4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
Re: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
Det bliver IKKE pga. temperaturen, vi ryger ud af Champions League. De har på Cypern omtrent det samme vejr, som vi herhjemme har haft i over en måned indtil for et par uger siden. Desuden begynder kampen altså kl. 21:45 lokal tid. Selvfølgelig er der ikke over 40 graders varme på det tidspunkt!
Det kan ikke afvises, at Apoel spiller betydeligt bedre hjemme end ude, men det er sandelig heller ingen selvfølge. Risikoen består i, at AaB stiller sig for langt tilbage, så det kan ende i en slags selvopfyldende profeti. AaB skal spille sin chance og gribe kampen an som en Superligakamp, de har gode muligheder for at vinde. Som flere har nævnt, er der hverken orker eller trolde på banen, og der er ikke 90 grader varmt.
Fordi man har spillet 1-1 med et hold på hjemmebane, er det selvsagt ikke ensbetydende med, at man ikke kan vinde 1-0 eller spille 2-2 med samme hold ude. Det er naturligvis ikke helt sammenligneligt, men det vrimler jo med eksempler på dette fra vores egen Superliga. Bemærk, at AaB i mange tilfælde scorede langt flere mål ude end hjemme, og at det spil, der rostes i høje toner, oftere vistes ude end hjemme. Det samme mønster har ved flere lejligheder gjort sig gældende europæisk.
Det kan ikke afvises, at Apoel spiller betydeligt bedre hjemme end ude, men det er sandelig heller ingen selvfølge. Risikoen består i, at AaB stiller sig for langt tilbage, så det kan ende i en slags selvopfyldende profeti. AaB skal spille sin chance og gribe kampen an som en Superligakamp, de har gode muligheder for at vinde. Som flere har nævnt, er der hverken orker eller trolde på banen, og der er ikke 90 grader varmt.
Fordi man har spillet 1-1 med et hold på hjemmebane, er det selvsagt ikke ensbetydende med, at man ikke kan vinde 1-0 eller spille 2-2 med samme hold ude. Det er naturligvis ikke helt sammenligneligt, men det vrimler jo med eksempler på dette fra vores egen Superliga. Bemærk, at AaB i mange tilfælde scorede langt flere mål ude end hjemme, og at det spil, der rostes i høje toner, oftere vistes ude end hjemme. Det samme mønster har ved flere lejligheder gjort sig gældende europæisk.
-
Onkel Franz
- Superliga

Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at læse flere af vores spillere mene, at vi spillede en rigtig god kamp. Det synes jeg såmænd ikke var tilfældet. APOEL var bare virkelig dårlige. Jeg tror på, at vi kan gå videre, men det er mere på bekostning af APOELs niveau, end det er vores eget niveau. Rykker APOEL lidt længere frem på banen, når de spiller hjemme, så tror jeg, at vi kan straffe dem.
Derudover: Shit, hvor var det en fornøjelse at se Dalsgaard på banen igen. PK har været en ypperlig erstatning og har vel spillet sine med afstand bedste kampe i den periode hvor Dalsgaard har været væk, men der bør ikke herske nogen tvivl om, at den højre back er Dalles, når han er tilbage i fuldt vigør.
Jeg synes nu også de spillede en fornuftig kamp. Der manglede dog skraphed på den sidste trejdedel af banen, og jeg savnede især nogle hårde flade indlæg i feltet, der kunne skabe kaos.
Det er bare pisseærgerligt at de fik det 1-1 mål, for nu kan de spille afventende og kompakt igen på hjemmebane. Spørgsmålet er, om de så gør det.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Det er for fanden som at møde et superligahold fra den bedste halvdel, og Cyperns klima og aftenluft minder om den årlige træningslejr i vinterpausen. Bare om sensommeren.
Har AaB en god dag, og har Apoel Nicosia en skidt dag, så smasker vi dem på Cypern.
Har AaB en god dag og har Apoel en god dag, så bliver det spændende.
Så behøver jeg ikke skrive mere.
Bortset fra at taktik i dén grad kan komme til at afgøre det, hvordan de står mod hinanden. In Pylle & Kent we trust.
Har AaB en god dag, og har Apoel Nicosia en skidt dag, så smasker vi dem på Cypern.
Bortset fra at taktik i dén grad kan komme til at afgøre det, hvordan de står mod hinanden. In Pylle & Kent we trust.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Prøv nu lige at tænke dit eget argument til ende, menneske. En matchklar spiller til de samme penge som en rusten, vil naturligvis være en spiller fra et betydeligt lavere niveau. En topfit Helenius vil ganske enkelt ikke være inden for vores rækkevidde.frederikshavneren skrev:I forhold til transfer strategien så er jeg ikke overrasket over reaktionen. Det undrer mig bare at konsensus her på sitet er, at det var optimalt at hente skadet/rustne spillere når vi nu stod med muligheden for at nå i det forjættede land. Jeg har aldrig sagt at vi skulle satse hele butikken og hente dyrere spillere end dem der blev hentet.Mr. Larsen skrev:Hold nu kæft Frederikshavner, du er og bliver den evige pessimist og når du engang imellem får lidt ret i dine dommerdags profetier så står du herinde og kæfter op om "Hvad sagde jeg?"
At du siger Gaarde har fejlet dette transfervindue er jo helt hen i vejret !
Var det optimalt at hente 3 spiller som var uden kampform/skadet? Nej, men du kan sige hvad du vil AaB´s økonomi tillader ikke til at hente klasse spiller i den kaliber som er i topform for så havde de spillet for deres respektive klubber i udlandet !
Men du vil måske gerne ha at vi smider de økonomiske hensyn ud af vinduet og brænder vores nyerhveret egenkapital også håbe på det går godt de næste par år så regningerne kan betales???
Vi spillede nok noget af det bedste fodbold i denne sæson i går, og var igen uheldige med ikke at scorer flere mål end det ene det blev til, der er så kæmpe meget potentiale i dette hold at det kun kan være folk som dig som kan se så pessimistisk på fremtiden i AaB !
Snup dig en tudekiks og hold et par ugers pauser fra debatsiden
Nu lyder jeg lidt dobbelt moralsk. Jeg synes at det var et mindre scoop at hente Jönsson. Han har så stor klasse når han er skadesfri, men Ene og Helenius havde jeg hellere set erstattet af andre spillere.
Og så er det jo bare komisk at du undergraver dit eget argument ved at kalde en skadet Jönsson et scoop.
Dernæst tager det jo stadig tid at spille en ny spiller ind på holdet, matchklar eller ej.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Overordnet set, er resultatet naturligvis ingen katastrofe. Det bliver et tæt opgør i returen, som vi ligeså godt kan ende med at trække os sejrsrig ud af som de kan. Alle muligheder er stadig åbne, og det er selvfølgelig det vigtigste. Når det så er sagt, så er det selvfølgelig ingen fordel at skal ud og "hente" et mål og ligeså unødvendig det er at tale Apoel's hjemmebane op, er det at tale den ned. Selvfølgelig er det en fordel at spille hjemme og selvfølgelig er det en fordel ikke at skal jagte et resultat. Hvor mange har ikke himlet op om, at det er pisse ærgerligt at vi har startet begge CL kval kampe hjemme? Havde vi spillet i Apoel og fået 1-1, var der næppe mange her på siden, der vil have set det som Apoels fordel at skulle til Aalborg. Det der er irriterende ved kampen i går er, at vi ikke formår at "lukke" den. Vi er simpelthen så meget bedre end dem og ville under normale omstændighed spille dem tynde og scorer to-tre mål. Vi mødte et middelmådig hold, som vi burde kunne matche på alle parameter, selv om deres sæson var i gang. Det er den så ikke. I går spillede vi langsomt og omstændelig og kom frem til alt for lidt. Vi lignede faktisk det, vi og andre har beskyldt FCN for tidligere: Masser af boldbesiddelse, men meget lidt konstruktivt og chanceskabende spil. Kigger man objektivt på store scoringstilbud, var det meget lige, på trods af de faktisk ikke har noget fremadrettet spil. Vores svaghed er pt. at vi ikke scorer nok mål, plus vi lader modstanderne scorer på ikke eksisterende chancer, eller chancer vi kreerer for dem. Det er og bliver en uheldig kombination. Men måske værst af alt, så evner vi tilsyneladende ikke at spille 90 sammenhængende minutter. AK havde et par halvhjertet langskud og Helenius har vel ikke noget der minder om en afslutning. Det er altså vores to topangribere. Ikke det er deres skyld alene, men i en kamp hvor vi dominerer så kraftigt og har så stor boldbesiddelse som tilfældet var i går, er det tankevækkende, vi ikke får sat dem mere i scene. Jeg tror på at drengene hiver sig op og vi overrasker på Cypern. Men jeg vil have sovet roligere var kampen i går endt 2-0. Det her var og er en gigantisk chance for at komme i CL. Det er næsten ikke til at bære, skulle det gå galt mod et hold som Apoel.
Det er nemlig det taktiske, der kan blive helt afgørende i den kamp - og det fra begge sider. Stiller Apoel sig afventende tilbage og forsvarer det 0-0, der vil sende dem videre? Og hvordan reagerer publikum på det? Vil de forsøge at blæse AaB omkuld fra starten. Og vil AaB stille sig tilbage på banen og tage imod trykket (som jeg kunne have frygtet, hvis AaB havde vundet 1-0 i går).Fabbe skrev:Det er for fanden som at møde et superligahold fra den bedste halvdel, og Cyperns klima og aftenluft minder om den årlige træningslejr i vinterpausen. Bare om sensommeren.
Helt paradoksalt kan 1-1 vise sig at være noget det bedste udgangspunkt for AaB. Deres fans tror utvivlsomt, at den her allerede er hjemme, og det ene udebanemål kan give dem en falsk tryghed. Herregud, det kræver 1 AaB-mål dernede for at sætte rav i gaden. Kommer AaB f.eks. foran 1-0, vil bare et yderligere mål betyde, at de skal score 3 gange i en kamp, som alle forventer, at de vil vinde.
En af grundene til AaBs forkrampede 2. halvleg skal formentlig findes i frygten for at indkassere et udebanemål. Den del kan de lægge helt bag sig på Cypern. Det kan snildt vise sig at være en fordel at slutte på udebane.
YES SIR....Hovedet skrev:Det er nemlig det taktiske, der kan blive helt afgørende i den kamp - og det fra begge sider. Stiller Apoel sig afventende tilbage og forsvarer det 0-0, der vil sende dem videre? Og hvordan reagerer publikum på det? Vil de forsøge at blæse AaB omkuld fra starten. Og vil AaB stille sig tilbage på banen og tage imod trykket (som jeg kunne have frygtet, hvis AaB havde vundet 1-0 i går).Fabbe skrev:Det er for fanden som at møde et superligahold fra den bedste halvdel, og Cyperns klima og aftenluft minder om den årlige træningslejr i vinterpausen. Bare om sensommeren.
Helt paradoksalt kan 1-1 vise sig at være noget det bedste udgangspunkt for AaB. Deres fans tror utvivlsomt, at den her allerede er hjemme, og det ene udebanemål kan give dem en falsk tryghed. Herregud, det kræver 1 AaB-mål dernede for at sætte rav i gaden. Kommer AaB f.eks. foran 1-0, vil bare et yderligere mål betyde, at de skal score 3 gange i en kamp, som alle forventer, at de vil vinde.
En af grundene til AaBs forkrampede 2. halvleg skal formentlig findes i frygten for at indkassere et udebanemål. Den del kan de lægge helt bag sig på Cypern. Det kan snildt vise sig at være en fordel at slutte på udebane.
Jeg forstår dine argumenter, men lige før vi river hårene ud ad hovedbunden i ærgrelse, skal vi lige huske på, at der her var (og næsten stadigvæk er) tale om en 50-50. Det betyder, at AaB jo ligesågodt kan ryge ud som gå videre. Med kvalifikationen til EL har vi allerede sikret os et gigantisk lyspunkt i denne sæson - som blæser op til en regulær supernova på tirsdag, hvis fodboldguderne er med os.NIN den fromme skrev:Overordnet set, er resultatet naturligvis ingen katastrofe. Det bliver et tæt opgør i returen, som vi ligeså godt kan ende med at trække os sejrsrig ud af som de kan. Alle muligheder er stadig åbne, og det er selvfølgelig det vigtigste. Når det så er sagt, så er det selvfølgelig ingen fordel at skal ud og "hente" et mål og ligeså unødvendig det er at tale Apoel's hjemmebane op, er det at tale den ned. Selvfølgelig er det en fordel at spille hjemme og selvfølgelig er det en fordel ikke at skal jagte et resultat. Hvor mange har ikke himlet op om, at det er pisse ærgerligt at vi har startet begge CL kval kampe hjemme? Havde vi spillet i Apoel og fået 1-1, var der næppe mange her på siden, der vil have set det som Apoels fordel at skulle til Aalborg. Det der er irriterende ved kampen i går er, at vi ikke formår at "lukke" den. Vi er simpelthen så meget bedre end dem og ville under normale omstændighed spille dem tynde og scorer to-tre mål. Vi mødte et middelmådig hold, som vi burde kunne matche på alle parameter, selv om deres sæson var i gang. Det er den så ikke. I går spillede vi langsomt og omstændelig og kom frem til alt for lidt. Vi lignede faktisk det, vi og andre har beskyldt FCN for tidligere: Masser af boldbesiddelse, men meget lidt konstruktivt og chanceskabende spil. Kigger man objektivt på store scoringstilbud, var det meget lige, på trods af de faktisk ikke har noget fremadrettet spil. Vores svaghed er pt. at vi ikke scorer nok mål, plus vi lader modstanderne scorer på ikke eksisterende chancer, eller chancer vi kreerer for dem. Det er og bliver en uheldig kombination. Men måske værst af alt, så evner vi tilsyneladende ikke at spille 90 sammenhængende minutter. AK havde et par halvhjertet langskud og Helenius har vel ikke noget der minder om en afslutning. Det er altså vores to topangribere. Ikke det er deres skyld alene, men i en kamp hvor vi dominerer så kraftigt og har så stor boldbesiddelse som tilfældet var i går, er det tankevækkende, vi ikke får sat dem mere i scene. Jeg tror på at drengene hiver sig op og vi overrasker på Cypern. Men jeg vil have sovet roligere var kampen i går endt 2-0. Det her var og er en gigantisk chance for at komme i CL. Det er næsten ikke til at bære, skulle det gå galt mod et hold som Apoel.
I øvrigt: Hvis AaB havde spillet 1-1 på Cypern i en helt tilsvarende kamp som den i går med Apoel i AaBs rolle; hvor mange ville så på tirsdag have siddet helt roligt og tilbagelænet i sæderne i tryg forvisning om, at dette her på ingen måde kunne gå galt? Jeg ville i hvert fald ikke...
Det er ikke fordi du skriver noget jeg er specielt uenig i. Det jeg hæftede mig ved i går, var, at cyprioterne taktiske koncept var meget lig det, nogle af vores skrækmodstandere i suppen praktiserer (FCV, Esbjerg osv.). De stod lavt med meget tætte kæder og lagde samtidigt et voldsomt tryk på Würtz så snart han var i nærheden af bolden. Den formel har Kent desværre aldrig helt lært (spillerne) at nedkæmpe.NIN den fromme skrev:Overordnet set, er resultatet naturligvis ingen katastrofe. Det bliver et tæt opgør i returen, som vi ligeså godt kan ende med at trække os sejrsrig ud af som de kan. Alle muligheder er stadig åbne, og det er selvfølgelig det vigtigste. Når det så er sagt, så er det selvfølgelig ingen fordel at skal ud og "hente" et mål og ligeså unødvendig det er at tale Apoel's hjemmebane op, er det at tale den ned. Selvfølgelig er det en fordel at spille hjemme og selvfølgelig er det en fordel ikke at skal jagte et resultat. Hvor mange har ikke himlet op om, at det er pisse ærgerligt at vi har startet begge CL kval kampe hjemme? Havde vi spillet i Apoel og fået 1-1, var der næppe mange her på siden, der vil have set det som Apoels fordel at skulle til Aalborg. Det der er irriterende ved kampen i går er, at vi ikke formår at "lukke" den. Vi er simpelthen så meget bedre end dem og ville under normale omstændighed spille dem tynde og scorer to-tre mål. Vi mødte et middelmådig hold, som vi burde kunne matche på alle parameter, selv om deres sæson var i gang. Det er den så ikke. I går spillede vi langsomt og omstændelig og kom frem til alt for lidt. Vi lignede faktisk det, vi og andre har beskyldt FCN for tidligere: Masser af boldbesiddelse, men meget lidt konstruktivt og chanceskabende spil. Kigger man objektivt på store scoringstilbud, var det meget lige, på trods af de faktisk ikke har noget fremadrettet spil. Vores svaghed er pt. at vi ikke scorer nok mål, plus vi lader modstanderne scorer på ikke eksisterende chancer, eller chancer vi kreerer for dem. Det er og bliver en uheldig kombination. Men måske værst af alt, så evner vi tilsyneladende ikke at spille 90 sammenhængende minutter. AK havde et par halvhjertet langskud og Helenius har vel ikke noget der minder om en afslutning. Det er altså vores to topangribere. Ikke det er deres skyld alene, men i en kamp hvor vi dominerer så kraftigt og har så stor boldbesiddelse som tilfældet var i går, er det tankevækkende, vi ikke får sat dem mere i scene. Jeg tror på at drengene hiver sig op og vi overrasker på Cypern. Men jeg vil have sovet roligere var kampen i går endt 2-0. Det her var og er en gigantisk chance for at komme i CL. Det er næsten ikke til at bære, skulle det gå galt mod et hold som Apoel.
Vi aner ikke hvordan cyprioterne kommer ud til kampen på tirsdag, men bulletinerne antyder at det er med vind i håret, ild i piben og stiv diller. I så fald er det en taktik der i mange tilfælde har bekommet os noget bedre og hvis eksempelvis Thomsen får lagt 10% ekstra på formen, kan vi straffe dem på omstillinger. Men det kræver selvfølgelig, at alle spiller nogenlunde op til deres maksniveau og at vores nøglespillere rammer dagen.
Jeg tror APOEL vil gribe returkampen an, som de gjorde mod HJK, der endte det første opgør som bekendt 2-2.
Kampbilledet vil blive nogenlunde som i Aalborg, vi vil være mest på bolden, dog forventer jeg de er noget mere aggressive i deres pres og omstillinger. Scorer vi det første mål ser det rigtig godt ud, så er de tvunget til at skal ud over stepperne, og i en sådan kamp er vi simpelthen et bedre hold end dem.
Kampbilledet vil blive nogenlunde som i Aalborg, vi vil være mest på bolden, dog forventer jeg de er noget mere aggressive i deres pres og omstillinger. Scorer vi det første mål ser det rigtig godt ud, så er de tvunget til at skal ud over stepperne, og i en sådan kamp er vi simpelthen et bedre hold end dem.
Re: Sv: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
Stod selv på sæderne oppe bagved af tvang overfor mig selv så man kunne se noget. Problemet opstod nede ved trommen og op efter. En vagt sendte man ind i mængden. Jamen godaw du, det hjælper os helt vildt.bøllemis skrev:Fantastisk kamp igår. Jeg synes stemningen var elektrisk allerede en time inden kampstart. Ærgeligt resultat, men tror på vi kan slå dem i Nicosia.
Noget helt andet er, hvad fanden folk skal stå på sæderne for. Det ødelægger jo virkelig oplevelsen for mange mennesker oppe bagved. Er folk dværge eller hvad sker der? Hvis vi kan stå på betonen normalvis, så kan vi vel også nu!! Stram op egoistiske hundehoveder(dem som stod på sæderne) :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Efterrationalisering fra kong Kent og status på Ene, han skal simpelthen afløse wich i returen
http://m.bt.dk/superligaen/derfor-var-a ... -i-cl-brag" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.bt.dk/superligaen/derfor-var-a ... -i-cl-brag" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe
Problemet er jo at ens skinneben bliver fuldstændigt ødelagt, hvis man står nede på betonen og hopper, da de skraber mod kanterne på sædet. Så tror mere det var af nød end lyst at folks stod på sæderne. Det er jo ikke fordi stemningsområdet fylder 90 procent af vores endetribune (desværre), så der burde have været mulighed for at finde en lokation på tribunen som ville have muliggjort det for dig/jer at se de fulde 90 minutter plus tillægstid, uden forstyrrende elementer såsom syngende og hoppende fans.Kristian skrev:Stod selv på sæderne oppe bagved af tvang overfor mig selv så man kunne se noget. Problemet opstod nede ved trommen og op efter. En vagt sendte man ind i mængden. Jamen godaw du, det hjælper os helt vildt.bøllemis skrev:Fantastisk kamp igår. Jeg synes stemningen var elektrisk allerede en time inden kampstart. Ærgeligt resultat, men tror på vi kan slå dem i Nicosia.
Noget helt andet er, hvad fanden folk skal stå på sæderne for. Det ødelægger jo virkelig oplevelsen for mange mennesker oppe bagved. Er folk dværge eller hvad sker der? Hvis vi kan stå på betonen normalvis, så kan vi vel også nu!! Stram op egoistiske hundehoveder(dem som stod på sæderne) :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med hensyn til kampen så syntes jeg at resultatet var skuffende, de relativt mange chancer taget i betragtning, men indsatsen fra drengene kunne man ikke udsætte noget på.
I går var vi klart bedst i 1. halvleg hvor APOEL stod ultra-defensivt. I 2. halvleg gik de meget længere frem på banen og have bolden mere, hvilket passede os rigtig dårligt.troelsh skrev:Jeg tror APOEL vil gribe returkampen an, som de gjorde mod HJK, der endte det første opgør som bekendt 2-2.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Vi er nu ikke tvunget til at vinde, som Kent siger. 2-2 og vi er i det forjættede land. Jeg tror vi snupper den 2-1. Målscore: AK og Risgård. Mere præcist bliver det vel ikke?Brent skrev:Efterrationalisering fra kong Kent og status på Ene, han skal simpelthen afløse wich i returen
Glæd jer piger og drenge.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Den forkrampethed vi viste i gaar gentager sig heldigvis ikke paa udebane, da vi skal score. Og vi behover heller ikke gaa i panik hvis de faar et maal, for det aendrer ikke gameplanen. Jeg tror ogsaa APOEL uanset deres resultat ikke kan lade vaere med at slippe lidt af haandbremsen naar deres tilhaengere begynder at larme. Det skal nok blive godt. Og selvom det er bittert hvis vi taber, da vi naeppe faar bedre lodtraekning, saa er det tydeligvis et hold paa vores niveau, saa det var altid en kamp der kunne gaa begge veje. Uanset om vi vinder eller ej, saa bliver det en fantastisk saeson i europa.
Men lad os nu alligevel banke dem!
Men lad os nu alligevel banke dem!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Især de landsdækkende medier havde en tendens til at undervurdere APOEL. De gjorde nærmest AaB til favoritter. Alligevel var vi bedst og havde fortjent sejren. For lige at sætte resultatet i relief så spilles der pt. Europa League Play Off. I skrivende stund klarer de cypriotiske hold sig ganske hæderligt.
AEL Limassol fører 1-0 mod Tottenham. Englænderne er uden Eriksen, men stiller ellers med et ganske habilt hold.
Omonia Nicosia spillede 2-2 i Rusland mod Dinamo Moskva. Russerne stillede ellers på papiret op med et ganske hæderligt hold med navne som C. Samba, Douglas, Balazs Dzsudzsak, Alexander Kolorin, Mathieu Valbuena, Kevin Kuranyi, Igor Denisov og Alexander Buttner.
Cyprioterne førte 2-1 da russerne fik smidt en spiller udvist. Alligevel fik russerne udlignet.
Edit: Roberto Soldado har udlignet. Tottenham vandt 2-1
AEL Limassol fører 1-0 mod Tottenham. Englænderne er uden Eriksen, men stiller ellers med et ganske habilt hold.
Omonia Nicosia spillede 2-2 i Rusland mod Dinamo Moskva. Russerne stillede ellers på papiret op med et ganske hæderligt hold med navne som C. Samba, Douglas, Balazs Dzsudzsak, Alexander Kolorin, Mathieu Valbuena, Kevin Kuranyi, Igor Denisov og Alexander Buttner.
Cyprioterne førte 2-1 da russerne fik smidt en spiller udvist. Alligevel fik russerne udlignet.
Edit: Roberto Soldado har udlignet. Tottenham vandt 2-1
Rolig nu venner.
Kampen igår skal ses i lyset af at vi ikke virkede til at være 100% sikre på hvad Apoel ville komme med. Vi spillede godt mod Zagreb (i Aalborg), men kunne være blevet straffet flere gange af deres stærke kontraspil. Derfor var vi naturligvis ikke interesseret i at lave samme fejl en gang til, og derfor blev det ofte lidt forkrampet. Men der var flere gode muligheder, og mange fine ideer i spillet igår, og med lidt mere skarphed, havde vi scoret 1 eller 2 gange mere.
Kampen igår var på mange måder rigtigt godt spillet, vi så mange af de rigtige ideer, og selvom vi spillede bedre mod både EfB og FCN (i første halvleg) så gik vi igår ikke ned på samme måde efter 45 minutter. Ligeledes spillede Helenius bedre end han har gjort siden han kom hjem, ligesom Thomsen spillede en rigtig god kamp. Og Dalsgaard havde også et stærkt indhop.
Der er bestemt muligheder i returen, vi har en uge til at fokusere 100% på opgaven, og jeg både tror og håber på vi kan gøre arbejdet færdigt. 1 mål dernede, og så er det pludselig Apoel der skal frem. Vi så igår at vi sagtens kunne være med, og mere til, og om en uge er Helenius, Enevoldsen (der idag scorede for reserverne), Dalsgaard og især Thomsen en uge tættere på topformen, uden man har en weekendkamp i benene.
Vi tager den 2-0 dernede, ligesom i Zagreb, og kommer i CL. Lad nu være med at lade jer påvirke af medierne der mener vi allerede er ude, vi har ikke tabt 4-0, eller blev spillet ud på røv og albuer. Jeg tror så meget på det at jeg næsten vil rådde "Aston Villa" til at spille børnenes opsparing på AaB som samlet vinder, og lade ham vinde de tabte penge fra div AaB væddemål tilbage.
PS. Hvis du læser det her AV, så lad venligst være, det var for at understrege en pointe
Kampen igår skal ses i lyset af at vi ikke virkede til at være 100% sikre på hvad Apoel ville komme med. Vi spillede godt mod Zagreb (i Aalborg), men kunne være blevet straffet flere gange af deres stærke kontraspil. Derfor var vi naturligvis ikke interesseret i at lave samme fejl en gang til, og derfor blev det ofte lidt forkrampet. Men der var flere gode muligheder, og mange fine ideer i spillet igår, og med lidt mere skarphed, havde vi scoret 1 eller 2 gange mere.
Kampen igår var på mange måder rigtigt godt spillet, vi så mange af de rigtige ideer, og selvom vi spillede bedre mod både EfB og FCN (i første halvleg) så gik vi igår ikke ned på samme måde efter 45 minutter. Ligeledes spillede Helenius bedre end han har gjort siden han kom hjem, ligesom Thomsen spillede en rigtig god kamp. Og Dalsgaard havde også et stærkt indhop.
Der er bestemt muligheder i returen, vi har en uge til at fokusere 100% på opgaven, og jeg både tror og håber på vi kan gøre arbejdet færdigt. 1 mål dernede, og så er det pludselig Apoel der skal frem. Vi så igår at vi sagtens kunne være med, og mere til, og om en uge er Helenius, Enevoldsen (der idag scorede for reserverne), Dalsgaard og især Thomsen en uge tættere på topformen, uden man har en weekendkamp i benene.
Vi tager den 2-0 dernede, ligesom i Zagreb, og kommer i CL. Lad nu være med at lade jer påvirke af medierne der mener vi allerede er ude, vi har ikke tabt 4-0, eller blev spillet ud på røv og albuer. Jeg tror så meget på det at jeg næsten vil rådde "Aston Villa" til at spille børnenes opsparing på AaB som samlet vinder, og lade ham vinde de tabte penge fra div AaB væddemål tilbage.
PS. Hvis du læser det her AV, så lad venligst være, det var for at understrege en pointe
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Meget enig.jonas386 skrev:Rolig nu venner.
Advarsel!
Jeg gætter på at vi spiller 2-2 i returkampen og går videre efter et gigantisk drama.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Der var også sådan vi vandt mesterskabet, fordi niveauet var faldet så katastrofalt at AaB var de mindst ringe hold.Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at læse flere af vores spillere mene, at vi spillede en rigtig god kamp. Det synes jeg såmænd ikke var tilfældet. APOEL var bare virkelig dårlige. Jeg tror på, at vi kan gå videre, men det er mere på bekostning af APOELs niveau, end det er vores eget niveau.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.