jeg dog at vi bliver voldsomt hæmmet uden superligaens bedste venstreback.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. jul 2014, 10:29

Kan vi hive en 0-0'er, vil jeg være ovenud tilfreds. Og så 1-1 i Zagreb.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 29. jul 2014, 10:32

Det kommer vel an på, hvor risikovillig Kent er?

Spiller vi primært efter nullet er Blåbjerg nok bedst, men er vi ude på at lægge pres på kroaterne er SF formentlig løsningen.

På den smule youtube jeg har set virker hverken Eduardo i målet eller forsvaret specielt godt, og det mod hhv. Belupo, der var bundhold sidste år, og satellit-klubben Lokomotiva der gjorde hvad de kunne for, at Dinamo ikke skulle smide point ift. Hajduk.

Playmakeren Brozovic er ude med karantæne, og kan vi få ram på Soudani er jeg egentlig OK optimistisk.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 29. jul 2014, 10:33

Forza skrev:Jeg synes det skræmmer mig at nogle nævner KEP som potentiel back. Hans kvaliteter er så absolut ikke til denne position og da slet ikke med vores system med hurtige og løbestærke offensive backs!

Jeg håber at Blåbjerg er klar. Alternativt kunne jeg forestille mig at KN overvejer Søren F som også er venstrebenet og har spillet pladsen før.

Uanset hvad frygter jeg dog at vi bliver voldsomt hæmmet uden superligaens bedste venstreback.
Søren F. er også en mulighed, men er han ikke også skadet?

Se evt. følgende link: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... pgoer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Han spillede heller ikke mod Brabrand.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 29. jul 2014, 10:38

Hvis det er tilfældet må det næsten blive Blåbjerg. Alternativet er at stille med Kasper P på højre back og flytte Patrick over på venstre back, men så er vi jo næsten over i et systemskifte, vi kan i hvert fald ikke forvente meget offensivt fra nogen af vores backs.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 10:49

Rams skrev:Playmakeren Brozovic er ude med karantæne, og kan vi få ram på Soudani er jeg egentlig OK optimistisk.
Er ret sikker på, at han ikke har karantæne. Han har vel kun fået to gule kort(over to kampe). Det kræver vel tre gule kort i kvalifikationen, hvis det skal udløse en dags karantæne. Men det må han jo så trækker i morgen aften.
- FlæskeFrank

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. jul 2014, 11:14

Ifølge Dennis Søndergaard på Twitter, så ligner det ud fra træningen Blåbjerg på backen. Thomsen også med til træning, men på det "forkerte" hold. Kunne dog være en dejlig spiller at sætte ind. Blåbjerg bliver godt nok kastet for løverne...Jeg krydser fingre.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 29. jul 2014, 11:29

Jeg synes det er pisse fedt at Blåbjerg får chancen, og jeg er sikker på at Blåbjerg, PEA, KN og Kuhn sagtens kan få løst den opgave i fællesskab.
Derudover kan det kun sætte yderligere skub i vores talenter, at man ikke desperat prøver at lave en hovsa løsning i forsvaret, men bliver ved med igen og igen at give de unge chancen hvilket må øge motivationen og sulten hos de unge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar