AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 3. okt 2014, 17:04

Køllen I Møllen skrev: Jeg kan ikke se hvorfor folk der var på stadion igår skal have førsteprioritet.
Principielt er jeg enig med dig. Jeg er bare ikke sikker på, at jeg også ville være det, hvis jeg boede i Aalborg.
Da jeg boede deroppe var jeg fast mand på stadion, og jeg har været på en masse udebaneture i DK og Europa i tidernes løb. Sådan ligger landet desværre ikke længere, så det bliver til 3-10 stadionture årligt og resten på TV. Jeg ville være træt af at gå glip af et mesterskab eller en kamp mod et af de helt store europæiske hold, men jeg ville kunne acceptere det. Det ville jeg absolut ikke dengang jeg kom på stadion hver gang. Jeg ville føle mig direkte snydt, hvis jeg blev "overhalet" af en "begivenhedsfan" (som fx. mig selv nu). Og jeg tror ikke bare det har noget med aldersforskellen på mig dengang og mig nu at gøre... Men som sagt; principielt er jeg enig med dig.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. okt 2014, 18:20

astonvilla skrev:I går var jeg pænt træt af at vi fik annulleret det mål i 1. halvleg, da jeg ikke synes der var noget.

Men efter at have set højdepunkterne fra AaB er jeg da bare primært lykkelig over at den meget ringe dommer ikke dømte straffespark på KEPs hjerneblødning i de absolut sidste sekunder.
Pyha.

Mht prioritetsdiskussionen: Jeg synes sku det er forkert at stille det op som om det ene udelukker det andet.
Jeg prioriterer naturligvis familie og arbejde højere end AaB - men det forhindrer mig altså ikke i at tage til fodbold stort set hver eneste gang.
Kun arbejde (rejser en del) kan forhindre mig i at møde op - men det planlægger jeg mig også ud af.
Jeg er ingenlunde uundværlig på nogen måde - og familien kan sku sagtens overleve uden mig de par timer 1-2 gange om ugen, mens farmand er på Communale. Det skal der sku da være plads til.
Økonomi er naturligvis en anden ting - men her synes jeg så netop at prioritering ville være på sin plads, hvis man virkelig vil.

Nu eksempelvis EL: Jeg købte pakken med de 3 billetter, og dermed kom prisen per kamp til at ligge på ca. 100 kr.
Selv som studerende bør man kunne finde sig en 100-mand. Det skal sku ikke være dét der er undskyldningen (skal man rejse som f.eks. vores ven i Århus er det naturligvis noget andet da der så skal tog-billet oveni osv).

Derfor er det min holdning at man kan komme på stadion hvis man vil i 95% af alle tilfælde (såfremt man bor i nærområdet og ikke i Sorø eller et eller andet andet gudsjammerligt hul i jorden udenfor 9000).
Jeg er bare ikke enig I at man kan dømme andres hengivenhed til AaB udfra deres prioriteter mht at komme på stadion. Vi er ikke alle så heldige at have et 8-16 job i Aalborg, alt andet lige er det altså en god ting at have når man gerne vil nå det hele. Hvordan andre prioriterer deres tid må være deres sag.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. okt 2014, 18:57

Økonomi, arbejde, familie osv. er naturligvis helt forståelige årsager til, at man må vælge fra.... men kom ikke og sig, at der kun var dukket 4700 op hvis modstanderen havde heddet Everton eller hvis vi stadig spillede som i foråret!
I sidste ende er det et spørgsmål om prioritering, og her vil jeg altså tillade mig at være voldsomt skuffet over, at der ikke er flere i Aalborg der prioriterer AaB i europa, uanset modstander, form osv. Det er fair nok, at nogle vælger at prioriterer anderledes, men jeg synes altså det er pinligt for vores brede fanscene, at der kommer så få.

Edit: Her er hvad Esbjerg præsenterede af tilskuertal i EL forrige sæson:
Esbjerg - Salzburg 11.298
Esbjerg - Elfsborg 10.049
Esbjerg - Liege 9.184
Esbjerg - Fiorentina 11.033

Mere attraktive modstandere jovist, men som Søgaard nævner nogle sider tilbage, havde vi ca. 8.000 til kampen mod Deportivo i 2009... Og mens Esbjerg spillede EL forrige sæson og rodede rundt i bunden af ligaen i det meste af sæsonen, havde de alligevel under 1.000 færre i snit end the double vinderne fra Aalborg, der altså ikke skulle prioritere europabold.
Jeg synes derfor ikke man kan sige, at vores tilskuertal er OK Aalborgs størrelse taget i betragtning - det må vi altså kunne gøre bedre!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. okt 2014, 19:06

Jeg er bare ikke enig I at man kan dømme andres hengivenhed til AaB udfra deres prioriteter mht at komme på stadion. Vi er ikke alle så heldige at have et 8-16 job i Aalborg, alt andet lige er det altså en god ting at have når man gerne vil nå det hele. Hvordan andre prioriterer deres tid må være deres sag.
Det er også helt fair nok at have andre prioriteter. Det har jeg selv. Jeg synes bare, at når der vitterligt er nogle der prioriterer fodbold over moster Grethes 70-års fødselsdag (man går tidligt eller kommer senere), tager til Løgumkloster på en onsdag (og så arbejder over andre tidspunkter), og generelt bare er der hver gang, kan de så kan komme i en situation hvor Hr. eller Fru. Lige-fordi-det-er-mesterskabskamp-eller-Manchester-United, ender med ikke at kunne komme ind og støtte holdet. Det finder jeg sgu ærlig talt røvsurt, selvom jeg ikke er en del af denne gruppe.

Det er jo nok næppe folk der bruger tiden herinde, der er dem der vælger AaB-kampe fra "Fordi de er lorteringe!", men derimod fordi der er nogle klare forhindringer. Men der er ingen der kan bilde mig ind at 8000 mennesker (plus alle dem der ikke fik billet da der var udsolgt), pludselig hele flokken var forhindret af uopsættelige prioriteter i forhold til 2 timer på stadion, plus eventuel transport. Som Hanga også pointerer ovenfor.

Andre prioriteter, fair nok. Jeg synes så bare at det også bør have de konsekvenser at dem der så HAR prioriteret fodbold over andre ting, netop også kan have en prioritet til billetter til de "spændende" kampe, og så må de af os der prioriterer anderledes, være tilfreds med at vente.

Men som sagt, det er lidt en teoretisk diskussion, da det bliver umuligt at kontrollere og styre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 3. okt 2014, 19:06

Det handler ikk om at folk skal forsvare hvorfor de ikk kommer. Jeg bor selv meget langt væk og derfor misser jeg en del kampe.
Det handler vel i bund og grund om hvordan vi kan få flere afsted og se noget bold

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. okt 2014, 19:13

Zee skrev:Det handler ikk om at folk skal forsvare hvorfor de ikk kommer. Jeg bor selv meget langt væk og derfor misser jeg en del kampe.
Det handler vel i bund og grund om hvordan vi kan få flere afsted og se noget bold
Der er vel ingen i Danmark der reelt har fundet en måde, hvorpå man kan fastholde fodboldfans på, uanset spillet på banen? Jeg er nok efterhånden blevet så kynisk at jeg ikke tror på AaB eller andre kan gøre ret meget for at få folk på stadion. Jeg tror det handler om en trist samfundstanke om at "jeg skal underholdes, ellers så fuck dem og så kommer jeg ikke igen!", så går igen mange steder. Derfor er jeg nok også lidt ekstrem i min holdning om at dem der trodser denne type holdning, de skal sgu have førsteret til de fede kampe også, og så må resten af os der har reelle forklaringer på hvorfor vi ikke kan være på stadion, så kan slås med disse medgangsfans når de inkarnerede har fået deres chance for billet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 3. okt 2014, 19:26

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:I går var jeg pænt træt af at vi fik annulleret det mål i 1. halvleg, da jeg ikke synes der var noget.

Men efter at have set højdepunkterne fra AaB er jeg da bare primært lykkelig over at den meget ringe dommer ikke dømte straffespark på KEPs hjerneblødning i de absolut sidste sekunder.
Pyha.

Mht prioritetsdiskussionen: Jeg synes sku det er forkert at stille det op som om det ene udelukker det andet.
Jeg prioriterer naturligvis familie og arbejde højere end AaB - men det forhindrer mig altså ikke i at tage til fodbold stort set hver eneste gang.
Kun arbejde (rejser en del) kan forhindre mig i at møde op - men det planlægger jeg mig også ud af.
Jeg er ingenlunde uundværlig på nogen måde - og familien kan sku sagtens overleve uden mig de par timer 1-2 gange om ugen, mens farmand er på Communale. Det skal der sku da være plads til.
Økonomi er naturligvis en anden ting - men her synes jeg så netop at prioritering ville være på sin plads, hvis man virkelig vil.

Nu eksempelvis EL: Jeg købte pakken med de 3 billetter, og dermed kom prisen per kamp til at ligge på ca. 100 kr.
Selv som studerende bør man kunne finde sig en 100-mand. Det skal sku ikke være dét der er undskyldningen (skal man rejse som f.eks. vores ven i Århus er det naturligvis noget andet da der så skal tog-billet oveni osv).

Derfor er det min holdning at man kan komme på stadion hvis man vil i 95% af alle tilfælde (såfremt man bor i nærområdet og ikke i Sorø eller et eller andet andet gudsjammerligt hul i jorden udenfor 9000).
Jamen vi er 100% enige. Der er sku ingen der skal dømmes hér! Alle prioriterer som de lyster. Jeg er bare skuffet over så mange prioriterede som de gjorde i går.
Jeg har ikke et 8-16 job og det ligger langt fra Aalborg + mange rejser + kone og børn.
Og jeg er der næsten hver gang..
Man kan hvis man vil.
Det er min pointe..
Og gårsdagens fremmøde skuffer mig.
Jeg ved jo udmærket godt du ikke kan komme når du flyver rundt i Verden, men du er undtagelsen.
Bienvenu Bassogog!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 3. okt 2014, 21:00

Kenned har godt fat i kravetøjet på ham. Der var vi satme heldige.

https://www.facebook.com/rioavefc/photo ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/rioavefc/photo ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 3. okt 2014, 21:08

Brent skrev:Kenned har godt fat i kravetøjet på ham. Der var vi satme heldige.

Men samtidig var de jo vildt heldige med, at dommeren dømte frispark på vores første scoring. Det kan vi ikke tage os af. Det var en sejr og vi er videre. :)
Dog rimelig spøjst, at den officielle Rio Ave facebookside vælger at kritisere dommeren på den måde. Forestil jer, hvad der ville ske, hvis AaB slog billeder op af en hændelse og kritiserede en dommer i Superligaen. Av av.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 3. okt 2014, 21:16

Hvornår har marginaltilskueren forhindret de faste fans at komme på stadion måske udover en enkelt CL-kamp eller to i 08? I hvert fald ikke nok gange til, at jeg synes, man kan bruge det som argument i denne diskussion. Vil man have en billet får man det som regel altid.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. okt 2014, 23:58

limey skrev:Hvornår har marginaltilskueren forhindret de faste fans at komme på stadion måske udover en enkelt CL-kamp eller to i 08? I hvert fald ikke nok gange til, at jeg synes, man kan bruge det som argument i denne diskussion. Vil man have en billet får man det som regel altid.
Sad med samme tanke. Hvor tit er det lige det sker, at man må vende om på grund af rødelygter? Jeg tror man skal være glad for alle der dukker op på stadion. Medløber fans eller ægt-ægte fans.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. okt 2014, 12:40

Brent skrev:Kenned har godt fat i kravetøjet på ham. Der var vi satme heldige.

Ikke helt enig i at vi var så heldige. Selvfølgelig kan man sige at vi er heldige med at dommeren SÅ forseelsen mod KEP, men forseelsen der fører til frispark til KEP finder jo sted umiddelbart inden trøjerivet på billederne, som for mig at se udelukkende kommer til at se så voldsomt ud, fordi KEP bliver skubbet og falder. I min bog havde det været tyveri at dømme straffe på den.

Iøvrigt røg Thelander, ifølge hans twitter, på det officielle rundens hold i EL... det har vist ikke været nævnt i herinde.

Fantastisk kamp af Würtz, dejligt at have Helenius tilbage, og Gorter + Børsting gør en meget stor forskel på holdet. Vi er oppe på hesten igen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2014, 00:15

Køllen I Møllen skrev:
Frygah skrev:Fedt at se Helenius efter scoringen. Det er fandme en mand der er lettet og glad. Og at se holdkammeraterne juble med ham, er næsten lige så god. Dejligt at opleve det sammenhold vi ved der findes i truppen.

I forhold til tilskuertallet, så er det sgu skuffende. Man håber bare at den dag der er 30.000+ der vil se AaB mod et engelsk, tysk eller spansk tophold, så er det de folk der tropper op en dag som igår der får førsteprioritet, fremfor sofafans. At jeg så selv ville blive ramt af det, er bare ærgerligt. Desværre vil det være et umuligt system at administrere.
Jeg kan ikke se hvorfor folk der var på stadion igår skal have førsteprioritet.
Jeg var derude igår men er gået glip af rigtig mange kampe de sidste år pga job i udlandet og 3 børn. Men jeg var i Duisburg til toto-kamp i 1992, Jeg var i Næstved i November 1990, jeg var i Auxerre, jeg var på Hornevej i Januar 1994 osv. Vi har alle haft vores perioder. Også dem der ikke var på stadion igår.
Aalborg er en lille by. AaB har et stam-publikum på 3-4000 tilskuere. Resten kommer engang imellem. Det er ikke anderledes i Aalborg i forhold til alle andre byer på Aalborgs størrelse (i lande som Danmark). Det har altid været sådan og ændrer sig ikke de næste 50 år. Vi kan ikke gøre noget ved det. Det ville være fedt med en stamme på 10.000 tilskuere men det får vi aldrig.
Jeg har det meget svært når folk der prioriterer deres egne børn højere end fodbold bliver kaldt det ene og det andet. Selvfølgelig skal man prioritere sine børn over fodbold.
AaB er en storklub og Aalborg er en storby efter danske forhold, men er det naturligvis ikke i internationalt perspektiv. Vi skal ikke sammenligne os med Herning, Esbjerg, Randers mv. Vi skal da klart ha' større ambitioner da vi har bedre forudsætninger end disse klubber.

Angående tilskuertal i ugens løb i det nordjyske er det deprimerende læsning:

AaB - Rio Ave ca. 4.700
Hobro - Ikast ca. 4.900

At lille Hobro havde flere tilskuere til deres kamp mod uattraktive Ikast end vi havde i en vigtig EL gruppespilskamp, det er flot af Hobro og tilsvarende ringe af Aalborg. For lige at illustrere tilskuer potentialet bor der ca. 12.000 i Hobro, mens Aalborg inkl. Nørresundby har rundet 130.000 indbyggere.

I forhold til Rio Ave så skal suppens vinder af the double vinde 9 ud af 10 hjemmekampe mod sidste sæsons nr. 11 i Portugal. Alt andet er uambitiøst.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. okt 2014, 07:52

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Frygah skrev:Fedt at se Helenius efter scoringen. Det er fandme en mand der er lettet og glad. Og at se holdkammeraterne juble med ham, er næsten lige så god. Dejligt at opleve det sammenhold vi ved der findes i truppen.

I forhold til tilskuertallet, så er det sgu skuffende. Man håber bare at den dag der er 30.000+ der vil se AaB mod et engelsk, tysk eller spansk tophold, så er det de folk der tropper op en dag som igår der får førsteprioritet, fremfor sofafans. At jeg så selv ville blive ramt af det, er bare ærgerligt. Desværre vil det være et umuligt system at administrere.
Jeg var derude igår men er gået glip af rigtig mange kampe de sidste år pga job i udlandet og 3 børn. Men jeg var i Duisburg til toto-kamp i 1992, Jeg var i Næstved i November 1990, jeg var i Auxerre, jeg var på Hornevej i Januar 1994 osv. Vi har alle haft vores perioder. Også dem der ikke var på stadion igår.
Aalborg er en lille by. AaB har et stam-publikum på 3-4000 tilskuere. Resten kommer engang imellem. Det er ikke anderledes i Aalborg i forhold til alle andre byer på Aalborgs størrelse (i lande som Danmark). Det har altid været sådan og ændrer sig ikke de næste 50 år. Vi kan ikke gøre noget ved det. Det ville være fedt med en stamme på 10.000 tilskuere men det får vi aldrig.
Jeg har det meget svært når folk der prioriterer deres egne børn højere end fodbold bliver kaldt det ene og det andet. Selvfølgelig skal man prioritere sine børn over fodbold.
AaB er en storklub og Aalborg er en storby efter danske forhold, men er det naturligvis ikke i internationalt perspektiv. Vi skal ikke sammenligne os med Herning, Esbjerg, Randers mv. Vi skal da klart ha' større ambitioner da vi har bedre forudsætninger end disse klubber.

AaB - Rio Ave ca. 4.700
Hobro - Ikast ca. 4.900

At lille Hobro havde flere tilskuere til deres kamp mod uattraktive Ikast end vi havde i en vigtig EL gruppespilskamp, det er flot af Hobro og tilsvarende ringe af Aalborg. For lige at illustrere tilskuer potentialet bor der ca. 12.000 i Hobro, mens Aalborg inkl. Nørresundby har rundet 130.000 indbyggere.

I forhold til Rio Ave så skal suppens vinder af the double vinde 9 ud af 10 hjemmekampe mod sidste sæsons nr. 11 i Portugal. Alt andet er uambitiøst.
Det er da en historisk håbløs sammenligning! Som at sammenligne opvaskemaskiner og bananer.

Hvis den lille by Hobro har 5000 tilskuere kan du så regne ud hvor mange tilskuere de burde have i New Delhi?

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af fish » 5. okt 2014, 07:56

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:

AaB - Rio Ave ca. 4.700
Hobro - Ikast ca. 4.900

Det er fair nok med ambitioner om mere men fakta er som Køllen skriver. Der er en lille stramme 3-4 tusinde og så resten.

Resten kommer ikke til hver kamp hele sæsonen og vil underholdes med sejr når de er her eller se nogle kendte spillere. De ønsker ikke at blive trukket igennem 90 min som dem i Bukarest og alene muligheden for et pinligt kollaps holder dem fra stadion.
Jeg tror det kræver flere sæsoner med stabilt top 3 spil samt noget ekstra ordinært i Europa hvis du skal forøge den base. Eller noget helt andet som man har set det i håndbold med hoppeborg og andet underholdning før og efter kampen, så præmissen for at det var sjovt ikke kun er bundet på selv fodbold kampen.

Man skal passe på at sammenligne med Hobro og indbyggertal. De har haft forrygende (og fortjent) succes og præsterede et vaskeægte top opgør. Det er første sæson og de har hele det her David / Goliat kørende for dem som vi danskere elsker og især hvis det er lokalt. Hvem vil ikke bakke op? Derudover synes Københavner pressen det er uendeligt sjovt at komme med i stalden så presse dækningen er også sikret. Hvis nu de holder sig oppe er min forudsigelse at det også bliver lidt hverdag med opbakning på de kanter.

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 10. okt 2014, 12:31

Vi skal have flere folk på stadion. Det er en skandale, at vi nu igen ser et så ringe fremmøde. Det bliver selvfølgelig bedre imod Hobro.
Vejen til flere folk på stadion: STEMNINGEN. Her kan man fra tribunen skabe noget ekstra til kampen, som ikke koster klubben noget, men som man ved trækker folk på stadion.
Den sidste store undersøgelse tilskuerundersøgelse viste, at 40% kommer på stadion første gang, for at opleve stemningen.
Stemningen på stadion er den afgørende faktor for at tiltrække tilskuerne. Hele 40 procent kom til
deres første hjemmekamp primært for at opleve stemningen.
- Divisionsforeningen.

Klubben bør gør alt hvad der står i deres magt, for at skabe de mest optimale omstændigheder for stemningen på Vesttribunen.
Dels fordi det gavner hjemmebanefordelen, dels fordi det fører til flere folk på stadion. Flere folk på stadion, bedre stemning!
Det ved jeg klubben, nok skal få øjnene op for. De kan jo bare kigge til vores konkurrenter i hovedstadsområdet.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. okt 2014, 12:55

Bech skrev:Vi skal have flere folk på stadion. Det er en skandale, at vi nu igen ser et så ringe fremmøde. Det bliver selvfølgelig bedre imod Hobro.
Vejen til flere folk på stadion: STEMNINGEN. Her kan man fra tribunen skabe noget ekstra til kampen, som ikke koster klubben noget, men som man ved trækker folk på stadion.
Den sidste store undersøgelse tilskuerundersøgelse viste, at 40% kommer på stadion første gang, for at opleve stemningen.
Stemningen på stadion er den afgørende faktor for at tiltrække tilskuerne. Hele 40 procent kom til
deres første hjemmekamp primært for at opleve stemningen.
- Divisionsforeningen.

Klubben bør gør alt hvad der står i deres magt, for at skabe de mest optimale omstændigheder for stemningen på Vesttribunen.
Dels fordi det gavner hjemmebanefordelen, dels fordi det fører til flere folk på stadion. Flere folk på stadion, bedre stemning!
Det ved jeg klubben, nok skal få øjnene op for. De kan jo bare kigge til vores konkurrenter i hovedstadsområdet.

Svært at være uenig.
Jeg vil dog tillade mig, selvom jeg er pensioneret fra stemningsområdet, at foreslå at holde stemningen simpel. Som mange gange diskuteret herinde før. Istedetfor at synge lange sange hele kampen burde man efter min mening overveje de korte sange eksvis 30% af kampen med større volumen til følge. De korte, simple sange som alle kender og kan råbe med på. Og så acceptere at der med 7-8000 tilskuere ikke kan laves en stemning hele kampen.
Det er bestemt ikke for at træde nogle over fødderne, blot et velment tip til hvordan man måske (eller helt sikkert?) kan opnå en bedre stemning.

thequest
2. div
2. div
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af thequest » 10. okt 2014, 13:26

Jeg husker sikker forkert - men var der ikke altid omkring 10.000 i slutfirserne - det var før der var sæder på langsiden

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. okt 2014, 13:42

thequest skrev:Jeg husker sikker forkert - men var der ikke altid omkring 10.000 i slutfirserne - det var før der var sæder på langsiden
Sådan husker jeg det også altid. Men det er desværre ikke korrekt :)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2014, 19:44

Køllen I Møllen skrev:
thequest skrev:Jeg husker sikker forkert - men var der ikke altid omkring 10.000 i slutfirserne - det var før der var sæder på langsiden
Sådan husker jeg det også altid. Men det er desværre ikke korrekt :)
hehe, der har ALTID været mange flere tilskuere i gamle dage. Det sagde min far også altid om tresserne, og da jeg tillod mig at undersøge dette forhold, var der sjovt ikke flere tilskuere generelt end i dag eller for 20 år siden. Der er nok en tendens til, at man udvælger sig enkelte kampe i en særlig sæson og generaliserer ud fra dem. Tragikomisk nok var bronzemedaljen i 1969 AaBs største sæson indtil mesterskabet i 1995!

Der var omtrent det samme tilskuertal (sådan gennemsnitligt mellem 7000 og 8000) i slutfirserne som i dag. Forskellen dengang var så, at AaB havde det suverænt største tilskuersnit på hjemmebane, og det havde de indtil ca. 1993. Den kolossale stigning i antal tilskuere som Brøndby, FCK og senere AGF oplevede kom aldrig til Aalborg. Egentlig er det en diskussion værd, hvorfor det ikke skete?

Besvar