5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Klaus » 16. aug 2014, 23:04

Kempes skrev:Enevoldsen sagde i et interview efter kampen at grunden til han rystede på hovedet, da han blev udskiftet, var at havde spillet elendigt. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

Tror ikke længere det skyldes hverken manglende kamptræning eller fysik. Derimod virker han fuldstændig uden selvtillid og Intet han prøver på fører til andet end en tabt bold
Jeg er slet ikke enig. Enes niveau er stigende for hver kamp han spiller. Der skete ikke meget offensivt i dag, men det der trods alt skete var Ene med i..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2014, 23:15

Jeg synes, at Thrane fortsat ser meget positiv ud trods kun 7 minutter i dag. Ærgerligt at Dalsgaard ikke fik "debut".
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2014, 23:22

gravballe skrev:
Kristian skrev:http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014

Gir da lidt optimisme i denne stund:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
FCM har 3 point flere i år end sidste år på dette tidspunkt
Vi har et mindre.

Så nej, især ikke når kampene er tabt som de er. 2 af kampene burde vi have lukket, personlige fejl og andet gøjl gør vi taber til fcn og kun får 1-1 imod esjberg.. Det er bare ikke godt nok! Så er jeg sådan set lige glad med at vi snart må stille med et b hold, pga skader.

Og så er det skræmmende der stadig intet nyt er om Rasmus Jönsson... Vi trænger i den gad til at få nogle flere af vores spillere klar. Men det ændre ikke på, vi burde have lukket kampen idag, selv om dommeren sejlede rundt. FCN kampen skulle også have været lukket, men i begge kampe falder vi ud i 2 halvej, det er altså skræmmende.
Vi mangler stadig at møde FCM to gange, så det nuværende hul på 6 point vil vi automatisk lukke i de kampe. No problemo.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 16. aug 2014, 23:30

astonvilla skrev:Jeg synes spillerne fortjener ros for at holde hovedet nogenlunde koldt selvom de var underlagt den mest horrible dommerpræstation i dette årti. Jeg har set andre AaB hold gå helt op i limningen under sådanne betingelser.

Dernæst bobler jeg godt nok af begejstring over det Børsting viser. Han er den næste stjerne fra talentfabrikken. Lækker omgang med bolden og giftig i pasningsspillet. Og så arbejder han stenhårdt mens kræfterne rækker. Han arbejder stærkt defensivt også.
Børsting bliver stor. Han får sin ilddåb på onsdag måske.

I den anden ende af skalaen ser jeg Bruhn. Jeg tror ikke på ham. Har set ham i 1 hel kamp og en del indhop. Jeg er ikke imponeret. Endnu i hvert fald. Dårlig første berøring og mange fejlpasninger. Men det der virkelig pisser mig af er hans manglende vilje til at tage returløb. Der er han alt for sløv. I dag var han den friske på midtbanen da han kom ind - men han hang hver gang i returløb. For ringe. Så også Kent gav ham en kæmpe overhaling på den konto. Ikke godkendt. Tror ikke han har det der skal til.

Overordnet set er jeg dog mest bekymret over vores fysiske forfatning. Hvad er det der sker? Vi har haft en hel uges hvile - og stort set ingen kan spille for fuld damp i mere end 60 min. Hvad har ændret sig? Træner de anderledes - og kan det hænge sammen med de mange skader? Jeg er med på vi smider en del bolde væk og derfor skal løbe lidt mere - men det kan ikke være hele forklaringen! Jeg ved ikke hvad der sker. Det er jo ikke kun dem der har døjet med skader som går ned. Det er alle mand.

Med den tilstand vi er i lige nu, med skader og (åbenbart) dårlig form over hele linien kommer vi ikke i CL. Står vi som i de sidste 30 min i dag mod APOEL bliver vi revet midt over. Det er træls - og synes det er svært at finde en forklaring.

Resultatet i dag var fair og acceptabelt, givet vores situation. Kent har et stort stykke arbejde foran sig de kommende uger for at få rettet skuden op. Lige nu peger pilen i den helt forkerte retning. Og så lige på tærsklen til CL drømmen. Det kan vi glemme alt om.

Slutteligt var jeg trist over jeg ikke fik Dalsgaard at se i dag. Det havde jeg set frem til.

Men fandme dejligt vi fik holdt fast i det ene point og ikke smed alle 3 igen.
Enig i din analyse. Du har nogle gode pointer. Jeg er helt enig i det du skriver om fysikken, der er nu set nogle gange at vi er gået i stå i
2. halvleg. Jeg tror det skyldes en kombination af forskellige årsager. Først og fremmest koster det kræfter at vi skal jagte bolden når vi så ofte smider den væk. Returløbene når modstanderen har kontraangreb det er virkelig noget der koster kræfter.

De mange skader og spillere der er på banen trods de ikke er i optimal kampform koster ligeledes. Endelig håber jeg ubevidst at spillerne holdt lidt igen pga. onsdagens kamp, men det er nok ikke sandsynligt.

Jeg er også enig ift. din bekymring over de kommende kampe. Som vi har spillet hidtil i sæsonen så skal vi være mere end glad for allerede som minimum at være kvalificeret til EL gruppespillet. Hvis der skal være det mindste håb om et godt resultat på onsdag så skal niveauet hæves betragteligt. Jeg tvivler dog på om holdet i dets nuværende forfatning kan skifte fra 3. til 5. gear.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 17. aug 2014, 01:49

MHJ skrev:
Frygah skrev:
Henriksen skrev:
troelsh skrev:
Henriksen skrev:En aflysning af de sidste små 80min havde vist været mere værdig for sporten....

Tror det at sidde og glo på græsset på en tom plæne havde fået adrenalinen noget mere op end den åndsforladte omgang knoldesparker-bold man lige har været hovedrystende vidne til!
Hold da op, folk har virkelig nogle frustrationer de skal af med!
Jeg syntes der er grund til optimisme, der er et KÆMPE potentiale i vores spillertrup, vi har mulighed for at kvalificere os til champions league.

Manglende kontinuitet grundet mange skader blandet med et hårdt kampprogram har dog sat sine spor.
Jamn vi er enige langt hen af vejen... Vi har et stort potentiale og der ER ved gud mange skader, det ændrer bare ikke på at dagens kamp var himmelråbende elendig især fra vores side. Esbjerg havde fortjent sejren, for de var bare almindeligt ringe...
Sjovt nok er alle de EfB spillere, samt deres træner, uenig med dig i. De sagde alle at uafgjort var et fair resultat, selvom de dominerede 2. halvleg, i og med vi styrede de første 45 minutter.

Alt er altså ikke lort.

P.S: Den er hjemme, og velling er bøz.
Nu har jeg ellers hørt både Ankersen og Knudsen mene at de fortjente sejren, f.eks. her (Knudsen):
http://www.bold.dk/nyt/esbjerg-profil-v ... lvtilliden

Ikke at det er min holdning. Syntes også 1-1 var fair, og jeg tror bare Esbjerg har glemt hvor meget vi dominerede første halvleg.
Ankersen og Knudsen mener jo også altid de har fortjent sejren, de er mildt sagt ikke ret gode til at vurdere egne evner eller spil.

Forstår ikke dig Henriksen. Man kan ikke bare revse vores spil uden at forstå vores udgangspunkt, naturligvis kan vi ikke spille helt det samme spil med Thomsen, Thelander, Dalsgaard, Ahlmann, Spalvis, Jönsson skadet, spillere der ikke er helt på toppen endnu, Ene, Würtz og Helenius (heldigvis fik de endnu en intens kamp i benene i dag inden onsdag) for ikke at sige, som Kent også gjorde, at vores spillertrup har brugt både tid, energi og fokus på konflikten til en gang i nat.

Og det moment Esbjerg spillerne bare fik lov at skralde vores spillere midt over af Michael Johansen og dømte groteskt meget imod os trækker vi os lidt, forståeligt inden onsdag. Vi kom nogenlunde igennem et svært opgør inden en så vigtig kamp, Esbjerg er et godt hold der ligger et fint presspil og er gode på kontraen, forårets hold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. aug 2014, 08:28

Er jeg den eneste, der faktisk synes Thomas Enevoldsen har gjort det hæderligt over de første par kampe? Jeg havde slet ikke forventet at han kunne starte inde før godt inde i sæsonen og i mine øjne er han lynhurtigt gået ind på holdet og har fundet sin rolle. Han har ikke været kampafgørende, men har lagt op til et par chancer og været disciplineret i sit defensive arbejde. Jeg er meget optimistisk omkring Ene når han kommer op i omdrejninger.

Sådan kan man dog også sige om Thomsen, Würtz, Dalsgaard, Thelander, Helenius og flere andre, så vi må nok indstille os på at det bliver en sæson hvor vi skal sætte en rigtig stærk slutspurt ind for ikke at være for langt bagud inden vinterpausen.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 17. aug 2014, 08:38

Yankee skrev:Er jeg den eneste, der faktisk synes Thomas Enevoldsen har gjort det hæderligt over de første par kampe? Jeg havde slet ikke forventet at han kunne starte inde før godt inde i sæsonen og i mine øjne er han lynhurtigt gået ind på holdet og har fundet sin rolle. Han har ikke været kampafgørende, men har lagt op til et par chancer og været disciplineret i sit defensive arbejde. Jeg er meget optimistisk omkring Ene når han kommer op i omdrejninger.

Sådan kan man dog også sige om Thomsen, Würtz, Dalsgaard, Thelander, Helenius og flere andre, så vi må nok indstille os på at det bliver en sæson hvor vi skal sætte en rigtig stærk slutspurt ind for ikke at være for langt bagud inden vinterpausen.
Enig angående Enevoldsen. Det som bekymre mig er det "når". For mig virker det som om, at det altid lige bliver trukket et hak længere ud i fremtiden. Eller sagt på en anden måde, " det kunne sgu være rart ikke at få flere skader". Jeg er dog sikker på, at både lægestaben og trænerstaben gør hvad de kan, så det overlader jeg trykt til dem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 17. aug 2014, 09:09

Som Nordjyske også skriver. Vi mangler i den grad kontinuitet!
Vi skifter den ene mand efter den anden pga skader.
Vores styrke i sidste sæson var at vi kunne stille næsten uændret fra kamp til kamp.

Jeg er ikke et halvt sekundt i tvivl om at vi kommer til at spille med lige til det sidste!

I takt med vi får folk klar og andre spiller sig i form, er jeg sikker på vi bare bliver bedre og bedre!

Jeg vil hæfte mig ved det positive so far i sæsonen.
Vi har IGEN IGEN IGEN givet spilletid til nye unge spillere, som viser de kan være med!
Helt sikkert af nød Blåbjerg og Børsting spiller så meget nu. Men for satan hvor er det smukt at se dem bære vores trøje så imponerende!
Det kommer til at gavne os så meget som sæsonen skrider frem, at de allerede nu har fået kampe!

Så på trods af et par svipsere (Stadig grundet et HAV af skader)
Så er jeg 2000% sikker på vi ender i top 3!!
Kan vi så krydre det med Chl, så bliver det en verdensklasse sæson! :thumbsup:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. aug 2014, 09:26

Læg også lige en stresset og absurd uge oven i hatten. Vi ved at Augo, Würtz og Risgaard, samt PK, har indtaget betragtelige mængder burgere, pizzaer, slik og andet godt, samt kommet alt for sent i seng fredag morgen.

Fokus fremad... Og på at både Børsting og Blåbjerg gør det pisse godt!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. aug 2014, 09:57

jonas386 skrev:Børsting og Blåbjerg spillede fantastisk, de bliver mere end almindeligt interessante at følge de næste par sæsoner. Jeg tror ikke jeg har set så god en start som den Børsting leverer siden Nikolaj Thomsen. Hans fysik er imponerende, han har ganske vist et par dueller med Jonas Knudsen hvor han kommer til kort, men ellers er han sgu ikke bleg for at gå hårdt ind i en nærkamp for at vinde bolden tilbage. Fedt at se.

Blåbjerg spiller jo bare fremragende igen. Plus han har flere gode offensive aktioner idag. Ærgeligt vi ikke får de 3 point, men der er godt nok også en del positive ting at tage med fra dagens kamp.
Nicolaj Thomsens start var ikke nær så imponerende, men han blev så også rykket op et år tidligere, og han fik en del indskiftninger, hvor han bare skulle stå og fordele bolden stille og roligt på den centrale midtbane.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 17. aug 2014, 11:24

Det er først efter at have set sammendraget på aabsport her til formiddag, jeg er blevet klar over vi blev snydt for et mål i situationen mellem Dubravka og Ene. Det giver jo slet ikke nogen mening at dømme frispark til Dubravka, som selv kommer brølende ud i Enevoldsen. Suk. Jeg var godt klar over, da jeg stod på vest igår, at det var en helt igennem elendig dommerpræstation, men denne situation topper sku det hele.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 17. aug 2014, 12:28

Valsted skrev:Det er først efter at have set sammendraget på aabsport her til formiddag, jeg er blevet klar over vi blev snydt for et mål i situationen mellem Dubravka og Ene. Det giver jo slet ikke nogen mening at dømme frispark til Dubravka, som selv kommer brølende ud i Enevoldsen. Suk. Jeg var godt klar over, da jeg stod på vest igår, at det var en helt igennem elendig dommerpræstation, men denne situation topper sku det hele.
Og som bonus - ud over han koster os 3 point - får Ene også en advarsel.

Høj klasse!
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2014, 12:44

Valsted skrev:Det er først efter at have set sammendraget på aabsport her til formiddag, jeg er blevet klar over vi blev snydt for et mål i situationen mellem Dubravka og Ene. Det giver jo slet ikke nogen mening at dømme frispark til Dubravka, som selv kommer brølende ud i Enevoldsen. Suk. Jeg var godt klar over, da jeg stod på vest igår, at det var en helt igennem elendig dommerpræstation, men denne situation topper sku det hele.
Dommeren havde nogle kontroversielle kendelser, men det er ikke ham som bør være i fokus. Det som bør give anledning til bekymring er at vi igen spillede en halvskidt kamp og nok engang krakelerede i 2. halvleg.

Husk nu at samme dommer overså Würtz' håndbold redning i Odense (en af mange kontroversielle kendelser i den kamp).

Sat på spidsen kan vi jo også takke en ukrainsk liniedommer for, at vi på onsdag skal spille CL Play Off...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. aug 2014, 12:48

frederikshavneren skrev:
Dommeren havde nogle kontroversielle kendelser, men det er ikke ham som bør være i fokus. Det som bør give anledning til bekymring er at vi igen spillede en halvskidt kamp og nok engang krakelerede i 2. halvleg.

Husk nu at samme dommer overså Würtz' håndbold redning i Odense (en af mange kontroversielle kendelser i den kamp).

Sat på spidsen kan vi jo også takke en ukrainsk liniedommer for, at vi på onsdag skal spille CL Play Off...
Han var IKKE offside!! Det er påvist efterfølgende!
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2014, 12:53

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:

Han var IKKE offside!! Det er påvist efterfølgende!
Sure? På tv billederne ser han tydeligt ud til at være offside. Det kan man også se ud fra AKs reaktion efter målet, han kigger ængsteligt ud på liniedommeren. Han har også udtalt at han var for langt fremme i sit løb og dermed frygtede en offside kendelse.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2014, 12:55

At han har dømt en kæmpe fejldom til vores fordel tidligere synes jeg ikke skal fritage ham for kritik. Han var også skod i OB kampen. Mon ikke DBU skal se om sådan en fyr har det der skal til for at dømme på højeste niveau.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 k

Indlæg af Kristian » 17. aug 2014, 12:56

frederikshavneren skrev:

Når spillere som Wurtz, risgård, ene får de gule kort de gør, og esbjergs spillere bare må nedlægge os fra en side af uden at få det mindste som et frispark mod sig, så er der klart man ikke ved hvor linjen går i sådan en kamp og de respektive AaB'ere bliver afventende i deres spil.

Synes godt vi kan sige at den dommer ødelagde ufattelig meget af spillet i den kamp.

Og vend den om og se den fra EFB side. De var kun farlige på kontra hver gang vi mister den. Halvskidt kamp siger du? mener du så vi spillede godt i første og skidt i anden?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2014, 13:09

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:

Når spillere som Wurtz, risgård, ene får de gule kort de gør, og esbjergs spillere bare må nedlægge os fra en side af uden at få det mindste som et frispark mod sig, så er der klart man ikke ved hvor linjen går i sådan en kamp og de respektive AaB'ere bliver afventende i deres spil.

Synes godt vi kan sige at den dommer ødelagde ufattelig meget af spillet i den kamp.

Og vend den om og se den fra EFB side. De var kun farlige på kontra hver gang vi mister den. Halvskidt kamp siger du? mener du så vi spillede godt i første og skidt i anden?

Synes vi startede stærkt og det havde været fuld fortjent hvis vi var kommet foran 2-0. Efter den halve times tid kom Esbjerg bedre med i kampen og i 2. halvleg sad de på det meste.
Ja jeg synes at det var en udmærket 1. halvleg, mens 2. halvleg derimod var rigtig dårlig.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. aug 2014, 13:12

frederikshavneren skrev:
Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:

Synes vi startede stærkt og det havde været fuld fortjent hvis vi var kommet foran 2-0. Efter den halve times tid kom Esbjerg bedre med i kampen og i 2. halvleg sad de på det meste.
Ja jeg synes at det var en udmærket 1. halvleg, mens 2. halvleg derimod var rigtig dårlig.
Så er vi enig:-)

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. aug 2014, 13:21

Hvor er det pis med den gamle OB kamp kommet fra, og blevet til en sandhed at dommeren hjalp os dernede? Såvidt jeg husker blev vi snydt for 2 straffe, ligesom der var et klokkenklart rødt til OB der ikke blev dømt (ret mig hvis jeg tager fejl). Så er et fucking straffespark i sidste minut altså ikke lig med at dommeren total holdt med AaB dengang i Odense. Jeg hader de "sandheder" der opstår ud af ingenting og bliver til fakta.

/end rant
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar