Kamptråd - Aalborg Boldspilklub vs. FK Dynamo Kijev
Re: Kamptråd - Aalborg Boldspilklub vs. FK Dynamo Kijev
Vi skal nok komme igang og få vores point. En midterplacering i år må vi så leve med. Men vi spiller bestemt ikke som en hold der kun får 3-4 point mere i dette efterår.
Lad os nu skælme mellem EL og SL. Vi er kommet i EL og den turnering skal have fuld gas indtil vi ikke kan gå videre fra den gruppe. Vi udvikler os slet ikke som klub, hvis man begynder og nedprioritere EL og ikke mener man kan spille 2 turneringer.
Siger ikke det er hvad du mener, men nogle mener vi skal stille med reserver.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Lad os nu skælme mellem EL og SL. Vi er kommet i EL og den turnering skal have fuld gas indtil vi ikke kan gå videre fra den gruppe. Vi udvikler os slet ikke som klub, hvis man begynder og nedprioritere EL og ikke mener man kan spille 2 turneringer.
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Meget enig, både i de tre punkter ovenfor, og i at vi her kommer op imod noget af det ypperste vi kan forvente at møde, i hvert fald udenfor CL. Når vi så oven i købet har en kulørt baggrundshistorie mod denne storklub, med både Shevchenko/Rebrov-tryllerier, pelsfrakker, storsatsning i '99, linjevogteren i Kiev osv., er det bare fedt at skulle dyste imod dem igen to gange indenfor de næste par uger.Yankee skrev:Der er tre scenarier, der vil stille os med gode kort på hånden efter Dynamo-kampene:
1) Drømmescenariet, hvor vi tjener 4 eller 6 point mod Dynamo. Det giver sig selv.
2) Vi tjener enten 2 eller 3 point mod Kijev, og er samtidig bedre indbyrdes. I så fald er vi kun "2,5" point efter Dynamo og har gode muligheder for at overhale dem i de to sidste kampe.
3) Vi tjener højst 2 point mindre end Steaua gør mod Rio Ave. Vi kommer ikke til at være bedre end Steaua indbyrdes, så vi kan ikke tillade os at falde tre point bag dem. Men hvis vi kan nøjes med et hul på "2,5" point til Steaua kan vi selv afgøre sagerne.
Under alle omstændigheder er det et par kampe vi skal huske at nyde. Det er ikke hver og hver anden dag vi får en fantastisk klub som Dynamo til Aalborg, og det bliver selvfølgelig en uhørt svær opgave rent sportsligt. Jeg vil lige minde om at Dynamo ligger nr. 34 på UEFA-ranglisten - foran hold som Galatasaray, Lille og Braga, der ellers har klaret sig ganske hæderligt på europæisk niveau. Dynamo er et absolut klassemandskab og uden tvivl det stærkeste hold, AaB har mødt siden 2008/09.
I det hele taget har jeg ekstremt svært ved at følge de mange der var frygteligt skuffede over lodtrækningen og insisterede på at kalde Dynamo (og sådan set også Steaua) for ligegyldige, usexede og meget andet. Vi taler altså om to klubber der begge har vundet europæiske trofæer, og med meget store fanskarer i deres respektive hjemlande. Det eneste negative jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om er at såvel Bukarest som Kiev ligger lidt langt væk ift. en bustur fra Aalborg og retur...
Lindmark / Vendelbokartellet
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Jeg har en lille opgave til dig frederikshavner: Ud af de 47 deltagende trupper i EL, som ikke er fra Aalborg (vel sagtens over 1000 dygtige fodboldspillere i alt), hvor mange 'navne' kender hr. og fru Nordjylland??frederikshavneren skrev:Intet er umuligt, men ja hvis vi ikke hæver niveauet så kan det blive en grim kamp. D. Kiev er et stærkt hold, de er måske det bedste europæiske hold vi møder i dette efterår (jeg vil vurdere dem som marginalt bedre end APOEL, D. Zagreb og Steaua Bukarest).Gamling skrev:Uden at forklejne Rio Ave, så er Kiev mindst et par klasser bedre, så vi bliver med den nuværende form i SL og EL desværre kørt ud på røv og albuer.
Desværre siger D. Kiev ikke hr. og fru Nordjylland noget, men det ændrer ikke på at det er en spændende modstander som kommer på besøg. Ukrainerne har et par spændende spillere i truppen:
- Miguel Veloso. Portugisisk defensiv midtbane, 52 landskampe for Portugal. Tidl. Sporting Lissabon og Genoa.
- Younes Belhanda. Offensiv midtbanespiller. 28 landskampe for Marokko. Tidl. Montpellier.
- Jeremain Lens. Venstre midtbane. Tidligere spillet i bl.a. PSV. 23 kampe og 8 mål på det hollandske landshold.
- Andriy Yarmolenko. Højre midtbane. 40 kampe og 15 mål på det ukrainske landshold
Det er ikke navne som hr. og fru Nordjylland kender, men det er stærke spillere af en kaliber som kun sjældent optræder på Aalborg Stadion.
Lindmark / Vendelbokartellet
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg mener nu udmærket vi kan stille med et par reserver uden at svække holdet markant.Kristian skrev:Vi skal nok komme igang og få vores point. En midterplacering i år må vi så leve med. Men vi spiller bestemt ikke som en hold der kun får 3-4 point mere i dette efterår.
-AK byttes med Victor (AK har haft sine 15 minutter og kan spille 2 år uden at score yderligere. Lidt samme forløb han har haft i de andre klubber han har været i)
-KEP byttes med Kasper P (dét vil jeg faktisk anse som en direkte forstærkning af holdet. KEP skal ud alligevel)
-Thomsen ind centralt (giv Risgård en pause - han trænger til det efter nogle sløje præstationer)
-Augo ind for Würtz (også her en tiltrængt pause til en spiller der trækkes meget på - og så har vi Augo/Thomsen centralt som gjorde det godt i Brøndby)
-Ene starter på kanten (i stedet for Børsting eller Bruhn)
Så får vi roteret lidt uden jeg mener vi svækker holdet markant. Nok nærmere tvært imod.
Bienvenu Bassogog!
Jeg vil nok aldrig begribe hvorfor folk altid snakker om at spare spillere i europæiske kampe. Det er da for dælen de her kampe vi kæmper for år efter år i Superligaen!
Vi bruger hele sæsoner på at snakke om top-4 og pokalfinale og så videre - og når vi så rammer de europæiske kampe, endda et gruppespil, så skal vi til at stille med reservespillere? Det er simpelthen helt absurd for mig.
Rasmus Würtz og Kenneth Emil har kæmpet til blodet sprøjtede og har været fantastiske tjenere for denne klub. Hvorfor i alverden skal de "spares" fra disse historiske kampe bare for at de kan være mere friske når vi for 117. gang møder FC Nordsjælland??
Om 20 år vil vi kunne huske nøjagtig hvad der skete, da vi slog Dynamo Kijev i gruppespillet.
Om 20 dage har vi fuldstændig glemt hvad der skete, da vi spillede 0-0 mod Randers.
Det er klubbens historie, vi er ved at skrive. Hvor tit har vi været i et fucking GRUPPESPIL? Den skal bare have hele armen i de her EL-kampe og så kan vi for min skyld stille med U17-drengene og tabe 9-0 i Farum.
Vi bruger hele sæsoner på at snakke om top-4 og pokalfinale og så videre - og når vi så rammer de europæiske kampe, endda et gruppespil, så skal vi til at stille med reservespillere? Det er simpelthen helt absurd for mig.
Rasmus Würtz og Kenneth Emil har kæmpet til blodet sprøjtede og har været fantastiske tjenere for denne klub. Hvorfor i alverden skal de "spares" fra disse historiske kampe bare for at de kan være mere friske når vi for 117. gang møder FC Nordsjælland??
Om 20 år vil vi kunne huske nøjagtig hvad der skete, da vi slog Dynamo Kijev i gruppespillet.
Om 20 dage har vi fuldstændig glemt hvad der skete, da vi spillede 0-0 mod Randers.
Det er klubbens historie, vi er ved at skrive. Hvor tit har vi været i et fucking GRUPPESPIL? Den skal bare have hele armen i de her EL-kampe og så kan vi for min skyld stille med U17-drengene og tabe 9-0 i Farum.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
KEP skal ikke spares. Han skal skæres! Helt. Kasper P. er bedre. Giv han chancen.Yankee skrev:Rasmus Würtz og Kenneth Emil har kæmpet til blodet sprøjtede og har været fantastiske tjenere for denne klub. Hvorfor i alverden skal de "spares" fra disse historiske kampe bare for at de kan være mere friske når vi for 117. gang møder FC Nordsjælland??
AK skal ikke spares. Han skal skæres. Victor ser spændende ud. Giv ham chancen.
Jeg synes Thomsen skal prøves af på central midt igen (i mine øjne) - det så altså lovende ud mod Brøndby og også på U21.
Det betyder at Risgård må vige pladsen.
Thomsen skal spille centralt med Augo eller Würtz (for sårbare defensivt hvis den hedder Thomsen/Risgård).
Det gik godt med Augo mod Brøndby - så det kunne være en mulighed. Würtz er sandelig også en mulighed.
Ene bør få chancen på den ene kant (i stedet for Thomsen som nu er inde centralt). Så kan Børsting/Bruhn kæmpe om den anden kant.
Der spares ikke hermed. Der optimiseres, set fra mit bord.
Bienvenu Bassogog!
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
astonvilla skrev:KEP skal ikke spares. Han skal skæres! Helt. Kasper P. er bedre. Giv han chancen.Yankee skrev:Rasmus Würtz og Kenneth Emil har kæmpet til blodet sprøjtede og har været fantastiske tjenere for denne klub. Hvorfor i alverden skal de "spares" fra disse historiske kampe bare for at de kan være mere friske når vi for 117. gang møder FC Nordsjælland??
Jeg synes Thomsen skal prøves af på central midt igen (i mine øjne) - det så altså lovende ud mod Brøndby og også på U21.
Thomsen skal spille centralt med Augo eller Würtz (for sårbare defensivt hvis den hedder Thomsen/Risgård).
Det gik godt med Augo mod Brøndby - så det kunne være en mulighed. Würtz er sandelig også en mulighed.
Ene bør få chancen på den ene kant (i stedet for Thomsen som nu er inde centralt). Så kan Børsting/Bruhn kæmpe om den anden kant.
Tror ikke at alle de rokeringer er vejen frem, kontinuitet ser jeg mere som vejen frem. (Men det er vel også det du mener med optimeringer?) Kent skal finde den stærkeste start 11'er og så skifte så lidt som det kan lade sig gøre, det burde spillerne altså kunne holdet til..
1 2 3 Jimmy er en mur!
Det er jeg enig i. Der er simpelthen grænser for, hvor lavt et ambitionsniveau man kan tillade sig at have som forsvarende Danmarksmestre og en af landets største klubber - og uanset hvor meget vi insisterer på at tale os selv ned, så er det lige præcis, det vi er.Yankee skrev:Jeg vil nok aldrig begribe hvorfor folk altid snakker om at spare spillere i europæiske kampe. Det er da for dælen de her kampe vi kæmper for år efter år i Superligaen!
Det er i sådanne kampe som den mod Dynamo Kiev, at vi har chancen for at hente noget ind på den prestigekonto, der i efteråret har lidt omtrent samme skæbne som aktiemarkedet i oktober måned. Vi må nok belave os på, at løbet i Superligaen er kørt (i hvert fald mht. toppen), og skal denne sæson ikke udarte til antiklimakset over dem alle, skal resultaterne hentes i Europa League og pokalen.
1) KEP er en del af Superligaens næstbedste defensiv. Hvorfor skal vi til at ødelægge den eneste virkelig velfungerende kæde på holdet?astonvilla skrev:
KEP skal ikke spares. Han skal skæres! Helt. Kasper P. er bedre. Giv han chancen.
2) Det gik ikke godt mod Brøndby. Især ikke med Augu. Kahlenberg havde frit spil og vores bagkæde blev i mange situationer slet ikke beskyttet. Würtz er da langt bedre.
3) AK har manglet skarpheden, ja, men Victor Ahlmann har da været fornærmende ringe. Mod Randers rørte han vel kun bolden 4-5 gange inden han blev flået ud i pausen. AK kommer frem til rigtig mange chancer, og det gør Victor Ahlmann ikke. Målene skal nok komme fra AK.
Tror vi taber 16-0!!!Gamling skrev:Uden at forklejne Rio Ave, så er Kiev mindst et par klasser bedre, så vi bliver med den nuværende form i SL og EL desværre kørt ud på røv og albuer.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Fuldstændig på den samme side i den bog. Hver eneste sæson bliver der talt, råbt og gestikuleret om europæisk fodbold. Hvor vil det være stort at få til Aalborg igen. Bare vi når det. Hvor kunne det være fedt. En skandale vi ikke nåede det osv. Er vi så endelig inviteret med til festen, skal vi sætter så os over i hjørnet med en appelsinvand med sugerør og se de andre byde hinanden op til dans? Hell no. Ang. KEP og AK. Så er det jo sådan, at græsset altid er grønnere på den anden side. Det er den samme automatik som med forstærkninger der har fremmede pas, så må de utvivlsomt være bedre.Yankee skrev:1) KEP er en del af Superligaens næstbedste defensiv. Hvorfor skal vi til at ødelægge den eneste virkelig velfungerende kæde på holdet?astonvilla skrev:
KEP skal ikke spares. Han skal skæres! Helt. Kasper P. er bedre. Giv han chancen.
2) Det gik ikke godt mod Brøndby. Især ikke med Augu. Kahlenberg havde frit spil og vores bagkæde blev i mange situationer slet ikke beskyttet. Würtz er da langt bedre.
3) AK har manglet skarpheden, ja, men Victor Ahlmann har da været fornærmende ringe. Mod Randers rørte han vel kun bolden 4-5 gange inden han blev flået ud i pausen. AK kommer frem til rigtig mange chancer, og det gør Victor Ahlmann ikke. Målene skal nok komme fra AK.
1) Jeg er ikke enig i, at vi har den næstbedste defensiv. Jeg er med på, at vi er det hold, der har lukket næstfærrest mål ind, men der skal ikke nødvendigvis sættes lighedstegn mellem de to ting. Uden at have set statistikkerne vil jeg tro, at vi er et af de hold i ligaen med mest boldbesiddelse. Vel at mærke meget ineffektiv boldbesiddelse. Det medvirker til modstanderen har mindre tid til at skabe chancer mod os, og ergo bliver der ikke scoret særlig mange mål mod os. Til gengæld kan vi selv skabe chancerne for vores modstandere, og her kommer KEP så ind i billedet. Prøv at kig på mandens indsats i hver kamp, i stedet for målscoren. Han sejler jo.Yankee skrev:1) KEP er en del af Superligaens næstbedste defensiv. Hvorfor skal vi til at ødelægge den eneste virkelig velfungerende kæde på holdet?astonvilla skrev:
2) Det gik glimrende mod BIF. Især med Augo. Det var alt i alt en opløftende indsats. Jovist, Kahlenberg fik til tider lige rigeligt med plads, men til gengæld skabte vi også selv en del. Du kan ikke holde Kahlenberg ude i en hel kamp, medmindre du begynder at spille pindsvinefodbold.
3) Det er unfair at bedømme Ahlmann ud fra 45 minutters spil. Især når AK snart har underpræsteret i 1000 minutter.. Han skal jo lige lære at finde ind i spilmønstrene og løbe de rigtige steder hen.
Re: Sv: Kamptråd - Aalborg Boldspilklub vs. FK Dynamo Kijev
Er totalt enig med dig med AK, ahlmann skal have chancen. AK trænger til en tur på bænken.astonvilla skrev:KEP skal ikke spares. Han skal skæres! Helt. Kasper P. er bedre. Giv han chancen.Yankee skrev:Rasmus Würtz og Kenneth Emil har kæmpet til blodet sprøjtede og har været fantastiske tjenere for denne klub. Hvorfor i alverden skal de "spares" fra disse historiske kampe bare for at de kan være mere friske når vi for 117. gang møder FC Nordsjælland??
Jeg vil gerne se Augu i stedet for Helenius, Augu scorer nok ikke flere mål, men han er lige så god at spille bolden op til, og han er helt sikkert bedre i spillet uden bold. Så har jeg det også sådan at Thomsen og Ando er sikre i opstillingen som de eneste målfarlige midtbanespillere.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Vi skal naturligvis stille i stærkeste opstilling. Der er point og millioner på spil.
jeg tror eneste ændringer fra Hobro-kampen er Thomsen i stedet for Børsting og Enevoldsen i stedet for AK.
jeg tror eneste ændringer fra Hobro-kampen er Thomsen i stedet for Børsting og Enevoldsen i stedet for AK.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
En sjov lille detalje - Sergey Rebrov var med for Kiev i både 95 og 99, og er i dag cheftræner for Kiev. Nu bliver disse to opgør mod dem næppe så afgørende i AaB's "moderne historie" som de to øvrige dobbeltopgør var, men det er godt nok pudsigt at han indenfor en så lang periode som 19 år, er en gennemgående figur i de indbyrdes opgør.
- Om selve kampen? Jeg har ingen anelse, hverken om hvordan vi stiller op eller hvordan udfaldet bliver. Det ene øjeblik har jeg absolut ingen tro på andet end et klart nederlag, men jeg det næste øjeblik har en fornemmelse af at dette kunne være kampen hvor holdet endelig løfter sig, som vi så i 1. halvleg i Bukarest.
- Om selve kampen? Jeg har ingen anelse, hverken om hvordan vi stiller op eller hvordan udfaldet bliver. Det ene øjeblik har jeg absolut ingen tro på andet end et klart nederlag, men jeg det næste øjeblik har en fornemmelse af at dette kunne være kampen hvor holdet endelig løfter sig, som vi så i 1. halvleg i Bukarest.
Lige meget hvad så skal AK simpelthen på bænken. Han spiller fuldstændig elendigt, og det er jo nærmest som at være en mand i undertal hele kampen. Samme opstilling som Hobro, bortset fra Thomsen bytter med Børsting og AK bytter med Ene/Ahlmann. At tale om at bænke KEP har intet fodboldfagligt over sig, det er bare personlig vendetta fra visse personer. Hvad fanden er alternativet? Kasper Pedersen? Mod Dynamo Kiev? Det vil gå fuldstændig galt.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg har en ekstra billet til spar nord. Er nogen interesseret i den, kan den hentes i ø-gadekvarteret mod en halv liter dåse Guinness.
Længe leve arbejderklassen!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg kender ikke så meget til D. Kievs niveau, men FCK slog i sensommeren Dnipro ud i CL kvalen. Dnipro er måske på nogenlunde samme niveau som D. Kiev.
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
Hvis nogen der læser den her tråd har billet til Vesttribunen i morgen og stiller sig i stemningsområdet, så vil jeg bare appeller til at man virkelig synger igennem.
Til de sidste mange kampe, har vi oplevet hvordan der i området bag ved capoen og det store Vesttribunen-banner har været fyldt med folk der ikke synger.
Det er ikke noget nyt, men det står bare rigtigt sløjt til for tiden på den front. Så derfor, hvis du med vilje stiller dig i stemningsområdet, så gør dine medfans og AaB den tjeneste at deltage aktivt i stemningen. Vores klub har brug for alt den hjælp den kan få i morgen.
Med stemningsområdet så mener jeg dette:

Kæmp for klubben!!
Til de sidste mange kampe, har vi oplevet hvordan der i området bag ved capoen og det store Vesttribunen-banner har været fyldt med folk der ikke synger.
Det er ikke noget nyt, men det står bare rigtigt sløjt til for tiden på den front. Så derfor, hvis du med vilje stiller dig i stemningsområdet, så gør dine medfans og AaB den tjeneste at deltage aktivt i stemningen. Vores klub har brug for alt den hjælp den kan få i morgen.
Med stemningsområdet så mener jeg dette:

Kæmp for klubben!!
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