Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2014, 21:02

Hold nu op. FC Midtjylland er et taberhold og en taberklub. De skal nok sætte skidtet over styr på en eller anden måde. Jeg er slet ikke i tvivl - og jeg har statistikken og historien på min side.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. aug 2014, 21:19

Pastorius skrev:Hold nu op. FC Midtjylland er et taberhold og en taberklub. De skal nok sætte skidtet over styr på en eller anden måde. Jeg er slet ikke i tvivl - og jeg har statistikken og historien på min side.
Men det havde du jo også, hvis du i 1995 havde sagt, at AaB ikke ville vinde sit første mesterskab. Jeg håber, du får ret i din manglende tro på FCM, men alvorligt talt har jeg dem også som DM-favoritter. Og hvis de ikke kan gøre det i denne sæson, hvor OB, Brøndby og AaB af forskellige grunde er mere eller mindre ude af billedet (AaB fordi det simpelthen ikke giver logisk mening med to gange guld i træk), og mens FCK stadig sejler rundt, så er det på det nærmeste en skandale af Glen Riddersholm.

Det mesterskab ligger desværre for fødderne af Herning-bønderne, og min eneste trøst er, at det troede jeg også, at det gjorde i foråret.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2014, 22:10

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:Hold nu op. FC Midtjylland er et taberhold og en taberklub. De skal nok sætte skidtet over styr på en eller anden måde. Jeg er slet ikke i tvivl - og jeg har statistikken og historien på min side.
Men det havde du jo også, hvis du i 1995 havde sagt, at AaB ikke ville vinde sit første mesterskab. Jeg håber, du får ret i din manglende tro på FCM, men alvorligt talt har jeg dem også som DM-favoritter. Og hvis de ikke kan gøre det i denne sæson, hvor OB, Brøndby og AaB af forskellige grunde er mere eller mindre ude af billedet (AaB fordi det simpelthen ikke giver logisk mening med to gange guld i træk), og mens FCK stadig sejler rundt, så er det på det nærmeste en skandale af Glen Riddersholm.
AaB er absolut blandt favoritterne. Holdet er stærkere end sidste år (når skaderne kommer på plads) og økonomien er sund nok til at gøre noget, hvis det skulle vise sig nødvendigt i vinterpausen.
Det mesterskab ligger desværre for fødderne af Herning-bønderne, og min eneste trøst er, at det troede jeg også, at det gjorde i foråret.
Netop!
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. aug 2014, 22:25

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev:
AaB er absolut blandt favoritterne. Holdet er stærkere end sidste år (når skaderne kommer på plads) og økonomien er sund nok til at gøre noget, hvis det skulle vise sig nødvendigt i vinterpausen.
Netop!
Jeg er enig i, at AaB er blandt favoritterne. Men skal jeg pege på nogen, må det blive FCM - med FCK og dernæst AaB som de nærmeste trusler. FCM har alle muligheder for at bygge oven på det, der var tæt på at lykkes sidste år. Hvis de ikke kan det, er det nærmest fyringsgrund for Glen, synes jeg. Og så er og bliver det bare en meget svær udfordring at forsvare et mesterskab. Ikke mindst for en klub som AaB.

Men som sagt: Jeg troede også på FCM-guld i foråret og tager frygteligt gerne fejl igen. :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2014, 22:45

Selvfølgelig må FCM være blandt favoritterne. Men vi var altså længere bagefter dem sidste år efter runde 4, hvis statistik/historik skal bruges til noget.

Deres midterforsvar virker ikke stabilt og nu skal de allerede afsone første karantænedag - P. Banggård. Hvis ikke Sviatchenko er klar, så ser de meget tynde ud her.

Favoritterne må stadig være FCK og os sammen med FCM. Synes ikke nogen virker bedre end de andre.

FCM skal altså først spille europæisk om 10 dage, her for vi så set om de kan noget. I øvrigt skulle de havne i Euro League virker deres trup ikke bred nok, så må i se hvem de køber.

Lige nu virker Brøndby, FCN og Esbjerg til at komme lige efter FCK, AaB og FCM. Men de tre skal hente sig et forspring i efteråret, hvor vi andre spiller europæisk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 12. aug 2014, 08:07

FlæskeFrank skrev:Selvfølgelig må FCM være blandt favoritterne. Men vi var altså længere bagefter dem sidste år efter runde 4, hvis statistik/historik skal bruges til noget.

Deres midterforsvar virker ikke stabilt og nu skal de allerede afsone første karantænedag - P. Banggård. Hvis ikke Sviatchenko er klar, så ser de meget tynde ud her.

Favoritterne må stadig være FCK og os sammen med FCM. Synes ikke nogen virker bedre end de andre.

FCM skal altså først spille europæisk om 10 dage, her for vi så set om de kan noget. I øvrigt skulle de havne i Euro League virker deres trup ikke bred nok, så må i se hvem de køber.

Lige nu virker Brøndby, FCN og Esbjerg til at komme lige efter FCK, AaB og FCM. Men de tre skal hente sig et forspring i efteråret, hvor vi andre spiller europæisk.
Tror ikke rigtigt på Esbjerg længere. De har solgt for meget ud og ikke hentet noget der er i nærheden af at være lige så godt + deres talenter ikke er vildt gode. Med FCN er jeg også lidt ulden - de har tit været helt vilde i sæsonstarten for derefter at kollapse. Synes ikke det spillermateriale ser robust nok ud.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 12. aug 2014, 10:39

Jeg er farvet, subjektiv og realist.

I min verden er favoritterne til guldet - FCK, FCM og AaB - Hvis andre vinder DM, er det fordi guldet er utrolig billigt til salg.

Esbjerg, FCN og BIF er ikke blandt favoritterne, og anses i min verden som døgnfluer. FC plastik er pis og BIF fatter jo aldrig en skid. Ny økonomisk stabilitet, masterclass og hvad det nu hedder, det handler kun om branding, men deres virkelighedsopfattelse hænger ikke sammen med realiteten..
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2014, 11:27

Hvis ikke den nuværende trup suppleres med etablerede profiler uden langvarig skadeshistorik, har jeg svært ved at se AaB vinde medaljer i år. Truppen er simpelthen for tynd og skrøbelig. Jeg ser FCK som favoritter med FCM som den mest seriøse outsider. Brøndby og FCN er begge i spil til medaljer.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. aug 2014, 12:53

Jeg tror desværre også, at man i Herning har lært nogle ting af forårets nedtur, som man kan bruge i denne sæson. Fx at GLEN ikke kan tale sig til guldet i medierne med sin konstante snak om at være vindere. Indtil videre gør de jo også ret meget det, som vi var gode til i sidste sæson: holder kæft og vinder fodboldkampe.

FCM er pt. mine guldfavoritter med FCK og os som største udfordrere.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2014, 22:12

BoT skrev:Jeg tror desværre også, at man i Herning har lært nogle ting af forårets nedtur, som man kan bruge i denne sæson. Fx at GLEN ikke kan tale sig til guldet i medierne med sin konstante snak om at være vindere. Indtil videre gør de jo også ret meget det, som vi var gode til i sidste sæson: holder kæft og vinder fodboldkampe.

FCM er pt. mine guldfavoritter med FCK og os som største udfordrere.
Som jeg husker det, var FCM påfaldende ydmyge i den første tredjedel af sæsonen, hvor de var mere eller mindre suverænt tophold. De blev endda beskyldt for at underspille. Det var først, da sammenbruddet satte ind - og i 3. sidste spillerunde, da FCM efter en kortvarig opblussen hentede AaB - at al det dér vinderævl begyndte.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 13. aug 2014, 10:29

http://www.bold.dk/nyt/fcn-ophaever-med-aabech

Der må ligge andet bag, end manglende spilletid. Er der mon nogen som vil signe med problembarnet?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. aug 2014, 10:31

Flower skrev:http://www.bold.dk/nyt/fcn-ophaever-med-aabech

Der må ligge andet bag, end manglende spilletid. Er der mon nogen som vil signe med problembarnet?
Hent ham på en kort kontrakt please!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 13. aug 2014, 10:42

Flower skrev:Der må ligge andet bag, end manglende spilletid.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 962726.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2014, 10:57

AaB1978 skrev:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 962726.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
"Det er sgu noget dejlig selvisk og ret udansk over saadan en vindertype som ham Aabech. Den slags vi mangler i dansk fodbold!" ...som enhver fodboldkommentator i 90'er ville slynge ud. Saa fik vi Bendtner, og saa doede den floskel ligesom ret hurtigt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. aug 2014, 11:28

MHJ skrev:
AaB1978 skrev:
"Det er sgu noget dejlig selvisk og ret udansk over saadan en vindertype som ham Aabech. Den slags vi mangler i dansk fodbold!" ...som enhver fodboldkommentator i 90'er ville slynge ud. Saa fik vi Bendtner, og saa doede den floskel ligesom ret hurtigt.
hahaha :danmarkfan:

Men ikke desto mindre - de første 6 kampe har efter min mening afsløret, at vi mangler offensiv power og kraft efter Kuskens afgang. Vi har en af mange fugle på taget i form af Jönsson, der måske/såfremt/i fald/og hvis ikke dukker op engang i løbet af efteråret, men skulle vi ikke være lidt proaktive hér og få ham ind på lejekontrakt resten af efteråret. Hvor galt kan det lige gå?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. aug 2014, 11:31

Hovedet skrev:
MHJ skrev:
AaB1978 skrev:

Men ikke desto mindre - de første 6 kampe har efter min mening afsløret, at vi mangler offensiv power og kraft efter Kuskens afgang. Vi har en af mange fugle på taget i form af Jönsson, der måske/såfremt/i fald/og hvis ikke dukker op engang i løbet af efteråret, men skulle vi ikke være lidt proaktive hér og få ham ind på lejekontrakt resten af efteråret. Hvor galt kan det lige gå?
Man kan vel ikke leje en spiller, som står uden kontrakt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. aug 2014, 11:47

Hovedet skrev:
MHJ skrev:
AaB1978 skrev:

At vi får en spiller en, der ikke ligefrem har været kendt for at skabe ro i en trup... så klart NEJ TAK!!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 13. aug 2014, 11:51

Hvilket deprimerende syn at møde i Nordjyske butikker.

Billede

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. aug 2014, 11:56

le Cid skrev:
Hovedet skrev:
MHJ skrev:
AaB1978 skrev:

Man kan vel ikke leje en spiller, som står uden kontrakt...
Nej nej nej godt nok er han en super god spiller når det går fremad, men han passer slet ikke ind i spillestilen hvor Kent ligger ufatteligt meget vægt på at alle arbejder stenhårdt i presspil når modtanderne har bolden - det vil vi aldrig få Aabech til.
Mon ikke de kan bruge ham i Århus - han vil passe genialt sammen geniet Akharrazzzz
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. aug 2014, 20:23

NIN den fromme skrev:Hvilket deprimerende syn at møde i Nordjyske butikker.

Billede
Billede

Besvar