4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Indlæg af Klaus » 14. aug 2014, 20:41

frederikshavneren skrev:Så har jeg udnyttet forkøbsretten og har købt billet til kampen!
Jeg er måske lidt naiv, men jeg håber snart at dette mareridt får en ende så vi kan stille med det bedste hold på onsdag.
Det gjorde jeg også... Uanset hvad kommer der et AaB-hold på banen. Bliver det knægtene fra U19 og U17 fortjener de i den grad opbakning...

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 15. aug 2014, 05:08

Så er konflikten afsluttet og AaB kan stille med det bedste mandskab.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 15. aug 2014, 07:34

Skønt af få den konflikt afværget, såvi kan begynde at diskutere kampen :)

Tror det bliver en svær kamp, især set i lyset af vores ikke så gode spil i opstarten.
Vi starter på hjemmebane og det er vigtigt at defensiven ikke laver fejl, APOEL må simpelthen ikke score.
Vores offensiv har været lidt forkølet her i opstarten, men forhåbentlig er Thomsen ved at være helt klar. Syntes der sker for lidt offensivt uden ham.
Man kan også håbe på at Dalsgaard var klar til en halvleg. Han skulle nok kunne komme ind og overraske APOEL i 2. halvleg og sikre os noget offensivt pondus.
Men jeg tror på det - holdet har vist at det kan steppe op når det er påkrævet, så en 1-0 eller 2-0 sejr er mit bud.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. aug 2014, 08:08

0-0 vil være et ganske fremragende resultat i første kamp. Jeg sælger den gerne allerede nu hvis der er en køber.
Janteloven eksisterer IKKE!

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 15. aug 2014, 08:27

Fantastisk at konflikten afværget. Men det har godt nok givet en dårlig optakt. Det vigtigste i kampen bliver at holde APOEL fra at score. Hvis de skal bare en smule frem ad banen i returkampen så kan de ikke holde os fra at score en enkelt eller 2 dernede. Især en 1-0 eller 2-0 til AaB i den første kamp så er de tvunget frem ad banen.

Der må godt nok sidde et par u19 og danmarksserie spillere og ånde lettet op.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. aug 2014, 08:31

Køllen I Møllen skrev:0-0 vil være et ganske fremragende resultat i første kamp. Jeg sælger den gerne allerede nu hvis der er en køber.
Jeg er rørende enig. Hvis du kan holde nullet hjemme er du allerede næsten halvdelen af vejen i disse knockout-kampe.

Dog er jeg ikke overbevist om at vores hold evner at spille på en 0-0 som eksempelvis FCK gør det. Vi er ikke særlig gode til at falde tilbage og modtage slag, hvilket vi også så mod Zagreb, hvor vi i perioder gav utroligt mange chancer væk. Derfor skal vi frem over isen og udnytte at vi har Skandinaviens bedste angrebspar til vores rådighed. Der skal angribes med samme tempo og intensitet som i hjemmekampen mod Zagreb, hvor vores pres og angrebshidsighed stressede kroaterne i en sådan grad at de ikke havde overskud til at sætte kvalificerede modangreb ind i første halvleg. Derefter skal vi selvfølgelig forsvare os langt bedre end vi har gjort de sidste 3-4 kampe, men det skal nok komme når Würtz er til rådighed igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. aug 2014, 08:45

Udekampen bliver pga. tilskuerne vistnok noget helt andet end Zagreb. Jeg tror man er nødt til at sikre sig et godt resultat på hjemmebane. Med det mener jeg et eller flere mål til AaB, 0 til cyprioterne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2014, 08:56

0-0 hjemme, hvorfor er det ikke i orden at klare det hele på hjemmebanen ?

Må ærlig indrømme, at med vores spilleres individuelle fremgang de seneste uger og hæderlige resultater(FCN undtaget), så ser jeg et hold og spillere på vej frem.

Modsat kan Apoel ikke imponerer mig, de er turneringsmæssigt ikke i gang og udekampen mod finnerne var lidet prangende. Vi har selv haft store problemer mod finner - Honka - men stadigvæk virkede deres udekampsresultat meget heldigt.

Jeg FORVENTER en 2-0 sejr. Tror dog at vi nok taber dernede. Mod Zagreb havde de turen i det hos os, mens vi havde heldet i Zagreb. Det bliver omvendt her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:06

I modsætning til Zagreb-kampen mener jeg ikke, 0-0 på hjemmebane vil være et tilfredsstillende resultat. Jeg var langt mere overbevist om, at vi kunne hente et resultat i Kroatien, end på Cypern (ok, let at sige nu..!).
Apoel har ikke samme klasse spiller for spiller, men har en stærk hjemmebane med en reel heksekedel i ryggen. Det oplevede vi jo slet ikke i Zagreb, og vores spillere har vel aldrig prøvet for alvor at spille på udebane mod et fanatisk hjemmepublikum? I hvert fald ikke med succes (kan ikke lige huske, om Sarajevo havde nogle tilskuere af betydning..!)

At vinde og holde nullet vil selvfølgelig være optimalt, men 2-1 vil også være fint.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 09:09

BoT skrev: vores spillere har vel aldrig prøvet for alvor at spille på udebane mod et fanatisk hjemmepublikum? I hvert fald ikke med succes (kan ikke lige huske, om Sarajevo havde nogle tilskuere af betydning..!)
AaB vandt pokalen med 4-2.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:22

Provst i Brovst skrev:
BoT skrev: vores spillere har vel aldrig prøvet for alvor at spille på udebane mod et fanatisk hjemmepublikum? I hvert fald ikke med succes (kan ikke lige huske, om Sarajevo havde nogle tilskuere af betydning..!)
Jeg vil da mene, at vi var lige så meget på hjemmebane publikumsmæssigt i den kamp, som i mange af vores hjemmekampe.. Var du så rystet over fuckernes plastik-show på den modsatte tribune?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 15. aug 2014, 10:26

BoT skrev:I modsætning til Zagreb-kampen mener jeg ikke, 0-0 på hjemmebane vil være et tilfredsstillende resultat. Jeg var langt mere overbevist om, at vi kunne hente et resultat i Kroatien, end på Cypern (ok, let at sige nu..!).
Apoel har ikke samme klasse spiller for spiller, men har en stærk hjemmebane med en reel heksekedel i ryggen. Det oplevede vi jo slet ikke i Zagreb, og vores spillere har vel aldrig prøvet for alvor at spille på udebane mod et fanatisk hjemmepublikum? I hvert fald ikke med succes (kan ikke lige huske, om Sarajevo havde nogle tilskuere af betydning..!)

At vinde og holde nullet vil selvfølgelig være optimalt, men 2-1 vil også være fint.
0-0 vil være et "OK" resultat på hjemmebane, da det så vil kræve, at APOEL vinder kampen dernede og blot et enkelt AaB mål i APOEL vil kræve 2 APOEL mål osv.

2-1 eller 1-0 vil dog, naturligvis, være bedre.

Mht. hjemmebanen, så udtalte Santin, som trods alt har spillet dernede indtil for ganske nyligt, at hvis ikke APOEL relativt hurtigt får medgang på banen i kampen, kan tilskuerne "vende" sig imod APOEL. Det må vi håbe!

"Heksekedel" effekten er meget svær at vurdere synes jeg.

Fuck jeg glæder mig!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 10:28

BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jeg vil da mene, at vi var lige så meget på hjemmebane publikumsmæssigt i den kamp, som i mange af vores hjemmekampe.. Var du så rystet over fuckernes plastik-show på den modsatte tribune?
Hvis de ikke bliver rystede over pokalfinalen så bliver de heller ikke rystede over et semiåbent stadion på en tyrkisk ø.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 15. aug 2014, 10:50

Provst i Brovst skrev:
BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hvis de ikke bliver rystede over pokalfinalen så bliver de heller ikke rystede over et semiåbent stadion på en tyrkisk ø.
Tænk dig nu lidt om. I pokalfinalen var fanfordelingen tilnærmelsesvis 50-50. På Cypern bliver det noget i retningen af 30 AaB-fans mod 30.000 Apoel-fans. For slet ikke at nævne forskellen i passion og fanatisme.

Vi bliver nødt til at vinde hjemmekampen (komfortabelt) for at kunne gå videre, og det tror jeg også er muligt, da Apoel er et meget ordinært hold på udebane, samt at de ikke er i optimal kampform endnu. I returkampen på Cypern kan alt gå galt. Vores unge spillere kan blive påvirket af trykket dernede, så det er squ vigtigt, at vi har en føring at forsvare fra den første kamp.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 11:04

Califfen skrev:
Provst i Brovst skrev:
BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:
Tænk dig nu lidt om. I pokalfinalen var fanfordelingen tilnærmelsesvis 50-50. På Cypern bliver det noget i retningen af 30 AaB-fans mod 30.000 Apoel-fans.

Vi bliver nødt til at vinde hjemmekampen (komfortabelt) for at kunne gå videre, og det tror jeg også er muligt, da Apoel er et meget ordinært hold på udebane, samt at de ikke er i optimal kampform endnu. I returkampen på Cypern kan alt gå galt. Vores unge spillere kan blive påvirket af trykket dernede, så det er squ vigtigt, at vi har en føring at forsvare fra den første kamp.
Jeg er ikke bekymret. Jeg kan ikke finde artiklen men en AaB spiller har sagt det sammen netop med henvisning til pokalfinalen. Det godtager jeg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2014, 11:23

Califfen skrev:
Provst i Brovst skrev:
BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:
Tænk dig nu lidt om. I pokalfinalen var fanfordelingen tilnærmelsesvis 50-50. På Cypern bliver det noget i retningen af 30 AaB-fans mod 30.000 Apoel-fans. For slet ikke at nævne forskellen i passion og fanatisme.

Som jeg husker det har APOELs stadion en kapacitet på ca. 22.000. De er måske ikke så stærke som tidligere, men det er stadigvæk et giftigt hjemmehold. For 5 år siden kørte de FCK over på Cypern, der var også nogle FCK spillere som efterfølgende udtalte at de var præget af stemningen.

Undervurder nu ikke cyprioterne. De er altså super rutinerede i at spille europæisk, hvilket vi ikke er. Derudover er det en stor fordel for dem, at de starter på udebane. De har måske ikke helt fordums styrke, men vi har jo heller ikke ligefrem selv brilleret europæisk på det seneste (det ufortjente mirakel i Zagreb som undtagelse).
A. Nicosia er naturligvis favoritter til at gå videre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2014, 11:38

frederikshavneren skrev:
Califfen skrev:
Provst i Brovst skrev:
BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:

Som jeg husker det har APOELs stadion en kapacitet på ca. 22.000. De er måske ikke så stærke som tidligere, men det er stadigvæk et giftigt hjemmehold. For 5 år siden kørte de FCK over på Cypern, der var også nogle FCK spillere som efterfølgende udtalte at de var præget af stemningen.

Undervurder nu ikke cyprioterne. De er altså super rutinerede i at spille europæisk, hvilket vi ikke er. Derudover er det en stor fordel for dem, at de starter på udebane. De har måske ikke helt fordums styrke, men vi har jo heller ikke ligefrem selv brilleret europæisk på det seneste (det ufortjente mirakel i Zagreb som undtagelse).
A. Nicosia er naturligvis favoritter til at gå videre.
Hvorfor er det en stor fordel at starte paa udebane?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2014, 11:56

Det med FCK og Apoel for 5 år siden. Det er meget lang tid siden. FCK var vel også uhyggelig stærke for 3-4 år siden, hvor de var suveræn DKs bedste hold. Siden har de tabt til AaB i Parken...

Hvis vi havde været svineheldig mod Zagreb, så kunne jeg godt forstå nervøsiteten, men den følelse sidder jeg ikke med. Selvfølgelig har vi tur i den, da det gjaldt, men det var ikke ufortjent, at vi gik videre.

Så selvfølgelig kan Apoel også få ørerne i maskinen hos os.

Hvis vi for 5 år siden havde holdt vores seedning og ikke tabt til Sarajevo, så var vi seedet hele vejen til gruppespillet. Så den gang var vi også store.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. aug 2014, 12:38

MHJ skrev:Hvorfor er det en stor fordel at starte paa udebane?
Dels spilles forlængelse og straffesparkskonkurrence altid i returkampen.

Dels er det en fordel at have så stor viden om situationen og modstanderen i den kamp, hvor man bedst kan udnytte den. I returkampen ved begge hold præcis hvilke resultater de kan bruge og de kender hinanden bedre. Hvis denne viden forbedrer ens præstation med X% er det bedst at have den forbedrede viden i den kamp, hvor man i forvejen præsterer bedst, da værditilskrivningen vil være størst. Det omvendte gør sig så gældende for modstanderen.

Så når præmissen er at alle hold er bedre på hjemmebane end på udebane, så er det logisk set korrekt at det er bedst at starte ude.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 15. aug 2014, 12:42

Yankee skrev:
MHJ skrev:Hvorfor er det en stor fordel at starte paa udebane?
Dels spilles forlængelse og straffesparkskonkurrence altid i returkampen.

Dels er det en fordel at have så stor viden om situationen og modstanderen i den kamp, hvor man bedst kan udnytte den. I returkampen ved begge hold præcis hvilke resultater de kan bruge og de kender hinanden bedre. Hvis denne viden forbedrer ens præstation med X% er det bedst at have den forbedrede viden i den kamp, hvor man i forvejen præsterer bedst, da værditilskrivningen vil være størst. Det omvendte gør sig så gældende for modstanderen.

Så når præmissen er at alle hold er bedre på hjemmebane end på udebane, så er det logisk set korrekt at det er bedst at starte ude.
Korrekt, men lige præcis en forlænget spilletid vil jeg altid foretrække på udebane. Da et enkelt mål i den folængede, næsten vil sende holdet videre..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar