3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Fabbe » 4. aug 2014, 16:25

Holdet skal tro på de offensive kvaliteter, der især gjorde første halvleg lovende i første kamp. Denne gang skal der bare scores og gerne så tidligt som muligt. Jeg tror, det bliver make or break for AaB i første halvleg.

Dinamo Zagreb stod bedre og bedre mod AaB som første kamp skred frem i deres meget italienske måde at vinde på. Mentalt og fysisk virkede de mere udholdne. De blev stærkere i styrkeforholdet på nærkampe og blev bedre til at holde os fra fadet. Det kan ske igen: Jo længere tid, der går uden AaB-gennembrud, desto mere styr på sagerne, vil Dinamo Zagreb have.

Så gør som udekampen mod Dynamo Kiev i '99, hvor AaB genåbnede dobbeltopgøret med en flot start. Modgang er ikke vant hverdagskost for Dinamo, så man kan håbe, at modgang derfor vil erodere Dinamo-holdet og udstille deres stjernespillere som fornærmede tøser. Ak ja, drømme er toldfrie.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. aug 2014, 16:50

Fabbe skrev:Holdet skal tro på de offensive kvaliteter, der især gjorde første halvleg lovende i første kamp. Denne gang skal der bare scores og gerne så tidligt som muligt. Jeg tror, det bliver make or break for AaB i første halvleg.

Dinamo Zagreb stod bedre og bedre mod AaB som første kamp skred frem i deres meget italienske måde at vinde på. Mentalt og fysisk virkede de mere udholdne. De blev stærkere i styrkeforholdet på nærkampe og blev bedre til at holde os fra fadet. Det kan ske igen: Jo længere tid, der går uden AaB-gennembrud, desto mere styr på sagerne, vil Dinamo Zagreb have.

Så gør som udekampen mod Dynamo Kiev i '99, hvor AaB genåbnede dobbeltopgøret med en flot start. Modgang er ikke vant hverdagskost for Dinamo, så man kan håbe, at modgang derfor vil erodere Dinamo-holdet og udstille deres stjernespillere som fornærmede tøser. Ak ja, drømme er toldfrie.
Jeg er ganske enig, men jeg har svært ved at vurdere hvordan D. Zagreb kommer ud til kampen. Måske de kommer stormende fra start og vil fjerne enhver tvivl om udfaldet, hvis det bliver tilfældet gælder det om at rebe sejlene og komme levende igennem det indledende stormvejr.

Det er også muligt at de vil spille mere henholdende, men uanset hvad så er der muligheder hvis vi kan få gang i spillet og true deres forsvar langs jorden og i bagrummet. Det er muligt at skabe chancer mod kroaterne, det er mere vores egen defensive organisation som kan blive et problem.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 4. aug 2014, 16:57

Jeg kan efterhånden slet ikke se hvilken berettigelse Wichman har på holdet. Han er langsom, dårlig defensivt og så har han tendens til at spille alibi fodbold selvom han er en af dem der skal lægge de lækre afleveringer! Specielt i anden halvleg mod Zagreb var han skuffende, varmede for meget bold, og når han fik den spillet videre var det bagud eller til siden. Mod OB synes jeg Thomsen havde rigtig mange boldtab, men han er jo også først på vej tilbage. Jeg tror at en midtbane med Thomsen, Ene og Risgaard blir svær at magte for Zagreb, og så krydser jeg alt hvad der kan krydses for at Ahlman blir klar!
Vi har en chance, specielt hvis vi kan spille udenom den gamle mand de har i forsvaret! Han vinder alle dueller, både i luften og ved jorden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2014, 17:11

9800 skrev:Jeg kan efterhånden slet ikke se hvilken berettigelse Wichman har på holdet. Han er langsom, dårlig defensivt og så har han tendens til at spille alibi fodbold selvom han er en af dem der skal lægge de lækre afleveringer! Specielt i anden halvleg mod Zagreb var han skuffende, varmede for meget bold, og når han fik den spillet videre var det bagud eller til siden. Mod OB synes jeg Thomsen havde rigtig mange boldtab, men han er jo også først på vej tilbage. Jeg tror at en midtbane med Thomsen, Ene og Risgaard blir svær at magte for Zagreb, og så krydser jeg alt hvad der kan krydses for at Ahlman blir klar!
Vi har en chance, specielt hvis vi kan spille udenom den gamle mand de har i forsvaret! Han vinder alle dueller, både i luften og ved jorden.
Undskyld hvis jeg er lidt fatsvag, for jeg kunne ikke helt regne dint indlaeg ud. Men mener du der er bedre spillere end Wichmann til at gardere paa Risgaards plads? For det er vel der han er i spil . Han spillede kun paa floejen fordi Thomsen ikke var klar, og fordi Boersting vel var traet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 4. aug 2014, 17:47

MHJ skrev:
9800 skrev:Jeg kan efterhånden slet ikke se hvilken berettigelse Wichman har på holdet. Han er langsom, dårlig defensivt og så har han tendens til at spille alibi fodbold selvom han er en af dem der skal lægge de lækre afleveringer! Specielt i anden halvleg mod Zagreb var han skuffende, varmede for meget bold, og når han fik den spillet videre var det bagud eller til siden. Mod OB synes jeg Thomsen havde rigtig mange boldtab, men han er jo også først på vej tilbage. Jeg tror at en midtbane med Thomsen, Ene og Risgaard blir svær at magte for Zagreb, og så krydser jeg alt hvad der kan krydses for at Ahlman blir klar!
Undskyld hvis jeg er lidt fatsvag, for jeg kunne ikke helt regne dint indlaeg ud. Men mener du der er bedre spillere end Wichmann til at gardere paa Risgaards plads? For det er vel der han er i spil . Han spillede kun paa floejen fordi Thomsen ikke var klar, og fordi Boersting vel var traet.
Der spekuleres i en 4-4-1-1 opstilling, og så mener jeg at andre alternativer er bedre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2014, 18:04

Jeg kan ikke vente.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

ansecher
Miniput
Miniput

Indlæg af ansecher » 4. aug 2014, 18:45

Er der nogen af jer der allerede har planlagt at være i Zagreb på onsdag?

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar

Indlæg af benz » 4. aug 2014, 19:04

Vil lige gøre opmærksom på Norwegian flyver direkte fra København til Zagreb.. onsdag er der en afgang til middag til kun 700 kr. one way.. håber der bliver mange AaB'ere på denne flyvning :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2014, 06:08

Kampens dommer er fra Ukraine.

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 5. aug 2014, 08:02

AaB flyver i dag til Zagreb kl. 9 fra Aalborg Lufthavn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Hanga » 5. aug 2014, 08:09

frederikshavneren skrev:Kampens dommer er fra Ukraine.
Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. aug 2014, 08:51

Hanga skrev:Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.
Det lyder meget fordomsfuldt.

Men hvis du har de tendenser bør du bare glæde dig over, at Zagreb bliver smidt ud af turneringen, fordi de har prøvet at bestikke dommeren. Eller er du bange for, at AaB vil bestikke dommeren ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. aug 2014, 09:03

Kent har heldigvis læst mine indlæg og er helt enig:

- Vores indgang til kampen vil være den samme, nemlig at stå kompakt og holde dem nede på få chancer. Vi ved også, at det kan blive et spørgsmål om tålmodighed og dygtighed for at det kan lykkes for os, men er meget afklaret med hvordan vi gerne vil have kampbilledet skal se ud. Det betyder også, at kampen muligvis først bliver afgjort i slutfasen, afrunder Kent Nielsen, (aabsport.dk)
BoT skrev:(...) Vi skal bestemt ikke angribe med hovedet under armen, men spille tålmodigt og have fokus på at holde nullet så længe som muligt - for så at score på et par kontraer.
Forskellen på fx returkampen i Kiev i 1999 er, at vi dengang altså var bagud med 1-2 - og SKULLE altså score minimum 2 mål. Principielt kan vi nøjes med at score 1 mål i morgen (selvom vi jo er temmelig dårlige på straffe..)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2014, 09:09

FlæskeFrank skrev:
Hanga skrev:Med fare for at lyde fordomsfuld, så havde jeg håbet på en dommer fra et land med mindre korruption... I de østeuropæiske lande er det ifølge visse tidligere dommere standard at man lige smører dommerne lidt med gaver og damer.

Men hvis du har de tendenser bør du bare glæde dig over, at Zagreb bliver smidt ud af turneringen, fordi de har prøvet at bestikke dommeren. Eller er du bange for, at AaB vil bestikke dommeren ?
Ja da. Vi skal endelig lade som om korruptions niveauet i andre lande er det samme som i Danmark Om så man skal gøre sig blind og døv for verdens realiteter så skal man gøre det. Kun sådan er man frelst, ren og hellig. Tingængæld er man blind og døv. Men det er en smal pris for at være politisk korrekt.

Prøv at omgås nogle østeuropæere, det går jo ikke ligefrem langtid inden historierne kommer og jo længere sydøst på man kommer jo værre bliver det. Med mindre man nægter at kende til det.

Det er en reel mulighed at vores ukrainske ven er under indflydelse. Korruption er et reelt problem og del af hverdagen for langt de fleste mennesker i hele verden!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2014, 09:16

FlæskeFrank skrev:

Jeg er ikke meget for generaliseringer i det hele taget, og denne dommer er potentielt den mest dydige overhovedet. Men at korruption er langt mere udbredt ovre øst på er ikke blot en fordom.

http://www.transparency.org/cpi2013/results

Jeg tror nu alligevel at eufa magter at sortere de dommere med den værste track-record for involvering i underlige kampe fra
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2014, 09:19

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:

Ja da. Vi skal endelig lade som om korruptions niveauet i andre lande er det samme som i Danmark Om så man skal gøre sig blind og døv for verdens realiteter så skal man gøre det. Kun sådan er man frelst, ren og hellig. Tingængæld er man blind og døv. Men det er en smal pris for at være politisk korrekt.

Prøv at omgås nogle østeuropæere, det går jo ikke ligefrem langtid inden historierne kommer og jo længere sydøst på man kommer jo værre bliver det. Med mindre man nægter at kende til det.

Det er en reel mulighed at vores ukrainske ven er under indflydelse. Korruption er et reelt problem og del af hverdagen for langt de fleste mennesker i hele verden!
Det er bare uden for vores indflydelse. Der er den dommer der er, og så er vi jo nødt til at få det bedste ud af det. Det er jo ikke noget vi kan lave om på, eller?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2014, 09:20

Kan vi stille med 'stærkeste' opstilling, så tror jeg bestemt også på vi kan få scoret det mål der skal til for at der er balance i regnskabet. Zagreb spillede ikke videre godt i Aalborg, og måske heller ikke til deres bedste, men de har fået bevis på det også var nok. Med spillere som Ahlmann, Thomsen, Würtz, Helenius tilbage i nogenlunde form, så vil de møde en lidt anden modstander der kan nogle lidt andre ting rent offensivt.

Dette er en opstilling der burde kunne kombinere sig igennem deres ikke videre overbevisende defensiv på et helt andet niveu end vi så i Aalborg. Det afhænger dog meget af hvilket niveau Helenius, Thomsen samt Würtz møder op med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2014, 09:29

jonas386 skrev:Kan vi stille med 'stærkeste' opstilling, så tror jeg bestemt også på vi kan få scoret det mål der skal til for at der er balance i regnskabet. Zagreb spillede ikke videre godt i Aalborg, og måske heller ikke til deres bedste, men de har fået bevis på det også var nok. Med spillere som Ahlmann, Thomsen, Würtz, Helenius tilbage i nogenlunde form, så vil de møde en lidt anden modstander der kan nogle lidt andre ting rent offensivt.

Dette er en opstilling der burde kunne kombinere sig igennem deres ikke videre overbevisende defensiv på et helt andet niveu end vi så i Aalborg. Det afhænger dog meget af hvilket niveau Helenius, Thomsen samt Würtz møder op med.
Jeg mener faktisk vi skal bruge Spalvis fremfor Helenius fra start. Zagreb var ikke videre imponerende i feltet, til gengæld synes jeg de var gode ude foran. Vi skal spille mere på indlæg og efter at få nogle dødbolde end vi plejer. De områder hvor Helenius er bedst, der er Zagrebs forsvar også bedst, så dem skal vi helst prøve at spille udenom. Vi vi fortsætter med at lade vores kanter falde ind, så er det enormt vigtigt at vores backs har modet til at fylde op på kanterne i begge sider.

Det kan godt være at Spalvis ikke har fået hul på bylden endnu i år, men i første kamp var han faktisk en trussel og kom vel frem til mere end har gjort i alle andre kampen i sæsonen hidtil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2014, 09:36

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:

Det er bare uden for vores indflydelse. Der er den dommer der er, og så er vi jo nødt til at få det bedste ud af det. Det er jo ikke noget vi kan lave om på, eller?
Jeg har stadig tænkt mig at snakke om vind og vejr med min nabo selvom ingen af os kan lave om på det. Er det OK?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. aug 2014, 09:37

FlæskeFrank skrev:Men hvis du har de tendenser bør du bare glæde dig over, at Zagreb bliver smidt ud af turneringen, fordi de har prøvet at bestikke dommeren. Eller er du bange for, at AaB vil bestikke dommeren ?
Du antager at al bestikkelse/smørelse bliver afsløret. Som sagt fortæller flere tidligere topdommere at det er sådan det ofte foregår.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar