Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. aug 2014, 21:21

Fire centimeter højere end Fabio Cannavaro og Danny Blind, to centimeter højere end Carles Poyol, men desværre en enkelt centimeter lavere end William Gallas.

Jeg tror han ville fungere godt sammen med Thelander. Så kan Thelander også tage ordentlig del i opspillet, når han har en venstrebenet ved sin side i det centrale forsvar. Jeg er selv fan af Kasper P., men jeg ser stadig Blåbjerg som det største defensive talent fra vores ungdomsafdeling i lang, lang tid.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Indlæg af LordMessi » 4. aug 2014, 21:47

Oldager skrev:Fire centimeter højere end Fabio Cannavaro og Danny Blind, to centimeter højere end Carles Poyol, men desværre en enkelt centimeter lavere end William Gallas.

Jeg tror han ville fungere godt sammen med Thelander. Så kan Thelander også tage ordentlig del i opspillet, når han har en venstrebenet ved sin side i det centrale forsvar. Jeg er selv fan af Kasper P., men jeg ser stadig Blåbjerg som det største defensive talent fra vores ungdomsafdeling i lang, lang tid.
Jeg ser klart Kasper P. som en langt mere rolig forsvarsspiller end Blåbjerg.
Blåbjerg gjorde det godt mod Dynamo, men har set P. spille bedre.

Starup

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2014, 22:22

LordMessi skrev:
Oldager skrev:Fire centimeter højere end Fabio Cannavaro og Danny Blind, to centimeter højere end Carles Poyol, men desværre en enkelt centimeter lavere end William Gallas.

Jeg ser klart Kasper P. som en langt mere rolig forsvarsspiller end Blåbjerg.
Blåbjerg gjorde det godt mod Dynamo, men har set P. spille bedre.

Starup
Det tvivler jeg ikke på, at du har, for det har jeg også selv. Det ændrer dog ikke på, at jeg ser Blåbjerg som værende et større talent end Kasper P., som jeg dog også ser som en spiller med et stort talent, og som har løftet sig helt enormt meget de sidste år. En late bloomer. Han er dog også to år ældre end Blåbjerg, og Blåbjerg har kun fået én chance i det centrale forsvar, hvor han stadig havde 1,5 år på u19-holdet foran sig. Chancerne for at præstere bedre har derfor ikke været der. Jeg har også set Rolf Toft gøre bedre indhop end Viktor Ahlmann, men jeg ser nu stadig V. Ahlmann som det største talent, som er to år yngre, og som har fået markant færre chancer.

Vi skal i hvert fald være glade for to dygtige centrale forsvarsspillere af egen avl.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. aug 2014, 23:09

Er Debatsiden slet ikke længere hooked på at få et stor skur oppe foran? Det var en overgang svaret på alle bønnerne.

Jeg forestiller mig ellers ham her kunne være interessant.

Billede

http://en.wikipedia.org/wiki/Adebayo_Akinfenwa" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. aug 2014, 00:27

doukas skrev:Er Debatsiden slet ikke længere hooked på at få et stor skur oppe foran? Det var en overgang svaret på alle bønnerne.

Billede

http://en.wikipedia.org/wiki/Adebayo_Akinfenwa" onclick="window.open(this.href);return false;

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 5. aug 2014, 00:59

Nu vi er ved det, hvad var det nu ham britten hed, som der var snak om i flere transfer vinduer? Han havde scoret masser af mål i en eller anden britisk række?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2014, 01:08

9800 skrev:Nu vi er ved det, hvad var det nu ham britten hed, som der var snak om i flere transfer vinduer? Han havde scoret masser af mål i en eller anden britisk række?
Jason Byrne
Billede

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 193124.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2014, 01:09

doukas skrev:Er Debatsiden slet ikke længere hooked på at få et stor skur oppe foran? Det var en overgang svaret på alle bønnerne.

Billede

Selvom han er et ekstremt eksempel så foragter jeg virkelig engelsk fodbold og deres præference for muskler, dueller og nærkampe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2014, 14:40

Nu er det svært at pege på en plads, hvor der ikke er to gode folk til. Selv højrekanten begynder det at lysne for.

Men AaBs egen Robert Kakeeto, hvad plads spiller han? Er han den defensive midtbanemand eller "bare" central midtbanespiller.

Det virker som om, han kommer til at spille for os, men endnu er han ikke udtaget til nogen bruttotrup trods skaden til Würtz.

Skyggehold

Inden nogen skyder mig for at have sat Jönsson på skyggeholdet, så var det skadesforløbets skyld. Ditto med Dalsgaard. Blåbjerg fylder to pladser på skyggeholdet, men for at han skulle spille begge pladser ville det kræve, at de to midterforsvarere var væk, samt venstrebacken og muligvis højrebacken(PK). Så uheldige burde vi ikke være.

Ligeledes kan der på en af kanterne indsættes Thrane.

Kakeeto har ikke en plads lige nu, men er vel næste mand i rækken af centrale midtbanespillere ?
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2014, 23:43

Så hedder efteråret 17 superligakampe, 1-3 pokalkampe og 10 europæiske.

Det er 28-30 kampe mod sidste års 23 kampe(18 SL, 3 pokal og 2 europæiske) så det kunne godt fordre en ekstra spiller, men ved ikke hvor han skulle presse sig ind.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar

Indlæg af benz » 7. aug 2014, 00:42

FlæskeFrank skrev:Så hedder efteråret 17 superligakampe, 1-3 pokalkampe og 10 europæiske.

Det er 28-30 kampe mod sidste års 23 kampe(18 SL, 3 pokal og 2 europæiske) så det kunne godt fordre en ekstra spiller, men ved ikke hvor han skulle presse sig ind.
Spar pengene!! Vi har et fantastisk hold med fuldgod erstatning på alle pladser, bare hold sammen på dem og lad dem vokse.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 7. aug 2014, 01:05

Helt enig. Der er 25 spillere i truppen, og det er nok. Det skal være noget af et røverkøb, hvis der ankommer en ny spiller før lukketid
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2014, 01:10

benz skrev:
FlæskeFrank skrev:Så hedder efteråret 17 superligakampe, 1-3 pokalkampe og 10 europæiske.

Spar pengene!! Vi har et fantastisk hold med fuldgod erstatning på alle pladser, bare hold sammen på dem og lad dem vokse.
Ja, vi skal tro paa konceptet. Det var kun paa backs jeg var usikker, men det ser jo mere og mere ud som om Blaabjerg sagtens kan vaere backup paa den plads. Og hvis Dalle er ved at vaere tilbage, er vi jo fint daekket ind paa begge pladser. Dejligt at have lidt penge i banken hvis man falder over en usleben diamant til billige penge, men ingen grund til at aendre vores langtidsholdbare koncept med egen avl, og divisionsspillere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar

Indlæg af benz » 7. aug 2014, 03:50

MHJ skrev:
benz skrev:

Ja, vi skal tro paa konceptet. Det var kun paa backs jeg var usikker, men det ser jo mere og mere ud som om Blaabjerg sagtens kan vaere backup paa den plads. Og hvis Dalle er ved at vaere tilbage, er vi jo fint daekket ind paa begge pladser. Dejligt at have lidt penge i banken hvis man falder over en usleben diamant til billige penge, men ingen grund til at aendre vores langtidsholdbare koncept med egen avl, og divisionsspillere.
Præcist og Blåbjerg viser han sagtens kan gå ind og spille europæisk. Ahlmann var skadet et helt år for 3 år siden, men har siden været meget stabil og vel ikke misset en kamp? Vi skal leve af at ha' Danmarks klart bedste talentfabrik til at sikre en god stabil økonomi og skabe et stærkt fodboldhold med udgangspunkt i nordjyske spillere. Hvem siger at talenterne ikke kan blive endnu større og endnu bedre fremover? I stedet for at bruge 4 mio. i lån på at leje en Championship-polak i 6 måneder, ville jeg langt hellere at man brugte endnu flere penge på talentarbejdet så den næste Kasper Kusk bliver lige så god eller 1,5% bedre end den forrige.

Er der ikke nogen der kan forklare hvorfor AaB tidligere ikke producerede store talenter, men nu levere dem i massevis? Silberbauer var stjernen på et løntungt AaB-mandskab for 11-12 år siden, men i dag er der vel 10 på det niveau han havde eller højere.

Imponerende. Alt så også positivt ud for 6 år siden, men den store forskel er at vi nu har en ledelse der virkelig har bevist deres værd! Hold fast i dem. Jeg nægter at tro på Gaarde bare har været heldig. Jeg tror han er skide dygtig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2014, 04:57

MHJ skrev:
benz skrev:

Heldigvis medfører den europæiske succes mange ekstra kampe. Det bliver hårdt, men dejligt. Det vil være fornuftigt at konsolidere økonomien, men jeg ser gerne at truppen tilføjes en ekstra spiller. Synes vi ser lidt tynde ud centralt. Vi kan godt bruge en fleksibel spiller der kan spille på den centrale midtbane/i forsvaret (gerne en hurtig teknisk stærk spiller).

Esbjergs deroute sidste efterår illustrerer hvor galt det kan gå hvis truppen er for smal. Det er nok også bl.a. derfor at Esbjerg denne sommer har hentet en række spillere.

FCK har enorm europæisk erfaring. De skal på imponerende vis nu spille det 9. europæiske gruppespil i træk. Ståle har udtalt at det eksempelvis kræver minimum 4 midtstoppere når menuen består af suppe/gruppespil.

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar

Indlæg af benz » 7. aug 2014, 05:14

Eneste spiller vi måske bør hente er Lasse Nielsen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tte-tilbud" onclick="window.open(this.href);return false; og leje Lucas Andersen hvis det kan gøres billigt. Man kan se hvor let Enevoldsen og Helenius falder ind på holdet fordi de kender klubben og kulturen. Det samme kunne ske med de 2 overstående? Ellers vil jeg holde fast i at jeg foretrækker at vi spare pengene. Jeg får dog bange anelser hvis KEP eller især Thelander får skader til kampe i Europa. Kasper Pedersen fortjener at få flere kampe i Superligaen, men i Champions League er han måske lige lidt for grøn?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2014, 05:48

benz skrev:Eneste spiller vi måske bør hente er Lasse Nielsen http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tte-tilbud" onclick="window.open(this.href);return false; og leje Lucas Andersen hvis det kan gøres billigt. Man kan se hvor let Enevoldsen og Helenius falder ind på holdet fordi de kender klubben og kulturen. Det samme kunne ske med de 2 overstående? Ellers vil jeg holde fast i at jeg foretrækker at vi spare pengene. Jeg får dog bange anelser hvis KEP eller især Thelander får skader til kampe i Europa. Kasper Pedersen fortjener at få flere kampe i Superligaen, men i Champions League er han måske lige lidt for grøn?
Problemet med Lasse er i mine øjne: 1) Intet videresalgspotentiale grundet alderen. 2) Det vil betyde at enten KEP, Thelander, eller Lasse skal på bænken i en del kampe. Og 3) han lyder ikke motiveret til at spiller superligabold. Han kan gardere på højre back, og spillede den glimrende et par år tilbage, men jeg ser ham ikke som et oplagt match. Vi har også fire spillere + Augo til midterforsvaret, så det er slet ikke akut, 8 europæiske kampe eller ej. Og hvis det er, kan det jo være man hiver en op fra u-holdet. Og efter vi har fået Jönsson og Thrane, og forfremmet Børsting er jeg også langt mindre varm på Lucas end tidligere med mindre det er et køb.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 7. aug 2014, 06:36

Hvis start-11'en skal forbedres, så skal der for mig at se, hentes spillere der normalt ikke forbindes med Superligaen, så stærk synes jeg den er. Måske en enkelt gardering kan komme på tale. Evt. en Risgård afløser/talent på sigt
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2014, 08:05

doukas skrev:Hvis start-11'en skal forbedres, så skal der for mig at se, hentes spillere der normalt ikke forbindes med Superligaen, så stærk synes jeg den er. Måske en enkelt gardering kan komme på tale. Evt. en Risgård afløser/talent på sigt
Der er vel ingen grund til at forbedre start11. Der er udviklingspotentiale i den nuværende, plus den "orke" superligaen.

Jeg tænker mere: hente en som Anders Kure ind på 1/2 halvårlig. Han kan spille SL og være OK som reserve i Europa. Alternativ tilbyd Twente 7-8 mio for Kusk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2014, 08:21

Hvis vi skal hente flere ind, så skal det være et af disse to scenarier:

1) En spiller fra øverste hylde der vil gå direkte ind i startopstillingen
2) Et lovende talent, der er lidt mere end bare et talent, og anderledes end vores egne. Det skal være en af fremtidens lysende stjerner. Det kunne fx. være en målmand så vi er forberedt på det, når vi er nødt til at sælge Larsen.

På mellemlangt sigt (1 års tid frem) er vi nødt til at være forberedt på at vi kan komme til at sælge Thelander, Ahlmann, Larsen, Thomsen og måske et par af de andre, samt der sikkert kommer nogle lidt større udfordringer med at holde på Helenius, Ene når de er slået til og skal have mere permanente kontrakter.

Der er muligt vi kan fylde nogle af hullerne ud med vore egne, men så er der jo bare huller bag dem også, der skal fyldes. Det kommer til at se svært ud at holde truppen nogenlunde samlet, hvis vi får den succes i sæsonen som vi alle håber på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst