Den eneste gang Gaarde har spillet venstre back for AaB tabte vi 8-2...Maglau skrev:Come on der er større chancer for at Gaarde selv tager den venstreback end at sætte Thomsen derned.Kasper skrev:Lige præcis min tanke.rune skrev:Sådan noget p..
Lukas A hjem-> Thomsen ned som off back. Blåbjerg def. back når der er brug for det
Begge huller lukkede
Tror det er Kent og Gaardes plan. Thomsen har også i flere omgange spillet på venstre backen.
Hvis der skal en mand ind, skal han diske op med noget nyt ift stil. Conboy på leje kan jeg dog også se det spændende i.
Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Janteloven eksisterer IKKE!
Glem Lasse.. Han er tæt på at kunne offentliggøre sin nye klub som IKKE er i Danmark! Men han kan da lige overtale Conboy til at tage til 9000 inden han tager afsted..astonvilla skrev:Jeg kan se at Lasse Nielsen slet ikke var i NEC truppen her i weekenden.
Er han skadet mon? Eller ude at forhandle kontrakt?
Hans holdkammerat Kevin Conboy ville være en drøm.
Direkte aflastning efter Ahlmann og på sigt også emne til defensiv midt når Würtz ikke er med.
Kan det ikke blive Lasse Nielsen i defensiven, vil Kevin Conboy måske være et udmærket valg. Jeg skal indrømme, at jeg ikke husker ham for noget specielt, da han spillede i Esbjerg - men at han er en ægte venstre back, ser da spændende ud - han er 26 år og 1.85, og kan også fungere på den defensive midt.
Håber virkelig på en enkelt forstærkning her, og hvis vi virkelig vil blive ved med at lege med i toppen, samt deltage i europæisk fodbold jævnligt, ja så er en enkelt klassesigning såvel defensivt som offensivt ikke for meget til at forstærke truppen med kvalitet.
Håber virkelig på en enkelt forstærkning her, og hvis vi virkelig vil blive ved med at lege med i toppen, samt deltage i europæisk fodbold jævnligt, ja så er en enkelt klassesigning såvel defensivt som offensivt ikke for meget til at forstærke truppen med kvalitet.
Lucas - Hvorfor skal vi hente ham. Jo ikke til kanterne vi mangler
Lasse - Hvorfor skal vi hente ham. Ikke til central midtforsvar vi mangler
VI MANGLER EN VENSTRE BACK...
Præcis. Det er helt hul i hovedet at ville bringe højrebenede Patrick og Nicolaj i spil til vores venstre back når de er stamspillere på andre positioner. Er det fordi folk synes de har gjort det for dårligt på henholdsvis højre back og venstre midt?hje1980 skrev:Lucas - Hvorfor skal vi hente ham. Jo ikke til kanterne vi mangler
Derudover så vi også mod Farum at vi desperat mangler flere venstrebenede spillere. Farum gav os gladeligt hjørnespark i den side, hvor Thomsen skulle slå dem uadskruet fordi de simpelthen slet ikke blev farlige. Vi har brug for en offensivt indstillet, venstrebenet venstre back - ikke brug for at flytte vores glimrende højre back eller vores landsholdskant derned.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Vi har en venstreback! Tror du vi kan hente en i Ahlmann klassen i et år uden at skulle op med mange penge, må jeg minde dig om at Gaarde har lukket vinduet een gang.
Der bliver snakket om back-up løsninger på positionen, men det er vel for meget at forlange at læse hvad der bliver skrevet i stedet for at smide det ind i en kasse så du nok en gang kan fremhæve dit overlegne fodboldhoved.
P.S det er Kent og ikke mig der har forsøgt sig med Thomsen på v backen.
Der bliver snakket om back-up løsninger på positionen, men det er vel for meget at forlange at læse hvad der bliver skrevet i stedet for at smide det ind i en kasse så du nok en gang kan fremhæve dit overlegne fodboldhoved.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Kunne du ikke stoppe med den evindelige konfrontatoriske tone? Hvis det er et spoergsmaal om overskud, saa overvej evt. foer du saetter dig ved tastaturet om du er klar til haandtere at folk er uenige med dig, lige netop i dag.Kasper skrev:Vi har en venstreback! Tror du vi kan hente en i Ahlmann klassen i et år uden at skulle op med mange penge, må jeg minde dig om at Gaarde har lukket vinduet een gang.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nej, vi har ikke en venstre back... vi har en venstre benet centerforsvar der er brugt som nødløsning på backen...Kasper skrev:Vi har en venstreback! Tror du vi kan hente en i Ahlmann klassen i et år uden at skulle op med mange penge, må jeg minde dig om at Gaarde har lukket vinduet een gang.
Jeg ved ikke hvilken penge ledelsen vil stille Gaarde i sigte til at lukke det hul som vores landsholdsback har efterladt de næste mange måneder.
Om det beløb er nok til at hente en i samme klasse, evt. på en lejekontrakt, ved jeg ikke. Men der kan hentes en der ER back og offensiv og langt bedre end Blåbjerg er (og nej, siger ikke han har gjort det dårligt)
Men vil hellere bruge penge på en back der kan starte, end en backup til Blåbjerg. Kvaliteten af en BACKUP til en centerforsvar som er nødløsning på backen... Det vil jo være en serie 1 spiller så???
At Thomsen er brugt på backen ser jeg mere som et forsøg fra Kent at Thomsen kunne være BACKUP for Ahlmann evt... Ligesom Due gjorde det i Herning i foråret. Men ALDRIG som back de næste mange måneder...!!!
Vi er ikke den fattige lille klub mere. Vi har lige bekendtgjort at vi forventer plus på 48.000.000!!! Mon ikke der kan findes penge til at gøre det fornuftige. Nemlig at sikre at vi får erstattet en af vores landsholdspillere...
Jeg er da glad for du synes jeg har et overlegent fodboldhoved. Tak for detKasper skrev:Vi har en venstreback! Tror du vi kan hente en i Ahlmann klassen i et år uden at skulle op med mange penge, må jeg minde dig om at Gaarde har lukket vinduet een gang.
Det må også være grunden til at du ikke forholder dig til mine argumenter, men kun skælder ud på mig?
Satans så pigesure folk er fra morgenstunden! Men det er selvfølgelig også barske løjer med et par sindssyge vigtige kampe forude, der kan skabe et helt nyt fundament for AaB, som en etableret topklub. Det er åbenlyst sur røv, at vi er røget i en arbejdsgiver-arbejdstager konflikt, men mon ikke det hele falder på plads for alt andet lige er det klubbernes indtjening, der genererer arbejdspladser. Det er også voldsomt trælst, at to af vores største salgsobjekter er blevet langtidsskadede. De to største salgsobjekter må nu være Nicolaj og Nicolai.
Nå tilbage til transfertråden. Som tidligere nævnt tror jeg ikke der sker en skid offensivt for vi har AK og Helenius samt Jönsson på vej tilbage og Viktor Ahlmann som læredreng. Skulle vi blive tynde må vi hive Pohl op fra U19 eller lage Gilli eller Dalsgaard være angrebsgardering.
Ift. VB føler Gaarde sig givet fristet til en gardering for ikke at flytte for meget rundt på holdet:
Er enig med de fleste i at den dyre løsning vil være at signe Conboy eller Hämelainen, der begge burde kunne gå direkte ind. En billigere løsning er vores georgiske prøvespiller på en korttidskontrakt eller et lejemål af - og her får jeg sikker på puklen - Christopher Poulsen i Viborg. Uanset at manden har nogle karakterbrist holder han fortsat højt niveau og så er han ikke mindst bundrutineret og er kommet fremragende fra start i denne sæson. Vi kunne udover et mindre pengebeløb krydre et lejemål med at sende Andreas Bruhn den anden vej. Han kunne have rigtig godt af et lejemål, hvor han matches på højt niveau.
Nå tilbage til transfertråden. Som tidligere nævnt tror jeg ikke der sker en skid offensivt for vi har AK og Helenius samt Jönsson på vej tilbage og Viktor Ahlmann som læredreng. Skulle vi blive tynde må vi hive Pohl op fra U19 eller lage Gilli eller Dalsgaard være angrebsgardering.
Ift. VB føler Gaarde sig givet fristet til en gardering for ikke at flytte for meget rundt på holdet:
Er enig med de fleste i at den dyre løsning vil være at signe Conboy eller Hämelainen, der begge burde kunne gå direkte ind. En billigere løsning er vores georgiske prøvespiller på en korttidskontrakt eller et lejemål af - og her får jeg sikker på puklen - Christopher Poulsen i Viborg. Uanset at manden har nogle karakterbrist holder han fortsat højt niveau og så er han ikke mindst bundrutineret og er kommet fremragende fra start i denne sæson. Vi kunne udover et mindre pengebeløb krydre et lejemål med at sende Andreas Bruhn den anden vej. Han kunne have rigtig godt af et lejemål, hvor han matches på højt niveau.
In verbis simus faciles
Christohper Poulsen var et godt bud... men tror hverken Viborg eller han selv er interesseret...
Men typemæssigt vil være fint. Offensiv, erfaring og venstre back...
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
For mig at se, se har den konflikt allerede gjort stor skade idet KN og Kuhn allerede nu bruger tid og kræfter på at forbedre U19-spillere på at de skal spille europæisk.
Det er satme så fucking bittert.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Det er muligt at Kent har testet Thomsen på backen, men jeg er overbevist om at det må have været for at have en nødløsning klar. Det kan i mine øjne slet ikke komme på tale som en mere permanent backupløsning, vi ville slet ikke udnytte Thomsens talenter.
Jeg er helt på linje med Yankee -vi SKAL have en ny ind. Det er jeg også overbevist om, at Gaarde straks er begyndt at arbejde på. Det optimale vil være en god venstreback på Kevin Conboy niveau. Blåbjerg har gjort det glimrende, men kan ikke spille 33 superligakampe + europa, og så er han primært central forsvarsspiller, omend han har taget venstrebacken på u-landsholdene.
Hvis ikke vi kan få en god venstreback, kunne Lasse Nielsen også være en rigtig god løsning synes jeg. Han ville jo kunne dække både centralt og højreback, hvilket vil frigøre Patrick til venstresiden. Det er godt nok ikke optimalt for vores måde at spille på, at få en højrefodet over på backen, som skal sikre bredden i vores system, men omvendt kender Patrick rollen og positionen fra tidligere.
Jeg er helt på linje med Yankee -vi SKAL have en ny ind. Det er jeg også overbevist om, at Gaarde straks er begyndt at arbejde på. Det optimale vil være en god venstreback på Kevin Conboy niveau. Blåbjerg har gjort det glimrende, men kan ikke spille 33 superligakampe + europa, og så er han primært central forsvarsspiller, omend han har taget venstrebacken på u-landsholdene.
Hvis ikke vi kan få en god venstreback, kunne Lasse Nielsen også være en rigtig god løsning synes jeg. Han ville jo kunne dække både centralt og højreback, hvilket vil frigøre Patrick til venstresiden. Det er godt nok ikke optimalt for vores måde at spille på, at få en højrefodet over på backen, som skal sikre bredden i vores system, men omvendt kender Patrick rollen og positionen fra tidligere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Du siger det selv Hanga... derfor er Lasse overhovedet ikke aktuel for os. Så hellere Blåbjerg.Hanga skrev:Det er muligt at Kent har testet Thomsen på backen, men jeg er overbevist om at det må have været for at have en nødløsning klar. Det kan i mine øjne slet ikke komme på tale som en mere permanent backupløsning, vi ville slet ikke udnytte Thomsens talenter.
Hvis ikke vi kan få en god venstreback, kunne Lasse Nielsen også være en rigtig god løsning synes jeg. Nu lyder det så somom, at han ikke er aktuel, men han ville jo kunne dække både centralt og højreback, hvilket vil frigøre Patrick til venstresiden. Det er godt nok ikke optimalt for vores måde at spille på, at få en højrefodet over på backen, som skal sikre bredden i vores system, men omvendt kender Patrick rollen og positionen fra tidligere.
Bestemt, men det jeg mener er at Patrick så kan være backup'en, fordi han ikke vil være ligeså bundet af højrebacken.hje1980 skrev:Du siger det selv Hanga... derfor er Lasse overhovedet ikke aktuel for os. Så hellere Blåbjerg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det er så til gengæld også noget pjat. Hvis AaB ikke stiller med sit superligahold, er kampen mod Apoel fuldstændig ligegyldig, og det er rent spild af tid at bruge energi på at instruere diverse ynglingespillere. AaB skal naturligvis forberede sig seriøst på opgaven med de bedste spillere og være bevidste om, at de ikke har den fjerneste indflydelse på konflikten.doukas skrev:For mig at se, se har den konflikt allerede gjort stor skade idet KN og Kuhn allerede nu bruger tid og kræfter på at forbedre U19-spillere på at de skal spille europæisk.
Men ja, det er et absurd scenario, vi er vidne til. Det er jeg helt enig i. Selvfølgelig bliver der fundet en løsning, men alene optakten og det lettere demonstrative fis med at udtage og træne sekundaspillere medvirker til, at denne konflikt indirekte kan sende AaB ud af Champions League.
Hvorfor skulle han og Viborg ikke være interesseret. Poulsen vil kunne få et halvt år med højere løn (og han mangler vidst penge efter sit vindmølleeventyrhje1980 skrev:Christohper Poulsen var et godt bud... men tror hverken Viborg eller han selv er interesseret...
In verbis simus faciles
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg ved ikke om det er noget pjat, måske kunne man køre et tåleligt resultat hjem med amatører/U19 spillere, og så håbe på at strejken er afblæst når vi rammer returkampen.Hovedet skrev:Det er så til gengæld også noget pjat. Hvis AaB ikke stiller med sit superligahold, er kampen mod Apoel fuldstændig ligegyldig, og det er rent spild af tid at bruge energi på at instruere diverse ynglingespillere. AaB skal naturligvis forberede sig seriøst på opgaven med de bedste spillere og være bevidste om, at de ikke har den fjerneste indflydelse på konflikten.doukas skrev:For mig at se, se har den konflikt allerede gjort stor skade idet KN og Kuhn allerede nu bruger tid og kræfter på at forbedre U19-spillere på at de skal spille europæisk.
Men ja, det er et absurd scenario, vi er vidne til. Det er jeg helt enig i. Selvfølgelig bliver der fundet en løsning, men alene optakten og det lettere demonstrative fis med at udtage og træne sekundaspillere medvirker til, at denne konflikt indirekte kan sende AaB ud af Champions League.
KN og Kuhn gør det eneste rigtige ved at være forberede sig bedst muligt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Men de forbereder sig netop ikkebedst muligt ved at bruge en masse krudt på at træne ynglingespillere til en play off - kamp til Champions League. Vi ved jo godt, at den kamp med meget stor sandsynlighed gennemføres på normale præmisser, og det skal naturligvis danne rammen om forberedelsen. Der findes ikke nogen som helst chance for, at AaBs ynglingehold kan skabe et tåleligt resultat i den kamp. Herregud, de tabte 0-4 til FCMs ynglingehold!doukas skrev:Jeg ved ikke om det er noget pjat, måske kunne man køre et tåleligt resultat hjem med amatører/U19 spillere, og så håbe på at strejken er afblæst når vi rammer returkampen.Hovedet skrev:Det er så til gengæld også noget pjat. Hvis AaB ikke stiller med sit superligahold, er kampen mod Apoel fuldstændig ligegyldig, og det er rent spild af tid at bruge energi på at instruere diverse ynglingespillere. AaB skal naturligvis forberede sig seriøst på opgaven med de bedste spillere og være bevidste om, at de ikke har den fjerneste indflydelse på konflikten.doukas skrev:For mig at se, se har den konflikt allerede gjort stor skade idet KN og Kuhn allerede nu bruger tid og kræfter på at forbedre U19-spillere på at de skal spille europæisk.
KN og Kuhn gør det eneste rigtige ved at være forberede sig bedst muligt.
Om AaB taber 0-7, 0-10 eller 0-14 er jo flintrende ligegyldigt i forhold til den returkamp. Det ved alle involverede i AaB naturligvis godt, og jeg forestiller mig, at der er tale om et lille stunt for at lægge pres på de involverede parter i konflikten.
At konflikten kan koste i forhold til tilskuertal og evt. ligefrem aktieemissionen er så en anden sag.
OK... var egentlig ikke klar over Viborg har hentet en anden back (følger ikke så meget i Viborgs gøren og laden på transfer markedet - udover Curth).Rams skrev:Hvorfor skulle han og Viborg ikke være interesseret. Poulsen vil kunne få et halvt år med højere løn (og han mangler vidst penge efter sit vindmølleeventyrhje1980 skrev:Christohper Poulsen var et godt bud... men tror hverken Viborg eller han selv er interesseret...
Men typemæssigt vil være fint. Offensiv, erfaring og venstre back...), et sidste stort eventyr, nu det aldrig blev til noget udlandsophold. Viborg har hentet Patrick Bang, der kan spille pladsen, kan vil altid bruge et tilskud til driften, får et glad spiller tilbage og så mener jeg også at Andreas Bruhn har niveauet til at kunne konkurrere med Sebastian Andersen om højrekanten, hvis vi lod et lejemål af ham indgå i handlen.
Men tror stadig ikke Viborg er interesseret i at slippe en af deres bærende kræfter for et halvt år... der tror jeg de vægter deres ønske om oprykning højere.
Se hvor hårdt de stod på prisen på Dalgaard...
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... erstatning" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis lyder det til at Kent også ønsker en erstatning for Ahlmann... og ikke en backup til Blåbjerg