NIN den fromme skrev:Køllen I Møllen skrev:NIN den fromme skrev:Køllen I Møllen skrev:Provst i Brovst skrev:Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at læse flere af vores spillere mene, at vi spillede en rigtig god kamp. Det synes jeg såmænd ikke var tilfældet. APOEL var bare virkelig dårlige. Jeg tror på, at vi kan gå videre, men det er mere på bekostning af APOELs niveau, end det er vores eget niveau.
Der var også sådan vi vandt mesterskabet, fordi niveauet var faldet så katastrofalt at AaB var de mindst ringe hold.
Præcis.
Iøvrigt er jeg sikker på at var det FCK der havde mødt APOEL-holdet fra igår så havde det været FCK's fortjeneste at de var så ringe som folk siger de var.
Personligt mener jeg ikke det var så ringe et hold vi spillede mod igår. De spillede defensivt klogt og stod rigtig godt.
Stod er nøgleordet her. Vi spillede så langsomt og så meget på tværs, at Morten Olsen vil have råbt: Fremad! Det er ikke specielt vanskeligt at forsvare, når det man skal forsvare sig i mod foregår i slowmotion og med så lidt opfindsomhed. Sidste år blev vi fortjent rost for at flytte bolden hurtigt, skabe et hav af chancer og evne både at kunne spille i små rum med hurtige pasninger og komme ud over kanterne. Når det så ikke lykkedes, eller vi simpelthen ikke evner det, gør det ikke nødvendigvis modstanderne til en copypaste af det Italienske landshlds i 80'erne.
Jeg er ikke vildt uenig. Men i første halvleg stod de altså også 10 mand stærk nede omkring eget felt. Det er ikke nemt at kombinere sig gennem sådan en mur uanset hvor meget fart man har på.
Rigtigt, men det var vi jo advaret i mod og burde kunne forholde os til. Jeg ved godt, det er en ting at aftale hvad man skal gøre og noget andet, at føre det ud i livet. Well jeg er vel også bare pissed over, at vi 1: ikke holder nullet mod et hold som faktisk ikke evner selv at skabe en chance og 2: vi ikke smider et par kasser ind. Men det må vi så bare gøre i returen.
Ret beset kunne de faktisk have scoret 2 og 3 mål, hvis de havde været 100% effektive. De var altså IKKE så ringe offensivt, som de gøres til. Ham Sheridan løb i øvrigt fra Patrick K. i 2. halvleg uden besvær, så no wonder vi i perioder spillede mere sikkert end hvad godt var. Vi har set hvad Joshua John kan gøre ved os.
Den store udfordring ser jeg som værende at Kent er nødt til at ændre sin taktik i forhold til udskiftningsmuligheder. Med Thomsen, Helenius, Enevoldsen, Børsting og også indimellem Würtz kan ikke klare en hel kamp. Det tror jeg også har spillet ind i hvorfor Wichmann startede inde. Havde det været en af vores "rigtige" fløjspillere, var der en sikkert udskiftning der efter ca. 60 minutter. Det samme gælder Helenius på toppen. Derfor kan jeg godt forstå hvis Kent er lidt tvunget til at stille i en opstilling der måske ikke er 100% optimal, fordi der simpelthen er faste udskiftninger der er nødvendige, hvilket hæmmer muligheden for de taktiske af slagsen.
At jeg så synes vi skifter lidt for sent ud (første indskiftning var vel efter 75 minutter, hvor både Helenius og Thomsen var flade), er en anden sag.