Hvorfor hade FCM 2
Re: Hvorfor hade FCM 2
Det første jeg tænker.
http://captionsearch.com/pix/ls72gokd0y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår ikke at Steinlein kan udtale de ord og samtidig blive enig med sig selv om at lyder både fornuftigt og rigtigt.
"Ham her Daniel Agger ser god ud" - "Desværre Brøndby er en dårligere klub end FCM".
http://captionsearch.com/pix/ls72gokd0y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår ikke at Steinlein kan udtale de ord og samtidig blive enig med sig selv om at lyder både fornuftigt og rigtigt.
"Ham her Daniel Agger ser god ud" - "Desværre Brøndby er en dårligere klub end FCM".
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Tror du helt ærligt selv, at det er hele historien bag? Tror du helt seriøst, at FCM og deres bagmænd har indført en politik hvor man absolut kun køber spillere fra klubber/ligaer, man vurderer til at være bedre?jonas386 skrev:Jeg forstår ikke at Steinlein kan udtale de ord og samtidig blive enig med sig selv om at lyder både fornuftigt og rigtigt.
Her er en anden potentiel tolkning: FCM har haft interesse for Lasse Nielsen, og så har de kigget på en række nøgletal - dem har I også gjort grin med herinde - såsom % succesfulde tacklinger, afleveringer og hvad ved jeg. Så har de konfereret med Benhams mænd, der har sagt at de nøgletal ikke var gode nok i forhold til den liga, han spiller i, og så blev spilleren droppet. Da den historie blev fortalt til en journalist, blev den fordrejet og forsimplet. Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
Det er meget sjældent at jeg skriver herinde, for jeg ved godt, at det i bund og grund er en tråd til at lukke galde ud i. Men en gang imellem går I simpelthen i så små sko, at det er tåkrummende.
Selvfølgelig har vi det, for det er helt ude at skide. Hvis ens scouts kan deres kram så kan man godt se om en spiller kan tackle, aflevere, skyde osv uden at se på en række 'nøgletal'. Det om OB er jo, som en anden nævner, helt ude i hampen. Hvis Disco Glen efter en kamp fortæller spillerne at det ganske enkelt ikke er godt nok, og bagefter, udfra nogle 'nøgletal' bliver nødt til at ændre på den opfattelse fordi det siger computeren, så duer han ganske enkelt ikke til at være træner på det her niveau. Forestil dig Kent Nielsen efter en kamp hvor AaB taber 2-0 efter en ellers fin spillemæssig præstation, ja eller tænk på Steuea kampen, og siger han er tilfreds fordi computeren mener man i x antal tilfælde ville have vundet sådan en kamp. Det ville sgu virke pænt useriøst. Der er det med tal, statistikker, grafer osv at de kan tilpasses således de passer ind ifht den pointe man gerne vil have frem til. Indsæt selv citat af Ebbe Skovdahl.tgjensen skrev:Her er en anden potentiel tolkning: FCM har haft interesse for Lasse Nielsen, og så har de kigget på en række nøgletal - dem har I også gjort grin med herinde - såsom % succesfulde tacklinger, afleveringer og hvad ved jeg. Så har de konfereret med Benhams mænd, der har sagt at de nøgletal ikke var gode nok i forhold til den liga, han spiller i, og så blev spilleren droppet.
Det er hvertfald rimelig useriøst at afskrive en spiller der for et halvt år siden var den største defensive profil på det senere mesterhold fordi hans stats ikke har været gode nok. Lasse er feks en bedre midterforsvar end alt hvad FCM render rundt mem bortset fra Sviatchenko. Det skal man ikke være nogen god scout for at kunne se. Selv Lars Højer ville kunne se det
Så den onde journalist fordrejede ordene så stakkels Steinlein blev helt misforstået. Det var søreme ikke pænt af hamDa den historie blev fortalt til en journalist, blev den fordrejet og forsimplet. Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
FCM 2.0, hvad mon så kommer i version 3.0 - en Disco Glenn i træsko? 
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du har helt ret i at det jo nok i virkeligheden ikke forholder sig så ur-komisk som det tolkes herinde. Folk overfortolker helt klart jeres "system". Mere er der vel egentlig ikke at sige til det...tgjensen skrev:Tror du helt ærligt selv, at det er hele historien bag? Tror du helt seriøst, at FCM og deres bagmænd har indført en politik hvor man absolut kun køber spillere fra klubber/ligaer, man vurderer til at være bedre?jonas386 skrev:Jeg forstår ikke at Steinlein kan udtale de ord og samtidig blive enig med sig selv om at lyder både fornuftigt og rigtigt.
Her er en anden potentiel tolkning: FCM har haft interesse for Lasse Nielsen, og så har de kigget på en række nøgletal - dem har I også gjort grin med herinde - såsom % succesfulde tacklinger, afleveringer og hvad ved jeg. Så har de konfereret med Benhams mænd, der har sagt at de nøgletal ikke var gode nok i forhold til den liga, han spiller i, og så blev spilleren droppet. Da den historie blev fortalt til en journalist, blev den fordrejet og forsimplet. Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
Det er meget sjældent at jeg skriver herinde, for jeg ved godt, at det i bund og grund er en tråd til at lukke galde ud i. Men en gang imellem går I simpelthen i så små sko, at det er tåkrummende.
Janteloven eksisterer IKKE!
Det er vel FCM-selv, der forsimpler og overdriver deres eget system så voldsomt, at det er relativt nemt at more sig over?Køllen I Møllen skrev:Du har helt ret i at det jo nok i virkeligheden ikke forholder sig så ur-komisk som det tolkes herinde. Folk overfortolker helt klart jeres "system". Mere er der vel egentlig ikke at sige til det...tgjensen skrev:Tror du helt ærligt selv, at det er hele historien bag? Tror du helt seriøst, at FCM og deres bagmænd har indført en politik hvor man absolut kun køber spillere fra klubber/ligaer, man vurderer til at være bedre?jonas386 skrev:Jeg forstår ikke at Steinlein kan udtale de ord og samtidig blive enig med sig selv om at lyder både fornuftigt og rigtigt.
Hvis de nu skruede bare en anelse ned fra retorikken, indtil deres "revolutionerende" system rent faktisk havde mundet ud i konkrete resultater, før de ophøjede sig selv til international storklub i forhold til scouting, så kunne man tage det mere seriøst? Alternativt kunne de gå lidt mere i dybden omkring de lettere absurde udtalelser de er kommet med, så de ikke kommer til at stå alene som netop det.
Hvilke parametre mener de gør sig gældende for at de burde vinde stort set alle kampe mod OB stort? Er det hvor stor en boldprocent man har? Er det skud på mål? Er det hjørnespark? Er det tacklinger på midtbanen? Hvis man eksempelvis tillægger boldprocent som en nøgleværdi for om en kamp bør vindes, så vil jeg stille alvorlige spørgsmålstegn ved analysen. Men den slags info får vi jo ikke. Vi får absurd retorik om en international topklub i forhold til scouting inden det har vist noget som helst konkret resultatmæssigt, men de kan fortælle at de vil kunne gå efter spillere i den næstebedste spanske række (hvor BIF jo hentede en pænt dyr spiller, som ikke har gjort væsen af sig), fordi studentermedarbejdere hos englænderne har tastet nogle tal ind i en database, uden skelen til FCM whatsoever.
Det er da muligt at virkeligheden ikke forholder sig så "ur-komisk" som vi tager det herinde. Men i så fald kunne FCM-folkene jo selv komme ud af eventyrverdenen hvor de har kronet sig selv til scouting-kongerne, uden at have vist noget som helst, og så forklare hvordan den virkelige verden forholder sig i forhold til deres fantastiske system.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
En lille bemærkning til det fremhævede:tgjensen skrev:Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
Nu ser jeg lige bort fra, at overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg har altid undret mig over den der anklage om, at vi interesserer os for jer. Selvfølgelig gør vi da det, og hvorfor er det overhovedet nævneværdigt?
Med lidt god vilje over for jer har vi to gange sat jer på plads i kamp om DM-guld og fejret to af vores fire mesterskaber af den årsag. Alene det gør jer da mere spændende end gennemsnittet. Og så er der alt det andet: I er nummer et i ligaen og på vej mod guld, I opfører jer helt utroligt kikset, og jeres klub er generelt bare ikke særligt populær blandt fodboldtilhængere over hele landet. Det er jo ikke nogen tilfældighed, at langt de fleste neutrale tilhængere ønskede guld til AaB og ikke FCM i foråret.
I har med andre ord alle forudsætninger for at være interessante – på godt, på ondt og på umanerligt dumt. Så hvorfor bliver det ved med at komme bag på jer, at vi interesserer os for, hvad I går og laver?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Alt ved FCM er ur-komisk. Punktum!
Jeg har ikke noget problem med, at I interesserer jer for, hvad der foregår i andre klubber. Det gør jeg også selv - det er derfor, jeg bl. a. læser med på dette forum. Kommentaren gik bare på, at I nogle gange graver ret dybt for at finde noget at snakke om i den her tråd.sulakvelidze skrev:En lille bemærkning til det fremhævede:tgjensen skrev:Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
Nu ser jeg lige bort fra, at overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg har altid undret mig over den der anklage om, at vi interesserer os for jer. Selvfølgelig gør vi da det, og hvorfor er det overhovedet nævneværdigt?
Kommentaren gik bare på, at I nogle gange graver ret dybt for at finde noget at snakke om i den her tråd.[/quote]
Ha ha
det er det denne tråd drejer sig om vel jeg mene, og kan du ikke klare det, så lad være med at læse det som er nogle af os andres underholdning.
Ha ha
det er det denne tråd drejer sig om vel jeg mene, og kan du ikke klare det, så lad være med at læse det som er nogle af os andres underholdning.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Nu kom du jo med en bemærkning om AaB-fans, der går mere op i FCM end FCM-fans selv gør, og det er præcis den, jeg undrer mig over. Jeg tror ikke, at du i ramme alvor mener, at AaB-fans går mere op i FCM end FCM-fans, men pointen er jo meget klar: AaB-fans interesserer sig for meget for FCM. I hvert fald hvis man skal tage dit udsagn for pålydende.tgjensen skrev:Jeg har ikke noget problem med, at I interesserer jer for, hvad der foregår i andre klubber. Det gør jeg også selv - det er derfor, jeg bl. a. læser med på dette forum. Kommentaren gik bare på, at I nogle gange graver ret dybt for at finde noget at snakke om i den her tråd.sulakvelidze skrev:En lille bemærkning til det fremhævede:tgjensen skrev:Da den historie så blev læst af en flok AaB-fans, der går mere op i hvad FCM laver end de fleste FCM-fans gør, skabte den åbenbart stor forvirring.
Men nu kan jeg så forstå, at du mener, at det bare er helt ok, så fred være med det. Og jeg kan sagtens følge dig i, at der til tider bliver gravet dybt for at finde morskab over jer. For det meste er det dog ikke nødvendigt, og er det i virkeligheden ikke dig, der går i små sko, når du tager på vej over det?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Man skal vælge sine kampe og fravælge sine nederlag! Så har for længst affundet mig med at en "debat" på Debatside.dk mod debattører, admin, differentierede retningslinjer som gæst m.m. Ikke fører noget med sig.. Men vil alligevel bifalde at vi er nået så langt at man som AaB fan godt kan give udtryk for en hvis øget interesse og rivalisering mellem AaB og FCM og derved er gået på kompromis med tidligere tiders gennemgående holdning og alfa omega: At FC Møgjylland jo ikke er at regne for andet end en ligegyldig parentes af en plasticklub på markerne ved Herning! Det rigtige rivaler er jo AGF, Brøndby og alle de andre, som godt nok ikke er hadet nok til at fortjene en tråd i stil med den ligegyldige plasticklub fra Herning! Altså indtil nu.. Så hatten af for nu at spille åbne kort! 
Ja, der meget sjovt i FCM! Og vi mangler heltsikkert på mange områder gode traditioner og historie som i Aalborg ala: Håndbold speaker på et fodbold station og stadion platter med røde pølser.. Vi har trådt mange over fødderne med en aggressiv her kommer vi attitude! Og det kan vel nærmest ikke blive mere forudsigeligt at en klub som FCM lige netop i Jantelovens højborg Nordjylland fortjener mere opmærksom end alle andre danske klubber til sammen! Fakta er dog at FCM var forud for resten af fodbold dk. Da de tog talentudviklingen et skridt op elitært, og fakta er også at alle i andre dengang syntes projektet og udtalelserne var fra FCM var håbløse! Det efterhånden forstummet og andre klubber har fulgt trop med større talent satsning til samlet gavn for fodbold dk.. Klap, klap.. Nu går FCM igen andre veje og reaktionerne er set før! Benhams database har betydet at han har lavet en milliard forretning på at analysere sig frem i små detaljer omkring fodbold kampe på tværs af ligaer! Selvfølgelig er det et super spændende redskab at kunne tilføje i sin scouting af nye spillere, og det vist (med alt respekt) kun her på Debatside.dk at det SKAL være latterligt..
Mike
Ja, der meget sjovt i FCM! Og vi mangler heltsikkert på mange områder gode traditioner og historie som i Aalborg ala: Håndbold speaker på et fodbold station og stadion platter med røde pølser.. Vi har trådt mange over fødderne med en aggressiv her kommer vi attitude! Og det kan vel nærmest ikke blive mere forudsigeligt at en klub som FCM lige netop i Jantelovens højborg Nordjylland fortjener mere opmærksom end alle andre danske klubber til sammen! Fakta er dog at FCM var forud for resten af fodbold dk. Da de tog talentudviklingen et skridt op elitært, og fakta er også at alle i andre dengang syntes projektet og udtalelserne var fra FCM var håbløse! Det efterhånden forstummet og andre klubber har fulgt trop med større talent satsning til samlet gavn for fodbold dk.. Klap, klap.. Nu går FCM igen andre veje og reaktionerne er set før! Benhams database har betydet at han har lavet en milliard forretning på at analysere sig frem i små detaljer omkring fodbold kampe på tværs af ligaer! Selvfølgelig er det et super spændende redskab at kunne tilføje i sin scouting af nye spillere, og det vist (med alt respekt) kun her på Debatside.dk at det SKAL være latterligt..
Mike
Hvis du lige ulejliger dig med at blade et par sider tilbage i denne tråd, vil du også bemærke, at der faktisk eksisterer en form for anerkendelse af FCM, hvilket alene en 7 år gammel tråd vidner om. Der var tillige mange herinde, mig selv inklusive, der holdt med FCM i fjor - altså indtil AaB blev en seriøs guldkandidat naturligvis.Mike80 skrev:Man skal vælge sine kampe og fravælge sine nederlag! Så har for længst affundet mig med at en "debat" på Debatside.dk mod debattører, admin, differentierede retningslinjer som gæst m.m. Ikke fører noget med sig.. Men vil alligevel bifalde at vi er nået så langt at man som AaB fan godt kan give udtryk for en hvis øget interesse og rivalisering mellem AaB og FCM og derved er gået på kompromis med tidligere tiders gennemgående holdning og alfa omega: At FC Møgjylland jo ikke er at regne for andet end en ligegyldig parentes af en plasticklub på markerne ved Herning! Det rigtige rivaler er jo AGF, Brøndby og alle de andre, som godt nok ikke er hadet nok til at fortjene en tråd i stil med den ligegyldige plasticklub fra Herning! Altså indtil nu.. Så hatten af for nu at spille åbne kort!
Mike
Dette kan dog ikke skjule, at vi alle sammen får stribevis af gode grin over klubben, hvilket du sikkert også kan anerkende, hvis du lige dropper offermentaliteten og den ulidelige jantelovssnak. Jeg er ret overbevist om, at Benhams database og key performance indicators bliver en af de ting, vi kommer til at få at trække på smilebåndet over de kommende år. Jeg er også overbevist om, at al den pjattede snak om "scouting i verdensklasse" og andet gøjl blot dækker over, at mandens eneste betydning for FCM er de penge, han har lagt og vil lægge i klubkassen. Hvis FCM havde valget mellem hans penge og hans "database", ville de sikkert vælge førstnævnte ...
Når dét så er sagt, har FCM været et friskt pust og dynamisk foretagende i dansk fodbold og har da også ganske rigtigt trådt andre klubber, bl.a. AaB, over tæerne fra tid til anden. I 1999, hvor AaB lige var blevet mestre, var der ingen, der tog foretagendet alvorligt, men det ændrede sig helt bestemt, og jeg skal da også erkende, at klubben ligeledes har udstillet en vis gumpetunghed længere nordpå. FCM har fundet sin egen niche i dansk topfodbold som ultimativ kitch og i modsætning til Brøndby, som jeg slet og ret finder usympatisk, har klubben altså en eller anden udefinerbar form for format.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg er forvirret. For at være ramt af janteloven, skal man som minimum så ikke have præsteret noget? Og her tænker jeg ikke på at ligge til guld også ende med...var det en tredjeplads? Handler det der i mod om Brendan Rogers aller, aller bedste ven i fuld firespring en halv banelængde med fane og buks nede om anklerne. Eller det uforglemmelige zen-øjeblik alene med en stolpe i en kold og kynisk verden, ja så medgiver jeg gerne, at vi er jantelovsramte. Men det tror jeg nu ikke blot gælder Nordjylland, men hele den vestlige fodboldverden.
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner..NIN den fromme skrev:Jeg er forvirret. For at være ramt af janteloven, skal man som minimum så ikke have præsteret noget? Og her tænker jeg ikke på at ligge til guld også ende med...var det en tredjeplads? Handler det der i mod om Brendan Rogers aller, aller bedste ven i fuld firespring en halv banelængde med fane og buks nede om anklerne. Eller det uforglemmelige zen-øjeblik alene med en stolpe i en kold og kynisk verden, ja så medgiver jeg gerne, at vi er jantelovsramte. Men det tror jeg nu ikke blot gælder Nordjylland, men hele den vestlige fodboldverden.
Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..
Mike
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Først og fremmest skal du lære at skille snot fra skæg jf. dit tidligere indlæg. FCM kan godt være rasende interessante uden at have den store betydning, sådan tror jeg de fleste har det herinde. FCM og folkene i og omkring klubben, er i manges øjne herinde så ufrivillige morsomme at det gør jer meget interessante, men det betyder ikke at man hellere ser en sejr over jer end en sejr over AGF eller Brøndby.Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner..
Jantelov har intet med den række begivenheder du så flot beskriver at gøre! Misundelse må være et bedre udtryk.. Janteloven er 10 bud som alle handler om at du ikke må tro og give udtryk for du er mere end de andre! Som når FCM siger de har nordens bedste talent udvikling eller et scouting system over dansk standard.. Den slags udtryk og hovmodighed er ilde set i DK og mere end noget andet sted i netop Nordjylland:) Håber det hjalp på din forvirring..
Mike
Jeg forstår ikke hvorfor vi skulle være misundelige på jer, og det tror jeg dybest set heller ikke selv på du tror vi er. I er nu i lommen på en mand der suverænt bestemmer hvem i skal hente og ikke hente af spillere. Hvad er misundelsesværdigt i det? Vil meget hellere være herre i eget hus, end at lade vores indkøb dikterer af mand på den anden side af Nordsøen.
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu.
Du får i dit tidligere indlæg det til at lyde som om FCM opfandt talentudvikling, og intet kunne vel være længere fra sandheden. I var det første med et "akademi", men hvad var det banebrydende, udover de unge mennesker ikke længere sover hjemme hos far og mor?
I dag er FCM faktisk stærkt underrepræsenteret på de danske U-landshold, hvor hold som Randers, AaB, Esbjerg og Brøndby har langt flere spillere rendende rundt, så der er vist ingen grund til at være jaloux på jeres talentudvikling lige nu. Jeg medgiver at i har haft dygtige spillere skudt af sted som Reid, Kjær og Albæk, men det er også ved at være en rum tid siden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Så lad mig starte med at skille snot fra skæg! Jeg siger IKKE at i skal være misundelige på FCM? (Du må meget gerne citere mig hvis du mener jeg siger det?) Jeg gør "MIN den fromme" opmærksom på, at man som modpart ikke behøver have præsteret noget for at ligge under for Jantelov? Janteloven omhandler som sagt, at man ikke må give udtryk for, at man er mere end andre og mit citerede i dit indlæg handler slet og ret om en misforstået diffination af Jantelov.doukas skrev:Først og fremmest skal du lære at skille snot fra skæg jf. dit tidligere indlæg. FCM kan godt være rasende interessante uden at have den store betydning, sådan tror jeg de fleste har det herinde. FCM og folkene i og omkring klubben, er i manges øjne herinde så ufrivillige morsomme at det gør jer meget interessante, men det betyder ikke at man hellere ser en sejr over jer end en sejr over AGF eller Brøndby.Mike80 skrev:
Jeg forstår din forvirring! Lettere forundret må jeg konstaterer at selv en Nordjyde kan blive forvirret i sine definitioner..
Mike
Jeg forstår ikke hvorfor vi skulle være misundelige på jer, og det tror jeg dybest set heller ikke selv på du tror vi er. I er nu i lommen på en mand der suverænt bestemmer hvem i skal hente og ikke hente af spillere. Hvad er misundelsesværdigt i det? Vil meget hellere være herre i eget hus, end at lade vores indkøb dikterer af mand på den anden side af Nordsøen.
Jeres FCM 2.0 har indtil nu kastet to spillere af sig i form af Sparv og Urena, hvor ingen af dem har slået til, men det kan nå at komme endnu.
Du får i dit tidligere indlæg det til at lyde som om FCM opfandt talentudvikling, og intet kunne vel være længere fra sandheden. I var det første med et "akademi", men hvad var det banebrydende, udover de unge mennesker ikke længere sover hjemme hos far og mor?
I dag er FCM faktisk stærkt underrepræsenteret på de danske U-landshold, hvor hold som Randers, AaB, Esbjerg og Brøndby har langt flere spillere rendende rundt, så der er vist ingen grund til at være jaloux på jeres talentudvikling lige nu. Jeg medgiver at i har haft dygtige spillere skudt af sted som Reid, Kjær og Albæk, men det er også ved at være en rum tid siden.
Jeg har ikke indtrykket af Benham dikterer noget som helst omkring indkøb? Det jo ikke sådan at FCM siger vi vil have Lasse Nielsen, hvorefter Benhams database siger det må i ikke, men i skal købe ham her istedet? FCM ønsker at hente bedste mand på en given position til en given pris.. Som i Urenas tilfælde ønsker man at kigge på en dybdeløber! Man bruger i den proces databasen til at udvælge en række emner, som man efterfølgende scouter præcist, som man altid ville have gjort? Eneste forskel er at man uden dataerne nok ikke havde kigget Urenas vej i den russiske liga..
Mht. Sparv sys det ok at hente en mand i 2. bundesliga som lige nu har slået Izunna af holdet, som defensiv midtbane?! Urena har spillet samlet 120 min så vil ikke bedømme ham endnu..
Nej FCM opfandt ikke talentudviklingen! Men det var den første klub som var villige til at bruge, så mange millioner som tilfældet var på talentudviklingen, på daværende tidspunkt! Senere er flere klubber inkl. AaB, Brøndby fulgt trop og har invisteret massivt i udvikling af egne talenter.. Ja, FCM er måske underpræsteret men du glemmer at man til de respektive U-landhold allerede har solgt spillere som har haft deres uddanelse på akademi i FCM.. Joakim Andersen, Victor Fisher og Lasse Vigen er alle U-landsholds repræsentanter med FCM uddanelse! (De iøvrigt solgt til et samlet beløb på omkring 25 mio) Sisto skal også nok få landskampe så jeg ikke så nervøs for at øjebliksbilledet lige nu viser mindre FCM spillere i U-regi..
Som jeg startede med at skrive har jeg ikke i sinde at debaterer på debatside.dk. Så i må nøjes med dette indput for nu! Go kamp på Torsdag hvor det gælder samlede uefa point til DK..
Mike
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Nej, nej og nej. De tre spillere blev signet i henholdsvis FCK, AGF og Esbjerg da de allerede var indlysende og etableret talenter og repræsenteret på u-landsholdene. Så de har ikke nogen FCM akademi-"uddannelse" og var jo også max 18 mdr. i Herning før de røg videre. Spillerne blev nok nærmere trukket til Herning pga. en større lønpose og udsigten til salg til udlandet, dvs. som et springbræt. Ligesom det heller ikke er talentudvikling at hente et bundt 18-årige afrikanere en gang om året selvom man gerne vil kalde det det i Herning.Mike80 skrev:
Ja, FCM er måske underpræsteret men du glemmer at man til de respektive U-landhold allerede har solgt spillere som har haft deres uddanelse på akademi i FCM.. Joakim Andersen, Victor Fisher og Lasse Vigen er alle U-landsholds repræsentanter med FCM uddanelse! (De iøvrigt solgt til et samlet beløb på omkring 25 mio).
Mike
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB..doukas skrev:Nej, nej og nej. De tre spillere blev signet i henholdsvis FCK, AGF og Esbjerg da de allerede var indlysende og etableret talenter og repræsenteret på u-landsholdene. Så de har ikke nogen FCM akademi-"uddannelse" og var jo også max 18 mdr. i Herning før de røg videre. Spillerne blev nok nærmere trukket til Herning pga. en større lønpose og udsigten til salg til udlandet, dvs. som et springbræt. Ligesom det heller ikke er talentudvikling at hente et bundt 18-årige afrikanere en gang om året selvom man gerne vil kalde det det i Herning.Mike80 skrev:
Ja, FCM er måske underpræsteret men du glemmer at man til de respektive U-landhold allerede har solgt spillere som har haft deres uddanelse på akademi i FCM.. Joakim Andersen, Victor Fisher og Lasse Vigen er alle U-landsholds repræsentanter med FCM uddanelse! (De iøvrigt solgt til et samlet beløb på omkring 25 mio).
Mike
Nu er der forskel på at AaB henter spillere i Skagen og Brønderslev og at FCM henter spillere i Køge og Timbuktu!Mike80 skrev: Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB..