4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. aug 2014, 20:39

Provst i Brovst skrev:
Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at læse flere af vores spillere mene, at vi spillede en rigtig god kamp. Det synes jeg såmænd ikke var tilfældet. APOEL var bare virkelig dårlige. Jeg tror på, at vi kan gå videre, men det er mere på bekostning af APOELs niveau, end det er vores eget niveau.
Der var også sådan vi vandt mesterskabet, fordi niveauet var faldet så katastrofalt at AaB var de mindst ringe hold.
Præcis.
Iøvrigt er jeg sikker på at var det FCK der havde mødt APOEL-holdet fra igår så havde det været FCK's fortjeneste at de var så ringe som folk siger de var.

Personligt mener jeg ikke det var så ringe et hold vi spillede mod igår. De spillede defensivt klogt og stod rigtig godt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 21. aug 2014, 20:51

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at læse flere af vores spillere mene, at vi spillede en rigtig god kamp. Det synes jeg såmænd ikke var tilfældet. APOEL var bare virkelig dårlige. Jeg tror på, at vi kan gå videre, men det er mere på bekostning af APOELs niveau, end det er vores eget niveau.
Der var også sådan vi vandt mesterskabet, fordi niveauet var faldet så katastrofalt at AaB var de mindst ringe hold.
Præcis.
Iøvrigt er jeg sikker på at var det FCK der havde mødt APOEL-holdet fra igår så havde det været FCK's fortjeneste at de var så ringe som folk siger de var.

Personligt mener jeg ikke det var så ringe et hold vi spillede mod igår. De spillede defensivt klogt og stod rigtig godt.
Stod er nøgleordet her. Vi spillede så langsomt og så meget på tværs, at Morten Olsen vil have råbt: Fremad! Det er ikke specielt vanskeligt at forsvare, når det man skal forsvare sig i mod foregår i slowmotion og med så lidt opfindsomhed. Sidste år blev vi fortjent rost for at flytte bolden hurtigt, skabe et hav af chancer og evne både at kunne spille i små rum med hurtige pasninger og komme ud over kanterne. Når det så ikke lykkedes, eller vi simpelthen ikke evner det, gør det ikke nødvendigvis modstanderne til en copypaste af det Italienske landshlds i 80'erne.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. aug 2014, 21:09

NIN den fromme skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Præcis.

Stod er nøgleordet her. Vi spillede så langsomt og så meget på tværs, at Morten Olsen vil have råbt: Fremad! Det er ikke specielt vanskeligt at forsvare, når det man skal forsvare sig i mod foregår i slowmotion og med så lidt opfindsomhed. Sidste år blev vi fortjent rost for at flytte bolden hurtigt, skabe et hav af chancer og evne både at kunne spille i små rum med hurtige pasninger og komme ud over kanterne. Når det så ikke lykkedes, eller vi simpelthen ikke evner det, gør det ikke nødvendigvis modstanderne til en copypaste af det Italienske landshlds i 80'erne.
Jeg er ikke vildt uenig. Men i første halvleg stod de altså også 10 mand stærk nede omkring eget felt. Det er ikke nemt at kombinere sig gennem sådan en mur uanset hvor meget fart man har på.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 21. aug 2014, 21:13

Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Præcis.

Jeg er ikke vildt uenig. Men i første halvleg stod de altså også 10 mand stærk nede omkring eget felt. Det er ikke nemt at kombinere sig gennem sådan en mur uanset hvor meget fart man har på.
Rigtigt, men det var vi jo advaret i mod og burde kunne forholde os til. Jeg ved godt, det er en ting at aftale hvad man skal gøre og noget andet, at føre det ud i livet. Well jeg er vel også bare pissed over, at vi 1: ikke holder nullet mod et hold som faktisk ikke evner selv at skabe en chance og 2: vi ikke smider et par kasser ind. Men det må vi så bare gøre i returen.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. aug 2014, 21:39

NIN den fromme skrev:
Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Præcis.

Rigtigt, men det var vi jo advaret i mod og burde kunne forholde os til. Jeg ved godt, det er en ting at aftale hvad man skal gøre og noget andet, at føre det ud i livet. Well jeg er vel også bare pissed over, at vi 1: ikke holder nullet mod et hold som faktisk ikke evner selv at skabe en chance og 2: vi ikke smider et par kasser ind. Men det må vi så bare gøre i returen.
Ret beset kunne de faktisk have scoret 2 og 3 mål, hvis de havde været 100% effektive. De var altså IKKE så ringe offensivt, som de gøres til. Ham Sheridan løb i øvrigt fra Patrick K. i 2. halvleg uden besvær, så no wonder vi i perioder spillede mere sikkert end hvad godt var. Vi har set hvad Joshua John kan gøre ved os.

Den store udfordring ser jeg som værende at Kent er nødt til at ændre sin taktik i forhold til udskiftningsmuligheder. Med Thomsen, Helenius, Enevoldsen, Børsting og også indimellem Würtz kan ikke klare en hel kamp. Det tror jeg også har spillet ind i hvorfor Wichmann startede inde. Havde det været en af vores "rigtige" fløjspillere, var der en sikkert udskiftning der efter ca. 60 minutter. Det samme gælder Helenius på toppen. Derfor kan jeg godt forstå hvis Kent er lidt tvunget til at stille i en opstilling der måske ikke er 100% optimal, fordi der simpelthen er faste udskiftninger der er nødvendige, hvilket hæmmer muligheden for de taktiske af slagsen.

At jeg så synes vi skifter lidt for sent ud (første indskiftning var vel efter 75 minutter, hvor både Helenius og Thomsen var flade), er en anden sag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 21. aug 2014, 22:23

Hovedet skrev:En af grundene til AaBs forkrampede 2. halvleg skal formentlig findes i frygten for at indkassere et udebanemål. Den del kan de lægge helt bag sig på Cypern. Det kan snildt vise sig at være en fordel at slutte på udebane.
Meget enig i den analyse. Forskellen på første kamp og returkamp er ikke kun, om man er hjemme eller ude. De to hold har det vilkår til fælles, at der skal laves et godt udgangspunkt for næste hjemme- eller udekamp. Det gør, at første kamp meget ofte er nervøs, mens den sidste kamp ofte udløser en form for eksplosion, fordi det er nu eller aldrig. AaB var nervøse for at give et mål væk, og da det mål var givet væk, blev man nervøs for at lukke endnu et mål ind, som ville give cyprioterne en væmmelig fordel, og det var sikkert også derfor, "at blodet ikke sprøjtede ud af knæene" på AaB-spillerne, som de blev kritiseret for. Så det må give en vis frigjorthed at være bagud 0-0 fra start i returkampen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 22. aug 2014, 09:11

Fabbe skrev:
Hovedet skrev:En af grundene til AaBs forkrampede 2. halvleg skal formentlig findes i frygten for at indkassere et udebanemål. Den del kan de lægge helt bag sig på Cypern. Det kan snildt vise sig at være en fordel at slutte på udebane.
Meget enig i den analyse. Forskellen på første kamp og returkamp er ikke kun, om man er hjemme eller ude. De to hold har det vilkår til fælles, at der skal laves et godt udgangspunkt for næste hjemme- eller udekamp. Det gør, at første kamp meget ofte er nervøs, mens den sidste kamp ofte udløser en form for eksplosion, fordi det er nu eller aldrig. AaB var nervøse for at give et mål væk, og da det mål var givet væk, blev man nervøs for at lukke endnu et mål ind, som ville give cyprioterne en væmmelig fordel, og det var sikkert også derfor, "at blodet ikke sprøjtede ud af knæene" på AaB-spillerne, som de blev kritiseret for. Så det må give en vis frigjorthed at være bagud 0-0 fra start i returkampen.
Ja.. spændende... noget siger mig at fysikken er helt ad helvede til. Det kan jo ikke passe at vi ikke kan holde til at spille 90 minutter. Det samme sker jo i ligaen. Vi spiller pisse godt bold i 1. halvleg og går så helt kolde i 2. halvleg. Det er jo nøjagtig det samme der sker mod APOEL. Jeg håber sgu der kommer styr på det inden onsdag... jeg tror nemlig ikke APOEL er så dårlige som de så ud i onsdags og jeg ku måske fornemme at de fleste regner med en nem kamp som de sagtens kan vinde. Hvasså hvis vi kommer bagud efter 10 min. hva sker der så med den indstilling? Fokusér på det vi blev mestre på... hurtigt spil og fysik. CHL.. jo vi kommer med :)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 22. aug 2014, 10:18

Fysikken har nemlig ikke set imponerende ud, og vi har set mod flere hold, hvordan modstanderne har virket stadig stærkere i nærkampene, jo længere kampen skred frem.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 22. aug 2014, 10:22

Jeg synes ikke der er noget underligt i at vi har svært ved at stå distancen fysisk.

Vi har haft rigtig mange ude med skader, og det tager tid inden de er tilbage på 100 % fysisk. Spiller man en kamp, hvor en del af spillerne ikke er på 100 %, vil det kræve ekstra af de resterende spillere, som så kommer til mangle energi i slutningen af kampen.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 13:59

Jeg kan godtage argumentet om, at spillere på vej tilbage fra langtidsskader som eksempelvis Enevoldsen ikke kan holde til 90 minutter. Så er det naturligvis op til træneren at dosere mængden. Jeg kan derimod ikke godtage, hvis manglende fysisk form er en generel tilstand på AaBs hold. Så er der noget helt rivravruskende galt.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 22. aug 2014, 14:04

Hovedet skrev:Jeg kan godtage argumentet om, at spillere på vej tilbage fra langtidsskader som eksempelvis Enevoldsen ikke kan holde til 90 minutter. Så er det naturligvis op til træneren at dosere mængden. Jeg kan derimod ikke godtage, hvis manglende fysisk form er en generel tilstand på AaBs hold. Så er der noget helt rivravruskende galt.
Mon ikke det skyldes at når 3-4 mand i startopstillingen ikke kan klare de ekstra meter efter 60 minutter, så kræver det endnu mere af de eksisterende spillere? Der er vel næppe nogen der er i tvivl om at vores stamspillere er i god fysisk form, men man kan nok næppe fortænke Patrick K. i at gå død, hvis han både skal være en offensiv drivkraft ved at ræse op og ned af fløjen, men samtidig har en fløj foran sig der enten kommer fra u-truppen, eller har været skadet som Enevoldsen, som kræver at Patrick løber ekstra km i hver eneste kamp.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 14:40

Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg kan godtage argumentet om, at spillere på vej tilbage fra langtidsskader som eksempelvis Enevoldsen ikke kan holde til 90 minutter. Så er det naturligvis op til træneren at dosere mængden. Jeg kan derimod ikke godtage, hvis manglende fysisk form er en generel tilstand på AaBs hold. Så er der noget helt rivravruskende galt.
Mon ikke det skyldes at når 3-4 mand i startopstillingen ikke kan klare de ekstra meter efter 60 minutter, så kræver det endnu mere af de eksisterende spillere? Der er vel næppe nogen der er i tvivl om at vores stamspillere er i god fysisk form, men man kan nok næppe fortænke Patrick K. i at gå død, hvis han både skal være en offensiv drivkraft ved at ræse op og ned af fløjen, men samtidig har en fløj foran sig der enten kommer fra u-truppen, eller har været skadet som Enevoldsen, som kræver at Patrick løber ekstra km i hver eneste kamp.
Det er jeg enig i, og det er jo bl.a. derfor, man opererer med udskiftninger. Selvfølgelig kan det også særskilt skyldes, at man har været spillet ned under brættet i en enkeltstående kamp eller lignende; men hvis AaB generelt har problemer med at spille mere end 45 minutter i både Superliga og EC-kampe mod relativt jævnbyrdige modstandere, så er vi på vej til en sæson, der nok bliver lidt skuffende...

APOEL
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Gustavo Manduca

Indlæg af APOEL » 22. aug 2014, 17:27

gravballe skrev:mig bekendt havde fck også godt styr på den hjemme, men blev blæst ud af banen der nede. Selv om det ikke er samme hold, og med den indsats vi viste, hvor der ikke blev kæmpet, eller ofret det der skulle ofres. Hvordan kan man så seriøst tro det pludselig vender der nede? Skulle vi vidre, skulle vi have vundet denne kamp, og man kan enda sige vi burde have vundet med et par mål. Jeg har svært ved at se os levere et resultat der bringer os vidre, men omvendt det vil jo være en skøn ting at tage fejl om. Jeg håber Ene er mere klar til på tirsdag, og jeg håber lidt det var planen at man vil spille afventende i Aalborg og se hvad man kunne få af resultater her, for at spille der nede med en frisk ene, der burde kunne skabe mere frem af i banen end wichmann. (der jo har sine styrker inde centralt og ikke på en kant.)
:D :D :D

See you on Tuesday ;)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 18:06

APOEL skrev:
gravballe skrev:mig bekendt havde fck også godt styr på den hjemme, men blev blæst ud af banen der nede. Selv om det ikke er samme hold, og med den indsats vi viste, hvor der ikke blev kæmpet, eller ofret det der skulle ofres. Hvordan kan man så seriøst tro det pludselig vender der nede? Skulle vi vidre, skulle vi have vundet denne kamp, og man kan enda sige vi burde have vundet med et par mål. Jeg har svært ved at se os levere et resultat der bringer os vidre, men omvendt det vil jo være en skøn ting at tage fejl om. Jeg håber Ene er mere klar til på tirsdag, og jeg håber lidt det var planen at man vil spille afventende i Aalborg og se hvad man kunne få af resultater her, for at spille der nede med en frisk ene, der burde kunne skabe mere frem af i banen end wichmann. (der jo har sine styrker inde centralt og ikke på en kant.)
:D :D :D

See you on Tuesday ;)
Haha :aabfan:

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 22. aug 2014, 21:20

APOEL skrev:D :D :D

See you on Tuesday ;)
Yes

And in your many nightmares to come. :thumbsup:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 22. aug 2014, 21:29

Hovedet skrev:
Frygah skrev:
Det er jeg enig i, og det er jo bl.a. derfor, man opererer med udskiftninger. Selvfølgelig kan det også særskilt skyldes, at man har været spillet ned under brættet i en enkeltstående kamp eller lignende; men hvis AaB generelt har problemer med at spille mere end 45 minutter i både Superliga og EC-kampe mod relativt jævnbyrdige modstandere, så er vi på vej til en sæson, der nok bliver lidt skuffende...
Pointen er vel netop, at vi har mere end 3 spillere, der går døde i anden halvleg, så vi kan ikke blive reddet af indskiftninger.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2014, 21:38

Califfen skrev:
Hovedet skrev:
Frygah skrev:
Pointen er vel netop, at vi har mere end 3 spillere, der går døde i anden halvleg, så vi kan ikke blive reddet af indskiftninger.
I så fald må vi håbe, at konditionstræningen i AaB opprioriteres pr. aldeles omgående!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. aug 2014, 12:37

Jeg er enig med de af jer som mener at det ser ud til holdet som helhed har svært ved at holde dampen oppe i 90 minutter, men jeg synes nu godt man kan få øje på årsager.

For det første har vi i langt de fleste kampe spillet med minimum 2 unge spillere som har under 10 superligakampe i bagagen, man kan selvfølgelig ikke forvente at spillere som Blåbjerg og Børsting kan spille 90 minutter med fuldt skrald både offensivt og defensivt.

For det andet har resten af holdet stort set siddet ude med skader i kortere eller længere perioder for nylig... det er stort set uden undtagelser, og af de spillere som har startet inde for os, er det vel kun Larsen, PK og Wichmann man ikke kan sige det om. Det kan ikke undgå at koste på formen i et så komprimeret opstartsprogram som vi har haft.

Samtidig står vi og skal spille nye spillere ind på holdet - mange af dem. Der er ingen tvivl om at det betyder nogle af de etablerede spillere får langt flere defensive løb for at dække af, fordi automatismerne ikke er på plads endnu.

- Hvad angår kampen, er jeg først og fremmest skuffet over hvor hårdt det ramte spillerne psykisk at APOEL scorede. Vi har været vant til at se dette hold komme med en trodsreaktion, når modstanderen scorer. Det blev i denne kamp afløst af bøjede nakker og en flok spillere som ikke lignede nogen der troede på det. En skuffende reaktion, men samtidig et eller andet sted forståelig, når modstanderen scorer på ikke bare første chance, men første gang de lignede et hold der kunne udgøre nogen som helst trussel.

Spillemæssigt gik det generelt for langsomt, vi var ikke udfordrende nok, og de afgørende detaljer kiksede lidt for tit. Noget af det var absolut APOEL's fortjeneste, og jeg synes nu bestemt spillerne gjorde alt hvad de kunne. Jeg tror det er forkert at tro vi kan forvente ret meget mere af holdet i øjeblikket.

Og lad os så ikke glemme at alt stadig kan ske. Jeg ser det klart som 50/50 hvem der går videre. Jeg synes vi har det bedste hold, men APOEL står selvfølgelig med det bedste udgangspunkt inden returkampen, hvor jeg er spændt på hvor stor betydning klimaet får - i øjeblikket ser det ud til at de har omkring 30 grader om aftenen, og det har selvfølgelig betydning for hvordan en fodboldkamp bliver afviklet.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 24. aug 2014, 00:26

41sek

https://m.youtube.com/watch?v=nW7XiPJUhH0" onclick="window.open(this.href);return false;

Gør sgu stadig fysisk ondt at se den afbrænder
AaB - the Nordic gateway to Europe

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 24. aug 2014, 17:39

Jeg vil slet ikke foregøgle, at 1-1 er et bedre udgangspunkt end 1-0, for selvfølgelig er det suverænt sværere at score et mål i en kamp, end det er at lade være.

Men 1-0 ville ikke være noget, man kunne tage til Cypern og beskytte med pindsvinefodbold. Min fornemmelse er, at langt de fleste etmålssejre, som man tager på udebane for at forsvare, bliver hentet, hvis man går efter 0-0. På et tidspunkt knækker man, når man er oppe mod et andet hold, som er klar på europæisk topfodbold. Derfor ser jeg opgaven som omtrent den samme, selv om der klart nok er et mål til forskel.

Besvar