Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af seamann » 29. sep 2014, 11:18

Hovedet skrev:Vi kan ikke med rimelighed forlange, at AaB genvinder mesterskabet; det er kun FCK, der har økonomi/rutine til at kunne indfri sådanne forventninger.

Derimod kan vi godt være skuffede over både den nuværende placering, pointantal og ikke mindst spillemæssige præstation, særligt set i lyset af at også Brøndby og FCK halter. FCM og til dels FCN har virkelig lagt sig i en fordelagtig position, og man kan kun begræde, at AaB i hele efteråret har lignet et hold, der lige er begyndt at træne efter julepausen.

Vi har haft økonomi til at handle i dette transfervindue, og jeg synes, at klubben skulle have reageret på problemerne på den offensive midtbane, før transfervinduet lukkede.
Der blev reageret og det endda tidligt i transfervinduet. At Ene og helenius så ikke har slået til er en anden sag. Enevoldsen er vel ret beset på vippen til en fremtid som Superliga spiller, hvis der ikke kommer lidt mere fut i ham. Det er mange år siden han har vist noget og viser sig måske som det store fejlcast. Men han har da nogle måneder endnu - senest fra start forår skal der præsteres på højt niveau.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2014, 12:22

seamann skrev:
Hovedet skrev:Vi kan ikke med rimelighed forlange, at AaB genvinder mesterskabet; det er kun FCK, der har økonomi/rutine til at kunne indfri sådanne forventninger.

Derimod kan vi godt være skuffede over både den nuværende placering, pointantal og ikke mindst spillemæssige præstation, særligt set i lyset af at også Brøndby og FCK halter. FCM og til dels FCN har virkelig lagt sig i en fordelagtig position, og man kan kun begræde, at AaB i hele efteråret har lignet et hold, der lige er begyndt at træne efter julepausen.

Vi har haft økonomi til at handle i dette transfervindue, og jeg synes, at klubben skulle have reageret på problemerne på den offensive midtbane, før transfervinduet lukkede.
Der blev reageret og det endda tidligt i transfervinduet. At Ene og helenius så ikke har slået til er en anden sag. Enevoldsen er vel ret beset på vippen til en fremtid som Superliga spiller, hvis der ikke kommer lidt mere fut i ham. Det er mange år siden han har vist noget og viser sig måske som det store fejlcast. Men han har da nogle måneder endnu - senest fra start forår skal der præsteres på højt niveau.
Jeg mente, at der burde have været reageret inden 1. september - altså efter at sæsonen var gået i gang. Det var tydeligt, at AaB haltede gevaldigt i det kreative spil i juli/august, og den tendens er yderligere forstærket siden. Som jeg tidligere har skrevet, ærgrer jeg mig gevaldigt over, at det var AGF og ikke AaB, der hentede Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Det havde været en billig investering, som hurtigt kunne have givet mangfoldigt afkast, da vores kampe i Superligaen er så lige, at blot et par yderligere mål i denne sæson kunne have bragt os på en medaljeplacering.

Enevoldsen og med ham Jönsson var på forhånd at betragte som rene lottokuponer grundet deres enorme skadeshistorik. Helenius har jo heller ikke været i kampform, hvorfor AaB lige fra start har lignet et rent eksperimentarium af halv- og kvartklare spillere kombineret med potentielle fodboldinvalider og en masse skader.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. sep 2014, 12:29

Hovedet skrev:
seamann skrev:

Jeg mente, at der burde have været reageret inden 1. september - altså efter at sæsonen var gået i gang. Det var tydeligt, at AaB haltede gevaldigt i det kreative spil i juli/august, og den tendens er yderligere forstærket siden. Som jeg tidligere har skrevet, ærgrer jeg mig gevaldigt over, at det var AGF og ikke AaB, der hentede Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Det havde været en billig investering, som hurtigt kunne have givet mangfoldigt afkast, da vores kampe i Superligaen er så lige, at blot et par yderligere mål i denne sæson kunne have bragt os på en medaljeplacering.

Enevoldsen og med ham Jönsson var på forhånd at betragte som rene lottokuponer grundet deres enorme skadeshistorik. Helenius har jo heller ikke været i kampform, hvorfor AaB lige fra start har lignet et rent eksperimentarium af halv- og kvartklare spillere kombineret med potentielle fodboldinvalider og en masse skader.
Du kan have nok så mange forventninger om top og semi topplaceringer - men så bliver du bare skuffet. AaBs ledelse har meldt ud at man accepterer at FCK, BIF og FCM løber fra dem og det nu gælder placeringer i midten.

Man derfor sikkert vurderet at vi kan nå det mål selv med den nuværende trup hvilket de selvfølgelig kan have ret, så hvorfor smide pengene efter en unødvendig forstærkning

Drop nu forventningerne så bliver du ikke skuffet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. sep 2014, 14:49

Undskyld mig, men hvor står der skrevet at FCM kan blive mestre ? Eller FCK kan få et hold spillet sammen ? Taberen mellem BiF og os på søndag bliver ikke mester, men hvornår har BIF sidst imponeret ?

Mesterhold har altid haft evnen til at vinde flere kampe i streg - den periode skal vi nok også få.

Jeg råbte også på en angriber inden vinduet lukkede og mener den seneste måned har vist, at det var påkrævet. Men jeg kunne aldrig finde på at anbefale Kim Aabech. Så er vi altså i kategorien Akharraz. Spændende spiller, men kronisk støj omkring sig. Det er ikke det AaB har brug for.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2014, 15:46

FlæskeFrank skrev:Undskyld mig, men hvor står der skrevet at FCM kan blive mestre ? Eller FCK kan få et hold spillet sammen ? Taberen mellem BiF og os på søndag bliver ikke mester, men hvornår har BIF sidst imponeret ?

Mesterhold har altid haft evnen til at vinde flere kampe i streg - den periode skal vi nok også få.

Jeg råbte også på en angriber inden vinduet lukkede og mener den seneste måned har vist, at det var påkrævet. Men jeg kunne aldrig finde på at anbefale Kim Aabech. Så er vi altså i kategorien Akharraz. Spændende spiller, men kronisk støj omkring sig. Det er ikke det AaB har brug for.
Nu skal vi altså passe på, at vi ikke bliver
for
uambitiøse og forsigtige. Et nyt mesterskab har aldrig været inden for radaren, men et forsvarende mesterhold, der lige har tjent 30-35 millioner på EC og gennemført en aktieemission til 75 millioner kr., kan godt tillade sig at stile mod top 4. Herregud, vi blev nr. 5 som næstenfallenter i 2013, og alt for uambitiøse udmeldinger lægger også en gevaldig dæmper på interessen (vi er allerede nu godt på vej mod 5000 tilskuere i snit) og koster dermed knapper andre steder.

Med andre ord: Hvis tendenserne fra Superligaens første 9 runder fremskrives til 33 runder, ender vi med - rundet op - 8 sejre og et pointantal på mellem 35 og 38 point. Det kan vi dæleme godt tillade os at være skuffede over.

Vi kan selvfølgelig sagtens diskutere Kim Aabech, hvis forhistorie jeg godt kender. Ikke desto mindre scorer han og lægger op til mål i næsten hver eneste kamp for AGF, og der er vel grænser for, hvor meget skade hans personlighed kunne have gjort på et år. Desuden kunne vi med lethed have fået ham inden for grænserne af den "kontrollerede investering", som AaB har omtalt nogle gange.

Når dét er sagt, kan jeg stadigvæk se perspektiverne med at tilknytte Helenius, Enevoldsen og særligt Jönsson. Ingen af dem har dog været her-og-nu-forstærkninger (den ene har end ikke spillet) og sammenholdt med spillets kvalitet og de mange skader og kampe havde det nok være klogt at supplere truppen.

seamann

Indlæg af seamann » 29. sep 2014, 16:09

Hovedet skrev:for uambitiøse og forsigtige. Et nyt mesterskab har aldrig været inden for radaren, men et forsvarende mesterhold, der lige har tjent 30-35 millioner på EC og gennemført en aktieemission til 75 millioner kr., kan godt tillade sig at stile mod top 4. Herregud, vi blev nr. 5 som næstenfallenter i 2013, og alt for uambitiøse udmeldinger lægger også en gevaldig dæmper på interessen (vi er allerede nu godt på vej mod 5000 tilskuere i snit) og koster dermed knapper andre steder.

Med andre ord: Hvis tendenserne fra Superligaens første 9 runder fremskrives til 33 runder, ender vi med - rundet op - 8 sejre og et pointantal på mellem 35 og 38 point. Det kan vi dæleme godt tillade os at være skuffede over.

Vi kan selvfølgelig sagtens diskutere Kim Aabech, hvis forhistorie jeg godt kender. Ikke desto mindre scorer han og lægger op til mål i næsten hver eneste kamp for AGF, og der er vel grænser for, hvor meget skade hans personlighed kunne have gjort på et år. Desuden kunne vi med lethed have fået ham inden for grænserne af den "kontrollerede investering", som AaB har omtalt nogle gange.

Når dét er sagt, kan jeg stadigvæk se perspektiverne med at tilknytte Helenius, Enevoldsen og særligt Jönsson. Ingen af dem har dog været her-og-nu-forstærkninger (den ene har end ikke spillet) og sammenholdt med spillets kvalitet og de mange skader og kampe havde det nok være klogt at supplere truppen.
Forventningen om en midterplacering er meldt ud. Hvad er det du ikke forstår ved den udmelding ?

Aabech laver mål i 1. division på det dyreste (bedste) hold, der spiller i ligaen. Curth scorer i 1. division - og det ville Ahlmann nok også gøre.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2014, 20:45

seamann skrev:
Hovedet skrev:for uambitiøse og forsigtige. Et nyt mesterskab har aldrig været inden for radaren, men et forsvarende mesterhold, der lige har tjent 30-35 millioner på EC og gennemført en aktieemission til 75 millioner kr., kan godt tillade sig at stile mod top 4. Herregud, vi blev nr. 5 som næstenfallenter i 2013, og alt for uambitiøse udmeldinger lægger også en gevaldig dæmper på interessen (vi er allerede nu godt på vej mod 5000 tilskuere i snit) og koster dermed knapper andre steder.

Forventningen om en midterplacering er meldt ud. Hvad er det du ikke forstår ved den udmelding ?

Aabech laver mål i 1. division på det dyreste (bedste) hold, der spiller i ligaen. Curth scorer i 1. division - og det ville Ahlmann nok også gøre.
2 sejre og 8 mål i 9 kampe og 2 kæmpenederlag i Europa Cuppen er naturligvis utilfredsstillende, uagtet at klubben har meldt målsætning om "midterhold" ud. Selv midterhold (som vel dækker over alt fra nr. 5 til nr. 9) forventes altså at vinde og score med hyppigere interval end det, AaB har præsteret gennem nu 2 måneder. I øvrigt kan man sagtens tillade sig at diskutere målsætninger og ambitionsniveau. Det kan godt være, at AaB opfatter f.eks. en 8. plads som en tilfredsstillende placering, men den opfattelse deles ikke nødvendigvis af alle fans, hvad tilskuertallene på Aalborg Stadion vidner om.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. sep 2014, 23:26

Procenter for mesterskabet pt.

35 % FCM(nr. 1 og derfor nød til at have i ligningen) 21 point
30 % FCN(nr. 2 og godt kørende) 19 point
20 % FCK (nr. 5 og de evige titelaspiranter) 12 point
10 % AaB (nr. 6 og regerende mestre) 11 point
5 % Øvrige

FCM gør det, de gjorde godt sidste efterår, men kan holdet blive mestre?
FCN er kommet snigende og viser både godt spil og har en god balance på holdet.
FCK har musklerne til et mesterskab, men startet hutlende som sidste år.
AaB er mestre og dermed dem, som bedst ved, hvad mesterskabet kræver.
Øvrige - sensationer a la Herfølge sker, men er allerede sket en gang dette årtusinde.

FCM og FCNs pointfordel udlignes i stor grad af FCK og AaBs mesterskabs kendskab, samt europæiske erfaring, som nok skal udbetale point i ligaen. Jeg ved godt at FCN blev mestre i 2012(hvorfor jeg faktisk også frygter dem mest).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 30. sep 2014, 10:09

Så røg Troels Bech... Garvede Ove P. tager over..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. sep 2014, 10:27

Ove P. overtog jo også fra Troels Bech i efteråret '08, hvor Esbjerg dengang lå omkring nedrykningsstregen og endte som nr. 8 eller 9, så vidt jeg husker. Til gengæld gik der dengang kun to år før Ove havde kørt Esbjerg helt ned under gulvbrædderne og endte - som mange herinde nok husker - på sidstepladsen i 2011.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 30. sep 2014, 10:45

Yankee skrev:Ove P. overtog jo også fra Troels Bech i efteråret '08, hvor Esbjerg dengang lå omkring nedrykningsstregen og endte som nr. 8 eller 9, så vidt jeg husker. Til gengæld gik der dengang kun to år før Ove havde kørt Esbjerg helt ned under gulvbrædderne og endte - som mange herinde nok husker - på sidstepladsen i 2011.
Det er nok også grunden til at der kun er skrevet kontrakt med ham for et halvt år ;)

/Frank
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 30. sep 2014, 11:07

Og nu ryger Christian Poulsen til FCK...
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. sep 2014, 11:26

MrBangDK skrev:Og nu ryger Christian Poulsen til FCK...
Her med link:
http://www.bt.dk/superligaen/christian- ... eres-i-fck" onclick="window.open(this.href);return false;

Utroligt så mange penge Ståle har fået lov til at fyre af. Havde det ikke været fordi at BIF og FCM havde så stor succes i år havde jeg inderligt håbet at Ståle (som jeg altid har ment er groft overvurderet af pressen) ville blive ved med at gøre det elendigt. Jeg foretrækker dog til hver en tid FCK fremfor de to førstenævnte hold, så derfor krydser jeg fingre for succes.

Jeg ser ikke det store lys i CP men nu må vi se om han bliver en succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. sep 2014, 11:46

Forza skrev:Havde det ikke været fordi at BIF og FCM havde så stor succes i år havde jeg inderligt håbet at Ståle (som jeg altid har ment er groft overvurderet af pressen) ville blive ved med at gøre det elendigt. Jeg foretrækker dog til hver en tid FCK fremfor de to førstenævnte hold, så derfor krydser jeg fingre for succes.
Jeg tror ikke, at BIF-fans føler de har stor sportslig succes i denne sæson. Men man ser selvfølgelig forskelligt på tingene, jeg er enig i, at det er gået BIF bedre end jeg håbede...

Christian Poulsen er et kæmpeproblem for de øvrige superligaklubber. Hans type mangler de i høj grad.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 30. sep 2014, 11:49

Frank Buck skrev:
Yankee skrev:Ove P. overtog jo også fra Troels Bech i efteråret '08, hvor Esbjerg dengang lå omkring nedrykningsstregen og endte som nr. 8 eller 9, så vidt jeg husker. Til gengæld gik der dengang kun to år før Ove havde kørt Esbjerg helt ned under gulvbrædderne og endte - som mange herinde nok husker - på sidstepladsen i 2011.
Det er nok også grunden til at der kun er skrevet kontrakt med ham for et halvt år ;)

/Frank
Juni 2015? Får jeg til mere end et halvt år :)

Mange medier skriver bare kontrakt indtil 2015. Irriterende upræcist

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 30. sep 2014, 12:55

Califfen skrev:
Frank Buck skrev:

/Frank
Juni 2015? Får jeg til mere end et halvt år :)

Mange medier skriver bare kontrakt indtil 2015. Irriterende upræcist
Et halvt år + det løse ;) Lige tid nok til at han kan redde dem fra nedrykning, og så ikke får chancen for at køre dem ned under gulvbrædderne..
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 22. okt 2014, 09:03

http://www.bt.dk/superligaen/dbu-vil-st ... mmer-tweet" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har lidt svært ved at se meningen med den slags straffeaktioner, bare fordi en mand kommer med sin uforbeholdne mening, om en dansk dommerstand, som mildt sagt ikke er blevet bedre de senere år.

I elitesport kan kritik dukke op når man forsømmer sine pligter.

Dette gælder også dommerne, og Anders Poulsen virker ikke som en dommer, der under normale omstændigheder burde dømme højere end seriefodbold. Det går simpelthen for stærkt for ham, men vi må jo gå ud fra det er i mangel af bedre han har fået fløjten.

Men hvor går grænsen for hvad man må sige så. Kasper Risgård var også ude med kritik, men den var mere implicit.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 22. okt 2014, 09:23

Syntes især det er fjollet, da han jo kommenterer en kamp som hans hold ikke er en del af. Kunne måske til nød forstå at der blev kigget på det i en situation, hvor Sønderjyske var med. Men her kommenterer han jo en kamp mellem to andre hold, og så er det da helt hen i vejret at DBU vil til at straffe ham.
Bliver det næste at journalister også skal til at straffes for at sige deres mening om dommerne?

Er sikker på meget af den kritik der er af dommerne kunne imødegåes hvis der var konsekvenser for de dommere der gang på gang fejldømmer. Men det er der jo ikke, og så vokser kritikken jo. Og at begynde at dele "dummebøder" ud hver gang der kommer kritik, tror jeg bestemt ikke vil få kritikken til at forstumme...
Valsted skrev:http://www.bt.dk/superligaen/dbu-vil-st ... mmer-tweet

Jeg har lidt svært ved at se meningen med den slags straffeaktioner, bare fordi en mand kommer med sin uforbeholdne mening, om en dansk dommerstand, som mildt sagt ikke er blevet bedre de senere år.

I elitesport kan kritik dukke op når man forsømmer sine pligter.

Dette gælder også dommerne, og Anders Poulsen virker ikke som en dommer, der under normale omstændigheder burde dømme højere end seriefodbold. Det går simpelthen for stærkt for ham, men vi må jo gå ud fra det er i mangel af bedre han har fået fløjten.

Men hvor går grænsen for hvad man må sige så. Kasper Risgård var også ude med kritik, men den var mere implicit.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2014, 11:19

"- Min hensigt var at få en debat om dommerkendelser, som i flere tilfælde har været tvivlsomme, hvilket efterfølgende har haft konsekvenser for udfaldet af kampe. Det fik jeg ikke formuleret i mine udtalelser på Twitter, og det vil jeg igen gerne beklage."
Ja, det er ligesom da Tryllerik bollede udenom for at starte en debat omkring sexafhaengighed. For at starte en debat, joesses. Han blev midlertidigt arig, og nu vil han ikke staa ved det for at undgaa sanktioner. Det var uprofessionelt og dumt, og hans forsoeg paa at rode sig ud af sagen er pinlig.

Desuden kan jeg ikke se problemet i at folk i DBU regi skal vaere meget forsigtige i deres kritik af den ypperste autoritet paa banen, uagtet om de sidder paa traenerstolen eller i sofaen. Det udelukker ikke at vi andre eller journalisterne goer det. Jovist, denne sag er paa vippen, men alligevel anfaegter han jo dommerens habilitet.
Valsted skrev:I elitesport kan kritik dukke op når man forsømmer sine pligter.
Ja, det kan det allesteder. Men det har intet med sagen eller DBU's reglement at goere, og du skal ikke vaere bange for at dommerne i DK ikke faar nok kritik.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 22. okt 2014, 14:59

MHJ skrev:Jovist, denne sag er paa vippen, men alligevel anfaegter han jo dommerens habilitet.
Så har vi nok ikke samme opfattelse af ordet "habilitet", for det mener jeg ikke han anfægter overhovedet. Jeg kan ikke se at han skriver noget om at dommeren bevidst dømmer forkert.

I mine øjne anfægter han enten dommerens evner eller de rammer dommeren har at dømme under (amatør/professionel).

Jeg synes snart DBU må få fingere ud og så reagere. For en gangs skyld er jeg enig med Morten Crone:
http://blogs.bt.dk/mortencrone/2014/10/ ... -dommerne/

Besvar