3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Peter A. » 29. jul 2014, 11:38

Med den nuværende trupstatus må det primære i morgen være at undgå at Zagreb får scoret et vigtigt udemål, der gør at de sandsynligvis kan gå efter at spille til 0 dernede.

Så jeg vil egentlig være tilfreds med en "nullert" i morgen. Det ville selvfølgelig ikke gøre noget hvis vi lige fik puttet en enkelt eller to ind, men det er sindssygt vigtig at de ikke får et udebanemål med hjem til returkampen hvor vi forhåbentlig har et par spillere mere klar.

Men for satan hvor havde det ikke gjort noget at vi havde haft udebane i første kamp..
Hey AaB!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. jul 2014, 12:01

Jeg er enig med bla Jonas og BoT. Hjemmekampen er en overlevelseskamp og den defensive organisation er det klart vigtigste. Kommer vi igennem med skindet på næsen, er jeg sikker på at vi sagtens kan snyde dem i Kroatien. Til den tid er holdet mere sammenspillet og profiler er vendt tilbage.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 29. jul 2014, 12:49

Det bliver Blåbjerg - og det lysner lidt på skadesfronten..

http://www.nordjyske.dk/sport/blaabjerg ... 93/15/1547
Hey AaB!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. jul 2014, 12:50

Peter A. skrev:
Men for satan hvor havde det ikke gjort noget at vi havde haft udebane i første kamp..
Det har jeg det helt omvendt med. I min verden giver det bedst mening at vi starter med at give en svagere udgave af holdet fordelen af hjemmebane. Kroaterne kommer givet ikke blæsende frem på udebane og i deres verden er 0-0 også et godt resultat, da de sikkert er stærkere hjemme som de fleste balkan hold. Der vil vi så forhåbentligt være forstærket og give dem kamp.

Er glad for at dette urutineret ungdomshold ikke skal til Zagreb og få taget deres europa mødom. Av det ville kunne gøre ondt og være afgjort inden kampen i Aalborg.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jul 2014, 13:43

Peter A. skrev:Det bliver Blåbjerg - og det lysner lidt på skadesfronten..

Thomsen og Würtz spillede med fuld tid til dagens træning (ligner at Thomsen evt kan spille det meste af anden halvleg hvis det dømmes nødvendigt) og der var ikke nogle skavanker at se udefra. Blåbjerg på backen er den rigtige løsning.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2014, 13:51

Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Fodbold skal ses med hjertet!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 29. jul 2014, 13:54

AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Tilfældigt og bad luck....

Nu skal vi heller ikke gøre vores hold dårligere end de er. Der er stadig høj kvalitet på de spillere vi har på banen...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jul 2014, 13:57

Køllen I Møllen skrev:
Peter A. skrev:Det bliver Blåbjerg - og det lysner lidt på skadesfronten..

Thomsen og Würtz spillede med fuld tid til dagens træning (ligner at Thomsen evt kan spille det meste af anden halvleg hvis det dømmes nødvendigt) og der var ikke nogle skavanker at se udefra. Blåbjerg på backen er den rigtige løsning.
Skulle man så flytte Enevoldsen over i højre side, for at få Thomsen ind på venstre?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2014, 13:59

0-0 hjemme er generelt et pænt og ofte noget undervurderet udgangspunkt for returkampen. Det giver nemlig mulighed for at spekulere i de ofte helt afgørende udebanemål.

I det her tilfælde vil der nærmest være tale om et superresultat. Det holder trods alt gryden lidt i kog inden returkampen, selv om vi efter alt at dømme stiller lige så svækket op i Kroatien, som vi gør i morgen - forudsat vi ikke får endnu flere profiler skadet i de næste par kampe. Würtz og Thomsen er muligvis klar, men da de begge har misset opstarten, varer det altså et stykke tid, før de er i fuld vigør.

Hjernen siger 0-2 i morgen og 0-1 i returkampen, sammenlagt 0-3.
Hjertet siger 0-0 i morgen og 1-1 i returkampen, AaB videre på udebanemål scoret af Blåborg

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 29. jul 2014, 14:03

Måske det bare er mig, der ser lyst på tilværelsen, men det er godt nok en vis pessimisme vi ser i denne sæson.

Udsagn som forstærket andethold, snitter, en diskussion om liga kontra Europa, tanker om manglende tilmelding af spillere - altså, hvad med at glæde sig til vi igen skal spille europæisk i den fineste klasse?

Ser vi på det hold, vi stillede mod Dila Gori, er vi stadig langt bedre.

Opstillingen var dengang:

AaB: Nicolai Larsen, Henrik Dalsgaard, Rasmus Thelander , Lasse Nielsen, Jakob Ahlmann, Anders Due (66. Kasper Kusk), Rasmus Würtz, Patrick Kristensen (72. Mathias Wichmann), Nicolaj Thomsen, Jeppe Curth, Søren Frederiksen (76. Rolf Toft)

I morgen bliver den:

Larsen, PK, KEP, Thelander, Blåbjerg, Børsting, Augo, Ris, Ene, Spalvis og AK.

Det hold er da langt bedre end sidste år.

Kom nu ind i kampen, gode medfans. Vi vinder 1-0

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 14:04

AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter.
Sjovt min logik siger, at vi endnu en gang laver et godt resultat. Jeg synes det mere virker til AaB - Deportivo end AaB Dila Gori.

Så er jeg sådan set ligeglad om vi vinder 3-0 som i 2009 eller 1-0 i regnvejret med Thorsts mål som højdepunkt.

Men muligheden for at have både Enevoldsen og Thomsen inde den sidste ½ time er en væsentlig styrke.
- FlæskeFrank

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 29. jul 2014, 14:04

helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2014, 14:08

Plus Helenius også kan skiftes ind. Kan vi holde 0-0 de første 70 minutter, så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke kan få scoret i de sidste 20 med både Helenius Thomsen ig evt Ene inde. Mod et måske træt forsvar er jeg sikker på de nok skal få sig kombineret igennem. Og så er dd alle 3 fremragende kontra spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2014, 14:12

FlæskeFrank skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter.
Sjovt min logik siger, at vi endnu en gang laver et godt resultat. Jeg synes det mere virker til AaB - Deportivo end AaB Dila Gori.

Så er jeg sådan set ligeglad om vi vinder 3-0 som i 2009 eller 1-0 i regnvejret med Thorsts mål som højdepunkt.

Men muligheden for at have både Enevoldsen og Thomsen inde den sidste ½ time er en væsentlig styrke.
Hvad baserer det objektivt set den logik på. Vi stiller op med et hold, som i forhold til idealopstillingen mangler Dalsgaard, Ahlmann, Würtz, Thomsen og Jønsson. Dertil vil nogle sikkert også nævne Helenius. I tillæg kan Ene kun spille en god times tid.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jul 2014, 14:17

Remark skrev:Måske det bare er mig, der ser lyst på tilværelsen, men det er godt nok en vis pessimisme vi ser i denne sæson.

Udsagn som forstærket andethold, snitter, en diskussion om liga kontra Europa, tanker om manglende tilmelding af spillere - altså, hvad med at glæde sig til vi igen skal spille europæisk i den fineste klasse?

AaB: Nicolai Larsen, Henrik Dalsgaard, Rasmus Thelander , Lasse Nielsen, Jakob Ahlmann, Anders Due (66. Kasper Kusk), Rasmus Würtz, Patrick Kristensen (72. Mathias Wichmann), Nicolaj Thomsen, Jeppe Curth, Søren Frederiksen (76. Rolf Toft)

I morgen bliver den:

Det er vist en mild overdrivelse at sige, at holdet er langt bedre end det, der mødte Dila. Jeg ville i hvert fald foretrække den firebackkæde og Würtz på midtbanen. Det, der gjorde, at vi fik stryg, var at vi ikke havde nogen angriber med kvalitet overhovedet. På det punkt er morgendagens hold stærkere, om end Jønsson kunne have været god at have med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2014, 14:29

AaB 85 95 99 08 skrev:Hvad baserer det objektivt set den logik på. Vi stiller op med et hold, som i forhold til idealopstillingen mangler Dalsgaard, Ahlmann, Würtz, Thomsen og Jønsson. Dertil vil nogle sikkert også nævne Helenius. I tillæg kan Ene kun spille en god times tid.
Enig i at holdet mangler nogle spillere fra idealopstillingen. Men i sidste sæson spillede vi altså et spil, som ingen andre danske klubber kan være med til. Vi så mønstreret igen - specielt efter vi var kommet foran mod FCM i lørdags - så det kan holdet stadig. Der manglede holdet også Thomsen, Dalsgaard, Jönsson og Würtz. (Og Kusk).

Vi har på bænken Helenius i stedet for to fuldgode angribere og Nikolaj Thomsen istedet for Enevoldsen/Børsting. Der er altså noget at skyde med fra bænken.

Den kroatiske liga er ikke stærkere end vores. Dinamo Zagreb er sammenlignet med FCK og her ved vi, at vi ihvertilfald på hjemmebane godt kan vinde.

Iøvrigt kunne jeg forestille mig, at Zagreb med den dominerende position de har i Kroatien gerne vil have bolden meget. De møder en hold, som ikke bare smider bolden væk. Så det kan ligeså godt ende i frustrationsfrispark og opgivende attituder fra Zagrebs side, som en snitter til os.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2014, 14:42

AaB 85 95 99 08 skrev:
Remark skrev:Måske det bare er mig, der ser lyst på tilværelsen, men det er godt nok en vis pessimisme vi ser i denne sæson.

