4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Hanga » 27. aug 2014, 08:58

Brent skrev: Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor vi har begravet sidste sæsons aggressive og direkte stil til fordel for en gang nosseløst boldflytteri.
Helt enig!

Vi er slet ikke det samme hold, som vi var for bare 4 måneder siden. Vi er passive, langsomme og uden offensive idéer. Samtidig laver vi kæmpefejl i forsvaret gang på gang.

Vi har misset en historisk mulighed for at komme i Champions League, og havde vi haft niveauet fra sidste sæson, havde vi også lykkes med det. Jeg vil tillade mig at være meget skuffet!

Så kan man sige at mine forventninger til holdet er for høje, men jeg har altså ikke glemt, hvad det her hold kunne præstere sidste sæson. Jeg er skuffet over, at mange af vores profiler er faldet drastisk i niveau. Spillere som KEP, Würtz og Thomsen der alle var fremragende sidste sæson, har været en skygge af sig selv. Thomsen er delvist undskyldt af sin skade, men det er de 2 andre ikke. Derudover er jeg skuffet over de spillere vi har fået ind. Nicklas virker lad og er slet ikke den spiller, vi sendte til Villa for et år siden. Ene hænger tydeligvis stadig efter i både tanke og handling.

Pånær en god halvleg her og der, har vi været sløve, ukoncentrerede og uden kvalitet.

Jeg er så skuffet over, hvor meget vi kan falde i niveau på 4 måneder! Nu skal vi kæmpe os til en sejr i Silkeborg, og så skal der arbejdes STENHÅRDT i landskampspausen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. aug 2014, 09:00

Ydmygelsen føles sgu - også her dagen derpå - endnu større end ved sidste års Europa-exit.

Der skal kigges indad nu. Hvad er der ved kulturen i klubben, som gør, at vi to år i træk ikke kun ryger ud, men ryger ud med store ydmygelser. Der skal ses på, hvorfor man ikke leverer varen i så vigtige kampe. Er folk ikke sultne nok, er de mentalt svage, er de for selvtilfredse eller er det noget fjerde?

Og så skal der fuld fokus på at overleve i ligaen, som igen i år bliver vildt spændende, og hvor vi med det, vi har leveret i årets første kampe (hjemme og i Europa), kan få det mere end svært. Hvis vi sikrer overlevelse, skal der samtidig ses på, om der er spillere i truppen, som ikke længere leverer varen, eller som måske hviler for meget på laurbærerne fra sidste år.

Jeg anerkender fudlt ud, at Gaarde har ageret rigtigt i dette vindue indtil nu, men nøj hvor kunne man godt ønske, at vi havde en klasse midtstopper at sætte ved siden af Thelander, lidt mere kvalitet til bakcpladserne og først og fremmest en angriber med mål i søvlerne.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 27. aug 2014, 09:13

Nå, men om ikke andet, så viste Børsting da, at vi godt kan have store forventninger til ham.

Ellers, så er jeg helt på linje med Yankee. Kun to sejre i ni kampe er forfærdelig sløjt, og sejren i Zagreb gav nok paradoksalt nok for megen tro på egne evner i forlængelse af sidste års jubelsæson. Spillerne skal hanke op i sig selv, og de skal gøre det meget hurtigt. Der er jo vitterligt ikke noget værre end at se på et fodboldhold, der præsterer langt under, hvad de kan. Havde vi da så for helvede bare været et lortehold, havde det været til at bære. Det er vi "desværre" bare ikke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 09:19

AaB 85 95 99 08 skrev:Ydmygelsen føles sgu - også her dagen derpå - endnu større end ved sidste års Europa-exit.

Der skal kigges indad nu. Hvad er der ved kulturen i klubben, som gør, at vi to år i træk ikke kun ryger ud, men ryger ud med store ydmygelser. Der skal ses på, hvorfor man ikke leverer varen i så vigtige kampe. Er folk ikke sultne nok, er de mentalt svage, er de for selvtilfredse eller er det noget fjerde?

Og så skal der fuld fokus på at overleve i ligaen, som igen i år bliver vildt spændende, og hvor vi med det, vi har leveret i årets første kampe (hjemme og i Europa), kan få det mere end svært. Hvis vi sikrer overlevelse, skal der samtidig ses på, om der er spillere i truppen, som ikke længere leverer varen, eller som måske hviler for meget på laurbærerne fra sidste år.

