Kent Nielsen
Re: Kent Nielsen
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... er-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt andet ville vel også være vanvittigt.
Håber det går i orden i løbet af efteråret.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
No matter the cost!AaB1978 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... er-nielsen
Kent skiver selv beløb og Gaarde siger ja tak.
Bienvenu Bassogog!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Da Lynge ansatte Kent i det horrible efterår 2010 mente jeg at han gjorde en kæmpe fejl (Pehrsson skulle være blevet fyret langt tidligere, men jeg havde helst set alle andre end Kent overtage tjansen), hvilket han gentog da han forlængede Kents kontrakt. Historien viser tydeligt at jeg tog undervurderede Kent helt vildt, det er jeg bestemt ikke bleg for at indrømme!astonvilla skrev:No matter the cost!AaB1978 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... er-nielsen
Nu håber jeg naturligvis at Kent forlænger kontrakten og i bund og grund er det vel det som det i sidste ende handler om. AaB ønsker af gode grunde at beholde succes træneren, som i sidste sæson stod bag den bedste sæson i AaBs gloværdige historie.
Vil Kent forlænge kontrakten, that´s the question?
Jeg tror at Kent er glad for at være i klubben, men det der måske kan tale imod er hvis han ønsker en ny udfordring. Han har opnået alt hvad der stort set opnås kan i klubben, hvis han tilmed skaffer AaB i CL gruppespillet så bliver det praktisk talt umuligt at overgå. Kent må også være et interessant emne for udenlandske klubber. Han har stor erfaring som træner i Danmark og har tilmed selv prøvet det hårde liv som prof i England.
Der skal forlænges med duoen Kent og Kuhn.
Vil Kent prøve noget andet håber jeg Kuhn får chancen, han har selv nævnt at han er ved at være klar til at være chef igen.
Jeg har svært ved at se hvem der ellers kunne være interessant udover Hamrén hvis han skulle være ledig, det betragter jeg dog som urealistisk.
Ellers er der jo David Nielsen som har ok succes i det norske.
Vil Kent prøve noget andet håber jeg Kuhn får chancen, han har selv nævnt at han er ved at være klar til at være chef igen.
Jeg har svært ved at se hvem der ellers kunne være interessant udover Hamrén hvis han skulle være ledig, det betragter jeg dog som urealistisk.
Ellers er der jo David Nielsen som har ok succes i det norske.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg tror ikke laengere paa Kuhn som AaB traener. Jeg har ingen grund til at tro han har taktiske mangler, men kedelige Kent har overbevist mig om hvor vigtigt det er for en fodboldtraener at evne at have styr paa foelelserne, specielt i perioder hvor omverdenen enten hyper eller begraver os. Og hvad jeg har set fra Kuhn, saa tror jeg han er mere Glen Riddersholm/Tryllerik, end Hamren/Morten Olsen/Kent Nielsen. Vi kommer altid til at have en del unge og uerfarne spillere i truppen, og saa er det vigtigt at traeneren chefen formaar at holde hovedet koldt og tage toppen af opturen, og bunden af nedturen, og ikke lader sig rive med af stemningen. Ellers bliver det bare som i FCM.
Naar det saa er sagt saa er typer som Kuhn pisse vigtige at have i truppen som kontrast til den lidt stive cheftraener for at give spillerne et aandehul, og her tror jeg ikke man finder et bedre Menneske end Kuhn.
...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
Naar det saa er sagt saa er typer som Kuhn pisse vigtige at have i truppen som kontrast til den lidt stive cheftraener for at give spillerne et aandehul, og her tror jeg ikke man finder et bedre Menneske end Kuhn.
...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Re: Sv: Kent Nielsen
Ingen af os troede på at Kent kunne udvikle vores spillestil til det niveau vi er på nu. Det er fantastisk. Vi vidstr han stod for organisationen og diciplinen, men ikke den form for fodbold. Kent har udviklet sig selv sammen med AaB og de 2 høre sammen endnu længere frem i tiden. Forlæng, forlæng!!!!frederikshavneren skrev:Da Lynge ansatte Kent i det horrible efterår 2010 mente jeg at han gjorde en kæmpe fejl (Pehrsson skulle være blevet fyret langt tidligere, men jeg havde helst set alle andre end Kent overtage tjansen), hvilket han gentog da han forlængede Kents kontrakt. Historien viser tydeligt at jeg tog undervurderede Kent helt vildt, det er jeg bestemt ikke bleg for at indrømme!astonvilla skrev:No matter the cost!AaB1978 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... er-nielsen
Nu håber jeg naturligvis at Kent forlænger kontrakten og i bund og grund er det vel det som det i sidste ende handler om. AaB ønsker af gode grunde at beholde succes træneren, som i sidste sæson stod bag den bedste sæson i AaBs gloværdige historie.
Vil Kent forlænge kontrakten, that´s the question?
Jeg tror at Kent er glad for at være i klubben, men det der måske kan tale imod er hvis han ønsker en ny udfordring. Han har opnået alt hvad der stort set opnås kan i klubben, hvis han tilmed skaffer AaB i CL gruppespillet så bliver det praktisk talt umuligt at overgå. Kent må også være et interessant emne for udenlandske klubber. Han har stor erfaring som træner i Danmark og har tilmed selv prøvet det hårde liv som prof i England.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Forgive and forget :-) David Nielsens vindergen er stort. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over hans succes som træner. Men er han god nok, og er han vokset fra ludomanien, så skal et slagsmål på en træningsbane for mange år siden ikke være det, der diskvalificerer ham i AaB.MHJ skrev: ...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
Om han så er god nok er noget helt andet. Blandt de nuværende superligatrænere synes jeg det er spændende hvad der foregår i Esbjerg, på trods af deres placering i ligaen lige nu. Skulle Hjulmand kikse i Tyskland ville han også være et godt navn på en efterfølger til Kent. Men mest af alt håber jeg på en forlængelse fra både Kent og Kuhn. Jeg tror det er makkeskabet, der har skabt succesen
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvis du med 'vindergen' mener manglende selvkontrol, saa har du helt ret, for det har han tydeligt bevist han mangler ved baade voldssagen og sin ludomani. Jeg er godt klar over at poeblen elsker at glorificere den slags ustyrlige tosser, og gerne vil have dem i deres ringhjoerne naar det traekker op til slaaskamp nede paa vaerftet. Jeg har bare aldrig forstaaet hvorfor den personlighedstype fortjener et saa positivt maerkat som "vinder".Klaus skrev:Forgive and forget :-) David Nielsens vindergen er stort. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over hans succes som træner. Men er han god nok, og er han vokset fra ludomanien, så skal et slagsmål på en træningsbane for mange år siden ikke være det, der diskvalificerer ham i AaB.MHJ skrev: ...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
Om han så er god nok er noget helt andet. Blandt de nuværende superligatrænere synes jeg det er spændende hvad der foregår i Esbjerg, på trods af deres placering i ligaen lige nu. Skulle Hjulmand kikse i Tyskland ville han også være et godt navn på en efterfølger til Kent. Men mest af alt håber jeg på en forlængelse fra både Kent og Kuhn. Jeg tror det er makkeskabet, der har skabt succesen
Den personlighedstype der rent faktisk vinder naar vi bevaeger os vaek fra barslagsmaalet, er ham der er i stand til at holde fokus paa detaljerne, samt tage det lange seje traek, i modgang og medgang. Saadan en er Kent, saadan en var Hamrén og Backe. En professionel, ikke en gadedreng. Muligt medierne ikke forelsker sig i den slags, men de laver resultater.
Saa kan man have en gorilla* som David rendende rundt og sparke roev som assistent eller holdleder, paa chefens ordre, men han skal satme ikke have det stoerste ansvar for klubben efter sportschefen.
Hvis David "så flækker jeg dig midt over" Nielsen, her 6 aar efter sin selvbiografi har udviklet til saadan en professionel type og samtidig har evnerne, saa skal han da vaere velkommen. Men saa laenge han kun har vaeret traener i et par maaneder som noedloesning i norsk fodbold, er jeg ikke overbevist.
*ikke en henvisning til hans hudfarve
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Køllen I Møllen
- Allstar

Enig. Og i hans bog beskriver han jo også selv hvordan han gik på banen for at tabe mod FCK i Parken og var pissesur over at andre AaBere spillede for at vinde. Mener faktisk at han skriver direkte at det var pga bonussen og ikke for at komme i Europa.MHJ skrev:Hvis du med 'vindergen' mener manglende selvkontrol, saa har du helt ret, for det har han tydeligt bevist han mangler ved baade voldssagen og sin ludomani. Jeg er godt klar over at poeblen elsker at glorificere den slags ustyrlige tosser, og gerne vil have dem i deres ringhjoerne naar det traekker op til slaaskamp nede paa vaerftet. Jeg har bare aldrig forstaaet hvorfor den personlighedstype fortjener et saa positivt maerkat som "vinder".Klaus skrev:Forgive and forget :-) David Nielsens vindergen er stort. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over hans succes som træner. Men er han god nok, og er han vokset fra ludomanien, så skal et slagsmål på en træningsbane for mange år siden ikke være det, der diskvalificerer ham i AaB.MHJ skrev: ...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
Den personlighedstype der rent faktisk vinder naar vi bevaeger os vaek fra barslagsmaalet, er ham der er i stand til at holde fokus paa detaljerne, samt tage det lange seje traek, i modgang og medgang. Saadan en er Kent, saadan en var Hamrén og Backe. En professionel, ikke en gadedreng. Muligt medierne ikke forelsker sig i den slags, men de laver resultater.
Saa kan man have en gorilla* som David rendende rundt og sparke roev som assistent eller holdleder, paa chefens ordre, men han skal satme ikke have det stoerste ansvar for klubben efter sportschefen.
Hvis David "så flækker jeg dig midt over" Nielsen, her 6 aar efter sin selvbiografi har udviklet til saadan en professionel type og samtidig har evnerne, saa skal han da vaere velkommen. Men saa laenge han kun har vaeret traener i et par maaneder som noedloesning i norsk fodbold, er jeg ikke overbevist.
Er det et tegn på vindermentalitet? Fandeme nej!
Janteloven eksisterer IKKE!
Hvis man læser hans bog, tager man ham i den sorte bog og han skal ikke ud af den igen. Mage til usympatisk menneske.Køllen I Møllen skrev:Enig. Og i hans bog beskriver han jo også selv hvordan han gik på banen for at tabe mod FCK i Parken og var pissesur over at andre AaBere spillede for at vinde. Mener faktisk at han skriver direkte at det var pga bonussen og ikke for at komme i Europa.MHJ skrev:Hvis du med 'vindergen' mener manglende selvkontrol, saa har du helt ret, for det har han tydeligt bevist han mangler ved baade voldssagen og sin ludomani. Jeg er godt klar over at poeblen elsker at glorificere den slags ustyrlige tosser, og gerne vil have dem i deres ringhjoerne naar det traekker op til slaaskamp nede paa vaerftet. Jeg har bare aldrig forstaaet hvorfor den personlighedstype fortjener et saa positivt maerkat som "vinder".Klaus skrev:Forgive and forget :-) David Nielsens vindergen er stort. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over hans succes som træner. Men er han god nok, og er han vokset fra ludomanien, så skal et slagsmål på en træningsbane for mange år siden ikke være det, der diskvalificerer ham i AaB.MHJ skrev: ...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
Det er jeg heller ikke. Jeg synes blot det vil være tosset at udelukke nogen på grund af fortidens synder. Jeg var ikke specielt vild med David Nielsen. Eller rettere. Dengang AaB virkelig var på røven i forbindelse med strejketruslen sidst, elskede jeg at David og Jimmy meldte ud, at de spillede uanset hvad.MHJ skrev: Hvis David "så flækker jeg dig midt over" Nielsen, her 6 aar efter sin selvbiografi har udviklet til saadan en professionel type og samtidig har evnerne, saa skal han da vaere velkommen. Men saa laenge han kun har vaeret traener i et par maaneder som noedloesning i norsk fodbold, er jeg ikke overbevist.
Til gengæld er jeg vild med Kent, hvilket vi for øvrigt ikke var så mange der var, da han blev ansat
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Bogen er god. Jeg synes den giver et sympatisk billede. Jeg ønskede ham ikke til klubben med han leverede både på og udenfor banen. Han har min respekt!Kristian skrev:Hvis man læser hans bog, tager man ham i den sorte bog og han skal ikke ud af den igen. Mage til usympatisk menneske.Køllen I Møllen skrev:Enig. Og i hans bog beskriver han jo også selv hvordan han gik på banen for at tabe mod FCK i Parken og var pissesur over at andre AaBere spillede for at vinde. Mener faktisk at han skriver direkte at det var pga bonussen og ikke for at komme i Europa.MHJ skrev:Hvis du med 'vindergen' mener manglende selvkontrol, saa har du helt ret, for det har han tydeligt bevist han mangler ved baade voldssagen og sin ludomani. Jeg er godt klar over at poeblen elsker at glorificere den slags ustyrlige tosser, og gerne vil have dem i deres ringhjoerne naar det traekker op til slaaskamp nede paa vaerftet. Jeg har bare aldrig forstaaet hvorfor den personlighedstype fortjener et saa positivt maerkat som "vinder".Klaus skrev:Forgive and forget :-) David Nielsens vindergen er stort. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over hans succes som træner. Men er han god nok, og er han vokset fra ludomanien, så skal et slagsmål på en træningsbane for mange år siden ikke være det, der diskvalificerer ham i AaB.MHJ skrev: ...Og David har intet at goere i klubben mere af aabentlyse aarsager.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg var vild med Kent dengang han blev ansat.Klaus skrev: Til gengæld er jeg vild med Kent, hvilket vi for øvrigt ikke var så mange der var, da han blev ansat
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Tæt på Kent Nielsen. - Kan varmt anbefales.
http://www.6-eren.dk/europaleague/t%C3% ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.6-eren.dk/europaleague/t%C3% ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
seamann
Og der ligger også et indslag der med Kent som landstræner?Salle17 skrev:Tæt på Kent Nielsen. - Kan varmt anbefales.
De er godt nok lysår foran Viasat på deres dækning af en kamp som den i går.
Selvom vi er kommet skidt igang med ligaen og har haft to blamager i Europa er jeg ikke i tvivl. FORLÆNG MED KENT!
Hvad han har udrettet under de omstændigheder er ganske enkelt fantastisk på et niveau, som er så høj klasse. Europa og topholds-status har åbenbart mentalt taget røven på trup og sporslig ledelse, men det ville være jordens mest kujonagtige handling at fyre Kent. Jeg er slet ikke i tvivl om, at en prof som Kent lærer af det her og kan videreudvikle holdet og klubben endnu mere. Selvfølgelig skal vi ikke agere desperat og springe banken, men en forlængelse med Kent bør klubben strække sig meget langt efter.
Hvad han har udrettet under de omstændigheder er ganske enkelt fantastisk på et niveau, som er så høj klasse. Europa og topholds-status har åbenbart mentalt taget røven på trup og sporslig ledelse, men det ville være jordens mest kujonagtige handling at fyre Kent. Jeg er slet ikke i tvivl om, at en prof som Kent lærer af det her og kan videreudvikle holdet og klubben endnu mere. Selvfølgelig skal vi ikke agere desperat og springe banken, men en forlængelse med Kent bør klubben strække sig meget langt efter.
Kent har gjort det fantastisk ingen tvivl, men man fornemmer også lidt metaltræthed, måske er tiden inde til ar få noget ny inspiration ind
AaB - the Nordic gateway to Europe
For 3 måneder siden var Kent chef for det hold, der lavede den bedste sæson nogensinde for AaB. Naturligvis er Kent den rette træner, og han skal blive siddende lige så længe han gider. Det samme skal Kuhn. De er et makkerpar, der har givet os den første og eneste double i historien og det med et hold, der var spået at skulle deltage i nedrykningskampen. Læg der til, at det skete i den allervigtigste periode i vores klubs historie. Man tør jo næsten ikke tænke tanken om, hvad der var sket, hvis vi ikke havde haft sportslig og økonomisk succes sidste år.Brent skrev:Kent har gjort det fantastisk ingen tvivl, men man fornemmer også lidt metaltræthed, måske er tiden inde til ar få noget ny inspiration ind
At stille spørgsmålstegn ved vores trænerteam er i min optik vanvittigt. Skift gerne en spiller eller to ud, men trænerne dem beholder vi...
- Frank Buck
- Superliga

- Favoritspiller: Nomwethe
- Geografisk sted: Tørring
- Kontakt:
Klaus skrev: For 3 måneder siden var Kent chef for det hold, der lavede den bedste sæson nogensinde for AaB. Naturligvis er Kent den rette træner, og han skal blive siddende lige så længe han gider. Det samme skal Kuhn. De er et makkerpar, der har givet os den første og eneste double i historien og det med et hold, der var spået at skulle deltage i nedrykningskampen. Læg der til, at det skete i den allervigtigste periode i vores klubs historie. Man tør jo næsten ikke tænke tanken om, hvad der var sket, hvis vi ikke havde haft sportslig og økonomisk succes sidste år.
At stille spørgsmålstegn ved vores trænerteam er i min optik vanvittigt. Skift gerne en spiller eller to ud, men trænerne dem beholder vi...
Helt enig.
Der bør ikke være tvivl om at der skal forlænges med vores trænerteam. Er sikker på at de også i fremtiden kan udvikle holdet i positiv retning. Måske ikke til en ny double triumf, men det var også en helt ekstraordinær sæson, og nok ikke noget vi skal regne med sker igen lige foreløbig, selv om det da kunne være rart
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
Kent har faktisk gjort et rigtig godt stykke arbejde på den taktiske front i efteråret. Vi har i næsten alle vores kampe været perfekt indstillet og meget dominerende i første halvleg, men har smidt mange kampe væk i 2. halvleg, hvor vi ofte er løbet træt og er blevet ramt af rigtig mange omstillinger. Sidstnævnte er naturligvis også Kents ansvar, men det er væsentligt at have nuancerne med.
Samtidig vil jeg dog give Brent ret så langt, at Kent Nielsen bestemt ikke bare skal have smidt en 5-årig aftale i hovedet. Vi kan næppe leve op til sidste sæsons fantastiske resultater i denne, og kommer nok også til at skifte et par spillere ud over de næste to transfervinduer. Derfor skal vi have den helt rigtige træner, der har en plan og en vision for AaB 3-5 år frem i tiden.
Derfor skal Kent Nielsen selvfølgelig kunne præsentere nye idéer, visioner og planer for holdet og klubben, hvis han fortsat skal være vores cheftræner. Der ville ikke være noget at sige til, hvis han mangler sulten og motivationen efter sidste års mega-succes. Derfor skal han selvfølgelig gøre op med sig selv om han er klar til at bygge et nyt storhold op. Men han er naturligvis den første, vi kalder til samtale - og forhåbentlig også den eneste!
Samtidig vil jeg dog give Brent ret så langt, at Kent Nielsen bestemt ikke bare skal have smidt en 5-årig aftale i hovedet. Vi kan næppe leve op til sidste sæsons fantastiske resultater i denne, og kommer nok også til at skifte et par spillere ud over de næste to transfervinduer. Derfor skal vi have den helt rigtige træner, der har en plan og en vision for AaB 3-5 år frem i tiden.
Derfor skal Kent Nielsen selvfølgelig kunne præsentere nye idéer, visioner og planer for holdet og klubben, hvis han fortsat skal være vores cheftræner. Der ville ikke være noget at sige til, hvis han mangler sulten og motivationen efter sidste års mega-succes. Derfor skal han selvfølgelig gøre op med sig selv om han er klar til at bygge et nyt storhold op. Men han er naturligvis den første, vi kalder til samtale - og forhåbentlig også den eneste!