5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af astonvilla » 17. aug 2014, 13:31

Frygah skrev:Hvor er det pis med den gamle OB kamp kommet fra, og blevet til en sandhed at dommeren hjalp os dernede? Såvidt jeg husker blev vi snydt for 2 straffe, ligesom der var et klokkenklart rødt til OB der ikke blev dømt (ret mig hvis jeg tager fejl). Så er et fucking straffespark i sidste minut altså ikke lig med at dommeren total holdt med AaB dengang i Odense. Jeg hader de "sandheder" der opstår ud af ingenting og bliver til fakta.

/end rant
Den eneste konklusion der kan drages er vel at manden skal fratages retten til at dømme superliga.
Han har jo ved utallige lejligheder med al tydelighed vist at han ikke magter det.

Men DBU gør jo nok ingenting.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2014, 13:33

Frygah skrev:Hvor er det pis med den gamle OB kamp kommet fra, og blevet til en sandhed at dommeren hjalp os dernede? Såvidt jeg husker blev vi snydt for 2 straffe, ligesom der var et klokkenklart rødt til OB der ikke blev dømt (ret mig hvis jeg tager fejl). Så er et fucking straffespark i sidste minut altså ikke lig med at dommeren total holdt med AaB dengang i Odense. Jeg hader de "sandheder" der opstår ud af ingenting og bliver til fakta.

/end rant
Det var mig der henviste til OB kampen og Würtz' håndbold redning, men som jeg også skrev var der også andre tvivlsomme kendelser i den kamp.

Jeg synes bare at det er enerverende at dommeren så ofte skal være i fokus. Det er det samme på tv og helt grelt hos managere i PL. Ja dommeren havde nok ikke sin bedste kamp i går, jeg er bare træt af at fokus er på dommeren når det i stedet bør være på det haltende spil.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2014, 13:43

frederikshavneren skrev:

/end rant
Det var mig der henviste til OB kampen og Würtz' håndbold redning, men som jeg også skrev var der også andre tvivlsomme kendelser i den kamp.

Jeg synes bare at det er enerverende at dommeren så ofte skal være i fokus. Det er det samme på tv og helt grelt hos managere i PL. Ja dommeren havde nok ikke sin bedste kamp i går, jeg er bare træt af at fokus er på dommeren når det i stedet bør være på det haltende spil.
Enig. Det er ævl at snakke om dommernes fejl. Så længe vi ikke spiller bedre, bør skytset rettes mon os selv og ikke vejr, dommer m.v.

Og vi er vel enige om, at der stadig er plads til forbedringer.

Her på Fyn skal man hver mandag høre om, at dommeren snød OB. Det skal ikke være AaB-stil.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. aug 2014, 14:01

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:

/end rant

Enig. Det er ævl at snakke om dommernes fejl. Så længe vi ikke spiller bedre, bør skytset rettes mon os selv og ikke vejr, dommer m.v.

Og vi er vel enige om, at der stadig er plads til forbedringer.

Her på Fyn skal man hver mandag høre om, at dommeren snød OB. Det skal ikke være AaB-stil.
Så var vi rykket ned for 3 år siden, så er det fuldstændig ligegyldigt at vi, ifølge en uafhængig forsker der havde gennemgået alle kampe, havde mistet potentielt 17 point direkte på grund af dommerfejl? Her snakker vi altså graverende fejl som offsides der ikke var der, mål der ikke skulle være anerkendt, straffespark der ikke blev dømt osv.

Jeg er med på at vi ikke skal pive over dommeren hver gang der går lidt imod os, men man må sgu gerne være utilfreds med en dommer der simpelthen dømmer af pis, og voldsomt ensidigt samtidig. Havde han været ringe til begge sider, så kunne man lidt bedre forholde sig til det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 17. aug 2014, 14:03

Hvis gamle kampe skal hives ind i debatten, skal de altså ikke være den med Würtz i Odense. For det var en helt anden dommer end i går.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2014, 14:06

sulakvelidze skrev:Hvis gamle kampe skal hives ind i debatten, skal de altså ikke være den med Würtz i Odense. For det var en helt anden dommer end i går.
Ja, ser lige det var Dennis Mogensen.

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55148" onclick="window.open(this.href);return false;

Kampen kan ses her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2014, 14:14

jonas386 skrev:
sulakvelidze skrev:Hvis gamle kampe skal hives ind i debatten, skal de altså ikke være den med Würtz i Odense. For det var en helt anden dommer end i går.
Ja, ser lige det var Dennis Mogensen.

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=55148" onclick="window.open(this.href);return false;

Kampen kan ses her.
Det beklager jeg. Troede at gårsdagens dommer også dømte kampen i Odense.

Når det er sagt så er jeg egentlig uinteresseret i dommerens præstation i går. Vi kan trods alt ikke bebrejde dommeren at holdet spillede elendigt i 2. halvleg... Det er altså ikke dommerens skyld at spillerne ikke kunne lave de mest simple afleveringer og tæmninger.
Vi har kun os selv at bebrejde at det gik som det gjorde.

Hvordan får vi gang i noget bedre spil, det bør være i fokus. Dommeren på onsdag har sikkert også nogle tvivlsomme kendelser, men det skal ikke være undskyldning for et nederlag, som det nok bliver til hvis ikke spillerne præsterer langt bedre.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. aug 2014, 14:16

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:
Valsted skrev:Det er først efter at have set sammendraget på aabsport her til formiddag, jeg er blevet klar over vi blev snydt for et mål i situationen mellem Dubravka og Ene. Det giver jo slet ikke nogen mening at dømme frispark til Dubravka, som selv kommer brølende ud i Enevoldsen. Suk. Jeg var godt klar over, da jeg stod på vest igår, at det var en helt igennem elendig dommerpræstation, men denne situation topper sku det hele.
Dommeren havde nogle kontroversielle kendelser, men det er ikke ham som bør være i fokus. Det som bør give anledning til bekymring er at vi igen spillede en halvskidt kamp og nok engang krakelerede i 2. halvleg.

Husk nu at samme dommer overså Würtz' håndbold redning i Odense (en af mange kontroversielle kendelser i den kamp).

Sat på spidsen kan vi jo også takke en ukrainsk liniedommer for, at vi på onsdag skal spille CL Play Off...
Han var IKKE offside!! Det er påvist efterfølgende!
Sure? På tv billederne ser han tydeligt ud til at være offside. Det kan man også se ud fra AKs reaktion efter målet, han kigger ængsteligt ud på liniedommeren. Han har også udtalt at han var for langt fremme i sit løb og dermed frygtede en offside kendelse.
Ja!

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?p=428927#p428927" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2014, 14:42

Når jeg genser situationen fra i lørdags med Enevoldsen, så tænker jeg ikke det er uretfærdigt med frispark til Esbjerg. Mener dog ikke at gult kort hører hjemme i den situation.

Iøvrigt når nogle ynder at snakke om dommerens dårlige præstation, kan vi ikke blive enige om, at Nikolaj Larsen var decideret ringe i den kamp?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 k

Indlæg af Kristian » 17. aug 2014, 14:43

FlæskeFrank skrev:Når jeg genser situationen fra i lørdags med Enevoldsen, så tænker jeg ikke det er uretfærdigt med frispark til Esbjerg. Mener dog ikke at gult kort hører hjemme i den situation.

Iøvrigt når nogle ynder at snakke om dommerens dårlige præstation, kan vi ikke blive enige om, at Nikolaj Larsen var decideret ringe i den kamp?
Det har vi stort set ikke snakket om. Men jow, vil give Kent ret i at han lavede en kæmpe fejl ved deres mål, plus flere dårlige udspark. Ellers var de grundlæggende indgreb gode nok.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 17. aug 2014, 15:29

Jeg tror Nickolai har lagt så megen credit i banken at vi bare vælger se den anden vej.
Sådan har jeg det i hvert fald.

Men jeg synes nu ikke han var desideret ringe?

Smørfingre ved målet - men derudover var det da godkendt.

Larsen er Kongen.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2014, 16:16

astonvilla skrev:Jeg tror Nickolai har lagt så megen credit i banken at vi bare vælger se den anden vej.

Larsen er Kongen.
Helt enig. Alle laver fejl så slet ikke nogen grund til at hænge os i at det også sker for vores målmand. Selvfølgelig kan han også lave fejl.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2014, 16:33

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:Jeg tror Nickolai har lagt så megen credit i banken at vi bare vælger se den anden vej.

Larsen er Kongen.
Helt enig. Alle laver fejl så slet ikke nogen grund til at hænge os i at det også sker for vores målmand. Selvfølgelig kan han også lave fejl.
Så lad os ikke hænge os i, at dommeren selvfølgelig også kan lave fejl. Larsen var også ringe i sidste kamp, men han er stadig god for os.

Han var decideret ringe i går, hvis han var markspiller var han udskiftet. Jeg vil ikke jagte ham, men nu tråden har udviklet sig til vi jagter dem med dårlig præstation, så står Larsen altså før dommeren i min bog.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2014, 16:40

FlæskeFrank skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Larsen er Kongen.
Så lad os ikke hænge os i, at dommeren selvfølgelig også kan lave fejl. Larsen var også ringe i sidste kamp, men han er stadig god for os.

Han var decideret ringe i går, hvis han var markspiller var han udskiftet. Jeg vil ikke jagte ham, men nu tråden har udviklet sig til vi jagter dem med dårlig præstation, så står Larsen altså før dommeren i min bog.
Jeg har heller ikke hængt mig i dommerfejlene i denne tråd.
Jeg er slet ikke enig i at Nicolai Larsen var ringe igår.
Janteloven eksisterer IKKE!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 17. aug 2014, 17:03

FlæskeFrank skrev:Når jeg genser situationen fra i lørdags med Enevoldsen, så tænker jeg ikke det er uretfærdigt med frispark til Esbjerg. Mener dog ikke at gult kort hører hjemme i den situation.

Jeg har aldrig før set Kent klage over dommeren efter en kamp, men lige præcis Enevoldsen situationen klagede han over. Thygesen gav ham fuldstændigt ret. Det er jo Enevoldsen som er først på bolden og målmanden som tonser ind i ham. Dårlig dommerpræstation generelt, ikke så meget pga. den ene situation, men fordi han i en periode kørte to forskellige linjer for holdene og derved tabte grebet om kampen. Dette påvirkede naturligt mest AaBerne, da det var dem der fik det dårlige bytte. At AaB så spillede ringe i 2. halvleg udelukker ikke det andet.

Besvar