Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frygah » 10. aug 2014, 21:23

nik skrev:Det Divisionsforeningen der har opsagt overenskomsten, så det er deres direktør der har skabt konflikten ikke Øland
Kan du ikke snart byde ind med andet end one-liners? Det er sgu lidt fesent kun at byde ind med så lidt, nu 3-4 gange i træk.

I øvrigt har Mads Øland nægtet at kommentere på problematikken i Onside her til aften. Divisionsforeningen igennem Hørsholt nævnte alle de områder hvor man fra divisionsforeningen side har kommet med forbedringer, men får intet igen. Martin Retov er igennem på telefon, men heller ikke han bliver konkret omkring hvad Spillerforeningen er kommet med af udspil, hvilke indrømmelser de har gjort, eller hvor de har været villige til at gå på kompromis...

Jeg savner stadig at se hvor Spillerforeningen har givet, hvor de har kommet med løsningsforslag eller kompromis. Indtil videre virker det som om Divisionsforeningen prøver med en række forslag i forhold til løn, pension, forsikring o.l. Kom nu på banen for helvede, Mads Øland! Vis bare lidt af hvad I vil, og hvordan I er villige til at indgå i forhandling, og ikke bare siger "nej, nej, nej, nej" til det hele. Jeres kommunikation udadtil er sgu for ringe!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 10. aug 2014, 21:28

Medmindre Claus Thomsen og Hørsholt direkte lyver i Onside interviewene, så er det godt nok svært at forstå, hvorfor Spillerforeningen ikke bider til bolle.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 10. aug 2014, 23:49

Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:Jamen jamen, hvis spilleren mener at klubben stiller urimelige krav for de 3400 han modtager om måneden står det enhver frit for at finde en anden arbejdsgiver eller droppe træningen og spille på et lavere plan, det kan sgu da ikke være så svært. Hvorfor er det alting skal gennemreguleres af alle mulige tåbelige regler og man skal pille det personlige initiativ ud af alle situationer.

Jeg vil nu også mene at det er de fætrreste små klubber der ligger spillerne i fodlænker og tvinger dem til at træne dag og nat, så det blier umuligt for dem at passe et arbejde ved siden af.
En deltidsspiller til 3400kr/mdr skal måske træne 5-6 gange om uges samt spille mindst en kamp. Det er altså en ringe timeløn. Ja, han kan bare lade være med at skrive under. Men sådan kan man jo også argumentere for at almindelige Jobs skal have fjernet mindstelønnen.[/quote

Et almindeligt job er dog i mange tilfælde en nødvendighed for at kunne leve opretholde en vis levestandard - ikke mindst, hvis man er en børnefamilie, hvor der pludselig er mange ting der spiller ind. I tilfældet med en deltidsspiller, er det selvfølgelig fedt at kunne få lidt penge for en hobby/fritidsbeskæftigelse, som man er god til, men dog ikke bedre, end man kan komme i et "bedre lag" og leve af det.

I andre sportsgrene med ligeså meget træning, er der ingen overenskomster og mindsteløn. Der må du selv på eget initiativ handle dig frem til "noget som helst".
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. aug 2014, 07:12

Mogens skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:Jamen jamen, hvis spilleren mener at klubben stiller urimelige krav for de 3400 han modtager om måneden står det enhver frit for at finde en anden arbejdsgiver eller droppe træningen og spille på et lavere plan, det kan sgu da ikke være så svært. Hvorfor er det alting skal gennemreguleres af alle mulige tåbelige regler og man skal pille det personlige initiativ ud af alle situationer.

Jeg vil nu også mene at det er de fætrreste små klubber der ligger spillerne i fodlænker og tvinger dem til at træne dag og nat, så det blier umuligt for dem at passe et arbejde ved siden af.
En deltidsspiller til 3400kr/mdr skal måske træne 5-6 gange om uges samt spille mindst en kamp. Det er altså en ringe timeløn. Ja, han kan bare lade være med at skrive under. Men sådan kan man jo også argumentere for at almindelige Jobs skal have fjernet mindstelønnen.[/quote

Et almindeligt job er dog i mange tilfælde en nødvendighed for at kunne leve opretholde en vis levestandard - ikke mindst, hvis man er en børnefamilie, hvor der pludselig er mange ting der spiller ind. I tilfældet med en deltidsspiller, er det selvfølgelig fedt at kunne få lidt penge for en hobby/fritidsbeskæftigelse, som man er god til, men dog ikke bedre, end man kan komme i et "bedre lag" og leve af det.

I andre sportsgrene med ligeså meget træning, er der ingen overenskomster og mindsteløn. Der må du selv på eget initiativ handle dig frem til "noget som helst".
Jo men hvis spilleren er tilfreds med det beløb som klubben kan betale, hvad rager det så spillerforeningen. Der er ofte tale om små klubber med begrænsede økonomiske midler. Scenariet vil fremover blive sådan, at klubberne helt afholder sig fra at betale spilleren noget som helst, for ikke at skulle punge ud med en mindsteløn på 20.000.

Hvordan forholder du dig så til alle de ledere og trænere der bruger mange timer i foreningerne, skal de også have mindsteløn?
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 11:00

På FCKs fanfora diskuteres situationen selvfølgelig også. Det har været fremme i medierne at flere FCK spillere ikke er medlem af Spillerforeningen, det spekulerer de naturligvis over. Da det formentlig er de mange udlændinge som ikke er medlem af SF vil de i tilfælde af en konflikt måske alligevel kunne stille et mere end hæderligt hold:

Wiland
T. Høgli - P. Nilsson - M. Antonsson - P. Bengtsson
Claudemir - Mussis - Amartey - R. Gislason
De Ridder - Pourie

Hvis det er korrekt at disse spillere ikke er medlem af SF, så får FCK stor gavn af deres mange udlændinge. Ovennævnte hold minus skadede
R. Gislason kan sagtens volde Bayer store problemer hvis det ender med konflikt.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 11:13

frederikshavneren skrev:På FCKs fanfora diskuteres situationen selvfølgelig også. Det har været fremme i medierne at flere FCK spillere ikke er medlem af Spillerforeningen, det spekulerer de naturligvis over. Da det formentlig er de mange udlændinge som ikke er medlem af SF vil de i tilfælde af en konflikt måske alligevel kunne stille et mere end hæderligt hold:

Wiland
De Ridder - Pourie

Hvis det er korrekt at disse spillere ikke er medlem af SF, så får FCK stor gavn af deres mange udlændinge. Ovennævnte hold minus skadede
R. Gislason kan sagtens volde Bayer store problemer hvis det ender med konflikt.
Cornelius er heller ikke medlem af spillerforeningen jvf. en eller anden sportsudsendelse. Men de spillere der gerne vil spille kan jo melde sig ud og trække i trøjen eller bare spille alligevel og se om de bliver smidt ud.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 11. aug 2014, 11:15

Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev:På FCKs fanfora diskuteres situationen selvfølgelig også. Det har været fremme i medierne at flere FCK spillere ikke er medlem af Spillerforeningen, det spekulerer de naturligvis over. Da det formentlig er de mange udlændinge som ikke er medlem af SF vil de i tilfælde af en konflikt måske alligevel kunne stille et mere end hæderligt hold:

Wiland
De Ridder - Pourie

Cornelius er heller ikke medlem af spillerforeningen jvf. en eller anden sportsudsendelse. Men de spillere der gerne vil spille kan jo melde sig ud og trække i trøjen eller bare spille alligevel og se om de bliver smidt ud.
http://www.bt.dk/fodbold/chok-inden-ska ... -spille-cl ja det ser spændende ud, på en meget morbid måde
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 11:17

AMadsen skrev:
Provst i Brovst skrev:

Wiland
De Ridder - Pourie

http://www.bt.dk/fodbold/chok-inden-ska ... -spille-cl ja det ser spændende ud, på en meget morbid måde
Jeg tvivler stærkt på der kommer en strejke, men hvis den kommer så hilser jeg den velkommen, såfremt DF vinder konflikten!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 11:24

AMadsen skrev:
Provst i Brovst skrev:

Wiland
De Ridder - Pourie

Det bliver bedre og bedre. Som jeg skrev i går er spørgsmålet om der er enighed internt i Divisionsforeningen. FCK vil måske være indstillet på konflikt da de ikke vil blive så hårdt ramt.

Jeg får sgu mareridt hvis det ender med konflikt og FCK kvalificerer sig til CL. Det er bestemt ikke utænkeligt at de kan slå Bayer ud. Så kan vi opføre os som dengser, mens FCK griner ad os (de scorer jo så os selv den store market pool).

Jeg håber godt nok at spillertruppen snart træner i karakter og vil gøre som flere FCKere.

Alternativt kan Gaarde antyde over for spillertruppen at man vil se positivt på dem, som vil spille konflikt eller ej (dermed også sagt at de som sætter sig over klubben kan glemme alt om at få en ny kontrakt).
Ja det vil være ganske uhørt, men jeg mener at det vil være helt i orden i den givne situation hvis det ender med konflikt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 12:15

Nu er vi også til grin på Cypern http://m.bt.dk/fodbold/AaB-kan-stille-m ... ejkevarsel" onclick="window.open(this.href);return false;

Uha hvor bliver det interessant at høre udfaldet af dagens møde i forligsinstitutionen. Ender det med en løsning eller kaos og gravkammer stemning på Hornevej?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 11. aug 2014, 12:18

Uanset om det er spillernes eller klubbernes "skyld" - eller hvad man kan kalde det. Det her kan ødelægge ALT.

For cirka 10 år siden var jeg træt af at spekulere over, hvem som var skyld i, at cykelsporten var et cirkus af latterlige undskyldninger om doping. Engang fulgte jeg interesseret med i sportsgrenen, og jeg stod og klappede langs landevejene, når der var Danmark Rundt. Nu har jeg ikke set fem minutters sammenhængende cykelløb i 10 år.

Hvis den her konflikt ødelægger AaBs chance for at kvalificere sig til Champions League, så vil jeg ikke føle mig mindre som AaB'er. Så vil jeg føle mig som en statsborger i eksil på den anden side af jordkloden. Jeg vil drømme mig tilbage til dengang, vi havde det sjovt, men hele lortet, som det har udviklet sig til, kan få lov at rende og hoppe. Det har ødelagt sig selv indefra.

Det var bare en besked til parterne i den her konflikt: Jeg kommer til at vende hele pisset ryggen, og det er tvivlsomt, om jeg nogensinde vil vende om igen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 11. aug 2014, 12:50

Jeg har normalt kendt for at have en god fantasi, men jeg har virkelig svært ved at forestille mig at der skulle blive en konflikt. Så dumme tror jeg simpelthen ikke hverken spillerne eller klubberne. De ved der skal findes en løsning, for sker det ikke, vil det være ødelæggende for dansk fodbold. Det er ingen af parterne interesseret i.
Lige nu ser det måske sort ud, men spillerne ved også at de med denne timing har fået lagt maks pres på klubberne og derfor virker de nok lidt utilnærmelige. Jeg tror det blot er et spørgsmål om hvem der blinker først, og én af dem skal nok blinke inden 20. august.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. aug 2014, 12:53

Jeg har absolut ingen tillid til hverken divisionsforeningen eller spillerforeningen, og jeg synes begge parter viste med feriepengesagen, at man har utrolig svært ved at arbejde sammen. Jeg frygter i den grad en konflikt hvilket ikke vil være til at bære! En katastrofe for dansk fodbold men i særdeleshed for AaB!!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. aug 2014, 13:00

Hanga skrev:Jeg har absolut ingen tillid til hverken divisionsforeningen eller spillerforeningen, og jeg synes begge parter viste med feriepengesagen, at man har utrolig svært ved at arbejde sammen. Jeg frygter i den grad en konflikt hvilket ikke vil være til at bære! En katastrofe for dansk fodbold men i særdeleshed for AaB!!!
og fck og fcm.

Men enig. Det vil være gennemført idiotisk, hvis ikke der bliver fundet en løsning, da manglen på en vil være en katastrofe for alle involverede parter.

Det må simpelthen ikke ske.

Kommer det til en konflikt håber jeg på en trodsreaktion. Klubberne der melder sig ud af divisionsforeningen og spillere der melder sig ud af spillerforeningen.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 13:11

Jeg har meget lidt kendskab til de fagretslige regler, men er der nogen der kan svare på følgende:

Hvis det ender i konflikt kan parterne så hvis de er enige lave en undtagelse i forhold til de europæiske kampe, således at disse kan gennemføres som planlagt og at der kan stilles med stærkeste hold?

Jeg ved godt at DF og SF har sagt at de vil være internt solidariske, men begge parter ved også at det vil være en katastrofe hvis det koster europæisk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2014, 13:41

Jeg kan ikke forestille mig, at man ikke finder en europæisk løsning.

Det bekymrende er, at Mads Øland ikke ser noget problem i strejkesituationen og Divisionsforeningen virker uforstående overfor problematikken(og det gjorde de også omkring feriepengene, så ...).
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2014, 13:42

Er der noget der forhindrer spillerne i at spille alligevel, selvom der skulle være en strejke? Altså udover en blokade. Vil det have nogle konsekvenser hvis eks Würtz gerne vil spille anyways?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 11. aug 2014, 13:49

Mads Øland skrev:"Jeg brænder for at skabe fremdrift for sporten og tror virkelig på, at bedre vilkår for spillerne fører til en bedre sport og bedre resultater. Jeg er egentlig voldsom elitært indstillet i sportslig forstand. Jeg kan slet ikke have, at folk ikke gør sig umage, og derfor vil jeg næsten gøre alt for at skabe rammerne for, at vi får de bedste spillere, klubhold og landshold"
http://pol.dk/1750015

Jeg er helt sikkert uvidende om alle detaljer i denne sag, men det citat er ikke noget jeg kan genkende i Ølands nuværende politik.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2014, 14:06

fish skrev:
Mads Øland skrev:"Jeg brænder for at skabe fremdrift for sporten og tror virkelig på, at bedre vilkår for spillerne fører til en bedre sport og bedre resultater. Jeg er egentlig voldsom elitært indstillet i sportslig forstand. Jeg kan slet ikke have, at folk ikke gør sig umage, og derfor vil jeg næsten gøre alt for at skabe rammerne for, at vi får de bedste spillere, klubhold og landshold"
http://pol.dk/1750015

Jeg er helt sikkert uvidende om alle detaljer i denne sag, men det citat er ikke noget jeg kan genkende i Ølands nuværende politik.
Det får man ved at stille krav, så det er der vel ikke noget odiøst i.

Jeg tror da også min fagforening har skabt gode vilkår for mig ved at stille krav til arbejdsgiverne. Men det må din fagforening jo så ikke stille overfor din arbejdsgiver, eller hvad ?
- FlæskeFrank

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 11. aug 2014, 14:08

Kan ikke forestille mig en situation hvor medlemmer af Spillerforeningen får lov til at træne til og spille europæiske kampe.
Det vil også stille de tre klubber i en gunstig situation i forhold til superligaen, når de to parter endelig finder hinanden og kampene i ligaen genoptages (hvilket vel sagtens kan tage flere uger)

Besvar