Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 11. aug 2014, 13:09

Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:Der er en 21 årig georgisk venstre back til prøvetræning. Han får spilletid i dagens reserveholdskamp. Jeg tager det som udtryk for, at den sportslige sektor udmærket er klar over hvor sårbar holdet er pt. grundet skaderne.
En lille off topic-opfordring: Husk altid at tilføje link til nyheder, der handler om AaB. Det giver AaB-nyheder flere klik og dermed større incitament for medierne til at interessere sig for AaB. Husk i samme forbindelse at styre uden om links til nyheder om Brøndby. Der er ingen grund til at belønne de medier, der spreder pest.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-tester-georg ... ldsspiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kan overhovedet ikke se ideén i at hive en eller anden tilfældig georgisk ungdomsspiller ind på dette tidspunkt. Her og nu har vi enten brug for en etableret spiller, der kan gå direkte ind på holdet, eller ro omkring det hold, der skal spille Superliga og Europa Cup.
For det første, så lyder han ikke specielt 'tilfældig'. Det er en ung mand med landsholdspotentiale. For det andet, så siger Gaarde selv, at der muligvis mere handler om at scoute på noget 'til fremtiden', frem for noget, der skal slå til netop nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2014, 13:10

På transfermarkt står han til primær venstreback, sekundært højreback og defensiv midtbane.

Det er vel ikke de værste pladser at få gardering på, for os.
- FlæskeFrank

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Indlæg af LordMessi » 11. aug 2014, 18:12

Nogle der ved hvordan det gik for ham i reserveholdskampen?

Starup

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 11. aug 2014, 18:54

Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:Der er en 21 årig georgisk venstre back til prøvetræning. Han får spilletid i dagens reserveholdskamp. Jeg tager det som udtryk for, at den sportslige sektor udmærket er klar over hvor sårbar holdet er pt. grundet skaderne.
En lille off topic-opfordring: Husk altid at tilføje link til nyheder, der handler om AaB. Det giver AaB-nyheder flere klik og dermed større incitament for medierne til at interessere sig for AaB. Husk i samme forbindelse at styre uden om links til nyheder om Brøndby. Der er ingen grund til at belønne de medier, der spreder pest.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-tester-georg ... ldsspiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kan overhovedet ikke se ideén i at hive en eller anden tilfældig georgisk ungdomsspiller ind på dette tidspunkt. Her og nu har vi enten brug for en etableret spiller, der kan gå direkte ind på holdet, eller ro omkring det hold, der skal spille Superliga og Europa Cup.
Nu er store Ahlmann jo ikke i AaB for evigt. Ryger han til vinter, så overtager Blåbjerg sikkert, og dermed har vi kun PK som backup til den venstreback (plus alle de andre steder PK kan bruges som gardering). I min optik er det glimrende, at få kigget på en masse venstrebacks, med potentiale.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 11. aug 2014, 19:34

Muligvis en som Gaarde stødte på, til bagaerumsmarkede i Skalborg, i går. Der nød han ihvertfald hans søndag.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 12. aug 2014, 08:35

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... kadet.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke der forsøges at hentes en kvalificeret venstre back af høj klasse... evt. noget lejeaftale i 6 til 12 måneder.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. aug 2014, 08:48

Med korsbåndsskade til Ahlmann kan der ikke længere være tvivl om, at vi SKAL have en forsvarer mere ind!!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kempes
1. div
1. div

Re: Sv: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kempes » 12. aug 2014, 09:01

Vi bliver nødt til at handle hurtigt. Har Kevin Conboy fundet en ny klub?

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 12. aug 2014, 09:02

Vi har lige nu i forsvaret

3 midtstoppere
1 All-round HB/VB med klar højreorientering
1 omskolet højreback
1 ung lovende VB

Med vores brug af fire mand i forsvaret kan vi næsten ikke undgå at hente en, der kan dække bredt ind. Heldigvis går han rundt i Holland, Lasse Nielsen, slut dig til comebackklubben!!!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2014, 09:04

Panik før lukketid!

Ahlmann ude resten af sæsonen - så skal der altså en gardering ind. Kæft, Gaarde sidder og sveder lige nu, tror jeg.

En lejeaftale ville være fint.

Spørgsmålet er så bare hvilken "hylde" vi skal vælge fra?

Skal det være én som træder ind og spiller på Ahlmanns niveau - eller skal det være en back-up for Blåbjerg?

Det første ville da være lækkert - men løsning nr. 2 vil passe ind i vores stil og koncept.
(PK skal ikke over og spille venstre back - der duer han bare ikke ovre)

Meget afhænger naturligvis af hvad der er tilbage på hylderne i denne sene time.
Men det kunne være meget interessant at vide hvilken af hylderne Gaarde kigger mest intenst på.

Spalvis bliver der ikke hentet en gardering for tror jeg ikke. AK, Helenius, Jönsson, Victor - med Ene som back-up, skal være godt nok.

Men en venstre back skal der til - og jeg er også sikker på han kommer inden vinduet lukker.

EDIT:

Kempes: Jeg synes godt nok Conboy er et rigtig godt bud. DET ville da i hvert fald være fra øverste hylde. Måske leje for sæsonen (NEC skal vel skære budget). Kom friskt med ham. Vi kan tilbyde Europæisk bold og lækre damer.

Vi skal ikke kigge Lasses vej (lige nu). Han kan ikke spille venstre back.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. aug 2014, 09:06

Puha. Med den katastrofe, der har ramt os i dag, er det godt nok heldigt, Gaarde har været tidligt ude med den øvrige del af truppen i dette vindue. Nu kan han fokusere 100 procent på at hente de to spillere, som nu ubetinget SKAL ind yderligere i dette vindue - eventuelt på lejekontrakter.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2014, 09:11

Har ikke styr på korsbåndsskader. Kan de ikke forventes tilbage i træning efter 2 måneders genoptræning?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2014, 09:14

Oldager skrev:Har ikke styr på korsbåndsskader. De kan ikke forventes tilbage i træning efter 2 måneders genoptræning?
Nej.
Vi ser ingen af dem mere i denne sæson.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 12. aug 2014, 09:16

9-12 måneders pause.. av av av.

Føj for en elendig melding.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2014, 09:17

Det var osse satans. Men ja, det ændrer sgu en del med de to skader. Spalvis svævede lidt mellem talent og fast mand, så den er mindre akut. Men vi har set hvor vigtige backs er i vores system, så det går ikke at være så udsatte på den plads. Selvom meldingerne er positive, er der ingen der ved om Dalle kommer helt tilbage på 100 foreløbig, og han har døjet med mange skader i sin AaB tid. Så vi står pt. med PK (som skal agere backup på mange pladser), med Blåbjerg, som kun har spillet 4 kampe på superliganiveau og hvis krop ikke nødvendigvis kan holde til den belastning. Og Dalle som er lidt so so. Det går ikke. En lejeaftale eller et talent udefra må være løsningen.

Måske venter man med at hente nogen til efter vi ved om der ruller nogle CL. millioner ind, men vi skal være så langt fremme at der vitterligt kun mangler en underskrift på det tidspunkt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. aug 2014, 09:19

For helvede hvor er det synd for de to unge spillere!! På toppen af deres karriere lige nu, landsholdsbold i sigte, og så sådan et par lorteskader ud af ingenting. AAAARRRGHHH!

Håber vi bruger en del penge på en venstreback fra aller højeste hylde, men det skal være en der kan gå ind i systemet med de høje backs fra dag et. Hvis der findes en, synes jeg man skal lande ham så hurtigt som muligt, vi kan ligeså godt få så mange kampe som muligt for pengene. Hvordan er det med CL kampene, skal spillerne være registreret inden den første kamp for at kunne spille returen?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2014, 09:21

astonvilla skrev:
Oldager skrev:Har ikke styr på korsbåndsskader. De kan ikke forventes tilbage i træning efter 2 måneders genoptræning?
Nej.
Vi ser ingen af dem mere i denne sæson.
Nå, jeg havde indtrykket af, at skaderne i hvert fald kunne rettes op på over vinbterpausen. Nå, jamen så forventer jeg da også forstærkninger. Om det så er permanent eller på en lejeaftale.

Man skulle nok ikke have forhastet sig med Ahlmann, men det lader til, at det er et nyt vrid, som har kostet ham problemerne. Om det havde noget med hans igangværende knæproblemer at gøre, ved jeg jo ikke.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2014, 09:23

Conboy er meget kvalifiseret, og han kunne også løse vores venstrebensproblem ved offensive dødbolde. Han kan banke dem ind med venstre :thumbsup:

Edit: Og kunne Denni Avdic blive aktuel igen? Han er vel en boksangriber, som vi måske mangler. Han kan måske ikke indgå i vores system. Jeg håber i hvert fald også at se en ny angriber, selvom jeg har stor nok tiltro til V. Ahlmann og Thrane (som også gør det fint som angriber). Hvis man henter en angriber skulle det være på en lejeaftale.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. aug 2014, 09:28

Enig i Conboy kunne være über lækker at få ind. Mht. angrebet, synes jeg ikke nødvendigvis det er påkrævet med en erstatning
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 12. aug 2014, 09:34

Conboy har en frikøbsklausul på en million Euro, men den vil ifølge hans agent kunne forhandles ned til et mindre beløb.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... t-til-salg" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber virkelig Gaarde i det mindste forhører sig på ham. Samt at AaB-ledelsen er villige til at frigive midler til det.

Synes han er perfekt til AaB. Så er spørgsmålet bare, om han vil hjem til DK.

Men det må da alt andet lige være mere interessant at spille europæisk i AaB end hollandsk 2. Division.

Låst