dyhrmaN skrev:Yankee skrev:Og Blåbjerg er ikke 3. valg. Folk er nødt til at indse at Jakob Ahlmann er ude af ligningen. Det er muligt at han kan komme op på fuld gas til næste sæson, men det er lige så sandsynligt at det tager længere tid. Vi kan ikke bare sige at fra 1/8 2015 har vi Jakob Ahlmann klar igen. Vi er nødt til at arbejde ud fra et scenarie, hvor Blåbjerg er vores eneste venstrebenede forsvarsspiller. Det holder naturligvis ikke.
Jakob Ahlmann har brug for langsomt at blive sluset ind på holdet i løbet af 2015, hvis alt går vel. Hvis vi satser 100% på at han er klar til at spille fuld til hver uge fra august 2015 vil vi forcere hans genoptræning og risikere både dårlige præstationer og nye skader. Vi er simpelthen nødt til at glemme ham og så lade ham komme lidt som en bonus i løbet af 2015 på samme måde som Henrik Dalsgaard nærmer sig holdet i disse uger.
Jeg tillader mig stadig at forholde mig skeptisk over for nye signings.
Mesterskabet kom i hus på baggrund af en trup fuld af unge talenter, der havde fået chancen noget tidligere, end de normalt ville have fået.
Det samme sker med Blåbjerg, Kasper P og Børsting ligenu. De skal nok løfte opgaven og klare sig fint, men det kræver tillid at kontinuerlig optræden på førsteholdet. Jeg tror ikke ham Gorter blot ville være back-up, han er vel tænkt som starter med Blåbjerg som gardering. I mine øjne havde jeg foretrukket det omvendt; at lade Blåbjerg overtage og så hvis det var nødvendigt hente en ung venstrebenet spiller et fra en lavere rangerende klub som backup.
Ja men Kusk, Thomsen og Ahlmann har så haft 1-2 sæsoner INDEN de blev aktuel for bl.a. landsholdet.
Du må ikke forvente at en som Blåbjerg i en alder er 19 år bare erstatter en landsholdsback med både liga, europa og pokal kampe.
Selvfølgelig skal vi sluse vores unge folk ind, men de skal altså stadig have nogle gode spillere og læne sig op af.
Lad nu vær med at være så romantisk at vi KUN skal have egne folk i truppen. Vi er ved at have pengene til at kunne hente kvalitet som højner nivuaet for vores egne unge folk.
Og tror du bare forbi han er hentet ind så han automatisk bliver 1. valg? Hvem siger ikke at Blåbjerg (som STADIG ikke er back) ikke blive bedre ved at blive presset på den plads.
Vi spiller altså for at komme i Ch. L. for h...... Blåbjerg har tydelige mangler i det offensive på backen. Dette er nødvendigt i den måde vi gerne vil spille på.
Uden at kende noget til vores nye mands niveau, men hilser en RIGTIG venstreback VELKOMMEN... det er tiltrængt!!!