Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af gravballe » 9. aug 2014, 12:06

Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:omvendt så har Mads Øland jo godt fat på klubberne nu(især AaB åbenbart). Klubberne kan jo risikere at gå glip af mange penge, og derved blive tvunget til at gå med til nogle helt tåbelige nye regler, som vil skade dansk fodbold mange år frem.
Det er et fåtal af klubber der risikerer at miste penge, det er et fåtal af klubber der vil cementere deres position hvis de mindre klubber bliver lagt i jern af spillerforeningens krav om dit og dat. Det er også de klubber der er de toneangivende. Ingen af dem vil se flere klubber som Hobro. Jeg tror spillerforeningen får deres vilje og superligaeklubberne er godt tilfredse med alle de umuligheder de lavere rangerende klubber skal døje med.

Men jeg håber da på en lockout/strejke, ikke for AaBs skyld men fodbolden i Danmarks skyld og de kommende danske talenter. Jeg ser ikke frem til at talentudvikling kun foregår i superligaen suppleret med eksotisk import. FCM vejen er ikke attraktiv for mig. Men jeg tror det vil blive fremtiden hvis spillerforeningen får deres vilje.
jeg nu godt høre spillerforenngens argumentation for de vil smadre talent arbejdet i den grad, som de lægger op til. det vil jo gøre AaBs talent satsning (og alle de andre klubbers) ubrulig. DBU burde træde ind, det vil jo i den grad ødelægge dansk fodbold og talent udviklingen her hjemme, og i sidste ende landsholdet.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2014, 12:54

gravballe skrev:
Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:omvendt så har Mads Øland jo godt fat på klubberne nu(især AaB åbenbart). Klubberne kan jo risikere at gå glip af mange penge, og derved blive tvunget til at gå med til nogle helt tåbelige nye regler, som vil skade dansk fodbold mange år frem.
Det er et fåtal af klubber der risikerer at miste penge, det er et fåtal af klubber der vil cementere deres position hvis de mindre klubber bliver lagt i jern af spillerforeningens krav om dit og dat. Det er også de klubber der er de toneangivende. Ingen af dem vil se flere klubber som Hobro. Jeg tror spillerforeningen får deres vilje og superligaeklubberne er godt tilfredse med alle de umuligheder de lavere rangerende klubber skal døje med.

Men jeg håber da på en lockout/strejke, ikke for AaBs skyld men fodbolden i Danmarks skyld og de kommende danske talenter. Jeg ser ikke frem til at talentudvikling kun foregår i superligaen suppleret med eksotisk import. FCM vejen er ikke attraktiv for mig. Men jeg tror det vil blive fremtiden hvis spillerforeningen får deres vilje.
jeg nu godt høre spillerforenngens argumentation for de vil smadre talent arbejdet i den grad, som de lægger op til. det vil jo gøre AaBs talent satsning (og alle de andre klubbers) ubrulig. DBU burde træde ind, det vil jo i den grad ødelægge dansk fodbold og talent udviklingen her hjemme, og i sidste ende landsholdet.

AaB vil stadig have råd til at betale foråbenlyse talenter som Lukas Andersen, men måske vil Kusk ryge i svinget hvis han regnes for usikker, AKJ vil aldrig få en chance til da Næsby ikke vil have noget der minder om semipro fodbold ovs. Østeuropæere og afrikanere vil selvfølgelig erstatte dem. FCM er fremtiden.

Spillerforeningen er totalt ligeglade med talentudviklingen, de er ligeglade om der vil blive færre betalte fodboldspillere så længe de er bedre betalt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 9. aug 2014, 15:29

Vil klubberne kunne få straf for ikke kunne stille op pga strejke, bøder eller udelukkelse?
De forskellige LO-forbund har vist varslet sympatistrejke for de der har med stadions osv for at bakke spillerne op

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 9. aug 2014, 15:45

nik skrev:Vil klubberne kunne få straf for ikke kunne stille op pga strejke, bøder eller udelukkelse?
De forskellige LO-forbund har vist varslet sympatistrejke for de der har med stadions osv for at bakke spillerne op
Vi kan vel altid stille hold, spørgsmålet er med hvilke spillere.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 09:00

Dommedag mandag ifølge denne artikel

http://tipsbladet.dk/blog/konflikten-dommedag-mandag" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. aug 2014, 10:48

Brent skrev:Dommedag mandag ifølge denne artikel

http://tipsbladet.dk/blog/konflikten-dommedag-mandag" onclick="window.open(this.href);return false;
Schoors er ude og lægge yderligere pres. Hvis konflikten bryder ud risikerer AaB at skulle stille med et U19 hold.

Der virker som om alle andre end mig herinde er overbevist om, at der bliver fundet en løsning i rette tid. Jeg håber så meget at I har ret, det der for alvor gør mig bekymret er det elendige forhandlingsklima ml. parterne. Mads Øland er en torn i øjet på klubberne, hvis man kunne være fluen på væggen ude på Hornevej så har de næppe noget pænt at sige om ham.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 10. aug 2014, 10:58

frederikshavneren skrev:

Schoors er ude og lægge yderligere pres. Hvis konflikten bryder ud risikerer AaB at skulle stille med et U19 hold.

Der virker som om alle andre end mig herinde er overbevist om, at der bliver fundet en løsning i rette tid. Jeg håber så meget at I har ret, det der for alvor gør mig bekymret er det elendige forhandlingsklima ml. parterne. Mads Øland er en torn i øjet på klubberne, hvis man kunne være fluen på væggen ude på Hornevej så har de næppe noget pænt at sige om ham.
Der skal findes en løsning.

Så simpelt kan det skrives.

Hvis der ikke, jeg tør ikke tænke på det, så er det en skandale af enorme proportioner og alle involverede parter i forhandlingerne bør fyres på brunt papir, så der kan komme nye friske kræfter til, hvor der ikke er alt muligt bagage med - Som der ret åbenlyst er pt. imellem parterne.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. aug 2014, 11:49

Halil skrev:
frederikshavneren skrev:

Hvis der ikke, jeg tør ikke tænke på det, så er det en skandale af enorme proportioner og alle involverede parter i forhandlingerne bør fyres på brunt papir, så der kan komme nye friske kræfter til, hvor der ikke er alt muligt bagage med - Som der ret åbenlyst er pt. imellem parterne.
Så er Patrick en af de første som skal fyres på gråt papir.

Spørgsmålet er også om der er enighed internt i Divisionsforeningen. FCK har en række spillere som ikke er medlem af Spillerforeningen, derfor vil FCK måske være mere indstillet på at gå linen ud.

AaB derimod vil blive langt hårdere ramt af en konflikt. Sker det utænkelige håber jeg på kollektiv masse udmeldelse af Spillerforeningen. Så kan Patrick træne sammen med Curth, som også er blandt de prominente spillere som ofte har ytret sig i sagen!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. aug 2014, 12:01

frederikshavneren skrev:
Halil skrev:
frederikshavneren skrev:

Spørgsmålet er også om der er enighed internt i Divisionsforeningen. FCK har en række spillere som ikke er medlem af Spillerforeningen, derfor vil FCK måske være mere indstillet på at gå linen ud.

AaB derimod vil blive langt hårdere ramt af en konflikt. Sker det utænkelige håber jeg på kollektiv masse udmeldelse af Spillerforeningen. Så kan Patrick træne sammen med Curth, som også er blandt de prominente spillere som ofte har ytret sig i sagen!
Gaarde var (er?) også en af de store forkæmperne for overenskomst.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 12:14

Det centrale i første omgang er ikke overenskomsten. Det centrale er, at spillerforeningen afviser at udskyde konflikten i 5 måneder, som divisionsforeningen har forslået. Spillerforeningen sidder alene med nøglen her, ved ikke at acceptere divisionsforeningens tilbud om at udskyde konflikten, ødelægger man sit eget forsøgelsesgrundlag og skaber antisympati blandt mange fodboldtilhængere. Jeg håber Gaarde kan trække lidt på sine forbindelser i spillerforeningen og få dem talt til fornuft, så vi kan få skudt dette slagsmål til hjørne resten af halvdæsonen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 10. aug 2014, 12:16

frederikshavneren skrev:
Halil skrev:
frederikshavneren skrev:

PK(forhandler han??) og de andre i forhandlingsudvalget skal ud ihvertfald.

Kan man ikke finde en fælles aftale og på grund af en manglende aftale kan alle parter stå tilbage som enorme tabere, er man ikke en værdig forhandler og bør skiftes ud.

Det kunne tænkes, at der bliver lavet en "skruebrækker" løsning, hvor klubber med kampe i europa slipper for at blive ramt, hvilket vil være en meget mærkelig situation.
Uden Synd Ingen Frelse

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 10. aug 2014, 12:20

Klubberne må snart give sig så der kan komme en aftale, det er dem der har opsagt overenskomsten, dem der fremprovokeret konflikten, men de tror åbenbart de kan tromle hen over deres ansatte nu, men heldigvis får spillerne massiv opbakning af LO

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 12:29

Mads Øland har skrevet denne kronik http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... erenskomst" onclick="window.open(this.href);return false;

Og fået navngivne Superliga spillere til at ligge navn til.

Amen man bliver så træt, citat:

"Vigtigheden af at ruste sig til det nye liv bliver endnu mere iøjnefaldende, når man kigger i FIFPros undersøgelse af psykiske lidelser blandt fodboldspillere. 39 % (!) viser tegn på depression og angst efter endt karriere"

Hør nu her, du dyrket din hobby i de sidste 10 år og fået løn for det, du har sgu da ikke været sendt i krig i Irak eller Afghanistan ... Piv piv piv

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. aug 2014, 12:39

Brent skrev:Mads Øland har skrevet denne kronik http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... erenskomst" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vigtigheden af at ruste sig til det nye liv bliver endnu mere iøjnefaldende, når man kigger i FIFPros undersøgelse af psykiske lidelser blandt fodboldspillere. 39 % (!) viser tegn på depression og angst efter endt karriere"

Hør nu her, du dyrket din hobby i de sidste 10 år og fået løn for det, du har sgu da ikke været sendt i krig i Irak eller Afghanistan ... Piv piv piv
Seriøst, de får det til at lyde som om de er soldater der har været i krig og set alverdens grusomheder. Drenge, I har det som stort set alle knægte drømmer om. Muligheden for at tjene penge på en hobby man elsker. Og nu skal klubberne også være dem der betaler for spilleren ikke komme til at sidde på deres røv og have ondt af dem selv, når deres karriere er slut? Hvad fanden sker der lige?

Og så bliver jeg direkte rasende, når jeg læser det her:
Den del af pengene, der går ind i Spillerforeningen fra de kommercielle aftaler bruges fornuftigt fx til efteruddannelse af spillere. Det er kun fair, at der er midler til sådanne ting. Det er ingen hemmelighed, at en fodboldspillers karriere er kort. Og for langt de fleste venter der et langt arbejdsliv efter fodboldkarrieren for at kunne betale regningerne. Derfor er det vigtigt at have gjort sig klar til overgangen og det ’civile’ liv.
Hvilken verden er det helt præcis de mener de lever i, når de ikke kan uddanne sig mens de spiller fodbold?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 10. aug 2014, 12:53

Der er trist og skadende for dansk fodbold at forholdet mellem klubbernes og spillernes organisationer tilsyneladende er meget betændt. Det er jo hver gang det ender på denne måde...sidst var vi ved at støve spillere som Thorst, Boye og Kuhn af til at spille en Europa-kval.-kamp. Og det er på ingen måde fordrende, den uro det giver op til den slags kampe og at klubberne på et eller andet niveau må arbejde med en Plan A og Plan B.

Jeg tror desværre ikke det bliver anderledes så længe Mads Øland sidder i direktørstolen i spillerforeningen. Han virker ikke som en mand der på ingen måde er samarbejdsssøgende eller i det hele taget vil det bedste for dansk fodbold. Tværtimod virker han utroligt konfliktsøgende, men desværre er han god til at få spillerne med på sin galaj.

Spændende bliver det hvad der sker i de kommende dage.
Hey AaB!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 13:02

Enig Frygah, der er en ekstremt forkælet holdning at have, at det er klubbernes ansvar, at spillerne kommer videre efter karrieren. Man skulle næsten tro at de var blevet tvunget ind i en voldsomt traumatiserende branche og arbejder på slavelignende vilkår på linje med børnearbejdere fra Bangladesh.

1. de har selv valg karrieren som fodboldspiller
2. ja det er sørme godtnok trist, at der venter et langt arbejdsliv efter karrieren som fodboldspiller, men hey, sådan er livet almindelige mennesker må også gå på arbejde for at betale regningerne.
3. det er spillerens eget ansvar at karriereplanlægge, herunder uddanne sig sideløbende med den aktive karriere og/eller sætte penge til side så man kan supplere sin SU op når de skal videre efter karrierestop. Det kan aldrig blive klubbernes ansvar.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. aug 2014, 13:08

nik skrev:Klubberne må snart give sig så der kan komme en aftale, det er dem der har opsagt overenskomsten, dem der fremprovokeret konflikten, men de tror åbenbart de kan tromle hen over deres ansatte nu, men heldigvis får spillerne massiv opbakning af LO
Ja det er supperfedt at de er blevet en del af pampervældet hos LO. Men prøv lige at tænke konsekvenserne til ende inden du jubler. FOA og 3f har varslet sympatikonflikt i forbindelse med en eventuel spillerstrejke. Naturligvis forventer disse fagforbund også at spillerforeningen aggerer på samme måde, såfremt 3f eller FOA skal ud og konflikte - konsekvenserne vil være fuldstædnigt uoverskuelige for dansk fodbold, hvis spillerne skal sympatikonflikte så snart FOA Dennis får fikse idéer.
http://www.business.dk/oekonomi/foa-kla ... ldspillere" onclick="window.open(this.href);return false;

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. aug 2014, 14:27

Brent skrev:Mads Øland har skrevet denne kronik http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... erenskomst" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er godt nok hårdt, at få penge for at dyrke sin hobby... Puha..

Jeg ville ønske klubberne kunne ramme de spillere der søger konfligten på en eller anden måde, At augo har lagt stemme til den artikel der, gør jeg har mistet min respekt for ham! Spiller foreningen er alt for konfligt søgende.. Og det er mig en gåde, at de lykkes med at få udsat stejken, bare fordi de nægtede at tage imod et brev på en hel almindelig arbejdsdag. Det her ender ikke godt. Spiller foreningen har klubberne om nosseren, og giver sig ikke uden det kommer til at koste klubberne dyrt, og skade fodbold på langt sigt... Men kunne da være sjovt, at se hvad almindelige løn modtagere, siger til, at det er deres strejke kasse der skal lønne nogle snot forkælet fodbold spillere høje lønninger..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2014, 14:36

gravballe skrev:

Det er godt nok hårdt, at få penge for at dyrke sin hobby... Puha..

Jeg ville ønske klubberne kunne ramme de spillere der søger konfligten på en eller anden måde, At augo har lagt stemme til den artikel der, gør jeg har mistet min respekt for ham! Spiller foreningen er alt for konfligt søgende.. Og det er mig en gåde, at de lykkes med at få udsat stejken, bare fordi de nægtede at tage imod et brev på en hel almindelig arbejdsdag. Det her ender ikke godt. Spiller foreningen har klubberne om nosseren, og giver sig ikke uden det kommer til at koste klubberne dyrt, og skade fodbold på langt sigt... Men kunne da være sjovt, at se hvad almindelige løn modtagere, siger til, at det er deres strejke kasse der skal lønne nogle snot forkælet fodbold spillere høje lønninger..
Tror der er mange der totalt misforstår den her konflikt. Det er ikke de spillere (som Augo) med høje lønninger der kæmpes for. Det er spillerne som er lavest i hierarkiet de kæmper for. Du må for min skyld gerne bebrejde Augo men det skal sgu være på rette grundlag. Det er ikke ham selv og stjernerne han kæmper.

Jeg synes det er absurd og komplet latterligt at klubberne skal føre penge over i en forening der hjælper spillere videre efter karrieren. Det må de fandeme da selv rode med. Ellers kan de få arbejdsformidlingen til at hjælpe ligesom os andre. Og de der er på deltid og altså lavest i hierarkiet (dem de kæmper for, som de selv siger) har sgu da et arbejde at falde tilbage på. Det er da derfor de er på deltid!!!

39% har depressioner mm?!?! Nej, det har de ikke. Det tror jeg ikke på. Og så er den lukket :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. aug 2014, 14:50

Er der ikke en der kan fortælle mig hvem de der spillere "nederst i hierakiet" skal være? Er det Hobro's semi-proffer der har et arbejde på deltid, og så har fået muligheden for at spille i den bedste danske række? Er det ungdomsspillere i 2.division, som Spillerforeningen nu vil forhindre i træne frivilligt? Eller er det dem der spiller fodbold for nogle småpenge, i stedet for at arbejde i Føtex?

Jeg synes stadig det er et kæmpe spørgsmål, som jeg ikke synes Spillerforeningen har svaret på. Hvor er de konkrete eksempler på spillere, der i en ny overenskomst bliver taget i røven?

EDIT: Og nåja, Asbjørn Sennels havde åbenbart ingen problemer med at jonglere en uddannelse med en fuldtids fodboldkarriere, og siger selv:
Det har måske været kulturen og drengerøvsmentaliteten i fodbolden, der har gjort, at det med at forberede sig til livet efter fodbolden ikke har fyldt så meget i mange år.
http://spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=2196" onclick="window.open(this.href);return false;

Så han siger jo klart at fodboldspillere har lallet rundt og leget semi-kendisser og spillet Playstation, selvom der har været rigelig tid til at uddanne sig under karrieren. Men nu skal klubberne åbenbart betale for at spillerne skal få en uddannelse efter fodboldkarrieren. I don't get it!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar