Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
Der nåede at ryge en 2-3 Superligarunder og vi var meget langt i forberedelserne til at møde Zalgiris med et cirkushold bestående af U19-drenge og en samling gamle legender med Søren Thorst i spidsen. Så blev det hele løst to dage før blandt andre vi og Brøndby skulle spille europæisk. Inden da havde Per Nielsen og Dan Anton valgt at gå skruebrækker-vejen og meldt ud at de ville trodse strejken og spille Brøndbys UEFA Cup-kampe.
Et lignende forløb kunne man sagtens forestille sig denne gang. Jeg er overbevist om at der kommer en lockout, men også overbevist om at det nok skal blive løst inden CL-kampene. Spillerne må ikke træne på klubbens anlæg, men ligesom sidst vil man rundt omkring holde sig igang og træne i lokale parker eller lignende. Om man fra fanklubbernes side igen vil "erstatte" kampene med fan-kampe skal jeg ikke kunne sige, men det var da underholdende sidst.
Potentiel Superligastrejke
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Potentiel Superligastrejke
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Hvorfor er det at du vil have at forberedelserne pr. automatik bliver kaotiske? Kunne det tænkes, at man går efter en "business as usual" bade fra klubben og spillernes side? Det er vel I begges interesse!! Selvfølgelig er det en lorte situation at have hængende, men derfor kan man jo godt stadigt knokle...frederikshavneren skrev:Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
Der nåede at ryge en 2-3 Superligarunder og vi var meget langt i forberedelserne til at møde Zalgiris med et cirkushold bestående af U19-drenge og en samling gamle legender med Søren Thorst i spidsen. Så blev det hele løst to dage før blandt andre vi og Brøndby skulle spille europæisk. Inden da havde Per Nielsen og Dan Anton valgt at gå skruebrækker-vejen og meldt ud at de ville trodse strejken og spille Brøndbys UEFA Cup-kampe.
Et lignende forløb kunne man sagtens forestille sig denne gang. Jeg er overbevist om at der kommer en lockout, men også overbevist om at det nok skal blive løst inden CL-kampene. Spillerne må ikke træne på klubbens anlæg, men ligesom sidst vil man rundt omkring holde sig igang og træne i lokale parker eller lignende. Om man fra fanklubbernes side igen vil "erstatte" kampene med fan-kampe skal jeg ikke kunne sige, men det var da underholdende sidst.
Ska' vi hak'?
Hvis der kommer en Lock out kan spillerne i sagens natur ikke træne i klubben.MrBangDK skrev:Hvorfor er det at du vil have at forberedelserne pr. automatik bliver kaotiske? Kunne det tænkes, at man går efter en "business as usual" bade fra klubben og spillernes side? Det er vel I begges interesse!! Selvfølgelig er det en lorte situation at have hængende, men derfor kan man jo godt stadigt knokle...frederikshavneren skrev:Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
frederikshavneren
- Allstar

Ender det med lockout/konflikt og der findes en løsning f.eks tirsdag i næste uge så vil jeg da vove at påstå, at det ikke ligefrem er den optimale forberedelse til den ultra vigtige kamp.MrBangDK skrev:Hvorfor er det at du vil have at forberedelserne pr. automatik bliver kaotiske? Kunne det tænkes, at man går efter en "business as usual" bade fra klubben og spillernes side? Det er vel I begges interesse!! Selvfølgelig er det en lorte situation at have hængende, men derfor kan man jo godt stadigt knokle...frederikshavneren skrev:Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
Anyway vi bliver klogere i aften, nu er der kun tilbage at vente i spænding!
- MrBangDK
- Allstar

Ahhh... Selvfølgelig... Men forberedelserne til første kamp burde vel ikke være noget problem?Brent skrev:Hvis der kommer en Lock out kan spillerne i sagens natur ikke træne i klubben.MrBangDK skrev:Hvorfor er det at du vil have at forberedelserne pr. automatik bliver kaotiske? Kunne det tænkes, at man går efter en "business as usual" bade fra klubben og spillernes side? Det er vel I begges interesse!! Selvfølgelig er det en lorte situation at have hængende, men derfor kan man jo godt stadigt knokle...frederikshavneren skrev:Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
Ska' vi hak'?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Lockout og strejke er to forskellige ting!Brent skrev:Hvis der kommer en Lock out kan spillerne i sagens natur ikke træne i klubben.MrBangDK skrev:Hvorfor er det at du vil have at forberedelserne pr. automatik bliver kaotiske? Kunne det tænkes, at man går efter en "business as usual" bade fra klubben og spillernes side? Det er vel I begges interesse!! Selvfølgelig er det en lorte situation at have hængende, men derfor kan man jo godt stadigt knokle...frederikshavneren skrev:Det er noget ged hvis det ender som du skitserer. Ja vi kan i så fald spille mod APOEL, men de kaotiske forberedelser er næppe noget der vil gavne.Yankee skrev:Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.
Lockout er når arbejdsgiveren låser de ansatte ude fra deres arbejde (lock out!)
En strejke er når de ansatte ikke vil møde på arbejde!
Lockouten har undtaget de internationale kampe, spillernes strejke har ikke!
Så ryger de internationale kampe, så er det fordi spillerne strejker. Ryger de nationale kampe er det fordi der er en lockout OG spillerne strejker!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Mon det bliver en helaftensforstilling i forligsinstitutionen, eller kan man forvnte en afklaring i løbet af en times tid?
Sæt du roligt kaffen over.Brent skrev:Mon det bliver en helaftensforstilling i forligsinstitutionen, eller kan man forvnte en afklaring i løbet af en times tid?
Uden Synd Ingen Frelse
http://sporten.tv2.dk/2014-08-11-spille ... ndlingerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt nyt
Lidt nyt
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det, men jeg studser over, at Spillerforeningen i aften repræsenteres af Martin Retov og ikke af Mads Øland. Det er nok ikke forkert at antage, at en del af konflikten skyldes et ekstremt dårligt klima imellem Mads Øland og Divisionsforeningen, og situationen har måske af samme årsag været så fastlåst, at Spillerforeningen har indset, at der er større chance for fremskridt ved at overlade forhandlingsmandatet til Martin Retov.
Det er bare spekulationer, men måske har spillerne vurderet, at de har større chancer for at undgå katastrofen, hvis de ved forhandlingsbordet bliver repræsenteret af en, der ikke i forvejen er i personlig konflikt med modparten. Måske har Mads Øland endda selv fornemmet det.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
jensemand57
- Allstar

Jeg bemærkede det også. Det virkede også som om der fra spillerforeningens side, var en reel vilje til at få en aftale plads. Det har vi ikke hørt før fra, efter min mening, slangen i denne affære Mads Øland.sulakvelidze skrev:Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det, men jeg studser over, at Spillerforeningen i aften repræsenteres af Martin Retov og ikke af Mads Øland. Det er nok ikke forkert at antage, at en del af konflikten skyldes et ekstremt dårligt klima imellem Mads Øland og Divisionsforeningen, og situationen har måske af samme årsag været så fastlåst, at Spillerforeningen har indset, at der er større chance for fremskridt ved at overlade forhandlingsmandatet til Martin Retov.
Det er bare spekulationer, men måske har spillerne vurderet, at de har større chancer for at undgå katastrofen, hvis de ved forhandlingsbordet bliver repræsenteret af en, der ikke i forvejen er i personlig konflikt med modparten. Måske har Mads Øland endda selv fornemmet det.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at der vil komme en løsning. Det er begge parter interesseret i. En konflikt vil betyde nedsmeltning af dansk fodbold og sende os tilbage til da fodboldshorts var på længde med speedos.
Yderst opmuntrende at Mads Øland tilsyneladende ikke leder forhandlingerne i aften.
Den mand VIL konflikten, det er så tydeligt!
Lad os så for s**** håbe de kan finde en løsning, så løgene ikke bliver endnu længere de næste par dage.
Er der iøvrigt nogen der ved om Anders Bondo og Mads Øland er fjernt beslægtede?
For mig og se har de samme konfliktsøgende, børnehaveagtige, klynkende adfærd i medierne.
Den mand VIL konflikten, det er så tydeligt!
Lad os så for s**** håbe de kan finde en løsning, så løgene ikke bliver endnu længere de næste par dage.
Er der iøvrigt nogen der ved om Anders Bondo og Mads Øland er fjernt beslægtede?
For mig og se har de samme konfliktsøgende, børnehaveagtige, klynkende adfærd i medierne.
-
seamann
Selvfølgelig er Mads Ødeland med - de forhandler sågu da ikke med een mand. Men han er så upopulær, at de bliver nødt til at smugle ham ind ad bagindgangen.
Det tror jeg faktisk ikke, i denne situation er det ikke kul mine arbejdere eller 42 slagteri arbejdere vi taler om. Derimod er det et nische erhverv, som ganske få fra arbejderklassen kan sympatisere med, uanset om vi taler højt lønnede eller lavt lønnede.... Vi taler trods alt om mennesker der lever af deres hobby....jonas386 skrev: Skruebrækkervirksomhed kaldes det.
Konsekvenserne ved at gå imod den vil nok være eksklusion af Spillerforeningen og fordømmelser i pressen m.m.
Neeeeej kære AaB spillere, der er INGEN overhovedet der har noget imod i spiller trods strejken. OG vigtigst så er det over 100 af de MEGET lange, så alle forstår jer! seriøst ALLE.... De eneste der ikke forstår jer er.... bum bum.... måske en gut fra SF´s bestyrelse
Videre nu! vi har vitterligt en chance!!!!
Guld? igen, igen...!
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg har vist fået quotet forkert, for vi er nogenlunde enige, hvorfor det sikkert ikke er mig, du vil ramme med dit spørgsmål. Beklager...Brent skrev:Jo men hvis spilleren er tilfreds med det beløb som klubben kan betale, hvad rager det så spillerforeningen. Der er ofte tale om små klubber med begrænsede økonomiske midler. Scenariet vil fremover blive sådan, at klubberne helt afholder sig fra at betale spilleren noget som helst, for ikke at skulle punge ud med en mindsteløn på 20.000.Mogens skrev:En deltidsspiller til 3400kr/mdr skal måske træne 5-6 gange om uges samt spille mindst en kamp. Det er altså en ringe timeløn. Ja, han kan bare lade være med at skrive under. Men sådan kan man jo også argumentere for at almindelige Jobs skal have fjernet mindstelønnen.[/quoteKøllen I Møllen skrev:Brent skrev:Jamen jamen, hvis spilleren mener at klubben stiller urimelige krav for de 3400 han modtager om måneden står det enhver frit for at finde en anden arbejdsgiver eller droppe træningen og spille på et lavere plan, det kan sgu da ikke være så svært. Hvorfor er det alting skal gennemreguleres af alle mulige tåbelige regler og man skal pille det personlige initiativ ud af alle situationer.
Jeg vil nu også mene at det er de fætrreste små klubber der ligger spillerne i fodlænker og tvinger dem til at træne dag og nat, så det blier umuligt for dem at passe et arbejde ved siden af.
Et almindeligt job er dog i mange tilfælde en nødvendighed for at kunne leve opretholde en vis levestandard - ikke mindst, hvis man er en børnefamilie, hvor der pludselig er mange ting der spiller ind. I tilfældet med en deltidsspiller, er det selvfølgelig fedt at kunne få lidt penge for en hobby/fritidsbeskæftigelse, som man er god til, men dog ikke bedre, end man kan komme i et "bedre lag" og leve af det.
I andre sportsgrene med ligeså meget træning, er der ingen overenskomster og mindsteløn. Der må du selv på eget initiativ handle dig frem til "noget som helst".
Hvordan forholder du dig så til alle de ledere og trænere der bruger mange timer i foreningerne, skal de også have mindsteløn?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
frederikshavneren
- Allstar

Mens vi venter... Synes godt nok at ventetiden er anstrengende, men for min skyld må de hellere end gerne forhandle hele natten bare de bliver enige.
Åbenbart forhandles der videre i dag iflg. TV2.
http://sporten.tv2.dk/2014-08-12-avis-h ... leverkusen" onclick="window.open(this.href);return false;
Så der er da et spinkelt håb!
http://sporten.tv2.dk/2014-08-12-avis-h ... leverkusen" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrBangDK
- Allstar

Det er helt sikkert "godt" nyt... Hvis de var så langt fra hinanden, at der ikke var nogen muligheder, havde vi nok hørt det.. Så forlængelse af forhandling er ikke dumt!Kempes skrev:Åbenbart forhandles der videre i dag iflg. TV2.
Mon ikke også der er et vist pres fra alle sider om at de SKAL finde en løsning?
Ska' vi hak'?