Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 25. okt 2014, 11:39

Det ville være gavnligt for AaB, hvis vi fik en forsvarsspiller på internationalt niveau i vores startopstilling. KEP svinger uhyggeligt meget i niveau, mens han har været meget ukoncentreret i mange kampe. Herunder hans mange personlige fejl, som har ført til scoringer og store chancer til modstanderholdet.

Det ville ligeledes være dejligt, hvis vi kunne få en ung spiller med udviklingspotentiale på 8'er positionen, for at aflaste Kasper Risgård og skærpe konkurrencen på denne position. Kasper er rigtig dygtig i hans pasningsspil, men der har været alt for få assist og mål fra hans side.

Derudover skal der forlænges med Viktor Ahlmanm med udløb 30/6-2015, Anders K. Jakobsen udløb 31-12-2015 samt Henrik Dalsgaard udløb 31-12-2015.
Jeg prøver, at lade være med at blive begejstret for Søren Frederiksen i dette øjebliksbillede. Han er i min optik en breddespiller, da Rasmus Jönsson, AK, Ene og Helenius er foran ham. Jeg vil hellere give Viktor Ahlmann og unge Jannik Pohl chancen, når han bliver rykket op næste år.

Mathias Wichmann skal til at præstere endnu bedre, hvis vi skal forlænge hans kontrakt. Han er ikke den rigtige spiller til højrekant, mens han åbenbart ikke er dygtig nok i konkurrencen på 8'er positionen. Efter min mening skal vi ikke forlænge med Augo, da han er 33 år og ikke er dygtig nok på 6'er positionen. Vi skal have en ung spiller ind, som kan indgå i konkurrence med Würtz og overtage hans plads på sigt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. okt 2014, 12:19

Jeg synes fortsat Søren Frederiksen er en utrolig værdifuld spiller. Han er vores eneste ægte dybdeløber og vores eneste venstrebenede offensivspiller. Hvis vi ikke forlænger med ham er vi nødt til at finde en spiller der har de samme to færdigheder, da det giver så mange flere muligheder i løbet af en fastlåst kamp. Og så kan vi lige så godt forlænge med SF, der stadig leverer fine indhop uge efter uge.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 25. okt 2014, 12:31

Yankee skrev:Jeg synes fortsat Søren Frederiksen er en utrolig værdifuld spiller. Han er vores eneste ægte dybdeløber og vores eneste venstrebenede offensivspiller. Hvis vi ikke forlænger med ham er vi nødt til at finde en spiller der har de samme to færdigheder, da det giver så mange flere muligheder i løbet af en fastlåst kamp. Og så kan vi lige så godt forlænge med SF, der stadig leverer fine indhop uge efter uge.
Jeg synes, at kvaliteten er for lav. Han lavede et mål mod Brøndby og en assist i torsdags, men ellers er han rigtig svingende i sit niveau. Søren Frederiksen er ikke dygtig nok til start-elleve, og vi har langt bedre spillere på hans position. Vi har nærmere brug for en ung central midt på 6'er eller 8'er positionen i stedet for.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. okt 2014, 14:07

Hvem er de langt bedre spillere? Søren er måske netop løsningen på det angrebsproblem vi tydeligvis har i ligaen, når modstanderne spiller med alle mand i forsvaret.
Arendt skrev:
Jeg synes, at kvaliteten er for lav. Han lavede et mål mod Brøndby og en assist i torsdags, men ellers er han rigtig svingende i sit niveau. Søren Frederiksen er ikke dygtig nok til start-elleve, og vi har langt bedre spillere på hans position. Vi har nærmere brug for en ung central midt på 6'er eller 8'er positionen i stedet for.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 25. okt 2014, 17:45

Et frækt bud på en venstrebenet kant kunne være Patrick Nyarko fra Chicago Fire. Ghaneser der er lynhurtigt, slår gode afleveringer og har en meget fornuftig teknik.

Jeg har boet i USA og Canada de sidste par år, og har set en del MLS kampe. Niveauet kan naturligvis diskuteres alt fra 1. div til top Superliga. Det svinger meget.

Men ham her Nyarko er altså ret god. En prøvetræning kan selvfølgelig afsløre om han er god nok til AaB. NU brændte vi jo lidt nallerne på Rolfe (som faktisk var god, men kneb med at finde spillet i DK).

Han spiller primært på højrefløjen, hvor han trækker meget ind i banen og skyder på kassen. Lidt ala Kusken gjorde. Dog har ikke så meget flair som Kusk, men er mere en klassisk amerikansk skolet spiller med power og adræthed. Har spillet i USA siden 2005, hvor han kom på college.

Udover ham render der nogle stykker rundt der godt kunne spile superliga. Spillet bliver bedre hver sæson, men udfaldende er stadig store hos nogle hold. Eksempelvis New York Red Bulls, som har alle forudsætninger for at være tophold, men de spiller ofte som en sæk kartofler, og bliver reddet af Henry og Wright-Phillips.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. okt 2014, 20:13

Winterburn skrev:Et frækt bud på en venstrebenet kant kunne være Patrick Nyarko fra Chicago Fire. Ghaneser der er lynhurtigt, slår gode afleveringer og har en meget fornuftig teknik.
Nyarko virker bestemt ikke venstrebenet, i de videoer jeg kan finde. Her bruger han konsekvent højre fod.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 26. okt 2014, 19:20

Oldager skrev:
Winterburn skrev:Et frækt bud på en venstrebenet kant kunne være Patrick Nyarko fra Chicago Fire. Ghaneser der er lynhurtigt, slår gode afleveringer og har en meget fornuftig teknik.
Nyarko virker bestemt ikke venstrebenet, i de videoer jeg kan finde. Her bruger han konsekvent højre fod.
Han står som venstrebenet på diverse hjemmesider, og syntes bestemt også jeg har set ham bruge det i de kampe jeg har set med ham live
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 27. okt 2014, 09:12

Winterburn skrev:
Oldager skrev:
Han står som venstrebenet på diverse hjemmesider, og syntes bestemt også jeg har set ham bruge det i de kampe jeg har set med ham live
Så slemt er det heller ikke at få en spiller, som kan med begge ben.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 27. okt 2014, 21:32

Freddie skrev:Hvem er de langt bedre spillere? Søren er måske netop løsningen på det angrebsproblem vi tydeligvis har i ligaen, når modstanderne spiller med alle mand i forsvaret.
Arendt skrev:
Både Enevoldsen, Helenius og AK har et højere topniveau end Søren Frederiksen. At de ikke viser det lige nu, siger meget om vores angribere p.t. Både AK og Helenius må gerne snart få noget mere selvtillid!

Jeg håber Søren Frederiksen udnytter muligheden, men ud fra dagens kamp og hvad han eller har vist, så tror jeg det ikke.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. okt 2014, 22:08

Når næste sæson åbner fylder Würtz 32 år, Risgaard er 32 år, Augo er 34 år og måske pensioneret. Med det in mente burde man nok overveje om der ikke skal hentes en erstatning ind her til vinter, så vedkommende kan spilles ind. Bliver aldrig nogen fan af PK centralt, da han fysisk er for lille, især når det gælder internationalt eller kampe imod FCK og FCM

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. okt 2014, 23:15

Lige nu er vores offensive spil så elendigt, at vi nærmest skal spille til nul for at være sikre på at få point. Der kan ikke være tvivl om, at vi til vinter må skulle bruge alle kræfter på at hente to angribere med superligaklasse og så en chanceskabende midtbanespiller til at afløse Risgård.

Frderiksen er færdig. Helenius og AK bør ikke få meget mere spilletid. Det er svært at bedømme Ahlmann, men han må dælme være ringe, når har ikke får mere spilletid med de nuværende alternativer.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2014, 23:23

AaB 85 95 99 08 skrev:Lige nu er vores offensive spil så elendigt, at vi nærmest skal spille til nul for at være sikre på at få point. Der kan ikke være tvivl om, at vi til vinter må skulle bruge alle kræfter på at hente to angribere med superligaklasse og så en chanceskabende midtbanespiller til at afløse Risgård.

Frderiksen er færdig. Helenius og AK bør ikke få meget mere spilletid. Det er svært at bedømme Ahlmann, men han må dælme være ringe, når har ikke får mere spilletid med de nuværende alternativer.
Betaler du eller hvad?

Vi ligger omkring den midterplacering vi har budgetteret med, og har lige klasket Dinamo 3-0 for fem dage siden. Jeg kan ikke se argumenterne for at udvide truppen yderligere med en del spillere på vej i form, og en Jönsson der kommer tilbage, og en talentafdeling der skal plejes. Vi skal passe på de penge vi har, og anerkende at vi faktisk har truppen til en over-midten placering.

Desuden kunne det hjælpe angriberne gevaldigt hvis vi samtidig magtede at producere nogle chancer, syntes du ikke?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. okt 2014, 23:29

MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Lige nu er vores offensive spil så elendigt, at vi nærmest skal spille til nul for at være sikre på at få point. Der kan ikke være tvivl om, at vi til vinter må skulle bruge alle kræfter på at hente to angribere med superligaklasse og så en chanceskabende midtbanespiller til at afløse Risgård.

Betaler du eller hvad?

Vi ligger omkring den midterplacering vi har budgetteret med, og har lige klasket Dinamo 3-0 for fem dage siden. Jeg kan ikke se argumenterne for at udvide truppen yderligere med en del spillere på vej i form, og en Jönsson der kommer tilbage, og en talentafdeling der skal plejes. Vi skal passe på de penge vi har, og anerkende at vi faktisk har truppen til en over-midten placering.

Desuden kunne det hjælpe angriberne gevaldigt hvis vi samtidig magtede at producere nogle chancer, syntes du ikke?
Hvis jeg havde ansvaret for butikken, ville jeg hellere betale for et par angribere end for en nedrykning. Og jo, vi skal skabe flere chancer. Jeg peger netop på, at vi mangler en chanceskabende midtbanespiller - en afløser for Risgård.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2014, 23:45

AaB 85 95 99 08 skrev:
MHJ skrev:

Betaler du eller hvad?

Hvis jeg havde ansvaret for butikken, ville jeg hellere betale for et par angribere end for en nedrykning. Og jo, vi skal skabe flere chancer. Jeg peger netop på, at vi mangler en chanceskabende midtbanespiller - en afløser for Risgård.
Så er det vel heldigt at en trup der vandt mesterskabet og slog Kiev 3-0 er god nok til ikke at rykke ned. Eller sagt på en anden måde: hvis vi kan rykke ned med denne trup, kan alle trupper, og så hjælper 3-4 nye angriber der bare liiiige skal spilles ind, ikke meget på det.

Vi er 6 point fra stregen, og vores formkurve virker opadgående, og nærmer os vores mål. At investere i en angriber der kan gøre en forskel fra dag et, er økonomisk helt tosset i mit hoved, og det gør det bare endnu mere svært at få gang i dem vi allerede har.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. okt 2014, 09:26

Ja, oven på et så forfærdeligt kalenderår er vi altså nødt til at købe os ud af problemerne. Det har været den helt rette medicin de sidste par år, og nu har vi jo også fået nogle penge på bankbogen, så vi kan hente et par nordmænd igen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 28. okt 2014, 09:54

Yankee skrev:Ja, oven på et så forfærdeligt kalenderår er vi altså nødt til at købe os ud af problemerne. Det har været den helt rette medicin de sidste par år, og nu har vi jo også fået nogle penge på bankbogen, så vi kan hente et par nordmænd igen.
Hører at Brøndby har to billigt til salg. De har givet 20 mio for de to, men vil lade os løbe med dem for kun 15 mio kr.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 28. okt 2014, 11:12

Jeg er enig i det du skriver, lige undtagen det med Helenius.
Vi VED jo han kan - det har vi set med egne øjne. Han skal "bare" finde sig selv. Nuvel det er ikke så ligetil - men når (ikke hvis) det sker, så kommer han til at smaske dem ind igen på samlebånd. Det tror jeg altså stadig på.

Men enig i at AK bare skal ud og der skal findes en afløser. Når man ser på det forløb AK har været igennem i de andre klubber han har været i, så er det jeg den nøjagtig samme historie: Starter som fyr og flamme og alt er lyserødt...derefter går det ligeså stille ned af bakke med alle mulige problemer og bøwl. Og du ser allerede nu hans slå-ud-med-armene attitude vokse kamp for kamp. Han er ikke en angriber for et (potentielt) tophold i superligaen.
Det er naturligvis ikke gratis at finde en afløser - men som du nævner kan alternativet vise sig være dyrere.

Samtidig har vi Spalvis på vej til bage kan man håbe.

Jönsson skriger mange efter som vores frelser når (hvis) han er klar. Men der er jeg nok lidt uenig. Jönsson er ikke nogen bomber, for pokker! Han er mere en chanceskaber. Men hvad nytter det under vores nuværende forfatning.

Derfor må håbet være at Jönsson/Thomsen/Bruhn kan være chanceskaberne og Helenius + en ny kan smække dem ind. Ud med AK.

Profilen på den nye der skal ind må afhænge lidt af hvor man står mht Spalvis.

Mht den defensive centrale midt (Augo og Würtz bliver ikke yngre) så håber jeg lidt på vi kan få signet Gorter permanent! Jeg kunne godt se ham som en fantastisk defensiv midt og så Ahlmann tilbage på backen når han bliver klar.

Offensiv midt ligger klart til Thomsen! Men vi kan jo nok ikke holde på ham så længe, tror jeg ikke.
Bienvenu Bassogog!

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 28. okt 2014, 11:15

Sagen er den at vi i det kommende vindue burde gå ud og investere i lige præcis 0 spillere. Vores trup er helt fin som den er, og den bliver kun bedre og bedre når flere spillere kommer tilbage og i bedre form (Helenius, PK, Ene, Jønsson), og jeg er ikke i tvivl om denne trup nok skal give os en placering fra 2-5, hvilket er mere end godkendt. Der kan selvfølgelig opstå en mulighed for at den perfekte spiller bliver ledig, og så skal vi slå til, men ellers er truppen ganske god

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 28. okt 2014, 11:17

Skulle Thomsen smutte, Gud forbyde det, allerede til vinter, så kunne Boysen fra Lyngby være en god erstatning. Pt viser han også at han ved hvor målet står i 1. Divisionen
Et Hjerte - En Klub

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 29. okt 2014, 08:12

Jeg synes at Augo har leveret godt i denne sæson, så han skal bestemt have en 1 årig forlængelse, også når man tænker på hans rolle i truppen!

Låst