Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Supersystem » 18. aug 2014, 08:26

http://www.bold.dk/nyt/AaB-og-ob-jagter-utilfreds-agfer

Og mere transfer nyt. Han har tidligere været på tale herinde, men det viser sig åbenbart , at AaB har været i dialog længe..

"AaB og OB er ifølge bold.dks oplysninger i dialog med Jens Jønsson, hvis kontrakt med AGF udløber ved årsskiftet"
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. aug 2014, 08:30

Supersystem skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-og-ob-jagter-utilfreds-agfer

Og mere transfer nyt. Han har tidligere været på tale herinde, men det viser sig åbenbart , at AaB har været i dialog længe..

"AaB og OB er ifølge bold.dks oplysninger i dialog med Jens Jønsson, hvis kontrakt med AGF udløber ved årsskiftet"
Hvis han er utilfreds med manglende spilletid i AGF skal han vel ikke regne med at få mere i AaB?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. aug 2014, 08:36

dyhrmaN skrev: Jeg tillader mig stadig at forholde mig skeptisk over for nye signings. Mesterskabet kom i hus på baggrund af en trup fuld af unge talenter, der havde fået chancen noget tidligere, end de normalt ville have fået.
Det samme sker med Blåbjerg, Kasper P og Børsting ligenu. De skal nok løfte opgaven og klare sig fint, men det kræver tillid at kontinuerlig optræden på førsteholdet. Jeg tror ikke ham Gorter blot ville være back-up, han er vel tænkt som starter med Blåbjerg som gardering. I mine øjne havde jeg foretrukket det omvendt; at lade Blåbjerg overtage og så hvis det var nødvendigt hente en ung venstrebenet spiller et fra en lavere rangerende klub som backup.
Jeg tror ikke nødvendigvis Gorter er tiltænkt som starter. Han er tiltænkt som en venstreback, der kan give nogle helt andre forcer end Blåbjerg - navnlig i det offensive spil.

Blåbjerg har vist en imponerende energi og har haft mange løb på modstanderens banehalvdel, men han er ikke særlig god til hverken at slå flade afleveringer eller indlæg. Det er der heller ikke noget at sige til, for han er hele som karriere blevet skolet som stopper. Men vores spil er så afhængigt af Ahlmanns driblinger og indlæg, at vi simpelthen er nødt til at have et tilsvarende våben - især til Superligakampene. Jeg tror Blåbjerg kommer til at spille mange af vores gruppespilskampe, mens Gorter kan være et våben i en kamp som den i går, hvor vi skal dirke et betonforsvar op. Jeg kender ikke Gorters niveau, men typemæssigt synes jeg han er lige i øjet. Han er næppe heller særlig dyr.

Hvad angår Jens Jønsson skal vi altså lige huske, at han har været fast mand for AGF i hele 2014. Det er ikke i sig selv noget adelsmærke, men han får rigtig mange rosende ord fra folk omkring 1. division, og da han formentlig er udset til at erstatte Augu i løbet af 2015 synes jeg det er en spændende idé. Igen må man spørge - tænk hvis vi var ved at hente en 21-årig stamspiller fra Hammarby eller Vejle. Hvordan ville folks reaktion så være?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2014, 08:36

Nu ved jeg godt at det er mere af nød end planlægning man lave flere transfers i dette vindue, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se lidt mere langsigtet planlægning end lejemål i AaB.

Svjv er Ene, Helenius og nu Gorter alle lejemål (hvar jeg glemt nogle). Det er fint hvis der er forkøbsret til en allerede aftalt pris (både transfer og løn), men ellers kan vi risikere at komme til at mangle kontinuiteten og skulle ud at hente et halvt nyt hold (i hvert fald på profilsiden) i løbet af den næste sæson. Måske endnu flere, hvis vi gør en god figur i europa (men så er det et luksusproblem).

Det er nu vi kan tiltrække spillere på andre parametre end løn, ikke til foråret hvor vi kan risikere at stå som et midterhold i DK uden udsigt til europæisk bold næste sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 18. aug 2014, 08:39

dyhrmaN skrev:
Yankee skrev:Og Blåbjerg er ikke 3. valg. Folk er nødt til at indse at Jakob Ahlmann er ude af ligningen. Det er muligt at han kan komme op på fuld gas til næste sæson, men det er lige så sandsynligt at det tager længere tid. Vi kan ikke bare sige at fra 1/8 2015 har vi Jakob Ahlmann klar igen. Vi er nødt til at arbejde ud fra et scenarie, hvor Blåbjerg er vores eneste venstrebenede forsvarsspiller. Det holder naturligvis ikke.

Jakob Ahlmann har brug for langsomt at blive sluset ind på holdet i løbet af 2015, hvis alt går vel. Hvis vi satser 100% på at han er klar til at spille fuld til hver uge fra august 2015 vil vi forcere hans genoptræning og risikere både dårlige præstationer og nye skader. Vi er simpelthen nødt til at glemme ham og så lade ham komme lidt som en bonus i løbet af 2015 på samme måde som Henrik Dalsgaard nærmer sig holdet i disse uger.
Jeg tillader mig stadig at forholde mig skeptisk over for nye signings. Mesterskabet kom i hus på baggrund af en trup fuld af unge talenter, der havde fået chancen noget tidligere, end de normalt ville have fået.
Det samme sker med Blåbjerg, Kasper P og Børsting ligenu. De skal nok løfte opgaven og klare sig fint, men det kræver tillid at kontinuerlig optræden på førsteholdet. Jeg tror ikke ham Gorter blot ville være back-up, han er vel tænkt som starter med Blåbjerg som gardering. I mine øjne havde jeg foretrukket det omvendt; at lade Blåbjerg overtage og så hvis det var nødvendigt hente en ung venstrebenet spiller et fra en lavere rangerende klub som backup.

Jeg forstår din pointe, men jeg er ikke enig i at det vil være en god ide at hente en ung spiller en som gardering for Blåbjerg. Det ville være uambitiøst, når man står med muligheden for at kvalle sig til CL, og samtidig har et hårdt program foran sig(med EL), som vi indtil videre ikke har kunne håndtere. AaB ser jeg som en klub, der gerne vil bygge på og forsætte succesen fra sidste år, og så nytter det ikke noget, at man går ud og henter endnu flere unge spillere.

Som du selv nævner, så kræver det kontinuerlig kampe, for at udvikle spillere. Jeg synes ikke vi har råd til at smide flere unge og uprøvet spillere ind på vores hold, når vi har mulighed for at blande os i toppen igen i år.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 18. aug 2014, 08:40

dyhrmaN skrev:
Supersystem skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-og-ob-jagter-utilfreds-agfer

Hvis han er utilfreds med manglende spilletid i AGF skal han vel ikke regne med at få mere i AaB?
Skal ikke udtale mig på baggrund af manglende spilletid hos GF, men kan være de har smidt ham på bænken, fordi han ikke vil forlænge. Hvad ved jeg :)

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 18. aug 2014, 09:29

Pastorius skrev:Nu ved jeg godt at det er mere af nød end planlægning man lave flere transfers i dette vindue, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se lidt mere langsigtet planlægning end lejemål i AaB.

Svjv er Ene, Helenius og nu Gorter alle lejemål (hvar jeg glemt nogle). Det er fint hvis der er forkøbsret til en allerede aftalt pris (både transfer og løn), men ellers kan vi risikere at komme til at mangle kontinuiteten og skulle ud at hente et halvt nyt hold (i hvert fald på profilsiden) i løbet af den næste sæson. Måske endnu flere, hvis vi gør en god figur i europa (men så er det et luksusproblem).

Det er nu vi kan tiltrække spillere på andre parametre end løn, ikke til foråret hvor vi kan risikere at stå som et midterhold i DK uden udsigt til europæisk bold næste sæson.
Ro på. Forstår godt dit synspunkt, men Ene er reelt på en 1-årig kontrakt da hans nuværende belgiske kontrakt udløber samtidig med lejeaftalen. Helenius kunne vi ikke få på andre måder og den nye VB er jo tænkt som midlertidig erstatning for Ahlmann. Ser ikke rigtigt de store problemer heri.
Life is good..... AaB is better!

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 18. aug 2014, 09:49

Pastorius skrev:Nu ved jeg godt at det er mere af nød end planlægning man lave flere transfers i dette vindue, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se lidt mere langsigtet planlægning end lejemål i AaB.

Jeg synes faktisk der er god ræson i at spæde en større del af truppen op med lejede spillere, jeg ved godt som du siger at vi risikerer at skulle erstatte dem løbende, men nu er de jo netop valgt fordi de har AaB DNA (brugt term). Man ved hvad man får, man ved man får en sulten spiller som har noget bevise - vi så det med Mikkel Beck, Duncan, Lumb - der alle udfyldte deres roller til en pris der nok var langt under hvad vi måtte ha givet skulle vi satse på en erfaren med en 3 års kontrakt.

Situationen i år er måske lidt ekstrem med 3 spillere som startere på lejekontrakt, men uden skader havde det måske kun været Ene

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 18. aug 2014, 10:01

Det er da virkelig fornuftigt at leje i AaBs nuværende situation. Der er mange ekstra kampe på programmet, og hvis skaderne fortsat hagler ned over truppen, så er det da også helt klart den bedste måde at erstatte spillere på!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. aug 2014, 10:46

N skrev:

Jeg synes faktisk der er god ræson i at spæde en større del af truppen op med lejede spillere, jeg ved godt som du siger at vi risikerer at skulle erstatte dem løbende, men nu er de jo netop valgt fordi de har AaB DNA (brugt term). Man ved hvad man får, man ved man får en sulten spiller som har noget bevise - vi så det med Mikkel Beck, Duncan, Lumb - der alle udfyldte deres roller til en pris der nok var langt under hvad vi måtte ha givet skulle vi satse på en erfaren med en 3 års kontrakt.

Situationen i år er måske lidt ekstrem med 3 spillere som startere på lejekontrakt, men uden skader havde det måske kun været Ene
AaB DNA alligevel? Det lyder helt Glen Ridderholmsk...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 18. aug 2014, 11:33

Ham Jens Jønsson bliver rygtet til AaB på en fri transfer.

agf fans er ret positive overfor ham, men jeg har aldrig bemærket ham i vores kampe mod gf eller de få kampe jeg ellers har set med ham.

Typemæssigt kunne han nok være en fin ung spiller der kunne tage over som backup til Pølsen, når Augu lægger støvlerne på hylden. Og hvis Jønsson har nok kvalitet, så kunne han om 2-3 sæsoner tager over for Pølsen.

Han er lidt "meh" spiller.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2014, 11:44

Dejligt at der blev handlet. Og dejligt at der er hentet et på papiret godt navn ind. Selvfølgelig ærgerligt at Blåbjerg så skal på bænken nogen gange, men der skal nok blive rigelig med kampe til begge.

Nu er det kun angrebsmæssigt, at ligningen er lidt tynd: AK og Helenius som startere, Viktor Ahlmann som reserve og Spalvis, Jönsson og Frederiksen som skadede. Der mangler en i ligningen med mindre Frederiksen kan indtræde nu efter skade og Jönsson kan være indskifter(10-15 min.) om en måned.

Jens Jønsson. Vi skal ikke hente ham til vinter. Det er nu, så må der bruges lidt basører på at købe ham fri. Så vil han kunne spilles ind og aflaste ved evt. skader/karantæner.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2014, 13:35

Vi havde behov for en defensiv forstærkning og også en forstærkning af en vis kaliber. 150 kampe for Alkmaar i Æresdivisionen borger for kvalitet. Simon Poulsen har været konsekvent undervurderet siden sit "gør-sig-smallere-end-smal" -stunt ved EM i 2012 og ville have været en massiv forstærkning af AaB, men det er så en anden sag.

Jeg mener også, at vi har behov for at få tilført en offensiv forstærkning af mindst samme kaliber. Vi har Rasmus Jönsson siddende i et skadeslimbo, hvorfra ingen rigtigt ved hvornår eller i det hele taget om han kommer tilbage, og indtil videre har Enevoldsen/Helenius ikke tilnærmelsesvist tilført offensiven samme kvalitet, som tabet af Kusk fratog den.

Hvordan er udsigterne i øvrigt med Dalsgaard, som jeg mener kan tilføre holdet noget savnet saft og kraft?

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 18. aug 2014, 13:42

Hovedet skrev:Jeg mener også, at vi har behov for at få tilført en offensiv forstærkning af mindst samme kaliber. Vi har Rasmus Jönsson siddende i et skadeslimbo, hvorfra ingen rigtigt ved hvornår eller i det hele taget om han kommer tilbage, og indtil videre har Enevoldsen/Helenius ikke tilnærmelsesvist tilført offensiven samme kvalitet, som tabet af Kusk fratog den.
Glemmer du ikke, at vores økonomi stadig er en udfordring? Vi får et gigantisk overskud i år, men vores egenkapital har været negativ og driften er knap og nap i balance.

Jeg tror egentlig også, at Jönsson er tættere på comeback end vi regner med.

Edit: Citatangivelsen var forkert i første omgang

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2014, 13:51

Remark skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg mener også, at vi har behov for at få tilført en offensiv forstærkning af mindst samme kaliber. Vi har Rasmus Jönsson siddende i et skadeslimbo, hvorfra ingen rigtigt ved hvornår eller i det hele taget om han kommer tilbage, og indtil videre har Enevoldsen/Helenius ikke tilnærmelsesvist tilført offensiven samme kvalitet, som tabet af Kusk fratog den.
Glemmer du ikke, at vores økonomi stadig er en udfordring? Vi får et gigantisk overskud i år, men vores egenkapital har været negativ og driften er knap og nap i balance.

Nu skal man være varsom med at mene noget, om man tidligere skulle have udtalt sig om, men jeg er ret sikker på, at jeg aldrig har skrevet dette.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. aug 2014, 13:53

Træner Jönsson overhvodet i AaB endnu?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2014, 14:00

Remark skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg mener også, at vi har behov for at få tilført en offensiv forstærkning af mindst samme kaliber. Vi har Rasmus Jönsson siddende i et skadeslimbo, hvorfra ingen rigtigt ved hvornår eller i det hele taget om han kommer tilbage, og indtil videre har Enevoldsen/Helenius ikke tilnærmelsesvist tilført offensiven samme kvalitet, som tabet af Kusk fratog den.

Jo, det var nu mere et ønske snarere end en forventning. Jeg mener, at vi på papiret har den måske bedste trup i klubbens historie, men at truppen i praksis pt. har udviklet sig til et slags eksperimentarium med langtidsskader, almindelige skader og folk på vej tilbage fra langtidsskader.

I øvrigt må tiden være forbi, hvor vi konsekvent skal henvise til anstrengt økonomi. Vi har balance på den daglige drift ved midterplaceringer, vi står til et overskud på omkring 45 millioner kr. i år og har gang i en aktieemission, som meget pessimistisk vurderet vil indbringe i størrelsesordenen 50 millioner kroner, ideelt 75 millioner kr. (nogen, der ved noget i øvrigt?). AaB står efter denne sæson med en egenkapital på mellem 70 og 100 millioner kr. og vel at mærke uden huller og med balance på den daglige drift. Vi er allerede nu økonomisk - som et minimum - i Superligaens øverste halvdel.

Jeg mener også, at AaB i forhold til spillertruppen har fat i den lange ende sådan helt generelt. Grundstenen skal stadig være talentudvikling, men nu med mulighed for at supplere med etablerede spillere, særligt i situationer som denne.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. aug 2014, 17:08

Hovedet skrev:
Jo, det var nu mere et ønske snarere end en forventning. Jeg mener, at vi på papiret har den måske bedste trup i klubbens historie, men at truppen i praksis pt. har udviklet sig til et slags eksperimentarium med langtidsskader, almindelige skader og folk på vej tilbage fra langtidsskader.

I øvrigt må tiden være forbi, hvor vi konsekvent skal henvise til anstrengt økonomi. Vi har balance på den daglige drift ved midterplaceringer, vi står til et overskud på omkring 45 millioner kr. i år og har gang i en aktieemission, som meget pessimistisk vurderet vil indbringe i størrelsesordenen 50 millioner kroner, ideelt 75 millioner kr. (nogen, der ved noget i øvrigt?). AaB står efter denne sæson med en egenkapital på mellem 70 og 100 millioner kr. og vel at mærke uden huller og med balance på den daglige drift. Vi er allerede nu økonomisk - som et minimum - i Superligaens øverste halvdel.

Jeg mener også, at AaB i forhold til spillertruppen har fat i den lange ende sådan helt generelt. Grundstenen skal stadig være talentudvikling, men nu med mulighed for at supplere med etablerede spillere, særligt i situationer som denne.
Jeg er ikke uenig, men en vigtig detalje når det gælder AaB's økonomi er, at man død og pine er nødt til at fremvise stabilitet. Det nytter simpelthen bare ikke med flere regnskaber nu og her, hvor man kommer med røde tal og en forklaring på hvordan man da sagtens kunne have fået sorte tal på bundlinje, hvis ikke man havde truffet den-og-den beslutning.

Jeg har enormt svært ved at forestille mig at ledelsen i AaB vil acceptere underskud i de kommende par regnskabsår, uanset at man har en stor røvfuld guld i pengetanken. Det vil så afgjort være den største hæmsko, hvis man ser på mulighederne for igen at have spillerbudgetter som et tophold.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2014, 19:38

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:

Jeg er ikke uenig, men en vigtig detalje når det gælder AaB's økonomi er, at man død og pine er nødt til at fremvise stabilitet. Det nytter simpelthen bare ikke med flere regnskaber nu og her, hvor man kommer med røde tal og en forklaring på hvordan man da sagtens kunne have fået sorte tal på bundlinje, hvis ikke man havde truffet den-og-den beslutning.

Jeg har enormt svært ved at forestille mig at ledelsen i AaB vil acceptere underskud i de kommende par regnskabsår, uanset at man har en stor røvfuld guld i pengetanken. Det vil så afgjort være den største hæmsko, hvis man ser på mulighederne for igen at have spillerbudgetter som et tophold.
Det vil næsten være umuligt for AaB at undgå et underskud i ny og næ, og det betyder heller ikke noget, hvis der dels er egenkapital at tære på, dels er balance set over f.eks. 5-årige perioder, som AaBs tidligere administrerende direktør (ham før Lynge, kan ikke lige huske navnet) var inde på. Det er så ulempen ved kun at have fodbold i sin portefølje; der skal blot nogle lørdagskampe og dårligt vejr til, før tilskuertallet daler, og nogle skader, før pointene udebliver osv. Det er uhyre vanskeligt at forudse. Det var jo også af den grund, at den forkætrede koncern i sin opstod.

De her gigantiske underskudsdage er imidlertid forbi, med mindre vi da går helt amok i indkøb, og det er der jo intet, der tyder på. Omvendt skal vi ligeledes være opmærksomme på, at indtægtsmulighederne netop ligger i form af sportslig succes (TV, entré, sponsorindtægter mv.), hvorfor nogle investeringer netop skal ses som mulighederne for at forøge indtægterne. Personligt havde jeg således rigtig gerne set, at vi havde Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Han er lige præcis den type, AaB skriger på efter tabet af Kusk, ligesom vi breddemæssigt havde været bedre rustet til efterårets program.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. aug 2014, 21:55

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:

Det vil næsten være umuligt for AaB at undgå et underskud i ny og næ, og det betyder heller ikke noget, hvis der dels er egenkapital at tære på, dels er balance set over f.eks. 5-årige perioder, som AaBs tidligere administrerende direktør (ham før Lynge, kan ikke lige huske navnet) var inde på. Det er så ulempen ved kun at have fodbold i sin portefølje; der skal blot nogle lørdagskampe og dårligt vejr til, før tilskuertallet daler, og nogle skader, før pointene udebliver osv. Det er uhyre vanskeligt at forudse. Det var jo også af den grund, at den forkætrede koncern i sin opstod.

De her gigantiske underskudsdage er imidlertid forbi, med mindre vi da går helt amok i indkøb, og det er der jo intet, der tyder på. Omvendt skal vi ligeledes være opmærksomme på, at indtægtsmulighederne netop ligger i form af sportslig succes (TV, entré, sponsorindtægter mv.), hvorfor nogle investeringer netop skal ses som mulighederne for at forøge indtægterne. Personligt havde jeg således rigtig gerne set, at vi havde Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Han er lige præcis den type, AaB skriger på efter tabet af Kusk, ligesom vi breddemæssigt havde været bedre rustet til efterårets program.
Jeg er enig (udover delen med Aabech)... det er sådan fremtiden for AaB's økonomi kommer til at se ud. Men på kort sigt, dvs. næste år og måske året efter, tror jeg simpelthen ikke på man kan leve med at præsentere underskud - ikke med de meget klare udmeldinger som er kommet det seneste års tid. Det kan sagtens være man alligevel kan slippe afsted med at investere mere i spillertruppen, og hæve lønbudgettet, men så er jeg sikker på det bliver fordi man får ekstraordinære indtægter, så årsregnskabet stadig viser sorte tal.

Vi vil se forsigtige budgetter for 15 og 16, hvor man ikke slår større brød op end man er sikre på at kunne levere...det er jeg stensikker på.

Låst