I morgen bliver den:

Det er vist en mild overdrivelse at sige, at holdet er langt bedre end det, der mødte Dila. Jeg ville i hvert fald foretrække den firebackkæde og Würtz på midtbanen. Det, der gjorde, at vi fik stryg, var at vi ikke havde nogen angriber med kvalitet overhovedet. På det punkt er morgendagens hold stærkere, om end Jønsson kunne have været god at have med.
"En mild overdrivelse" ville jeg kalde "en nordjysk underdrivelse". Holdet fra Dila Gori er på papiret klasser over det, vi stiller op med i morgen, hvor der bl.a. figurerer 2 helt uprøvede ungdomsspillere, der erstatter disse navne: Ahlmann, Dalsgaard, Lasse Nielsen, Nicolai Thomsen, Kasper Kusk og Rasmus Würtz. Kun i offensiven kan vi tale om et fremskridt i forhold til den kamp.

Red0fox
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Red0fox » 29. jul 2014, 14:44

Lige lidt fra tipsbladet om morgendagens modstander (som vi da slår 2-0)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champion ... cl-droemme" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 29. jul 2014, 14:51

AaB 85 95 99 08 skrev:

I morgen bliver den:

Du skal også lige regne ind, at der er mange fra sidste års Dila Gori kamp, der har udviklet sig en del i sidste sæson. PK dækker fuld ud Dalsgaard pt., KEP/Thelander er bedre sammenspillet end Lasse/Thelander var sidste sommer. Due og PK på midten var ingen åbenbaring i sidste sæson og vores angreb med SF/Curth var helt elendigt, og Wiland skulle ligge bolden for fødderne af dem, for at de havde en chance for at score de to.

Jeg er også lidt lunken ved de mange skader, det er ret uheldig timing. Men når det er sagt, så synes jeg det stadig er et godt hold vi sender på banen, der er i stand til at spille langt bedre end det hold vi så mod Dila Gori. Self. havde det været bedre med de 5-6 mand der sidder ude - men der er da muligheder. Jeg så lige highlights på Tipsbladet.dk i en artikel, med nogle af deres bedste spillere - det er svært at vurdere, om de bare kommer til at se gode ud, på grund af ringe modstand. Men jeg tror sagtens vi kan spille op med dem. Så er vi heller ikke ringere, og vi har en god plæne på communale, som gør os i stand til at spille det spil vi vil. Krydser fingre for, at det kan være giftigt - samt at Spalvis sparker sig selv igang med de sædvanlige to mål pr. kamp :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 29. jul 2014, 15:02

Hovedet skrev: "En mild overdrivelse" ville jeg kalde "en nordjysk underdrivelse". Holdet fra Dila Gori er på papiret klasser over det, vi stiller op med i morgen, hvor der bl.a. figurerer 2 helt uprøvede ungdomsspillere, der erstatter disse navne: Ahlmann, Dalsgaard, Lasse Nielsen, Nicolai Thomsen, Kasper Kusk og Rasmus Würtz. Kun i offensiven kan vi tale om et fremskridt i forhold til den kamp.
Ahlmann sidste sommer, er altså ikke Ahlmann denne sommer. Blåbjerg er et setback, men så stærk var Ahlmann ikke dengang.
Dalsgaard er fuldt ud erstattet med PK, der spiller rigtig flot på backen pt.
LN erstattet med KEP - som har meget mere erfaring med Thelander, end Lasse havde med ham sidste sommer
Thomsen erstattet med Enevoldsen - self. en lille svækkelse, men igen har Thomsen udviklet sig meget fra sidste sommers niveau
Kusk med Børsting er en svækkelse - men synes nu Børsting gjorde det lige så godt som Due gjorde, i hvilken som helst kamp sidste sæson
Würtz med Augo - igen er Würtz styrket helt vildt, ift. sidste sommers niveau. Med det spil Augo leverede i weekenden, synes jeg ikke det er en svækkelse ift. Dila Gori-kampen.

Så skal du også tænke hvad der er kommet ind:
Ris for PK på den centrale - big win
AK/Spalvis for Curth/SF - big win

Gengangere på deres plads:
N. Larsen og Thelander har igen udviklet sig meget fra sidste sommer

Synes samlet set vi står stærkere. Hed opstillingen Larsen, Dalsgaard, KEP, Thelander, Ahlmann, Jönsson, Würtz, Ris, Ene/Thomsen, Spalvis/AK, Helenius - med Ene/Thomsen, Spalvis/AK og PK på bænken så det da bedre ud. Men synes ikke den start 11'er vi stiller er noget at være kede af ift. det vi stillede mod Dila.
Aalborg BK 1885!

Besvar