Lodtrækning EL gruppespil 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af frederikshavneren » 29. aug 2014, 16:02

Første prioriteten er Superligaen. Vil være enormt ærgeligt hvis vi crasher i suppen og dermed må sælge EL.

Puljen er enormt usexet, men jeg kan godt se os gå videre. Tror godt vi kan hente 7-9 point i hjemmekampene. Kiev er ikke hvad de har været. Engang duellerede de med Donetsk, men nu har Shakhtar og Dnipro distanceret Kiev.
Steaua er heller ikke hvad de har været. Jeg så dem mod Strømsgodset. Nordmændene burde ha' slået rumænerne ud. Rio Ave gik videre med lodder og trisser mod IFK og Elfsborg.

Kedelig gruppe, men sportsligt har vi bestemt en pæn chance.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 16:02

Danni skrev:Jeg kan ikke fatte hvorfor Steaua og Kiev skulle være såkaldte "grå" hold! Det er historiske klassehold. Steaua har vundet Europa Cuppen for mesterhold! Dynamo Kiev, et hold som gennem tiden har gjort fremragende resultater i Champions League med navne som Rebrov og Shevchenko og mange gange været i knockoutfasen. Kiev har også europæiske titler med to gange pokalvinderens cup. De spiller de fleste af deres store kampe på nationalstadionet med plads til over 80.000. En udekamp i Bukarest vil jeg æde min hat på, er et sted, hvor der vil komme mega tryk fra lægterne! Hvad er grå...? Er det bare fordi det er langt væk, eller er det deres samfund folk ikke kan li'? Klubberne fejler efter min mening ingenting. Jeg glæder mig som sindssyg!
Det er langt væk, det er ukendte klubber med ukendte spillere, og som et særligt krydderi i retten har AaB netop præsteret 2½ for at være helt ærlig ikke særligt sindsoprivende halvlege mod nogle lige så fjerne og ukendte købe-cyprioter, og så 1½ halvleg som direkte var til at lukke op og sk... i. Hvem f... tror på, at AaB laver noget magisk mod nogle sikkert ganske solide ukrainere eller rumænere? Jeg kræver ikke sejr i alle kampe, og slet ikke i Europa, men go'e oplevelser, jatak, og det tror jeg faktisk man kunne have håbet mere på, hvis modstanderen eks. hed noget italiensk- eller engelsk-klingende. Det hér (ikke mindst med Kents opfattelse af, hvordan 'perfekte' europæiske kampe skal forløbe) bliver 6 lortekampe, og det ved man godt på forhånd. Så derfor.

Men jeg sidder da på stadion alligevel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 16:03

doukas skrev:18-09 kl:21:05 Steaua Bucarest-Aalborg BK
02-10 kl:19:00 Aalborg BK-FC Rio Ave
23-10 kl:21:05 Aalborg BK-Dynamo Kiev
06-11 kl:19:00 Dynamo Kiev-Aalborg BK
27-11 kl:19:00 Aalborg-BK-Steaua Bucarest
11-12 kl:21:05 FC Rio Ave-Aalborg BK

Altså 2 hjemmekampe med start kl:19:00 og en kamp (nok den mest attraktive imod Dynamo Kiev) med start kl:21:05

Heldigvis skal vi ikke til Ukraine før det bliver rigtig koldt, men slutter af i behagelige temperature i Portugal omkring jul
Mother F****** F***, jeg er ikke i Danmark den 27. november.

Nå, men vi har vel sikret vidre adgang allerede inden da, med 12 p. i de første 4 kampe. Så den er uinteressant alligevel.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 29. aug 2014, 16:05

23-10 kl:21:05 Aalborg BK-Dynamo Kiev
06-11 kl:19:00 Dynamo Kiev-Aalborg BK

Altså 2 hjemmekampe med start kl:19:00 og en kamp (nok den mest attraktive imod Dynamo Kiev) med start kl:21:05

Heldigvis skal vi ikke til Ukraine før det bliver rigtig koldt, men slutter af i behagelige temperature i Portugal omkring jul
Du har lavet en lille fejl :)

Hjemmekampen mod Kiev spilles også kl. 19.00.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Så alle 3 hjemmekampe spilles altså kl. 19.00 - og alle 3 udekampe spilles kl. 21.05.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 16:09

AaB1978 skrev:
23-10 kl:19:00 Aalborg BK-Dynamo Kiev
06-11 kl:21:05 Dynamo Kiev-Aalborg BK

Du har lavet en lille fejl :)

Hjemmekampen mod Kiev spilles også kl. 19.00.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Så alle 3 hjemmekampe spilles altså kl. 19.00 - og alle 3 udekampe spilles kl. 21.05.
Du har ret, men jeg tror de har ændret det imellem tiden, det passer også med at FCK og vi spiller på hvert vores tidspunkt
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 16:11

Jeg er blevet spurgt, om Kiev er i Ukraine eller Rusland. Hø hø

Billetprisen. Alle tre hjemmekampe for 500 kr. 200 kr for enkeltbillet. Vi er nød til at lære at udenlandsk er dyrere end Hobro.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 16:12

FlæskeFrank skrev:Jeg er blevet spurgt, om Kiev er i Ukraine eller Rusland. Hø hø
Hvem ved, når kampen skal spilles...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. aug 2014, 16:35

FlæskeFrank skrev:Jeg er blevet spurgt, om Kiev er i Ukraine eller Rusland. Hø hø

Billetprisen. Alle tre hjemmekampe for 500 kr. 200 kr for enkeltbillet. Vi er nød til at lære at udenlandsk er dyrere end Hobro.
Lyder umiddelbart som en rimelig pris, men om der så er gratis adgang tror jeg ikke at vi kan fylde stadion til kampene. Selv til den ultravigtige CL play off kamp mod APOEL havde AaB meget svært ved at sælge alle billetter, det til trods at taksten var som til en suppe kamp.
Jeg glæder mig til kampene, men det blive mere end svært at lokke hr og fru Nordjylland på stadion en regnvejrs torsdag i oktober/november mod Rio Ave, D. Kiev og Steaua Bukarest.

Økonomisk er det en mareridts pulje, men sportsligt er den god. Tror at vi starter med at hente uafgjort i Bukarest, for derefter at klaske Rio Ave og Kiev hjemme.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 29. aug 2014, 17:00

http://www.bold.dk/nyt/kent-n-ligner-en ... djepladsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Bryder mig om den tabermentalitet vores træner udstråler.

Ja, det er da ikke de fedeste hold vi skal op imod, men hvis vi ser på de andre puljer, er den vi er havnet i, da stort set den der er de bedste chancer for avancement.

Hvis vi igen kommer til at spille CL playoff er der jo ret stor sandsynlighed for at det er de østeuropæiske hold vi løber ind i, derfor kan det give os vigtig erfaring i at håndtere denne type hold.

Kom nu på med den JA hat for hævlede.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 29. aug 2014, 17:12

NIN den fromme skrev:
Ham der Emil skrev:
NIN den fromme skrev:
Ham der Emil skrev:Jeg trode faktisk der var flere hold indgruppere, men det var måske kun i Uefa Cuppen?
Vi spiller vel to gange mod hvert hold så?

Men for seven da for en lorte gruppe. Så uinteressant som det kunne blive. Mulighederne for at gå videre ser jeg som rigtig gode, en 1. eller 2. plads er minimum.
Selvfølgelig går vi videre og minimum som nr. 1. Vi er det tynde øl i lavest seedingsgruppe og har lige tabt sammenlagt 1-5 i CL kvalen.

* en 1. eller 2. plads er minimum.

Sådan. Men mulighederne for at gå videre ser jeg nu som ganske fine.
Vi burde jo have været videre mod Apoel, desværre var vi slet ikke effektive nok i det første ophør. I kamp 2 havde alle jo en regulær off-dag!
Jeg er imponeret over din kendskabsgrad til vores kommende modstander, når du så skråsikkert kan annoncere, at vi skal ende på en 1. eller 2. plads i gruppen hvor vi er det dårligst seedet hold. Mht. at vi skulle have kvalificeret os til CL gruppespillet, tror jeg bare vi skal lade det stå et øjeblik. En offday er jo altid belejlig når man ryger ud på røv og albuer og kun evner at score 1 mål i 180 min. Den midtjyske logik og selvforståelse nærmere sig Nordjylland.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 989802.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu var der en grund til at jeg citerede mig selv, og ændrede farven i dele af min tekst.
Rio Ave burde vi kunne slå i begge opgør, i de kampe jeg så mod Elfsborg og IFK så de ikke alt for skræmmende ud. Steua, lad os prise os lykkelige med et enkelt point. Kiev 3 point (uden at kende dem).
Mht. at jeg skrev mulighederne som "rigtig gode" så lad mig ændre det til "ok muligheder". Vi er i og for sig kommet i den bedst mulige gruppe mht. videre avancement. :aabfan:

Jeg er ofte pessimistisk på AaBs vegne, men ikke denne gang. Jeg tror på at vi komme videre. Om du mener jeg lyder som Hr. Riddersholm er dit problem, Frimann.
Et Hjerte - En Klub

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 17:17

Lige for at sætte AaBs resultater i Europa i relief. Vi er det koefficientsmæssigt ringeste hold i Europa, som kommer i gruppespillet.

Selv sensationen Malmø i CL har en bedre koefficient end os.

Godt gået AaB.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 29. aug 2014, 17:25

Brent skrev:http://www.bold.dk/nyt/kent-n-ligner-en ... djepladsen

Ja, det er da ikke de fedeste hold vi skal op imod, men hvis vi ser på de andre puljer, er den vi er havnet i, da stort set den der er de bedste chancer for avancement.

Hvis vi igen kommer til at spille CL playoff er der jo ret stor sandsynlighed for at det er de østeuropæiske hold vi løber ind i, derfor kan det give os vigtig erfaring i at håndtere denne type hold.

Den "tabermentalitet" har vel altid været i AaB. Hvis du husker sidste sæson, så ville Kent jo aldrig snakke om guld, pokal triumf eller andet.

Lad bare de øst-europæiske hold, tro at Kent har givet op på forhånd.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 29. aug 2014, 17:44

Yankee skrev:
doukas skrev: Nej, ikke 10.000 betalende tilskuere. Kapaciteten til europæiske kampe er 10.500, hvoraf UEFA gør krav på mindst 500. Derudover er der sponsorbilletter svarende til mindst de 1.500, der normalt kan sidde på Weber-tribunen. Endeligkommer ingen af klubberne til bare at fylde udebaneburet halvt ud.
Er der 1500 sponsorbilletter ude til Weber??? Jeg troede egentlig næsten alle sponsorerne fik billetter til A. Enggaard... Bortset fra det, mener jeg bestemt at kunne huske, at Webers kapacitet er omkring 5000.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2014, 17:55

Brent skrev:http://www.bold.dk/nyt/kent-n-ligner-en ... djepladsen

Ligesom op til kampen på Cypern?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. aug 2014, 19:17

SKODPULJE !

Nå, men er der nogen der allerede nu har dannet sig et overblik over, om det er muligt at komme til Bukarest uden alt for megen besvær eller uden at skulle betale alt for meget?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. aug 2014, 19:35

Hanga skrev:SKODPULJE !

Nå, men er der nogen der allerede nu har dannet sig et overblik over, om det er muligt at komme til Bukarest uden alt for megen besvær eller uden at skulle betale alt for meget?
http://www.pissup.dk/budapest/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. aug 2014, 19:39

Philip skrev:
Gnu skrev:Jeg gentager lige mig selv fra første side: Fuld fokus på superligaen.

Europa League er og bliver en taberturnering med vraggodset fra CL-kvalifikationen, komplet usexede østeuropæere, grå østrigere og schweitzere og et par italienske hold som stensikkert ikke tager turneringen seriøst.

Og klarer man sig igennem gruppespillet får man også lige fornøjelsen af taberholdene fra CL-gruppespillet.
Ja hvem husker ikke kampene mod Sampdoria, Deportivo og Manchester City.. Kedelige, grå og usexede...
Men dem skal vi jo heller ikke møde.

Og bare fordi Steaua Bukarest vandt en turnering for 30 år siden gør det dem jo ikke interessante i 2014.

Selvfølgelig er der et par enkelte spændende hold, men for hver Fiorentina og Tottenham er der fem Helsinki'er, Kharkiv'er, Dnipro'er, Dinamo Minsk'er og Karabakh'er.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 29. aug 2014, 19:53

Provst i Brovst skrev:

Der er alligevel et stykke fra Budapest til Bukarest, men man kan vil leje en Trabi og køre det sidste stykke selv.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. aug 2014, 20:49

Brent skrev:
Provst i Brovst skrev:

Der er alligevel et stykke fra Budapest til Bukarest, men man kan vil leje en Trabi og køre det sidste stykke selv.
Fåk de østlande :D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. aug 2014, 10:08

"Eksperternes" vurdering

http://sporten.tv2.dk/2014-08-29-eksper ... bs-chancer" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar