Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Skadestråden

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2014, 09:43

:@

Det er som altid nemt at være bagklog, men hvis man læser denne artikel fra EB så ser forløbet vedr. Ahlmanns skade ikke optimalt ud http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 961069.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

I bagklogskabens ulideligt klare lys burde han selvfølgelig være blevet skannet efter FCM kampen. At han ikke blev det har muligvis forværret skaden.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 12. aug 2014, 09:45

- Jeg følte hele tiden, at knæet var lidt ustabilt under mig, og det gjorde ondt. Men jeg var ikke blevet skannet før, så jeg kan ikke vide, om korsbåndet allerede i første omgang var revet helt eller delvist over, siger Jakob Ahlmann.
Jeg håber kraftedeme ikke, at Ahlmann var skadet i første omgang, men dette ikke blev opdaget, så Ahlmann spillede videre og forværrede skaden.

Det vil være lige til at græde over.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 12. aug 2014, 09:46

Forhelvede.. Det er satme dårlig timing.. Jeg prøvet at forholde mig positiv til situationen med tanke om at vi vandt The double sidste år og er sikret EL bold.. Men alligevel.

Manden er jo en klasse back, og vi kommer virkelig til at mangle ham. Jeg håber på at han er tilbage til vinter :-)
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. aug 2014, 09:47

Hold nu kæft hvor er det noget lårt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Indlæg af bøllemis » 12. aug 2014, 10:10

Ahlmann er det værste der kunne ske, for han er top top klasse :-( Det er vildt synd for Spalvis, men bestemt ikke uundværlig. Manden har ikke vist noget siden april måned, så der synes jeg dem vi har viser mere klasse lige nu. Men en sur situation for begge drenge...
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 12. aug 2014, 10:52

Sikken timing. Synd for dem begge og også for AaB. Vinduet er stadig åbent, Gaarde! Vi skal have de CL Millioner!
- Winning doesn't really matter as long as you win.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 12. aug 2014, 10:57

Et uheld kommer desværre sjældent alene. Kæft hvor er det ærgerligt.

Heldigvis, er Dalsgaard på vej tilbage. Så har vi da ham, Blåbjerg og Patrick til at dække back pladserne. Umiddelbart har vi vel ikke nogle unge spillere på vej op, der kan spille derpå? Ellers er både Gilli og Søren F, blevet afprøvet, så det kan være de kommer i spil.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 12. aug 2014, 10:57

Det er godt nok en lortet nyhed at stå op til. :( :( :(

Spalvis har ikke været på toppen i denne sæson, men han skal også stadig udvikle sig og var i fuld gang med det. Og nu er det så sat helt i stå for ham - måske indtil næste sommer. Jeg håber, at han har psyken til at være helt ude og genoptræne seriøst i så mange måneder.

Og Ahlmann.... for satan da! I forvejen er hans skadeshistorik ikke for god, og nu skal han så afskrive en hel sæson. Igen. :( Der er bare at krydse fingre for, at hans uheld er brugt op nu. Ellers begynder det at minde lidt for meget om en Kasper Bøgelund-karriere.

Skal man se positivt på det, er tidspunktet ikke det værste, når vi alene ser på Superligaen. Vi er trods alt midt i transfervinduet og har lige fået tilført midler, så vi kan agere, hvis det er nødvendigt. Men hold da op en dobbeltlussing at få. :(

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2014, 11:48

I det mindste er det ikke Ebola.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

marshmellow
Superliga
Superliga

Indlæg af marshmellow » 12. aug 2014, 12:40

Pastorius skrev:Korsbåndskader kan være mange ting...

Historien melder ikke noget om helt eller delvist overrevne eller beskadigede korsbånd. Paradoksalt nok er det tit nemmere at komme sig fuldstændigt over et korsbånd der er revet helt over.
Det kan sagtens gå hurtigere, og det er ikke urealistisk at man kan blive klar på 3-6 måneder - afhængig af skaden. På den anden side er det ikke givet at man nogensinde kommer sig 100%.

sikke noget vrøvl at slynge ud

et overrevet forreste korsbånd bliver aldrig gentager aldrig det samme igen.
men lad os se lyst på det....vi får nok lov at beholde ahlman nu . ingen storklub køber korsbåndsskadede spillere

man kan imidlertid håbe det drejer sig om bagerste kortbånd så er sagen en helt anden....men skader her er betydelig sjældnere
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2014, 13:03

marshmellow skrev:

Historien melder ikke noget om helt eller delvist overrevne eller beskadigede korsbånd. Paradoksalt nok er det tit nemmere at komme sig fuldstændigt over et korsbånd der er revet helt over.
Det kan sagtens gå hurtigere, og det er ikke urealistisk at man kan blive klar på 3-6 måneder - afhængig af skaden. På den anden side er det ikke givet at man nogensinde kommer sig 100%.

men lad os se lyst på det....vi får nok lov at beholde ahlman nu . ingen storklub køber korsbåndsskadede spillere

man kan imidlertid håbe det drejer sig om bagerste kortbånd så er sagen en helt anden....men skader her er betydelig sjældnere
Jeg er enig i at det aldrig bliver det samme (det fik jeg vist skrevet - og det er noget vrøvl), men det gør det heller ikke altid hvis de er delvist beskadigede, og nogle gange kan det gå lidt hurtigere med at komme tilbage efter operation. Det var i hvert fald nogenlunde den diskussion jeg havde i sin tid med min læge, om jeg skulle opereres eller ej med mit knæ. Det endte med at jeg ikke blev opereret og det tog noget tid, før jeg kunne bruge det nogenlunde fornuftigt igen (2 år). Til gengæld har jeg nu i en alder af 48 ingen problemer med at spille basket, stå på ski, spille golf etc., selvom jeg ikke altid sparer mig selv. JEg ville nok ikke kunne holde til at træne 4-5 gange om ugen i ret lang tid, men ellers har jeg ingen mén.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2014, 13:07

Pastorius skrev:
marshmellow skrev:

Havde Brian Laudrup ikke en korsbåndsskade i Bayern - det gik da nogenlunde med at komme sig over den.
Jeg er enig i at det aldrig bliver det samme (det fik jeg vist skrevet - og det er noget vrøvl), men det gør det heller ikke altid hvis de er delvist beskadigede, og nogle gange kan det gå lidt hurtigere med at komme tilbage efter operation. Det var i hvert fald nogenlunde den diskussion jeg havde i sin tid med min læge, om jeg skulle opereres eller ej med mit knæ. Det endte med at jeg ikke blev opereret og det tog noget tid, før jeg kunne bruge det nogenlunde fornuftigt igen (2 år). Til gengæld har jeg nu i en alder af 48 ingen problemer med at spille basket, stå på ski, spille golf etc., selvom jeg ikke altid sparer mig selv. JEg ville nok ikke kunne holde til at træne 4-5 gange om ugen i ret lang tid, men ellers har jeg ingen mén.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2014, 13:12

Pastorius skrev:
marshmellow skrev:

Jeg kender meget lidt til korsbånds operationer, men af det jeg har læst så er det muligt at komme tilbage på et fornuftigt niveau efter en operation. Men jeg har også læst mig til at korsbånds opererede desværre risikerer gener på længere sigt.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2014, 13:18

marshmellow skrev:

Nja, der er jo ikke meget ved at have en spiller, som man hverken selv kan bruge, og som ingen andre klubber er interesserede i. Drejebogen var jo sat: En supersæson for AaB og et salg til 15 - 20 millioner kroner. Nu får vi ingen af delene - i hvert fald ikke i overskuelig fremtid.

I stedet skal vi nu til lade millionerne rulle på transfermarkedet for første gang i umindelige tider, i hvert fald hvis vi har ambitioner om medaljer og seriøs europæisk fodbold. I betragtning af den supertrup, vi på papiret står med, føles det trist og unødvendigt; korthuset er imidlertid ved at ramle, når vi tager tabet af Kusk og mængden af langtidsskader, spillere på vej tilbage fra langtidsskader og spillere ude af form i betragtning.

Vi kan gamble med offensiven, velvidende at vi ikke har nogen alternativer, hvis også Helenius og AK rammes af skader eller formnedgang. Spalvis har imidlertid ikke vist noget siden april, så her er tabet i det korte perspektiv til at leve med. Omvendt er det temmelig bittert, at vi sidder på en kontrakt til 2018 i det tilfælde.

På midtbanen må vi også gamble noget og håbe, at Jönsson rent faktisk når sit topniveau og i øvrigt forbliver skadesfri samt at Enevoldsen igen når højderne fra tidligere tider - og i øvrigt forbliver skadesfri.

I defensiven er der simpelthen ingen vej udenom. Blåbjerg har gjort det fortrinligt, men er ikke på samme niveau som Ahlmann (selvfølgelig ikke), og hvis også han ryger ind i skade/karantæne, har vi nul og ingenting på den post. Vi skal slet og ret have en 1:1 - erstatning for Ahlmann (Conboy har været nævnt) og gerne en back up - spiller.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2014, 13:19

frederikshavneren skrev:[
Jeg kender meget lidt til korsbånds operationer, men af det jeg har læst så er det muligt at komme tilbage på et fornuftigt niveau efter en operation. Men jeg har også læst mig til at korsbånds opererede desværre risikerer gener på længere sigt.
Ja, alle knæoperationer (også menisk) har vist sig at øge risikoen for senere at få slidtgigt ret drastisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2014, 13:26

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... sbaand.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Fodbold spillere er åbenbart ekstra udsatte når de går ind i en tackling med bøjet ben. Jeg kan godt huske at Ahlmann i slutningen af FCM kampen gik ind i en glidende tackling, hvor han efterfølgende havde smerter (der var også et par andre situationer i kampen hvor han slog sig).

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2014, 17:02

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ah ... mle-skader" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 15. aug 2014, 13:04

AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 15. aug 2014, 14:07

le Cid skrev:AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er simpelthen nødvendigt med en signing til bagkæden, og gerne en dygtig venstreback. Alt andet er nærmest uansvarligt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 15. aug 2014, 19:08

Hold da op en svær start vi som tilhængere har fået - skaderne vælter ned over os.
Glæder mig allerede til landskampspause, og vinterpausen
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Besvar