Jeg anerkender fudlt ud, at Gaarde har ageret rigtigt i dette vindue indtil nu, men nøj hvor kunne man godt ønske, at vi havde en klasse midtstopper at sætte ved siden af Thelander, lidt mere kvalitet til bakcpladserne og først og fremmest en angriber med mål i søvlerne.
Jeg kan heller ikke forstå, at så mange profiler falder så voldsomt i niveau. Jeg tror det skyldes, at der er blevet skabt usikkerhed om det taktiske koncept. Dén synes jeg, Kent og trænerteamet må tage på sig. Ja, der har været en del forandringer på holdet, og det giver usikkerhed - og derfor er det da dobbelt risikabelt at begynde at ændre fundamentet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 27. aug 2014, 09:22

Nu skal man jo passe på med at blive for dramatisk, når man sidder og skriver i affekt, men... jeg sidder virkelig og frygter, at der går for længe, før holdet finder sig selv. At der kommer til at gå så længe, at vi spiller os selv ud af den sjove ende af Superliga-tabellen, og så ender med at blive forårets hold til ingen verdens nytte. For potentialet er fandeme stort i det her hold. Men de kan hurtigt få pisset deres muligheder væk, hvis de ikke snart kommer i omdrejninger.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2014, 09:28

Sæsonen har budt på to lyspunkter: De 35 millioner kr., der fulgte i kølvandet på sejren i Zagreb, samt en vellykket aktieemission. Det betyder, at AaB ved årets udgang står med en egenkapital på mellem 95 og 100 millioner kr. med helt styr på den daglige drift. Alt andet i denne sæson hører hjemme i den store glemmebog.

Og jeg har glemt min madpakke i dag...

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 27. aug 2014, 09:38

Hold da kæft noget lort. Der er kun en der kan være sin indsats bekendt. Nikolaj Larsen redder os fra en regulær røvfuld på 7-0 eller 8-0. Resten må godt nok sidde og kigge ned i gulvet i flyet hjem. Jeg var glad for Kent startede med Ene på toppen. Det havde været tortur og se på Helenius i 90 minutter. Jamen for fanden da han er ugidelig og se på. Den friløber han har????????. Selv om målmanden ikke havde taget den, så havde den jo ikke kunnet trille derind. Han er godt nok blevet splittet fuldstændig ad i Aston Villa. Han er gået fra at være en af superligaens mest værdifulde spillere til at høre hjemme i anden division. Og det kan simpelthen ikke skyldes på manglende kamptræning og form. Han har trænet med et premier league hold hver evig eneste dag(pånær den periode hvor han var skadet) og har trænet og spillet på fuld damp i AaB i to måneder. Men han skal ikke have hele skylden. De andre bære ligeså meget af ansvaret.
Og så må vi bare sige APOEL var klasser over det vi så i Aalborg. Ufattelig at de stort set 11 samme spillere kan skifte så meget niveau ved at spille hjemme.
Nå det var det sure opstød herfra. Jeg er sikker på vi stadig går en rigtig god sæson i møde. Vi skal ende i top 4 i superligaen og der burde være mulighed for avancement i Europa league. Er der nogen der kender noget til de koefficient point man kan opnå i europa league. Det kræver vel et par gode sæsoner med gruppespil før vi igen kan blive seeded fremadrettet.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 27. aug 2014, 09:46

Funky skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ydmygelsen føles sgu - også her dagen derpå - endnu større end ved sidste års Europa-exit.

Jeg kan heller ikke forstå, at så mange profiler falder så voldsomt i niveau. Jeg tror det skyldes, at der er blevet skabt usikkerhed om det taktiske koncept. Dén synes jeg, Kent og trænerteamet må tage på sig. Ja, der har været en del forandringer på holdet, og det giver usikkerhed - og derfor er det da dobbelt risikabelt at begynde at ændre fundamentet.
Jeg tror ikke det taktiske koncept har ændret sig - det er stadig samme hold pånær Kusk. Og AaB siger jo hele tiden at taktikken og fastlagt hele vejen op igennem ungdomssystemet, så nye spillere ved hvad de skal.
Jeg ser det meget mere som en mental træthed, spillerne har ikke overskuddet til at gøre tingene i tempo og med den sikkerhed det skal gøres.
Vi kørte sidste sæson med en meget smal trup hvor der var et stort ansvar på enkelte spillere RW, PK, Risgaard, KEP og det lige netop dem der nu laver fejlene i opspillet, i tilbage løbet, og i opdækning.
Hvis de var 100% på niveau med sidste år vil vi godt kunne leve med at Børsting tager en dribling forsvaret eller Blåbjerg dækker dårligt op fordi de rutinerede ville have taget et ansvar og udført deres med kvalitet og kunne redde de unges fadæser.
Håber ikke dette går udover Børsting og Blåbjerg selvtilld på længere sigt da de har kvaliteterne, men vi må ikke lægge et for stort ansvar på deres skuldre - Det samme gælder egentligt med Thomsen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2014, 09:51

Kenneth K skrev:Nu skal man jo passe på med at blive for dramatisk, når man sidder og skriver i affekt, men... jeg sidder virkelig og frygter, at der går for længe, før holdet finder sig selv. At der kommer til at gå så længe, at vi spiller os selv ud af den sjove ende af Superliga-tabellen, og så ender med at blive forårets hold til ingen verdens nytte. For potentialet er fandeme stort i det her hold. Men de kan hurtigt få pisset deres muligheder væk, hvis de ikke snart kommer i omdrejninger.
Følgende er skrevet i ramme alvor!

Jeg er enig i det du skriver!
Jeg synes seriøst, der skal stilles hold efter superligaen nu!
Altså står vi med en spiller som mangler lige det sidste.
Så skal han altså spares i EL kampene og ikke i superligaen.
Der skal 200% fokus på ligaen nu og på at komme i gang der!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. aug 2014, 10:37

Jeg synes det kunne klæde diverse på debatsiden (samt medierne) at få et lidt mere nuanceret billede af AaB og kampen i går. Vi møder altså et godt (og groft undervurderet hold). Deres budget er væsentligt højere end AaB's og det var tydeligt på hjemmebanen at du kunne noget med bolden.

At nogle kritiserer hele holdet og kalder det en skandale og en fadæse synes jeg er vildt overkill.

Skuffende præstation af drengene, men holdet vi møder slår os fair and square. De spiller godt og scorer hver gang de kommer frem til store chancer. Succes i europa kræver også tit at man er heldig med at modstanderen brænder et par oplagte chancer og det held havde vi ikke igår.

Samtidig ramte spillerne ikke dagen - det er som det er men jeg syntes egentlig samlet set at vi kan være godt tilfredse med at vi samlet set er i Europa cuppen efter sejren over Zagreb.

Vi er skadesplaget og har en meget ung trup, sådan er gamet med vores budget og at 2x 19 årige laver fejl der koster mål i går kan jeg ikke hidse mig op over. De har gjort det langt over forventning begge to samlet set i år.

Folk kritiserer Gaardes handler fordi at Ene og Helenius ikke er oppe at ringe endnu + man har hentet en skadet Jönsson. Man skal dog ikke glemme at AaB's målsætning gælder superligaen, IKKE europa. Derfor vil jeg langt hellere hente klassespillere som de 3 ovennævnte med det in mente at de ikke er klar til starten af sæsonen og Europa istedet for at hente 3 middelspillere som er klar fra starten. Faktum er at vi ALDRIG vil kunne hente den kvalitet de indeholder hvis de havde været skadesfri og spillede fast for deres klubber.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2014, 10:51

Jeg fik ikke helt fat i hvad der skete mht Børsting i går.
Blev han skadet efter det slag han fik, eller blev han ofret på taktikkens alter?
Hvis det er det sidste forstår jeg ingenting. Ene skulle have været fjernet i pausen.
Bienvenu Bassogog!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 27. aug 2014, 10:57

Det jeg er allermest skuffet over i forhold til kampen igår er de FCMske proportioner i det hele.

Jubeloptimisten inden kampen og det totale kollaps under kampen, som gør at AaB ender med at tabe større end FCM gjorde.
At vi er håner FCM og deres vindermentalitet, men AaB ender med at fejle på præcis de samme parametre igår. De var en flok tabere der ikke kunne stå distancen, da det gjaldt. Glenn må have været i tvivl om, om ikke det var en stor flok midtjyder, der igår optrådte i Cypern.
Det eneste der manger var, at Kent satte sig op ad stolpen efter kampen...
Føj...

Og Helenius vedvarende lade attitude efter hans tilbagekomst irreterer mig vanvittigt. Så næsten hellere give en meget ung Ahlman chancen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 10:57

Forza skrev:Jeg synes det kunne klæde diverse på debatsiden (samt medierne) at få et lidt mere nuanceret billede af AaB og kampen i går. Vi møder altså et godt (og groft undervurderet hold). Deres budget er væsentligt højere end AaB's og det var tydeligt på hjemmebanen at du kunne noget med bolden.

At nogle kritiserer hele holdet og kalder det en skandale og en fadæse synes jeg er vildt overkill.

Skuffende præstation af drengene, men holdet vi møder slår os fair and square. De spiller godt og scorer hver gang de kommer frem til store chancer. Succes i europa kræver også tit at man er heldig med at modstanderen brænder et par oplagte chancer og det held havde vi ikke igår.

Samtidig ramte spillerne ikke dagen - det er som det er men jeg syntes egentlig samlet set at vi kan være godt tilfredse med at vi samlet set er i Europa cuppen efter sejren over Zagreb.

Vi er skadesplaget og har en meget ung trup, sådan er gamet med vores budget og at 2x 19 årige laver fejl der koster mål i går kan jeg ikke hidse mig op over. De har gjort det langt over forventning begge to samlet set i år.

Folk kritiserer Gaardes handler fordi at Ene og Helenius ikke er oppe at ringe endnu + man har hentet en skadet Jönsson. Man skal dog ikke glemme at AaB's målsætning gælder superligaen, IKKE europa. Derfor vil jeg langt hellere hente klassespillere som de 3 ovennævnte med det in mente at de ikke er klar til starten af sæsonen og Europa istedet for at hente 3 middelspillere som er klar fra starten. Faktum er at vi ALDRIG vil kunne hente den kvalitet de indeholder hvis de havde været skadesfri og spillede fast for deres klubber.
Du bruger til dels samme argumenter som nogle fans fra andre klubber som mener, at AaB ikke er værdig til at repræsentere dansk fodbold i CL kvalen. Skaderne er svært at gardere sig imod, men den valgte transfer strategi har sine fordele, men også store risici/ulemper.

Det var i hjemmekampen det gik galt. 1-1 var et elendigt udgangspunkt til returkampen, men måske resultaterne mod Zagreb (nederlag hjemme, sejr ude) fik klub, spillere, fans og medier til at undervurdere det dårlige udgangspunkt.
Og ja APOEL var som forvandlet. De var bestemt ikke dårlige i går.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2014, 11:00

Forza skrev:Jeg synes det kunne klæde diverse på debatsiden (samt medierne) at få et lidt mere nuanceret billede af AaB og kampen i går. Vi møder altså et godt (og groft undervurderet hold). Deres budget er væsentligt højere end AaB's og det var tydeligt på hjemmebanen at du kunne noget med bolden.

AaB har aldrig været favoritter til at gå videre fra disse to opgør; dels har Apoel ganske rigtigt været voldsomt undervurderet, dels har vi nok heller ikke helt indset, at det nuværende AaB-hold kun holder niveau på målmandsposten. Vi har - inkl. mig selv - nok forvekslet det nuværende AaB-hold med det, der spillede i foråret, og det er 2 vidt forskellige størrelser.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 11:12

Holdet vi møder slår os fair og square, men kun fordi vi i forsvaret laver fejl på lilleput niveau, det gjorde vi også mod zagreb, men der tog Larsen alt. I 08 havde vi et centerforsvar med Jacobsen og Olfers, de havde et helt andet niveau i de europæiske kampe end det Kep har vist. Han er i min optik et af de svage led på holder og skal skiftes ud med noget mere klasse.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. aug 2014, 11:27

Brent skrev: Holdet vi møder slår os fair og square, men kun fordi vi i forsvaret laver fejl på lilleput niveau, det gjorde vi også mod zagreb, men der tog Larsen alt. I 08 havde vi et centerforsvar med Jacobsen og Olfers, de havde et helt andet niveau i de europæiske kampe end det Kep har vist. Han er i min optik et af de svage led på holder og skal skiftes ud med noget mere klasse.
Det er sjovt, hvordan man kan stirre sig rasende blind på enkelt-personer på vores hold. Faktum er, at på alle de fire mål i går, lå fejlen på en anden spiller end KEP:
1-0: Børsting tager en forkert beslutning på et farligt sted. Kombineret med misforståelse mellem Würtz og Thomsen om, hvem der skal presse Vicinius.
2-0: Blåbjerg er "uheldig" i sin markering.
3-0: Dalsgaard ophæver offsiden
4-0: Thelander misser en afgørende hovedstødsduel.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. aug 2014, 11:29

Brent skrev:

Holdet vi møder slår os fair og square, men kun fordi vi i forsvaret laver fejl på lilleput niveau, det gjorde vi også mod zagreb, men der tog Larsen alt. I 08 havde vi et centerforsvar med Jacobsen og Olfers, de havde et helt andet niveau i de europæiske kampe end det Kep har vist. Han er i min optik et af de svage led på holder og skal skiftes ud med noget mere klasse.
Mht. KEP er jeg tilbøjelig til at være enig. Han har aldrig været noget særligt og jeg frygtede det egentlig allerede da han skulle tage over efter Lasse. Han peakede i sidste sæson, men nu tror jeg desværre vi ryger tilbage til de samme hjerneblødninger som før sidste sæson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 11:34

Brent skrev: Holdet vi møder slår os fair og square, men kun fordi vi i forsvaret laver fejl på lilleput niveau, det gjorde vi også mod zagreb, men der tog Larsen alt. I 08 havde vi et centerforsvar med Jacobsen og Olfers, de havde et helt andet niveau i de europæiske kampe end det Kep har vist. Han er i min optik et af de svage led på holder og skal skiftes ud med noget mere klasse.
Ja, KEP og Thelander blev godtnok udstillet på det allerfæleste i går. Men de graverende personlige fejl opstår altså også, når der ikke er den vanlige sikkerhed i hele holdets ageren; så bliver folk nervøse, ufokuserede, tænker for meget over tingene. Og så kan vi snakke APOEL nok så meget op efter de har savet os over ved knæene, men jeg så heller ikke et AaB-hold i andet end glimt i 1. halvleg i første kamp, som spillede med så stor gensidig tillid og sikkerhed omkring konceptet, at spillet kom til at flyde. Folk er simpelthen mere usikre end før sommerferien. Det, der sad på rygraden, er væk.

Og vigtigere end disse kampe (vigtigere end 2 kampe som kunne have givet +100 millioner?...suuuk), så er det IKKE et billede, som isolerer sig til APOEL-kampene. Vi har set det i stort set hele sæsonen so far! AaB kan starte kampene fint, men så begynder tingene at smuldre. Jeg gentager: Det er da ikke et sundhedstegn, at Kent i denne sæson står og råber og skriger meget mere af holdet, end jeg kan huske han nogensinde tidligere har gjort.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. aug 2014, 11:45

Jeg er helt og aldeles enig!
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 27. aug 2014, 11:55

Den værste undskyldning jeg kender i fodbold er "Vi var ikke klar." Dén kan jeg simpelthen ikke holde ud, men det så grangiveligt ud til, at det var det, der var galt i går.

At spillerne var blevet for magelige og selv troede på snakken om, at de kunne jorde APOEL med hænderne bundet på ryggen. Selvfølgelig var APOEL meget bedre end i Aalborg, men de blev i den grad også gjort gode at et AaB-hold der bare slet ikke var dér, hvor de skulle være.

Og det er netop mageligheden, jeg frygter, hvis der ikke meget snart kommer nogle helt andre boller på suppen. Det taktiske koncept er der jo, og det er bl.a. også den sikkerhed i konceptet, der gør, at en helt grøn spiller som Blåbjerg kan gå ind og gøre det godt. Der hvor det halter er den mentale tilstedeværelse og nødvendige arbejdsomhed fra etablerede spillere, som meget gerne må komme tilbage fra sommerferie og tjekke ind. Nu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar